![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
Bekijk resultaten enquête: Wat is jouw geloofsovertuiging? | |||
Catholicisme |
![]() ![]() ![]() |
22 | 11,89% |
Protestantisme of andere vorm van Christendom |
![]() ![]() ![]() |
11 | 5,95% |
Islam |
![]() ![]() ![]() |
9 | 4,86% |
Jodendom |
![]() ![]() ![]() |
1 | 0,54% |
Boedhisme/Taoisme |
![]() ![]() ![]() |
2 | 1,08% |
Shintoisme |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Wotanisme/Asatru |
![]() ![]() ![]() |
5 | 2,70% |
Wicca |
![]() ![]() ![]() |
2 | 1,08% |
LaVey Satanisme |
![]() ![]() ![]() |
2 | 1,08% |
Atheisme |
![]() ![]() ![]() |
73 | 39,46% |
Agnosticisme/Deisme |
![]() ![]() ![]() |
18 | 9,73% |
Een eigen mix |
![]() ![]() ![]() |
30 | 16,22% |
Ik sta er eigenlijk nooit bij stil |
![]() ![]() ![]() |
10 | 5,41% |
Aantal stemmers: 185. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 |
Minister
|
![]() Juist.
![]() |
#282 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Voor alle duidelijkheid, '!=' betekent Niet Gelijk
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#283 |
Minister
|
![]() Hoe heten ze het nu ook weer? Een 'aanbidder' hebben?
![]() |
#284 | |
|
![]() Ik heb dat eigenlijk nog nooit gebruikt weten worden in die context, behalve in literatuur.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#285 |
Minister
|
![]() Ik heb mijn God lief.
![]() |
#286 | |
|
![]() Dat moet een boeiend sexleven zijn
![]()
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#287 | |
|
![]() Citaat:
Beter gesteld misschien leef jij echt eerlijk hand op de bijbel voor god, of leef je voor jezelf? Als alle gelovigen voor god leefden hadden ze dat verhaaltje van de hel en de hemel niet nodig toch? Uiteindelijk willen we allemaal hetzelfde, gelukkig worden. De meeste ongelovigen zoeken alleen een weg die niet via een omleiding van een leven lang bidden en hopen lijdt en de beloning niet ergens na de dood plaatst.
![]() |
![]() |
![]() |
#288 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#289 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als er dan toch één zich op het forum waagt, dan worden haar argumenten genegeerd en begint men haar in de plaats daarvan onder de gordel aan te vallen met seksueel getinte "grappen". Als ik dan heel terecht kritiek geef op dit seksisme, dan wordt dat als "paternalisme" gezien. Heel tekenend voor de tijdsgeest, allemaal...
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#290 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Als er geen vrouwen op dit forum komen is de hoofdreden daarvoor volgens mij vooral dat ze er gewoon minder in geïnteresseerd zijn. Verder vind ik het een zwak argument om Cdude en anderen hiervoor de schuld te gaan geven. Vrouwen moeten zelf wete of ze zich van zo'n opmerkingen iets aantrekken en als ze zich erdoor gekwetst voelen, moeten ze dat maar zeggen, en dan zullen er genoeg mensen hier begrip voor tonen. Persoonlijk denk ik dat hedendaagse vrouwen trouwens helemaal niet zo snel beledigd zijn als jij denkt, ze zijn moderner en leven zelf ook mee met de tijdsgeest. Om even terug op de Poll te komen: Ik heb mezelf tot nu toe altijd als atheïst beschouws, maar misschien klopt dat niet helemaal. Heb net even gewikipediaad en vind veel zaken waar ik mee overeenkom. Zo zie ik bijvoorbeeld "vrijdenkerij". Blijkbaar werd dit later 'vrijzinnigheid'. Ik denk niet dat er één of andere God is. Ik zeg wel 'denk', omdat ik het niet kan bewijzen of zo. Aan de andere kant denk ik dat het bestaan van een god uiterst onwaarschijnlijk is. Uiteraard verbazen we ons vaak over bepaalde zaken, stellen we ons levensvragen, maar die moeten we dan proberen op te lossen door wetenschap, bewijzen of, indien dit niet mogelijk is: aanwijzingen en logica. Ik heb voor het bestaan van een God nog geen één deftige reden kunnen bedenken. Mensen hebben me het bestaan van God proberen te bewijzen dmv stellingen in de Bijbel, Koran, enz, maar dan probeer je een godsdienst te verklaren Vanuit de godsdienst. Ik zal het bestaan van één of andere hogere macht enkel geloven indien men mij die met redeneringen en logica kan bewijzen. ("Je voelt dat" zoals sommigen zeggen, dus niet ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#291 |
Burger
|
![]() Dus indien het effectief gebeurd, is het terecht, want we leven in de tijd?
![]() |
#292 | |
Burger
|
![]() Citaat:
"We feel that even if all possible scientific questions be answered, the problems of life have still not been touched at all." (6.52) -Wittgenstein |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#293 |
Schepen
|
![]() Wanneer we bepaalde vragen niet kunnen beantwoorden moeten we ons helaas beroepen op de stelling: "ik weet het niet", maar zeker en vast niet op godsdienst.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#294 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#295 |
Schepen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#296 | |
Burger
|
![]() Citaat:
En ja, ik begrijp het, alleen vind ik het onbegrijpelijk. Laatst gewijzigd door Eendensoep : 5 oktober 2010 om 16:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#297 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Ik vind dat we vragen, hoe moeilijk ook, moeten beantwoorden met wetenschap en bewijzen en als dit niet mogelijk is, zoals bij vragen over moeilijke thematiek, door logica en aanwijzingen. Indien we echt geen idee hebben, moeten we dat ook durven toegeven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#298 | |||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#299 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voorwaar een groot mathematisch en logisch genie.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#300 |
Banneling
|
![]() |