Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 november 2011, 17:39   #281
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Zo denk ik er ook over. Wie een goede vaste relatie geeft, vind voldoende sekuele bevrediging daarbinnen, dat hij/zij geen behoefte heeft om het elders te gaan zoeken.

Paulus.
Dus jij eet alleen maar friet/biefstuk?
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2011, 17:41   #282
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robin H Bekijk bericht
U lijkt me pedofilie (sex met kinderen) en incest (sex met dichte familie) te verwarren.

Trouwens, de medische wetenschap heeft de rol van de natuur bij de mens grotendeels geneutraliseerd.
Ik heb het expliciet over incest. Dit leidt tot geboortefouten. Dieren die hier niet aan meededen zijn sterker geëvolueerd en hebben hier een instinct tegen. Bij soorten met een bewustzijn is dit instinct hertaald naar maatschappelijke en religieuze regels.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2011, 17:58   #283
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
De seks met mijn vriendin is onwaarschijnlijk goed, ik denk niet dat veel mensen ons niveau behalen. Toch vroeg zij mij om een open relatie, net op het moment dat ik haar hetzelfde wou voorstellen. Dat is omdat open relaties een behoefte vullen die een monogame relatie niet vult.

Wij gaan dan ook niet vreemd, vreemdgaan impliceert liegen en bedriegen, wat wij niet doen. Wanneer ik op zakenreis ga geeft ze me condooms mee. Wanneer zij seks heeft met een andere jongen laat ze de folies liggen zodat ik ze kan vinden. Vervolgens haal ik mijn schouders op, kijk haar in de ogen en zeg welgemeend dat ik haar graag zie.

In vrijwel alle koppels gaat iemand vreemd. Je kan het simpelweg niet vermijden, zelfs niet met goede seks, liefde, kinderen of wat nog. Wat je wel kan doen is je voorbereiden zodat deze zeer normale gebeurtenissen veilig en met wederzijdse toestemming gebeuren.
Nu kan ik begrijpen waarom sommigen absoluut de drughandel vrij willen krijgen...
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2011, 18:34   #284
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zeker wel! Zelfs planten zijn geëvolueerd om zelfbevruchting zoveel mogelijk tegen te gaan. Bij de meeste dieren is dat instinct, en bij ons zit bovenop dat instinct een paar maatschappelijke regels, die door dat instinct zijn ingegeven. Afkeer van pedofilie is perfect normaal.
Je klinkt tamelijk verward, om maar iets te zeggen, pedofielen hebben helemaal geen afkeer van pedofillie.

En dan over een instinct tegen zelfbevruchting? Wat is dat voor iets en wat heeft dat met incest te maken?
Oud 22 november 2011, 21:33   #285
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De seks met mijn vriendin is onwaarschijnlijk goed, ik denk niet dat veel mensen ons niveau behalen. Toch vroeg zij mij om een open relatie, net op het moment dat ik haar hetzelfde wou voorstellen. Dat is omdat open relaties een behoefte vullen die een monogame relatie niet vult.

Wij gaan dan ook niet vreemd, vreemdgaan impliceert liegen en bedriegen, wat wij niet doen. Wanneer ik op zakenreis ga geeft ze me condooms mee. Wanneer zij seks heeft met een andere jongen laat ze de folies liggen zodat ik ze kan vinden. Vervolgens haal ik mijn schouders op, kijk haar in de ogen en zeg welgemeend dat ik haar graag zie.

In vrijwel alle koppels gaat iemand vreemd. Je kan het simpelweg niet vermijden, zelfs niet met goede seks, liefde, kinderen of wat nog. Wat je wel kan doen is je voorbereiden zodat deze zeer normale gebeurtenissen veilig en met wederzijdse toestemming gebeuren.
bron???

En de Flair telt niet als bron...
Oud 22 november 2011, 23:09   #286
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
bron???

En de Flair telt niet als bron...
Bah hij overdrijft natuurlijk wat...maar 't komt wel aardig in de buurt.
Zoiets is natuurlijk ook niet makkelijk om exact in cijfers vast te leggen gezien de problematiek.

toch alvast deze cijferkes die iets weergeven...

Recent onderzoek naar vreemdgaan in Nederland door psycholoog Henk Noort bracht aan het licht dat dat 25 procent van de Nederlanders tussen de 20 en de 45 jaar vreemdgaat. ( btw het ging over 1700 heteroseksuele mannen en vrouwen )
Vergeleken met het jaarlijks onderzoek van Durex blijkt dat 31 % van de Nederlanders vreemdgaat. ( werledwijd 22 % )

Nog ander onderzoek spreekt van een kans tussen de 40 en 75 % dat men tijdens een vaste relatie te maken krijgt met overspel ( tijdens een vaste relatie btw )
Zo wordt overspel ook ongeveer door 30% van de koppels genoemd als belangrijkste reden om uit elkaar te gaan.

