Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 november 2011, 21:21   #281
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marxmannetje Bekijk bericht
Toch wel. Er zitten daar burgers opgesloten omdat ze bv. moslim zijn of niet blank zijn. Dus jah, concentratiekamp of niet, het is toch een tegenvoorbeeld. En zo kan men afkomen met de KGB die ook doden op zijn geweten heeft, terwijl wij dan weer kunnen afkomen met de CIA en de FBI. Zo kan men afkomen met Stalin, Mao en Pol Pot, maar zo kunnen wij afkomen met Reagan, Bush Senior, Bush, Obama, Blair,...
Het is nochtans niet de bedoeling van Guantanamo Bay dat er burgers opgesloten zitten. Het is een krijgsgevangenkamp voor taliban-strijders, maar men behandelt de krijgsgevangen er als gevangenen van een concentratiekamp.
Dat er per ongeluk ook burgers zitten (en iedereen weet dat die er zitten) is te wijten aan de lompheid waarmee het USA-army te werk gaat.

Laatst gewijzigd door bgf324 : 1 november 2011 om 21:47.
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2011, 21:45   #282
Marxmannetje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Het is nochtans niet de bedoeling van Guantanamo Bay dat er burgers opgesloten zitten. Het is een krijgsgevangenkamp voor taliban-strijders, maar men behandelt de krijgsgevangen er al gevangenen van een concentratiekamp.
Dat er per ongeluk ook burgers zitten (en iedereen weet dat die er zitten) is te wijten aan de lompheid waarmee het USA-army te werk gaat.
We kunnen over beide kanten tot in de laatste uren zitten speculeren, maar je hebt een punt.
Marxmannetje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2011, 21:53   #283
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is nochtans niet de bedoeling van Guantanamo Bay dat er burgers opgesloten zitten. Het is een krijgsgevangenkamp voor taliban-strijders, maar men behandelt de krijgsgevangen er als gevangenen van een concentratiekamp.
Ja hoor, er zitten burgers tussen die net, per ongeluk, dáár met vakantie gingen.

Wat weet jij eigenlijk over Gitmo, wie of w�*t er zit, was je er soms al eens?

Er zitten daar zo van die heerschappen die in hongerstaking gaan, maar als 't etenstijd is, rustig op 'n stoeltje gaan klaarzitten, 't slangetje voor voeding zèlf in hun neus proppen en 't smaakje ook nog mogen uitkiezen!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2011, 22:06   #284
Oblique
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Wie goed geinformeerd is heeft weet dat. Wie enkel zijn info haalt uit de zionistische media, weet van niets en slaat een mal figuur.
Oblique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2011, 22:08   #285
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oblique Bekijk bericht
Wie goed geinformeerd is heeft weet dat. Wie enkel zijn info haalt uit de zionistische media, weet van niets en slaat een mal figuur.
Zou je denken dat bgf z'n info haalt uit zionistische media, hij is nog zo'n jodenhatert? Wow goh!
Oud 1 november 2011, 22:09   #286
Pol Dolf
Europees Commissaris

Pol Dolf's schermafbeelding

Standaard

ac blijft nog 14 jaar
Pol Dolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2011, 22:19   #287
Oblique
Banneling

Standaard

Citaat:
Zou je denken dat bgf z'n info haalt uit zionistische media, hij is nog zo'n jodenhatert? Wow goh!
Geen idee, wat die allemaal uivreet. Zelfs in de zionmedia is het geen geheim, arabierenhater.

Ex-Bush Official: Many at Guantanamo Bay Are Innocent

Read more: http://www.foxnews.com/politics/2009...#ixzz1cUTKGKuZ
Oud 1 november 2011, 23:00   #288
bgf324
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat een anti-argument eigenlijk. Dat kan je zo over alles zeggen wat op dit forum voorbij komt.
- Wat weet jij eigenlijk over Auschwitz, wie of w�*t er zit, was je er soms bij?
- Wat weet Hot Marijke over Van Rompuy? Wie of w�*t hij is? Kent ze hem misschien?

Wie het allemaal een beetje volgt weet wat Guantanamo Bay is.
Oud 1 november 2011, 23:41   #289
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oblique Bekijk bericht
Geen idee, wat die allemaal uivreet. Zelfs in de zionmedia is het geen geheim, arabierenhater.

