![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Voor die vier maanden heb ik naast joggen ook aan andere sporten gedaan: aerobic, fitness. Mijn ervaring was toen telkens dat ik heel snel zichtbaar spieren kreeg: mijn buik veranderde bv na een aantal sessies buikspieroefeningen in blokjes. Die zijn toen heel lang zichtbaar gebleven. ![]() ![]() In die tijd was spieropbouw dus geen probleem. En het verklaart ook waarom ik er zeker niet te hevig aan heb gedaan. Elegantie <-> spieren vind ik. Spierherstel of recuperatie van pijn of uitputting ook niet. De twijfel bij die test klopt. Ik kreeg de opmerking dat mijn longvolume wel normaal was maar ik niet genoeg kon uitblazen. Dat is ook wat ik toen acuut opmerkte een aantal dagen ervoor (zeer kortademig waarbij enorm moeite met uitademen. Ik kon in die periode trouwens ook niet blazen maar het is me nooit duidelijk geweest of dat iets was dat samenhing met een motorisch /skeletaal probleem of met de longen???? ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#282 | |
|
![]() Citaat:
![]() Diep inademen zorgt voor een toename van de pijn/druk (het gevoel dat er een mechanische "stop" wordt gelegd) thv mijn middenrif. Alsof er een band rond mijn diafragma zit. (Doordat ik het net nog eens getest heb, heb ik nu ook allerlei maagakkefietjes: oprispingen, spijsverteringsgeluiden thv daar, druk lijkt nu hoger te zijn en toegenomen - ik heb mijn abdomen ook proberen vullen met lucht ![]() In den prille beginne, nog voor mijn eerste spoedopname - heb ik ook in de spiegel gekeken om te zien wat het toch maar kon zijn: toen merkte ik de volgende dingen in vergelijking met mijn lichaam zoals ik het altijd gekend had: - gezwollen en gestuwde aders, vooral in één arm, terwijl het in de kamer ijskoud was - gezwollen en gestuwde aders over mijn liezen - gezwollen en gestuwde aders over mijn ganse hals - mijn borstkas leek enorm in mijn lijf gedrukt te staan, en zo voelde het ook. Dus niet dat van magerheid het vlees direct over je ribben loopt (zo ziet het er ook niet uit) maar wel het gevoel dat van binnenuit iets drukte, wat ervoor zorgde dat mijn borstkas in een rare houding en echt uitgezet "stond". Vandaar mijn diagnose vanaf het moment dat die druk- en ademhalingsproblemen echt duidelijk werden/begonnen: spanningspneumothorax, emfyseem of astma. ![]() En dat ik er vanaf zou komen met een draintje of naaldje op de juiste plaats en vanaf dan weer gezond zou rondlopen en van het leven zou kunnen genieten. ![]()
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 18 november 2011 om 17:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#283 | ||
|
![]() Citaat:
Het begon met een droge hoest. Voor twee maanden was het idd precies een rokershoestje. Met dat verschil dat ik mensen ken die roken van in de 40 en die zelfs dat hoestje niet vertonen en een uithoudingsvermogen hebben waarbij je ze na een marathon te doen lopen zelfs niet met een stethoscoop hoort ademen, terwijl ik dan al lang op de grond lig de longen uit het lijf te hijgen. Citaat:
![]() Super-vitamientjes voor Knipp ![]() Ik had geen tekorten in mijn bloed. En geloof me, vroeger at ik veel gevarieerder en beter. ![]() Het is puur dat ik nu niet meer kan ... Ik wil niet liever dan een goei kom hete dampende soep nu. Daarna zuurkool met spek en de hele boel en daarna een zak veel te gezouten peper & zout chips tegen de keelpijn. Maar buiten die zuurkool heb ik niets van die dingen in huis en ik zie het echt niet zitten om me nog al die bewegingen te riskeren en er dan als een stervende te liggen, die koude en vuile lucht buiten in te ademen (route = achter de bussen aan) en dan half omver te vallen van het gehijg, enzovoort. Ik weet trouwens dat als ik terug ben ik zo misselijk en moe ga zijn dat mijn boodschappen in de frigo zetten zelfs een opgave zal zijn van jewelste. 't Is dus gewoon deel van de vicieuze cirkel die ziek & alleen zijn heet: het niet meer kunnen doen omdat je je te slecht voelt -> geprepareerde boecht eten (hoewel 't meestal bij pistoleekes blijft ![]()
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 18 november 2011 om 17:50. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#284 | |
|
![]() Citaat:
![]() Luchtvervuiling absoluut. Ik zou er eigenlijk echt eens moeten achterkomen wat er in die folders staat die zijn uitgedeeld op Genk-Zuid. Daar stonden te verwachten lichamelijke problemen alsook het protocol in. (Ivm een nieuw en nog gevaarlijker bedrijf dat zich netjes bij ALZ/Arcelor mittal gevestigd had.) Wat geweten is, is dat je er hormoon-, stofwisselingsziektes en ademhalingsziektes door kan krijgen, en kanker uiteraard (mn longkanker). Toch is er daar ook best veel bot- en schildklierkanker. Specifiek voor onze woonplaats hebben we natuurlijk onze nimmer stoppende stokende buren, en onze achterbuurman die al eens gère z'n auto een nieuw kleureke geeft en ook afval stookt. Als ik iemand kon vinden die d�*t eens wou testen. Zou leuk zijn. (Niet in mijn lijf, maar in de lucht hé. Als ik eens zou weten wat daar effectief hing.)