En dan nog een weetje...
Ongeveer 1 op 10 van alle kinderen ( Nederland ) is een resultaat van overspel.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2011, 23:37   #287
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Ik ga nooit vreemd, ik ken ze allemaal.
Oud 23 november 2011, 21:44   #288
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Open relaties zijn enkel mogelijk mits wederzijdse toestemming. De vraag is wie bereid is het meeste water in de wijn te doen.
Alles mag en kan, zolang er maar geen gezichtsverlies is.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2011, 22:00   #289
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen waarom?

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2011, 22:29   #290
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien ziet hij een partner als mens en niet als een teljoor warm eten.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2011, 22:32   #291
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Open relaties zijn enkel mogelijk mits wederzijdse toestemming. De vraag is wie bereid is het meeste water in de wijn te doen.
Alles mag en kan, zolang er maar geen gezichtsverlies is.
En het zal waarschijnlijk nog spannender worden als er niet geplande 'kindjes' bij te pas komen...
Oud 24 november 2011, 02:51   #292
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Open relaties moeten mogelijk zijn, simpel. Het staat iedereen toch vrij om zijn leven in te richten dacht ik?
Oh nee da's waar de publieke opinie beschouwd enkel het geforceerde monogame als aanvaardbaar en dat is heilig.
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2011, 07:22   #293
Fred uit Gent
Staatssecretaris

Fred uit Gent's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
Open relaties moeten mogelijk zijn, simpel. Het staat iedereen toch vrij om zijn leven in te richten dacht ik?
Oh nee da's waar de publieke opinie beschouwd enkel het geforceerde monogame als aanvaardbaar en dat is heilig.
Jaja, alles moet kunnen

Ik zie niks anders dan gebroken relaties om mij heen. Vaak met kinderen uit verschillende andere huwelijken. Het is een getrek en geduw omwille van die kinderen. Vaak moet de rechtbank uitsluitsel geven. Als dat de ideale situatie is.....

Fred.
Fred uit Gent is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2011, 07:27   #294
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fred uit Gent Bekijk bericht
Jaja, alles moet kunnen

Ik zie niks anders dan gebroken relaties om mij heen. Vaak met kinderen uit verschillende andere huwelijken. Het is een getrek en geduw omwille van die kinderen. Vaak moet de rechtbank uitsluitsel geven. Als dat de ideale situatie is.....

Fred.
Precies!

Volgens sommigen hier moeten open relaties mogelijk zijn, want het staat iedereen toch vrij zijn/haar leven in te richten zoals hij/zij dat wil (?)...zeggen ze dan....

Maar ze gaan voorbij aan het leven van de kinderen, die het beste gediend zijn, met een stabiele ouderrelatie.

Wat met hun rechten?

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2011, 07:34   #295
Fred uit Gent
Staatssecretaris

Fred uit Gent's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Precies!

Volgens sommigen hier moeten open relaties mogelijk zijn, want het staat iedereen toch vrij zijn/haar leven in te richten zoals hij/zij dat wil (?)...zeggen ze dan....

Maar ze gaan voorbij aan het leven van de kinderen, die het beste gediend zijn, met een stabiele ouderrelatie.

Wat met hun rechten?

Paulus.
Juist!

Van mij mag iedereen zoveel partners hebben als hij of zij wil, maar begin dan aan geen vaste relatie en zorg dan zeker dat er geen kinderen van komen.

Fred.
Fred uit Gent is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2011, 07:38   #296
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voordelen:
- geen jaloezie
- meer "plezier"
- geen nood om tegen je natuurlijke instincten in te gaan
--- dit zorgt voor minder frustraties, met als gevolg minder verwante problemen als incest, huiselijk geweld, partnerverkrachtingen etc
- bij goede afspraken heeft dit helemaal geen invloed op de partner. Ziektes en zwangerschappen kunnen perfect vermeden worden met de hedendaagse technologie.
- de liefde voor je vaste partner zal groeien door betekenisloze (maar leuke) flirts
- ....

Nadelen:
- voor mensen met een zwak karakter zal dit altijd twijfels creëeren
- niet voor iedereen
- eerlijkheid is het belangrijkste, voor sommigen is dit een groot probleem
- je moet taboes van religieuze en maatschappelijke indoctrinatie durven doorbreken. Voor streng opgevoede mensen wordt dit heel zwaar (maar kan zeer bevrijdend zijn)
- ...
Aids en dergelijke zijn natuurlijk maar bijzaak.

Laatst gewijzigd door guido 007 : 24 november 2011 om 07:38.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2011, 07:44   #297
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Arm beestje
Oud 24 november 2011, 07:45   #298
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Juist!

Van mij mag iedereen zoveel partners hebben als hij of zij wil, maar begin dan aan geen vaste relatie en zorg dan zeker dat er geen kinderen van komen.

Fred.
2
Oud 24 november 2011, 08:05   #299
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Mij lijkt dit geen teken te zijn van een 'hechte en sterke' relatie, eerder een teken dat de relatie aan het doodbloeden is en men 'verse' stimulansen nodig heeft..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2011, 08:27   #300
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Jaja, alles moet kunnen

Fred.
Ik hoop dat velen van die voorstanders van open relaties nog niet echt volwassen zijn...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be