Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 november 2011, 21:34   #281
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Neen, in het totaal geeft het geen verschil. Maar wel in de ecologische voetafdruk. Die 2 overlevende klein mannen in de brousse hebben een zeer kleine voetafdruk. De 2 klein mannen die hier als vervanger gezien worden, hebben daarentegenove een vrij forse voetafdruk
Op zich is dat een redelijk egoïstisch statement.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2011, 21:34   #282
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Idd en dat brengt mij terug bij het volgende punt:
Weet U dan niet vanwaar de massale toevloed van migranten komt? Bekijk dan nog eens het grafiekje en noteer de blauwe massa.

Moeilijk hé, afleidingen maken?
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2011, 21:36   #283
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Weer een staaltje van de archetypische uitsterfvlaam:

Citaat:
Laat het me anders stellen, elk koppel dat meer dan 2.1 kind ter wereld brengt, of een andere combinatie van de 2 geslachten in welke vorm van voortplanting dan ook, dat meer dan 2.1 kind ter wereld brengt, is verkeerd bezig.
Mijn Franstalige buurman is het heel erg met je eens. Maar die regel zou in zijn optiek alleen voor Vlamingen dienen te gelden.

Hij loopt al een tijd heel tevreden rond.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2011, 21:41   #284
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Weet U dan niet vanwaar de massale toevloed van migranten komt? Bekijk dan nog eens het grafiekje en noteer de blauwe massa.

Moeilijk hé, afleidingen maken?
Nogmaals: "wat heeft migratie te maken met de groeiende wereldbevolking?"

Ik ben er eigenlijk nog steeds niet uit of deze topic gaat over migratie of over de groeiende wereldbevolking.

En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 8 november 2011 om 21:43.
Oud 8 november 2011, 21:47   #285
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
idd. je zou voor minder plat liggen van het lachen.

Het is echter niet grappig.

Ik troost mij met de ingeprente uitdrukking : "in onwetendheid kan niemand zondigen"

Als het fout loopt zal het meestal de fout zijn van de migranten. Zo staat het in de sterren geschreven. En zo dom zijn mensen die dit ook te willen geloven. En zo zijn er velen.

Jef Vermassen, de welbekende strafpleiter heeft een even bekend boek geschreven: "moordnaars en hun motieven". Ik raad het iedereen aan. Vooral het tweede deel over collectieve moord is tijdloos: " de les uit een hollocaust". Eens lezen. Ik zou, moest ik leerkracht zijn, bereid zijn enkele passages voor te lezen.

ik vrees dat we het nooit zullen leren. Het zal steeds iemand anders fout zijn. Het volstaat te zoeken naar, en vinden van de perfecte zondebok, ook al gaat het om kinderen, en word je beschuldigd van het hebben van teveel kinderen.

Laatst gewijzigd door Rudy : 8 november 2011 om 21:51.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2011, 23:06   #286
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Hoeveel procent van de migranten in België komen uit zwart afrika?
Zoals ik zei nam ik het voorbeeld Zwart Afrika om een scherp contrast te geven. Het leven in Zwart Afrika is haast niet te vergelijken met ons leven. Op die manier hoopte ik mijn theorie duidelijk te maken.
Maar ook met andere gebieden zijn er contrasten die dezelfde gevolgen hebben maar mogelijk in mindere mate.
Oud 9 november 2011, 20:32   #287
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
idd. je zou voor minder plat liggen van het lachen.

Het is echter niet grappig.

Ik troost mij met de ingeprente uitdrukking : "in onwetendheid kan niemand zondigen"

Als het fout loopt zal het meestal de fout zijn van de migranten. Zo staat het in de sterren geschreven. En zo dom zijn mensen die dit ook te willen geloven. En zo zijn er velen.

Jef Vermassen, de welbekende strafpleiter heeft een even bekend boek geschreven: "moordnaars en hun motieven". Ik raad het iedereen aan. Vooral het tweede deel over collectieve moord is tijdloos: " de les uit een hollocaust". Eens lezen. Ik zou, moest ik leerkracht zijn, bereid zijn enkele passages voor te lezen.

ik vrees dat we het nooit zullen leren. Het zal steeds iemand anders fout zijn. Het volstaat te zoeken naar, en vinden van de perfecte zondebok, ook al gaat het om kinderen, en word je beschuldigd van het hebben van teveel kinderen.