Ex-Bush Official: Many at Guantanamo Bay Are Innocent

Read more: http://www.foxnews.com/politics/2009...#ixzz1cUTKGKuZ
Ik haat geen arabieren zoeteke, dus kan je op je 2 oren slapen.

Jaja, ze zijn allemaal onschuldig!
Oud 1 november 2011, 23:42   #290
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat een anti-argument eigenlijk. Dat kan je zo over alles zeggen wat op dit forum voorbij komt.
- Wat weet jij eigenlijk over Auschwitz, wie of w�*t er zit, was je er soms bij?
- Wat weet Hot Marijke over Van Rompuy? Wie of w�*t hij is? Kent ze hem misschien?

Wie het allemaal een beetje volgt weet wat Guantanamo Bay is.
Wat er zit is wat anders dan wat 't 'is', soit, ze zijn daar allemaal onschuldig, nietwaar, en 't is er erger dan in zo'n Duits concentratiekamp, was 't dat wat je bedoelde?
Oud 1 november 2011, 23:59   #291
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Wat er zit is wat anders dan wat 't 'is', soit, ze zijn daar allemaal onschuldig, nietwaar, ...?
Zo onschuldig dat de amerikanen / Nato hen nadien voor de opleiding van het rebellenleger tegen Gaddafi laten zorgen:

Libya: Former Guantánamo detainee is training rebels

Citaat:
Rebel recruits in the eastern port city of Derna are being trained by Sufyan Bin Qumu, a Libyan who was arrested following the US-led invasion of Afghanistan in 2001, and held at Guantánamo for six years.

Abdel Hakim al-Hasidi, a senior Libyan rebel commander in Derna, was also held following the invasion of Afghanistan and handed over to Libyan custody two months later.
Both men were said to have been released from prison in Libya in 2008 as part of a reconciliation process with Islamists in the country.
Mr Qumu, 51, a Libyan army veteran, was accused by the US government of working as a truck driver for a company owned by Osama bin Laden, and as an accountant for a charity accused of terrorist links.

.
straddle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2011, 00:27   #292
bgf324
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat er zit is wat anders dan wat 't 'is', soit, ze zijn daar allemaal onschuldig, nietwaar, en 't is er erger dan in zo'n Duits concentratiekamp, was 't dat wat je bedoelde?
Neen, ik bedoel dat men de personen aldaar wel eens mag gaan uitleveren aan het Afgaanse gerecht, of aan het strafhof aan Den Haag. Die moeten zich dan maar uitspreken over de schuld of onschuld van een persoon.
Van wat ik er van weet ben ik er van overtuigd dat er een deel (maar slechts een klein deel) zal vrijgesproken worden omdat ze er niets met te maken hebben.

Of indien men de personen aanziet als krijgsgevangen - en niet als criminelen - dan moeten ze binnenkort allemaal vrijgelaten worden (wanneer de Amerikanen Afghanistan verlaten).
De status van de mensen aldaar is nogal onduidelijk.

Overigens: Ik dacht dat net Amerika de drijvende veer was achter de naleving van de mensenrechten in de wereld? Waarom zijn de conventies van Genève - toch de fundamenten van het internationaal recht - voor hen dan nog maar een vodje papier?
Waarom beschuldigd Amerika andere landen van de mensenrechten te overtreden, terwijl ze die zelf met de voeten treed? Is dat wat ze dan Amerikaanse hypocrisie noemen?

Laatst gewijzigd door bgf324 : 2 november 2011 om 00:29.
Oud 2 november 2011, 00:34   #293
Oblique
Banneling

Standaard

Citaat:
en 't is er erger dan in zo'n Duits concentratiekamp, was 't dat wat je bedoelde?
Bent u in 1 van beide aanwezig geweest? Op welke basis maak je gradaties van "erg"?
Oud 2 november 2011, 00:41   #294
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, ik bedoel dat men de personen aldaar wel eens mag gaan uitleveren aan het Afgaanse gerecht, of aan het strafhof aan Den Haag. Die moeten zich dan maar uitspreken over de schuld of onschuld van een persoon.
Van wat ik er van weet ben ik er van overtuigd dat er een deel (maar slechts een klein deel) zal vrijgesproken worden omdat ze er niets met te maken hebben.