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 18 november 2011 om 17:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#285 | |
|
![]() Citaat:
![]() Naar een allergoloog gaan stond al jaren op de planning. Maar ik rook dus niet. Alleen zit ik continu in de rook. Thuis 's nachts hangt de stank die een mengeling is van de vieze schoorsteenlucht van de buren (je moet het voorstellen: twee allesbranders hebben continu gebrand, worden gesmoord (onvolledige verbranding, want anders te warm), waar al alle mogelijke huishoudafval door heeft zitten branden wat je je kan voorstellen wat maakt dat zelfs als ze dennenhout zouden branden, hun schoorsteendamp al een zeer specifieke geur heeft (schouw proper maken kennen ze niet). De schoorsteen van die andere buren (hun familie) dan is zo breed en de lucht die daaruit komt zo vies..., en dan de industrie-zone Genk-Zuid mengelingen (waarbij qua overlast voor onze wijk de hoofdvogel wordt afgeschoten door een bedrijf dat er blijkbaar sinds twee jaar ligt, daar kwam ik achter dankzij een medepatiënte wiens man blijkbaar in een bedrijf vlakbij dat nieuwe bedrijf werkte en die hier folders over had gekregen) en om het af te maken de grote baan vlakbij (maar die is nog het minst storend). In de studentenstad woon ik dan vlakbij een kruispunt waar alle bussen van die studentenstad passeren. En dat zijn er veel, geloof me. Continu diesellucht dus. En 's nachts ruik ik zelfs hier vaak een schoorsteen-uitlaat (van een gewone benzine of diesel schoorsteen). Ik zit dan ook op het vijfde verdieping dus ja ...
![]() |
![]() |
![]() |
#286 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#287 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laat het leveren?
![]() |
![]() |
#288 | |||||||||||||||||
|
![]() Ja, één week nadat ik doorhad dat ik ziek was (de pijnscheuten in de thorax, de jeuk, en een opbouwend spannings/druk-gevoel) was ik acuut kortademig.
Dat was dan ook de reden van het spoedbezoek toen wat tot een opname leidde. Probleem was toen vooral dat ik niet kon uitademen. Daarna te snel ademen. Ik sluit een factor hysterie/hyperventilatie niet uit. Doch bloedgastest was toen negatief zoals zo vaak. In het begin na eten / veel slikken ook kortademig. Nu vooral 's nachts kortademig, zeker als ik plat ga liggen. En bij inspanningen. Overdag lukt het nog wel. Maar 's avonds bv wandelen aan het tempo van een ander. ![]() Citaat:
Soms komen er slijmen mee, maar geen eh... rochelige klank. Soms acuut mega-slijmerig 's nachts (vooral als ik oorstopjes aandoe). 's Ochtends ook wat slijmeriger. Nu een zeer ongezond klinkende (schel? soms "nat" soms droog, - uiteraard heel droog en braaf en onschuldig klinkend toen ik bij huisarts was ![]() ![]() Per ongeluk is er zo eentje in de lavabo beland (ik was mijn tanden aan het poetsen). Geel. Citaat:
![]() ![]() Citaat:
Citaat:
![]() Hele periode mogelijk lichte koorts (herinner me, opnieuw in UZB. toch een aantal keren dat thermometer +37.5 was). Recent dus hoge koorts. Nu koortsvrij. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Amper te geloven als ge mij "hoort" (geen stem, vreemde hoest, lijkbleek zicht) nochtans. Citaat:
![]() Helaas rook ik dus niet. (Zou doodvallen van één sigaret ook denk ik, niets krijgt me zo rap van plaats veranderd als luchtvervuiling ![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Joggen kan ik denk ik niet meer door alle spieren die ik dan tegelijkertijd moet bewegen. ![]() Citaat:
Dacht in het begin nog dat dat zou helpen dus heb hier ook naar gevraagd in ziekenhuizen maar niets gekregen. Ze horen niets abnormaal via stethoscoop. Ik voel mijn hele borstkas echter aan als heel stug en "korrelig" (ultra-droog en taai slijm). Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