Interpretatie...interpretatie...

Het gaat in deze discussie niet zozeer om de wereldbevolking, maar wel om de bevolking binnen België.

Trouwens, misschien is de stelling: 'migranten zorgen dat de wereldbevolking stijgt" nog zo dom niet. Het is een feit dat migranten, vanwaar ze ook komen, en waar ze ook terechtkomen, meer kinderen krijgen dat de doorsnee mensen. En waarom? Dit is eigenlijk logisch; een migrantenfamilie verlaat al zijn familieleden, zijn vrienden en dergelijke uit het land van herkomst en start een nieuw leven op in een vreemd land, zonder familie of vrienden, enkel het eigen nest (met vrouw, kinderen). Daarom is men sneller geneigd meer kinderen te krijgen, om zo meer 'eigen volk' te hebben, te midden van al die vreemden. De volgende generatie (of 2 of 3) vermindert dit dan heel sterk.
Dit gaat niet alleen om bv Marokkaanse familie's die terechtkomen in België, maar van alle volkeren die hun bodem en naasten verlaten, voor het vreemde en eenzame.

Bijvoorbeeld Frankrijk, de Nord, Pas de Calais en nog verder, zit vol afstammelingen van Vlamingen. Dezen migreerden voornamelijk tussen 1850-1950. Deze economische migranten hebben massaal gekweekt terwijl de autochtone Fransen die al j�*�*�*ren met het gegeven 'gezinsplannig' vertrouwd waren -Frankrijk was en is het meest seculiere Europese land, dit in vergelijking met België....- amper 1 �* 2 kinderen kregen. De migranten zijn volledig opgegaan in de autochtone bevolking. Enkel hun geslachtsnaam kan hun vroegere afkomst verraden.

Ik verwacht dan ook dat de migranten hier na enkele generatie's minder kinderen zullen krijgen. Maar ik geloof niet dat zij zo makkelijk zullen assimileren zoals de Vlamingen/Belgen bij de Fransen. Het moet worden gezegd: de situatiën zijn totaal anders: de Belgische migranten in Frankrijk moesten voor zichzelf opkomen, kregen niks van steun; ze werkten zich op en werkten zich zelfs hoog op. Ze hadden ook weinig verschillen met hun buren, die ook katholiek waren.
Oud 9 november 2011, 20:44   #288
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Zoals ik zei nam ik het voorbeeld Zwart Afrika om een scherp contrast te geven. Het leven in Zwart Afrika is haast niet te vergelijken met ons leven. Op die manier hoopte ik mijn theorie duidelijk te maken.
Maar ook met andere gebieden zijn er contrasten die dezelfde gevolgen hebben maar mogelijk in mindere mate.
Buiten "een constrast geven" is dat voorbeeld dan ook niet echt relevant voor de huidige situatie denk ik.
De kindersterfte in zwart afrika ligt namelijk tot 20 keer hoger dan in de meeste populaire migratielanden.

Oud 9 november 2011, 21:23   #289
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Hoeveel van die allochtone bengels zullen er op dit moment verwekt worden?
Oud 9 november 2011, 21:24   #290
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, in het totaal geeft het geen verschil. Maar wel in de ecologische voetafdruk. Die 2 overlevende klein mannen in de brousse hebben een zeer kleine voetafdruk. De 2 klein mannen die hier als vervanger gezien worden, hebben daarentegenove een vrij forse voetafdruk
eumzz.... ja da's waar
Maar het is toch evenzeer het overvolle gevoel hier dat ons zou aanzetten er net wat aan te gaan doen ?
Wat maakt het dan uit of die twee nu uiteindelijk vanuit de brousse naar hier toe gekomen zijn of dat het er twee ander zijn ( verwekt door autochtonen ) ?

