Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 september 2011, 19:29   #281
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik begrijp niet goed waar je naartoe wil? Is het gedrag, zoals het door burgemeester Sprottemans vertoond werd strafbaar of niet volgens de Belgische wetgeving terzake?

Het antwoord is ja. Daar heb ik - als hypocriet of wat je me dan ook wil noemen, geen enkele invloed op.

Nu, als we vaststellen dat haar gedrag strafbaar is met gevangenisstraf, waarom treed het Belgische gerecht dan niet op?
Je draait rond de pot. Ik vraag niet wat het Belgische gerecht daar van denkt, ik vraag aan jou of dergelijke praktijken eigenlijk strafbaar moeten zijn, en zo ja, wat volgens jou de strafmaat dient te zijn voor de vrijende koppeltjes.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2011, 19:48   #282
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Je draait rond de pot. Ik vraag niet wat het Belgische gerecht daar van denkt, ik vraag aan jou of dergelijke praktijken eigenlijk strafbaar moeten zijn, en zo ja, wat volgens jou de strafmaat dient te zijn voor de vrijende koppeltjes.
Ik denk dat we best de jeugd enigszins beschermen en dus sex in het openbaar verboden houden. Volwassen mensen worden geacht van hun driften te kunnen beheersen.

En wat de strafmaat betreft, laat ons het houden op wat er nu van kracht is.
Oud 3 september 2011, 19:59   #283
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is maar hoe je het bekijkt, ik zie daar een jaar gevangenisstraf, twee en drie jaar gevangenisstraf eventueel nog te verdubbelen. Zes jaar gevangenisstraf, dat lijkt me toch redelijk ernstig te zijn.

Vergelijk het met drugdealen, "handel en bezit," daar staat een max op van twee jaar.

Drugsdealen classeren we dan nu onder kleine straffen, de moeite eigenlijk niet, want tot zes jaar bak is niet zo ernstig volgens u?
Een twintig kilo harddrugs binnensmokkelen en verkopen, dat is handel. En daar staat volgens jou maximum twee jaar op ?

En "op de zwaarst mogelijke wijze" de openbare zeden schenden 'tegenover' een minderjarig kindje .... mag voor mij gerust meer dan zes jaar zijn.

(maar ik moet nog eens herhalen wat mijn gedacht is, want men 'pakt' hier rap mensen, omdat ze "a" verdedigen, dat ze direct heel het alfabet zouden verdedigen:
- het moet nog 'bewezen' worden dat die twee niet deden alsof;
- het moet nog uitgemaakt worden of er 'iets zichtbaar' was (wat niet strikt nodig is, maar wel meespeelt)
- het maakt mij niet uit dat ze burgemeester is, of zelfs tsjeef. (zelfs al veracht ik een deel van hun partij, namelijk de "niet-Vlaamse' vleugel)
- wat ze deden was openbare zedenschennis, maar wel bijna de lichtst mogelijke vorm
- openbare zedenschennis moet strafbaar blijven, maar er zijn 'gradaties'.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 3 september 2011 om 20:04.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2011, 19:59   #284
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat we best de jeugd enigszins beschermen en dus sex in het openbaar verboden houden. Volwassen mensen worden geacht van hun driften te kunnen beheersen.

En wat de strafmaat betreft, laat ons het houden op wat er nu van kracht is.
De jeugd beschermen tegen sex ? Manneke, hou oud ben jij ? Duidelijk van vòòr mei '68. En denk je dat internet er alleen is voor volwassen ? Er hangen zelfs condoomapparaten in lagere scholen. Zeg nu niet dat je dat niet weet !
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2011, 20:04   #285
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
En "op de zwaarst mogelijke wijze" de openbare zeden schenden 'tegenover' een minderjarig kindje .... mag voor mij gerust meer dan zes jaar zijn.
Nu ja, wat was "openbaar" daar in Navarra ? Heb jij nooit in een bos "gevogeld" ? Wie weet zat er wel een vendel chiro-jongens in de kruinen !