ik moet wel zeggen dat ik in de eerste "ziekteperiode", toen ik het Chinees nog aan het opeten was ![]() Citaat:
Weet niet of ze dat getest hebben. Gezien ik continu ge-ijl over wat kost dat niet en wat is de kans dat jij kanker hebt, heb gehoord .... Citaat:
![]() Maar dat ken ik al omdat ik vroeger wel zoals een duracel-konijn leefde dus en daarbij mijn lichaam op plaats nummer zeven kwam. Mijn agenda liet niet altijd (deftig) eten toe. Citaat:
Die mcv en mch ofzoiets waren verhoogd, net als dat mijn RBC'en dus vergroot waren. (Macrocytair hyperchroom bloedbeeld zonder vit b12 of fz-deficiëntie, gelieve op te volgen - las ik vandaag nog in het verslag.) Citaat:
![]() Ik heb ooit aan de arts gevraagd om te testen voor allergie, was toen negatief. Jaar of vier- vijf geleden. Citaat:
is blijkbaar aan bepaalde bloedmarker te zien.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 18 november 2011 om 18:21. |
|||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#289 | |
|
![]() Citaat:
Mijn lieve familie misschien? ![]() Zucht, nochtans denk ik dat meerdere studenten daar makkelijk voor zouden betalen. Aan huis-geleverde (winkel)producten. (En bomma-schotels).
![]() |
![]() |
![]() |
#290 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zeg groentje en zo eens een afhaalchinees doen, krijg je sloten rijst en heerlijke rijsttafels met kip of varken, met lekkere exotische sausjes. Kun je zeker gans de week van eten. Kost dus geen fluit op die manier.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#291 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
sla een heleboel in meteen. kost geld, ja, maar in the long run gaat dat goedkoper uitkomen dan dokterskosten denk ik :/
![]() |
![]() |
#292 | |
|
![]() Citaat:
Tja die druk-/pijnklachten leggen zowat het traject: rond diafragma, soms heel specifiek onder borst in een horizontale lijn van zo'n 5cm (sorry ik kan er niks aan doen ma als ge dat al 70x gevoeld hebt weeg te het wel ![]() Dan gaat het feestend gezelschap verder richting mijn hoofd waar het een tijdlang het slikken quasi onmogelijk maakt, op mijn gehemelte lijkt te drukken zodat ik mijn bek moeilijk kan bewegen en het daar een vreemde pijn druk geeft, soms maar niet altijd passeert het langs mijn slapen (in het begin meer dan nu), dan achteraan mijn hoofd en dan recht bovenop mijn kruin. Dan lijkt de hele nest weer naar onder te zakken, hals te passeren, terug op thorax, enz. Arm naar boven doen, vooral hoger dan schoudergordel: pijn vooraan op borstkas neemt toe, ook achteraan aan schouders, been omhoog ofzo, zelfde boel begint, etc. Naar mijn gevoel is het lucht of slijm dus. Ik heb trouwens eergisteren iets ontdekt: ik was ultra-dorstig maar kon niet drinken. Doorslikken lukte niet. Wat gebeurde er: een aantal maal slikken en ik moest stoppen. Dit bleek echt slijm te zijn wat zich zodanig stapelde door de slikbeweging dat het een dermate grote druk veroorzaakte dat het eerst moest afgevoerd worden (door wat te rochelen en dat dan in te slikken enzo ![]() Ook bij automatisch niesten: eerste twee niesten nog normaal, derde zeer pijnlijk, je voelt dat er echt een druk zit en iets de ontwikkeling van die niest tegenhoudt, er iets geforceerd wordt, enorm pijn/drukgevoel en zelfs nog lang erna last ervan.
![]() |
![]() |
![]() |
#293 | |
|
![]() Citaat:
![]() Geen probleem ... zou niets liever doen dan voorraden inslaan. Gemak. ![]() Probleem is wel dat ik mss nog ga vluchten voor de dieselbussen. Eh ... verhuizen.