Of indien men de personen aanziet als krijgsgevangen - en niet als criminelen - dan moeten ze binnenkort allemaal vrijgelaten worden (wanneer de Amerikanen Afghanistan verlaten).
De status van de mensen aldaar is nogal onduidelijk.

Overigens: Ik dacht dat net Amerika de drijvende veer was achter de naleving van de mensenrechten in de wereld? Waarom zijn de conventies van Genève - toch de fundamenten van het internationaal recht - voor hen dan nog maar een vodje papier?
Waarom beschuldigd Amerika andere landen van de mensenrechten te overtreden, terwijl ze die zelf met de voeten treed? Is dat wat ze dan Amerikaanse hypocrisie noemen?
Oké, dit is duidelijke taal (ofwel begrijp ik 't nu beter), daar kan ik 't mee eens zijn.
Oud 2 november 2011, 02:59   #295
zebrapad
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Deze stelling is mij al meer dan vijftig jaar dagdagelijks via alle mogelijke en duizenden miljarden euro's kostende comunicatiemiddelen door de strot geduwd....niet te verwonderen dat ik er een reukje aan vind....
Het genocidekrediet is dan ook niets anders dan het opwekken van schuldgevoelens.
Nochtans heeft men tijdens het Neurenbergproces weinig genocidekrediet opgebouwd.
http://avalon.law.yale.edu/subject_menus/imt.asp
zebrapad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2011, 22:40   #296
Hot Marijke
Staatssecretaris

Hot Marijke's schermafbeelding

Standaard

Even melden dat "We leven in het Vierde Rijk" een nieuw leven is gaan leiden onder de draad "de opkomst van een eurofascisme": http://forum.politics.be/showthread.php?t=162664

Veel plezier ermee en ik hoop dat die draad gespaard blijft van commentaren van achterlijke neo-nazi's.

Hot Marijke

A Day without Sex is a Day without Sunshine
Hot Marijke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2011, 23:19   #297
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hot Marijke Bekijk bericht
Even melden dat "We leven in het Vierde Rijk" een nieuw leven is gaan leiden onder de draad "de opkomst van een eurofascisme": http://forum.politics.be/showthread.php?t=162664

Veel plezier ermee en ik hoop dat die draad gespaard blijft van commentaren van achterlijke neo-nazi's.
Hop, Marijkje, je inspireert de draadstarter me een Vierderijksnazi te noemen:
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2011, 05:59   #298
Hot Marijke
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Hop, Marijkje, je inspireert de draadstarter me een Vierderijksnazi te noemen:
Eno2, (is Eno1 je vader, de Führer Himself?) je stijgt minimaal in mijn achting. Vierderijksnazi is een prachtig neologisme dat in de Van Dale moet komen. Nog straffer, het zou het woord van dit vervloekte jaar moeten worden! Samen met het tentsletje van vorig jaar kan je dan lekker uit je Vierderijksnazibol gaan. Hart ficken in Ihrem Zelt, Sieg Geil!

Nog even mijn tip voor het woord van volgend jaar, 2012: Euro-ondergang. Die Moffen toch, maar ja, drie maal is scheepsrecht.

Hot Marijke

Oud 6 november 2011, 09:17   #299
Quorn
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hot Marijke Bekijk bericht
Hola! Reclame voor afspraakjes.com? Nooit gedacht dat jij zo breeddenkend bent!

Past dit echter wel op een politiek forum en wat heeft dit te maken met het Vierde Rijk?

Maar vooral: wat voor een politieke "expert" ben jij?
Dat ben jij schatje : 25j , Knokke, oudere vent ,....

Jaja
Quorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2011, 09:24   #300
Hot Marijke
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Quorn Bekijk bericht
Dat ben jij schatje : 25j , Knokke, oudere vent ,....

Jaja
Is het nog altijd niet tot jou doorgedrongen dat dit forum dient om politieke meningen te verkondigen en er - liefst gefundeerde en beleefde -commentaren op te geven.

Ik zie totaal niet in wat mijn privé-leven hier mee te maken heeft. Ik kan er ook niet aan doen dat jij er geen hebt. Je kan misschien een cent gaan bijverdienen bij Story, daar zoeken ze "experts" die zich moeien met de privé van bekende personen

Hoe dan ook, persoonlijk worden = geen reactie meer.

Hot Marijke

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be