Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 13 september 2011, 09:36   #281
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
maar allez guido, hebt ge de cd&v'ers niet gehoord op hun familiedag in kortrijk, toen het over n-va ging?

"Ah nee, wij zijn de goeie hé" "Waarom mevrouw?" "Omdat wij de zuiveren en rechtlijnig zijn"

ik kwam niet meer bij toen ik het fragment zag
Nee, dat heb ik jammer genoeg niet gezien.
De dame kon dit waarschijnlijk zeggen zonder rood te worden.
Oud 13 september 2011, 09:38   #282
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

lid van groen
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  groen lid_worden.gif‎
Bekeken: 50
Grootte:  53,6 KB
ID: 82781  

Oud 13 september 2011, 10:13   #283
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Elke maand een stapje dichter bij de nieuwe onderdanigheid, zal je bedoelen. De Belgische staat wordt gewoon ingeruild voor de EU, hoor. Daar is niks "onafhankelijkheid" aan, laat staan soevereiniteit.
Precies. Wie in het heden leeft, zou moeten streven naar onafhankelijkheid van de financiële markten. Wie is blijven steken in 19de-eeuwse romantiek, streeft naar een onafhankelijke dwergstaat aan de Noordzee, terwijl het begrip staat en natie nauwelijks nog enige relevantie heeft.
drosophila is offline  
Oud 13 september 2011, 10:13   #284
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Elke maand een stapje dichter bij de nieuwe onderdanigheid, zal je bedoelen. De Belgische staat wordt gewoon ingeruild voor de EU, hoor. Daar is niks "onafhankelijkheid" aan, laat staan soevereiniteit.
Ik hoor die bewering wel meer op het forum. Geef eens een paar voorbeelden van het keurslijf van onderdanigheid waarin Europa ons dwingt. Niet de grootte van de kippenhokken, alhoewel belangrijk voor het dierenwelzijn, maar een paar maatregelen die rechtstreeks ons leven beïnvloeden, echte persoonliojke beperkingen dus. Het is in bepaalde linkse kringen bon ton de E.U. naar de verdoemenis te wensen. Dit is zeer gemakkelijk maar een ernstig alternatief voorstellen is al veel moeilijker, zoniet onmogelijk. Tot het zover is hou ik het bij een onafhankelijk Vlaanderen dat niet perfect zal zijn maar toch onmiskenbare voordelen zal hebben.

P.S. Kom asjeblieft niet af met de vraag "welke voordelen?" Ik wil eerst je argumenten horen.
robert t is offline  
Oud 13 september 2011, 10:22   #285
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Ik hoor die bewering wel meer op het forum. Geef eens een paar voorbeelden van het keurslijf van onderdanigheid waarin Europa ons dwingt. Niet de grootte van de kippenhokken, alhoewel belangrijk voor het dierenwelzijn, maar een paar maatregelen die rechtstreeks ons leven beïnvloeden, echte persoonliojke beperkingen dus. Het is in bepaalde linkse kringen bon ton de E.U. naar de verdoemenis te wensen. Dit is zeer gemakkelijk maar een ernstig alternatief voorstellen is al veel moeilijker, zoniet onmogelijk. Tot het zover is hou ik het bij een onafhankelijk Vlaanderen dat niet perfect zal zijn maar toch onmiskenbare voordelen zal hebben.

P.S. Kom asjeblieft niet af met de vraag "welke voordelen?" Ik wil eerst je argumenten horen.
Het ironische is dat ze de EU aanvallen, maar België wel blijven verdedigen. Dat gaat er bij mij niet in.

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline  
Oud 13 september 2011, 11:14   #286
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ca, on le verra après. Eerst de oudste rotzooi opruimen.
Oud 13 september 2011, 11:15   #287
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Elke maand dichter bij de afgrond........zoals VB, LDD,...
O o o, wat zijn de druifjes zuur voor de regime-aanhangers.
Oud 13 september 2011, 11:18   #288
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Precies. Wie in het heden leeft, zou moeten streven naar onafhankelijkheid van de financiële markten. Wie is blijven steken in 19de-eeuwse romantiek, streeft naar een onafhankelijke dwergstaat aan de Noordzee, terwijl het begrip staat en natie nauwelijks nog enige relevantie heeft.
Dat gaat inderdaad op voor de meeste moderne West-Europese landen. Alleen is België niet mee geëvolueerd, het heeft in wezen zijn achterlijke, 19de eeuwse beslissingsstructuur behouden. Dat moet dus eerst opgeruimd worden voor we wat dan ook kunnen doen.
Oud 13 september 2011, 11:20   #289
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet de grootte van de kippenhokken
Een staat die oplegt hoe groot een kippenhok moet zijn, is wat mij betreft de vijand bij uitstek.
Oud 13 september 2011, 11:28   #290
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
Het ironische is dat ze de EU aanvallen, maar België wel blijven verdedigen. Dat gaat er bij mij niet in.
Toon mij één post van mij waarin ik België verdedig.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 13 september 2011, 11:29   #291
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het gaat niet om de vraag of de EU restricties oplegt in het persoonlijke leven. Het gaat er om wie de basis legt van het beleid in Vlaanderen. En dat is nu al de EU.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 13 september 2011, 11:33   #292
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat het een ondemocratisch orgaan is, is al voldoende imho.
Het Verzet is offline  
Oud 13 september 2011, 11:58   #293
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat is van al die frikandellen en bouletten en worstenbroodjes en grote pakken friet met stoofvleessaus.
speurneus is offline  
Oud 13 september 2011, 12:00   #294
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toon mij één post van mij waarin ik België verdedig.
Het ging over bepaalde linkse kringen. We weten allemaal wie dat zijn.

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline  
Oud 13 september 2011, 12:00   #295
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
.... Fortis verpatsen aan hun toekomstig moederland is daar een voorbeeld van.
Een beetje realisme graag.
speurneus is offline  
Oud 13 september 2011, 12:03   #296
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat is van al die frikandellen en bouletten en worstenbroodjes en grote pakken friet met stoofvleessaus.
Die man blaast elke maand wat meer op. Ik vraag hoever we van de grote boem verwijderd zijn.
speurneus is offline  
Oud 13 september 2011, 12:04   #297
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
tiens, mij hebben ze altijd wijsgemaakt dat zo'n voeding net de groei tegenhoudt?
in de lengte wel ja
speurneus is offline  
Oud 13 september 2011, 12:08   #298
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Kan je ook anti-lid worden?
Natuurlijk het blijkt dat heel wat VB ers lid zijn geworden van NVA om tegen elk compromis van de partijleiding te stemmen.
speurneus is offline  
Oud 13 september 2011, 12:15   #299
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Qui, toi.
Je zal waarschijnlijk "Oui toi" willen bedoelen.
speurneus is offline  
Oud 13 september 2011, 12:20   #300
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
Het ging over bepaalde linkse kringen. We weten allemaal wie dat zijn.
Ah ok, ik was verward. Omdat jou reactie er één was op een reactie op een post van mij. Maar goed. No prob.
Txiki is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be