![]() |
![]() |
![]() |
#294 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 18 november 2011 om 18:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#295 | |
|
![]() Citaat:
Die?? Allemaal? En de dokter hoort dan niks aan je longen? Het gekke is dat ze bij mij blijkbaar niks abnormaals horen. Maar mijn lichaam weigert ook op de manier te hoesten zoals ik hier nu bezig ben, als er een arts in de buurt is. ![]() Mij zeer wenselijk, alsof er geen vuiltje aan de lucht is en positief gedragen voor mijn medemens zit er zelfs onbewust zeer diep ingebakken. ![]() Mja, bronchitis, pleuritis, iets aan die côté zou me als ik mijn klachten nu hoor en voel ook weinig verbazen.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 18 november 2011 om 18:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#296 | |
|
![]() Citaat:
Maar ik heb ook zeker niet altijd gelooft dat er echt iets was en ook al heel vaak gedacht dat ik miraculeus genezen was of vergeten dat ik ziek was. En ik gedraag me, zeker overdag, nog altijd even vrolijk, sociaal, energierijk, ... als altijd. Overdag gaat dat meestal ook relatief probleemloos. In mijn (dag)dromen en planning vergeet ik ook dat mijn lijf niet meer hetzelfde is. ![]() En dank je. ![]() Ik weet niet zeker dat verontreiniging zei het door buren of door industrie vervuilend is, het zijn wetenschappers die het weten... ![]() http://www.gezondheid.be/index.cfm?f...rt&art_id=2305
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 18 november 2011 om 18:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#297 | |||
|
![]() Citaat:
En waarom chronisch? Ik heb iig het gevoel dat er ergens een luchtoverschot in mijn lijf zit, naast het feit dat ik heden ook echte problemen met mijn longen en digestief systeem heb en het feit dat ik idd mogelijk een virus heb bijeen gescharreld. Ik heb de sensatie dat ik die lucht (of mss is het slijm) ook echt kan voelen en dat ze zich dus verplaatsen indien ik mij beweeg, of als ik zit in een object dat beweegt, vooral omhoog en omlaag gaan zijn daarbij het ergst. ![]() Is het mogelijk vraag ik mij af dat via uw oren, werkelijk een overdruk in heel uw lijf komt? Of is er een andere weg buiten fistel of perforatie, al is die miniem, dat er zoiets in uw lijf komt? Gisteren had ik bv echt een bepaald moment het gevoel dat er iets enorm zat te wringen en te hinderen ergens in mijn hals, tussen mijn slokdarm en luchtpijp ofzo. ![]() ![]() Citaat:
![]() Maar de hypothese van de huisarts is nu idd dat de hoge temperatuur, het zweten, de uitslag van gisteren, de heesheid, keelpijn, de slijmerigheid, ... niet samenhangen met al de rest en gewoon een toevallig virus zijn zoals er nu veel de ronde zouden doen. Dat kan zeker wel hoor, daarvan niet. Maarja, ik weet het allemaal niet meer. ![]() Citaat:
![]() Maar neen, dat doe ik absoluut niet. Integendeel, ik ben nog vééél te hevig denk ik. Dat is ook de reden waarom artsen (die me dus enkel overdag zien tijdens de kantooruren waarbij met name rond de midddag, waarop ik dus op mijn best ben) zich de vraag stellen wat in godsnaam het probleem is. Ik zie er dan ook gezond, happy, energierijk, vrolijk, in het normale leven, ... (in het gewone leven ben ik het perfect stereotype van een vrolijke hyperthyreoïdiepatiënt, met de nadruk op hyper in de zin van ik cross en spreek snel enz.) uit en voél me zelfs ook zo. ![]() Ik ben nu trouwens nog steeds hees. Geen enkel geluid kan ik uitbrengen. Dat heb ik nog nooit in deze mate meegemaakt. ![]() Gisteren is dat tijdens het omhoogrijden trouwens begonnen. ![]() (Maar daarover dus geen zorgen want ook vandaag ben ik naar bank, arts, winkel, ... gecrosst, waarbij je crossen letterlijk mag nemen. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#298 | |
|
![]() Citaat:
Dat heet gewoon een sociaal leven. ![]() Neen, je hebt gelijk. Ik heb zeker te weinig geslapen en mijn bioritme dreigt af te drijven door te laat te gaan slapen. Nochtans is, in grote tegenstelling tot vroeger, mijn wakker worden uur niet uit zijn balans te krijgen: rond 8 �* 9 uur. Al ga ik echt laat slapen. Vervelend eigenlijk. Maarja, vroeger gaan slapen is de boodschap dus. ![]() P.S.: Man het hoesten nu wordt pijnlijk. Zelfs tussen mijn schouderbladen, rond mijn middenrif nu. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#299 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#300 |
|
![]() Ik vraag me toch echt af ...
als ik ervan uitga dat het geen drie maanden geleden is, dan begonnen die drukklachten toen rustig aan met oorproblemen ... en circuleerde de druk enkel heen en weer in mijn oren. En best fel, met vervelende klachten als gevolg. Kan dat op de één of andere manier nu in heel mijn lijf beland zijn? ![]() Zou ik een arts bereid vinden om buisjes in mijn trommelvliezen te steken om één en ander af te voeren? ![]()
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 18 november 2011 om 19:08. |
![]() |
![]() |