Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 17 oktober 2011, 18:51   #281
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MisterXYZ Bekijk bericht
De ware reden zegt u, wel ik ga u op een spoor brengen. Wat een rol heeft gespeeld is de fantastische vekiezingsoverwinning, met het programma dat Vlaanderen meer zeggingschap moest krijgen als grootste gemeenschap in den belgique en veel minder geld moet getransfereerd worden naar den wallonie, door onderhandelde transfers vast te stellen en niet zoals nu gebeurd dat de wallons zomaar kunnen geld eisen van de Vlaamse Belastingbetaler. Dat wilde Bart De Wever verwezelijken en de burger zag dat het goed was en leverde de NVA als grootste partij in Vlaanderen af!

Nog nooit, gedurende het 180 jaren bestaan van dit onland, hebben de walen de Vlamingen iets gegund buiten enkele borrelnootjes.

De bende onder den homo, die méér dan één jaar met BHV bezig waren, zal aan de Vlamingen een pak geld kosten, daarbovenop nog eens een pak geld dat we moeten ophoesten om de walen plezier te doen, aan brussel en den wallonie kollonie om precies te zijn. Men zal er nooit in slagen om den wallonie en Vlaanderen doen samen te leven, zonder racune en onbegrip. Een pijnlijke ironie, als ge het mij vraagt!

De politici hebben een mandaat gekregen van de burgers, om hen te vertegenwoordigen bij diegenen die de uitvoerende macht moeten controleren en wetgevend werk moeten leveren in het belang van de burgers en niet in hun belang en in het belang van de partijen, daarvoor hebben we ze niet verkozen Daarom staat er in m'n onderschrift te lezen "We leven NIET in 'n democratie, maar in een particratie!" De partijen hebben teveel macht en hieruit vloeit voort dat geëngageerde politiekers zich niet scherp kan uitlaten, want vroeg of laat riskeert hij/zij hun mandaat te verliezen, zoals al meerdere keren is voorgevallen!
Hieruit volgt de vraag : Wie is nog voldoende kritisch in het parlement, zeker als het gaat over een lid van de meerderheid!

Den belgique zit al vele 10 tallen jaren opgescheept met communautaire problemen, die eindelijk het levenslicht hebben gezien nadat eerstens het Vlaams Belang en vervolgens De NVA er veel aandacht aan heeft en had besteed en nog altijd besteed. Dit zint de walen niet natuurlijk! Want de wallons zullen eindelijk méér dan borrelnootjes moeten geven om den belgique overeind te houden, want die institutionele belgische constructie is in mekaar aan het vallen.

Met Bart De Wever erbij hadden we véél méér uit brand kunnen slepen, maar de wallons hebben het leep gespeeld en hebben Bart De Wever eruit gebonjourd, omdat ze eindelijk inzagen dat het over en out was. maar niet getreurd de volgende keer na de aankomende verkiezingen, zal Bart De Wever zich niet méér laten rollen. Belgie is het probleem en zal niet méér opgelost geraken zonder de NVA! Alleen Bart De wever met de NVA kan een transparante en moderne structuur voorstellen, waardoor Vlaanderen eindelijk zal krijgen waar ze recht op hebben.
Hoog tijd voor een mentaliteitswijziging!

De CD&V is in laatste instantie toch nog overstag gegaan. Wie heeft de druk op de partij zo kunnen opvoeren? vraagt u zich af, wel dat is toch helder en klaar, daar zitten De Haene; Eyskens; Leterme achter en nog enkele anderen natuurlijk. En het koningshuis zal zich ook wél laten horen hebben,
N-VA gaat niet moeten wachten tot de volgende verkiezingen. Als de onderhandeling al zouden lukken en er een regering wordt gemaakt onder formateur EDR dan is de kans klein dat ze lang gaat stand houden. En vervroegde federale verkiezingen, forget it. Zolang de N-VA goed scoort in peilingen komen die er niet. Het is aan de N-VA om een coalitie op been te brengen en ze kunnen hier beter nu mee starten.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 17 oktober 2011, 18:52   #282
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Waar wacht de N-VA nog op om op basis hiervan een coalitie op been te brengen ?
Eerst de anderen mekaar laten afmaken. Waarom je zelf moe maken, als de anderen het werk voor jou opknappen? Wij zullen over exact 9 dagen wel een feestje bouwen voor 500 dagen bewijs van onregeerbaarheid van on-land België.
fonne is offline  
Oud 17 oktober 2011, 18:52   #283
matthias999
Minister

matthias999's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
N-VA gaat niet moeten wachten tot de volgende verkiezingen. Als de onderhandeling al zouden lukken en er een regering wordt gemaakt onder formateur EDR dan is de kans klein dat ze lang gaat stand houden. En vervroegde federale verkiezingen, forget it. Zolang de N-VA goed scoort in peilingen komen die er niet. Het is aan de N-VA om een coalitie op been te brengen en ze kunnen hier beter nu mee starten.
Verstandige praat.