Laatst gewijzigd door Descartes Jr : 3 september 2011 om 20:04.
Oud 3 september 2011, 20:11   #286
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Nu ja, wat was "openbaar" daar in Navarra ? Heb jij nooit in een bos "gevogeld" ? Wie weet zat er wel een vendel chiro-jongens in de kruinen !
Je hebt wellicht mijn edit niet gelezen.

(en een bijkomende edit: als je zit te knippen in een leeg treinwagonnetje, dan kan daar nog steeds iemand, vb de kaartjesknipper, binnenkomen ... dan is het openbare zedenschennis. Niet zo "maatschappelijk bedreigend" als liggen te vossen op een bank tegenover een meisjesschool van 't lager middelbaar ...)

En je hebt weinig fantazie. Bedenk eens de ergste vorm van openbare zedenschennis tegenover een jonge minderjarige ...

Overigens: wees gerust: De Schoofzak is/was een gezonde jongen en kende een heel gelukkige jeugd, die nog voorduurt nu zelfs hij op pensioen is ...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 3 september 2011 om 20:14.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2011, 20:35   #287
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een twintig kilo harddrugs binnensmokkelen en verkopen, dat is handel. En daar staat volgens jou maximum twee jaar op ?
Neen, wat je daar beschrijft is om te beginnen al internationale drugstrafiek. Bij zo'n zaken komen gewoonlijk ook beschuldigingen zoals witwaspraktijken bij, omdat er geld van uit het buitenland bij betrokken is. We zitten dan al snel aan acht jaar bak.

Ik sprak over drugsdealen, "handel en bezit," daar staat twee jaar max op.
Oud 3 september 2011, 20:39   #288
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De jeugd beschermen tegen sex ? Manneke, hou oud ben jij ? Duidelijk van vòòr mei '68. En denk je dat internet er alleen is voor volwassen ? Er hangen zelfs condoomapparaten in lagere scholen. Zeg nu niet dat je dat niet weet !
We hebben het over openbare zedenschennis. Dat mag dan misschien voor u ok zijn in het bijzijn van jeugd, maar de meeste mensen staan daar wat huiverig tegenover, die zullen nog niet zo vrijgevochten zijn als u.
Oud 3 september 2011, 20:43   #289
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:

En je hebt weinig fantazie.
De uitgever van mijn schrijfsels denkt daar eigenlijk heel wat anders over...

Citaat:
Bedenk eens de ergste vorm van openbare zedenschennis tegenover een jonge minderjarige ...
Was dat dan een minderjarige in Navarra ? En had die een 1000:1-zoom op zijn camera ? Waarom kopen zijn ouders dat dan voor hem ?

Nu ja, 40 jaar geleden rukte ik ook vanuit mijn kamer met zicht op de zomerse tuin van de buur ...vrouw. Ben ik nu verkeerd terecht gekomen ? Mogelijk wel. Ik zit immers al 9 jaar op politics. Dat verklaart dus alles.
Oud 3 september 2011, 20:56   #290
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
We hebben het over openbare zedenschennis. Dat mag dan misschien voor u ok zijn in het bijzijn van jeugd, maar de meeste mensen staan daar wat huiverig tegenover, die zullen nog niet zo vrijgevochten zijn als u.
Openbare zedenschennis, in de zin van "openbaar vogelen op de openbare weg" kan inderdaad niet.

Vogelen op een verlaten toren in een eenzaam landschap waar niks of niemand te zien is moet kunnen.

Of kom je straks nog zeggen dat je zelfs niet meer in je eigen tuin (ommuurd met hagen van 3 m) mag rampetampen, omdat Google het wel eens vanuit zijn satellieten op 36 km hoogte zou kunnen registreren ?
Oud 3 september 2011, 21:00   #291
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Overigens: wees gerust: De Schoofzak is/was een gezonde jongen en kende een heel gelukkige jeugd, die nog voorduurt nu zelfs hij op pensioen is ...
Aan je schrijfgedrag te zien ben ik eigenlijk niet gerust ... let op voor het prostaat hé ! (vraag het maar aan de stokoude pater en pasters)
Oud 3 september 2011, 21:03   #292
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Openbare zedenschennis, in de zin van "openbaar vogelen op de openbare weg" kan inderdaad niet.