Laatst gewijzigd door praha : 9 november 2011 om 21:26.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2011, 21:32   #291
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoeveel van die allochtone bengels zullen er op dit moment verwekt worden?
geen idee ...
Is dat een stille hint dat je ook beschikt over een webcam ?
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2011, 21:35   #292
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter

koe de poing's schermafbeelding

Standaard

hoeveel Afrikaanse landen hebben een bevolkingsdichtheid die even hoog ligt als die van ons land ?

de pot verwijt de neger dat hij zwart ziet
Oud 9 november 2011, 21:38   #293
Ikwas
Banneling

Standaard

Die mensen dat teveel kinderen maken zijn al lang geen migranten meer.
Maar de nieuwe Belgen die de oude Belgen systematisch komen vervangen.
Ikwas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2011, 21:39   #294
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
geen idee ...
Is dat een stille hint dat je ook beschikt over een webcam ?
Ik beschik idd over een cam maar dat wilt nog niet zeggen dat ik allochtone bengels wil verwekken. Wij zijn dan ook goed geïntegreerd hé. We passen ons aan aan de uitstervende bevolking
Oud 9 november 2011, 21:40   #295
Ikwas
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik beschik idd over een cam maar dat wilt nog niet zeggen dat ik allochtone bengels wil verwekken. Wij zijn dan ook goed geïntegreerd hé. We passen ons aan aan de uitstervende bevolking
Ik zie maar één cultuur uitsterven en zich uitverkopen aan den onze, rara welke...
Hint: Arabische lente.
Oud 9 november 2011, 21:42   #296
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ikwas Bekijk bericht
Ik zie maar één cultuur uitsterven en zich uitverkopen aan den onze, rara welke...
Hint: Arabische lente.
Ach, als het zover komt kweken we er toch gewoon op los zeker. Ik wil er 6!
Oud 9 november 2011, 21:45   #297
Ikwas
Banneling

Standaard

Citaat:
Ach, als het zover komt kweken we er toch gewoon op los zeker. Ik wil er 6!
Kweek zoveel je wil. Verandert niets aan vorige statement.
De Islamitische cultuur heeft op 1500 jaar tijd nog niet de helft bereikt van hetgeen de Westerse cultuur de laatste 10 jaar bereikt heeft.
Buig voor uw meester
Oud 9 november 2011, 21:53   #298
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Kweek zoveel je wil. Verandert niets aan vorige statement.
De Islamitische cultuur heeft op 1500 jaar tijd nog niet de helft bereikt van hetgeen de Westerse cultuur de laatste 10 jaar bereikt heeft.
Buig voor uw meester
8 is ook goed hoor. Zolang jij maar boos wordt.
Oud 9 november 2011, 21:57   #299
Ikwas
Banneling

Standaard

Citaat:
8 is ook goed hoor. Zolang jij maar boos wordt.
Ik word er niet boos van. Langs één kant vind ik wel dat we aan geboortebeperking moeten doen omdat de bronnen uitgeput geraken.
Dat is echter een ander pijnpunt waar waarschijnlijk wel een oplossing voor bestaat.

Wat ik je poog duidelijk te maken, die miljoenen nakomelingen van "kweekjes" daar smeken naar de Westerse waarden. Er moet dus duidelijk iets mis zijn in de Islamitische cultuur. Niet dat ik beweer dat de onze perfect is, verre van.
Oud 9 november 2011, 22:04   #300
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Ik word er niet boos van. Langs één kant vind ik wel dat we aan geboortebeperking moeten doen omdat de bronnen uitgeput geraken.
Dat is echter een ander pijnpunt waar waarschijnlijk wel een oplossing voor bestaat.

Wat ik je poog duidelijk te maken, die miljoenen nakomelingen van "kweekjes" daar smeken naar de Westerse waarden. Er moet dus duidelijk iets mis zijn in de Islamitische cultuur. Niet dat ik beweer dat de onze perfect is, verre van.
Alleen een dictator zou afkomen met een geboortebeperking. Zoiets kunt ge toch niet maken zeker?
Voor de rest: Allemaal de schuld van de islam. Voor de verandering.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be