Ik dacht dat jij een belgicist was?

Laatst gewijzigd door matthias999 : 17 oktober 2011 om 18:53.
matthias999 is offline  
Oud 17 oktober 2011, 18:53   #284
nete
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Gezien N-VA nu nog onaanvaardbaar is voor de andere "Vlaamse" partijen zie ik als enige oplossing : ze laten doorgaan. De kans is zéér groot dat de 6 uiteindelijk toch zullen falen een regering op poten te zetten, of dat die binnen korte tijd vastloopt als de "mistige" zones moeten opgehelderd worden in wetteksten.

Dan kunnen we terug opnieuw beginnen en zal men misschien inzien dat een regering zonder N-VA echt niet kan, en laat men die partij hopelijk echt de leiding van het formatieproces en regeerprogramma nemen.
Misschien als ze punt één van hun statuten verwijderen: België opdoeken.
Oud 17 oktober 2011, 18:54   #285
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar wacht de N-VA nog op om op basis hiervan een coalitie op been te brengen ?
De dag dat CD&- en Ø--LD de V in hun partijnaam teruggevonden hebben. Of de dag dat ze samen met VB een absolute meerderheid halen natuurlijk.
fonne is offline  
Oud 17 oktober 2011, 18:56   #286
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
Misschien als ze punt één van hun statuten verwijderen: België opdoeken.
En dezelfde weg opgaan als CD&V toen ze de C en de V in hun naam lieten vallen? Sorry, België afbreken is de core-business van N-VA, daar kan niet aan getornd worden.
fonne is offline  
Oud 17 oktober 2011, 19:05   #287
Athelas
Minister

Standaard

Wauw, Beke, Van Besien en De Croo maken zich compleet belachelijk ten opzichte van De Wever en Tobback (hoewel Tobback zijn opmerking over de NVA ook wel van enige frustratie en idiotie getuigt van zijnentwege).

Ik kijk met veel genoegen uit naar discussies tussen Tobback en De Wever maar dat ze de kinderschool thuis laten in het vervolg.
Athelas is offline  
Oud 17 oktober 2011, 19:22   #288
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Inderdaad.
Wij wilden mazar mochten niet.
Even verbeteren : "wij wilden niet echt' is juister. Eventueel : "wij durfden niet" kan er ook door.
peter1962 is offline  
Oud 17 oktober 2011, 19:26   #289
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
Wauw, Beke, Van Besien en De Croo maken zich compleet belachelijk ten opzichte van De Wever en Tobback (hoewel Tobback zijn opmerking over de NVA ook wel van enige frustratie en idiotie getuigt van zijnentwege).

Ik kijk met veel genoegen uit naar discussies tussen Tobback en De Wever maar dat ze de kinderschool thuis laten in het vervolg.
Bart De Wever is aan zijn top van zijn demagogisch potentieel. Misschien is hij er zelfs over. Hij krijgt alles verkocht aan het grootste deel van de bevolking. Zijn zaak is echter om nu een gezamenlijk project te vinden dat hij verkocht krijgt aan zijn coalitiepartners.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 17 oktober 2011, 19:40   #290
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Wel belgen bezitten op de bank 1700miljard, en de staatsschuld bedraagt 360miljard. Mij lijkt het precies niet moeilijk om daar een nieuw evenwicht in te vinden. De vraag is gewoon, stel dat je al de schulden in één keer afbetaalt, zal Belgie dan dag op dag weer efficienter draaien. En daar denk ikdan nee laat maar, doe ze maar eens rustig hun ding saneren, want anders doen ze toch weer direct meer zotte uitgaven.

Dan ivm de crisis. IN elk geval moet je als land, zone, bedrijf, zoeken naar nieuwe opportuniteiten en groeikiemen. De overheid schiet daar zeker tekort, het vlaamse gewest is precies geen gasto geens meer rijk, en bedrijven doen hard hun best, dus ja ik zie daar nog altijd potentieel, maar kom

Dus ja ik lig daar niet wakker van, en ik denk dat het allemaal snel oplost door de minst rendabele stukken te saneren en de meest rendabele stukken te laten verderfloreren. Ik denk vooral dat gezien die 50% staatsinmenging wij gans de overheidsstructuur eens grondig mogen ontvetten en alles die niet rendabel is deskundig en vakkundig mogen wegsnijden in alle begrotingen. Weet dat als je 100 ambtenaren hebt, als daar 30 niet rendabel werken, dan doe je ze ofwel allemaal rendabel werken, ofwel saneer je die afdeling.