...
Dank u.

Ik ben blij dat je het eens bent met me.
Oud 3 september 2011, 21:04   #293
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Da's dan spijtig voor hen. Ik heb echter nooit gezegd dat sex op de openbare weg moet kunnen. Maar dit is heel wat anders. Een eenzame toren in een eenzaam landschap .. en niemand zichtbaar in de omtrek. Tenzij mogelijk een laffe voyeur met een straffe camera.

Het belangrijkste lijkt me dat je kan relativeren en d�*�*rom gaat het mij.

Laatst gewijzigd door Descartes Jr : 3 september 2011 om 21:05.
Oud 3 september 2011, 21:07   #294
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Dank u.

Ik ben blij dat je het eens bent met me.
Maar u ook met de rest van mijn redenering, neem ik aan.
Oud 3 september 2011, 22:06   #295
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Da's dan spijtig voor hen. Ik heb echter nooit gezegd dat sex op de openbare weg moet kunnen. Maar dit is heel wat anders. Een eenzame toren in een eenzaam landschap .. en niemand zichtbaar in de omtrek. Tenzij mogelijk een laffe voyeur met een straffe camera.

Het belangrijkste lijkt me dat je kan relativeren en d�*�*rom gaat het mij.
Zo werkt de wet niet, het is gewoon verboden in de openbaarheid.

Het is niet, "het is verboden tenzij je denkt dat niemand je kan zien."

Want dan kunnen we elke wet gaan relativeren, wat een zeer gevaarlijk pad is, dat dikwijls betreden wordt om misdaden te relativeren, te vergoelijken.
Oud 3 september 2011, 22:09   #296
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar u ook met de rest van mijn redenering, neem ik aan.
Niet geheel en al.

Een aantal aspecten vind ik van uwentwege te vergoelijkend.
Oud 4 september 2011, 06:28   #297
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zo werkt de wet niet, het is gewoon verboden in de openbaarheid.

Het is niet, "het is verboden tenzij je denkt dat niemand je kan zien."

Want dan kunnen we elke wet gaan relativeren, wat een zeer gevaarlijk pad is, dat dikwijls betreden wordt om misdaden te relativeren, te vergoelijken.
De wet is vaag, en staat open voor interpretatie. Er wordt eveneens naar de omstandigheden en voorgeschiedenis gekeken.

Tenzij om politieke redenen zal geen enkele rechter mensen voor zoiets beboeten, en zeker geen gevangenisstraf opleggen. Het burgemeesterschap heeft daar niets mee te maken, maar dat schijn jij maar niet te begrijpen.
Oud 4 september 2011, 11:46   #298
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
De wet is vaag, en staat open voor interpretatie. Er wordt eveneens naar de omstandigheden en voorgeschiedenis gekeken.

Tenzij om politieke redenen zal geen enkele rechter mensen voor zoiets beboeten, en zeker geen gevangenisstraf opleggen. Het burgemeesterschap heeft daar niets mee te maken, maar dat schijn jij maar niet te begrijpen.
In tegendeel, de wet is duidelijk, openbare zedenschennis is verboden.

En dat ze niet wordt vervolgd is inderdaad omdat ze CD&V burgemeester is.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 4 september 2011 om 11:47.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2011, 13:27   #299
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In tegendeel, de wet is duidelijk, openbare zedenschennis is verboden.

En dat ze niet wordt vervolgd is inderdaad omdat ze CD&V burgemeester is.
En alle vrijende koppeltjes in een auto die betrapt worden vliegen ook niet naar de gevangenis omdat één van hen burgemeester is zeker ?
Oud 4 september 2011, 13:31   #300
Another Jack
Banneling

Standaard

Xeno, Verdediger van de Wet.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be