Simpel maar efficient voorbeeld: stel u voor dat je dienst kadaster, GIS netwerk, kruispuntdatabank, privatiseert... Dus ze verkopen diensten aan de burger... ik denk wel dat je daar knap rendabele structuren kunt krijgen.
Dus ook daar kun je extra rendement boeken doordat bedrijven uit diezelfde data meer rendement zullen halen dan de overheid doet.
Ik begrijp uit het bovenstaande bovenal dat "brother paul" lijkt te vergeten WIE zich nu eigenlijk bezig houdt met de onderhandelingen die tot een 'nieuwe' regering zouden moeten leiden.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 17 oktober 2011, 19:45   #291
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Het merkwaardige is dat in een PS-staat minder mensen zullen lijden dan in een neoliberale NVA-staat.
Is dat een 'axioma', een 'dogma', een 'mantra', of gewoon 'wishful thinking'?

Wat is trouwens 'lijden'?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 17 oktober 2011 om 19:50.
djimi is offline  
Oud 17 oktober 2011, 20:18   #292
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
De dag dat CD&- en Ø--LD de V in hun partijnaam teruggevonden hebben. Of de dag dat ze samen met VB een absolute meerderheid halen natuurlijk.
--&- en Ø---- zijn eigenlijk de correcte benamingen. CD&V is noch christelijk, noch democratisch en noch Vlaams. Open VLD is noch Vlaams, noch liberaal en noch democratisch.

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline  
Oud 17 oktober 2011, 20:28   #293
HRobin
Minister

HRobin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bart De Wever is aan zijn top van zijn demagogisch potentieel. Misschien is hij er zelfs over. Hij krijgt alles verkocht aan het grootste deel van de bevolking. Zijn zaak is echter om nu een gezamenlijk project te vinden dat hij verkocht krijgt aan zijn coalitiepartners.
Daar kun je wel eens de nagel op de kop geslagen hebben.
HRobin is offline  
Oud 17 oktober 2011, 21:03   #294
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Ik vraag me af wat ze onderhandelaars van de 4 partijen hebben gegeven om hiermee in te stemmen... een akkoord dat niemand in vlaanderen mag zien kan geen goed akkoord zijn... dat kan niet
Oud 17 oktober 2011, 21:04   #295
matthias999
Minister

matthias999's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Ik vraag me af wat ze onderhandelaars van de 4 partijen hebben gegeven om hiermee in te stemmen... een akkoord dat niemand in vlaanderen mag zien kan geen goed akkoord zijn... dat kan niet
De wetteksten zijn er toch al?
matthias999 is offline  
Oud 17 oktober 2011, 21:09   #296
Zimerman
Burger

Zimerman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 Bekijk bericht
Dat lijkt me eerder een infobrochure..
Zimerman is offline  
Oud 17 oktober 2011, 21:34   #297
Athelas
Minister

Standaard

Citaat:
Waar baseer je je op als je zegt dat BDW een demagoog is?
Athelas is offline  
Oud 17 oktober 2011, 21:36   #298
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
een politieke truuk van het zelfde (lage...) niveau als de poging van BDW om groen te laten terugkomen op hun akkoord, tenzij bijkomende compensaties.
ja dat gestook vond ik ook een beetje nutteloos en doorzichtig. BDW hoeft dat helemaal niet te doen, de andere partijen hebben meer dan genoeg talent in huis om helemaal zelfstandig de boel in de prak te rijden.

Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 17 oktober 2011 om 21:37.
Flippend Rund is offline  
Oud 17 oktober 2011, 21:38   #299
Athelas
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 Bekijk bericht
Eerder een ruw kladje, tenzij we een aantal heel vage concepten gaan toelaten in de grondwet natuurlijk. Wat mij op zich niet zou verbazen van een Beke, Gennez of een De Croo. Met nu Tobback mee in de onderhandelingen, vind ik dat quasi uitgesloten.
Athelas is offline  
Oud 17 oktober 2011, 21:39   #300
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
En dezelfde weg opgaan als CD&V toen ze de C en de V in hun naam lieten vallen? Sorry, België afbreken is de core-business van N-VA, daar kan niet aan getornd worden.
Oeps....
Henri1 is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be