Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 10 december 2011, 18:01   #281
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mkb Bekijk bericht
U moet eens voor de grap de hele winkel leegkopen. Volgens mij is dit veel te laag ingeschat. Het werkelijke verschil ligt veel veel hoger.
Het Oosten is offline  
Oud 10 december 2011, 18:19   #282
Dirk A
Minister

Dirk A's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
U moet eens voor de grap de hele winkel leegkopen. Volgens mij is dit veel te laag ingeschat. Het werkelijke verschil ligt veel veel hoger.
Kan je eens uitleggen waarom de producten hier veel duurder zijn geworden dan in de buurlanden, terwijl de import prijzen van de grondstoffen even hard zijn gestegen als in de buurlanden?
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier

Laatst gewijzigd door Dirk A : 10 december 2011 om 18:19.
Dirk A is offline  
Oud 10 december 2011, 18:21   #283
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirk A Bekijk bericht
Kan je eens uitleggen waarom de producten hier veel duurder zijn geworden dan in de buurlanden, terwijl de import prijzen van de grondstoffen even hard zijn gestegen als in de buurlanden?
Ja, dat is een goede vraag.
Het Oosten is offline  
Oud 10 december 2011, 18:28   #284
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Meuleman Bekijk bericht

Niveau kleuterklas?
Maar wel duidelijk. En dokken zult u, willen of niet! En dan maar objecties hebben tegen de indexering. Jaa watte, u zult me nog wel wat komen vertellen.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 10 december 2011 om 18:30.
Het Oosten is offline  
Oud 10 december 2011, 18:29   #285
Dirk A
Minister

Standaard

Citaat:
Ja, dat is een goede vraag.
Dit is nochtans een essentieel onderdeel in de discussie over de hervorming van de index, en toch kies je voor het standpunt van abvv.
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Dirk A is offline  
Oud 10 december 2011, 18:32   #286
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirk A Bekijk bericht
Dit is nochtans een essentieel onderdeel in de discussie over de hervorming van de index, en toch kies je voor het standpunt van abvv.
Ja, maar deze vakbond zegt ook dat de energieprijzen het plaatje heel er beïnvloed. En ik moet hem daarin gelijk geven. Alhoewel ik helemaal geen vakbondsman ben. Maar ik voel het wel goed in mijn portemonee wanneer ik ga tanken.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 10 december 2011 om 18:33.
Het Oosten is offline  
Oud 10 december 2011, 18:47   #287
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, maar deze vakbond zegt ook dat de energieprijzen het plaatje heel er beïnvloed. En ik moet hem daarin gelijk geven. Alhoewel ik helemaal geen vakbondsman ben. Maar ik voel het wel goed in mijn portemonee wanneer ik ga tanken.
De energie is in België veel duurder dan in de buurlanden. De oorzaak daarvan zal dan toch bij de federale regerende partijen gezocht moeten worden.
Zucht is offline  
Oud 10 december 2011, 18:57   #288
Dirk A
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
De energie is in België veel duurder dan in de buurlanden. De oorzaak daarvan zal dan toch bij de federale regerende partijen gezocht moeten worden.
Het is gewoon een Belgisch probleempje: de helft van de rekening bestaat uit belastingen. Wat een verassing. Maar dat verklaart niet alles: in Rijsel bedraagt de factuur de helft van deze van Kortrijk. Verder hebben ze natuurlijk verkocht aan Frankrijk, wat ook een negatieve impact op de prijs heeft gehad. Ik ben benieuwd hoe ze de factuur terug naar normale proporties gaan brengen.
Dirk A is offline  
Oud 10 december 2011, 18:58   #289
Marxmannetje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Wim De Vilder, 'journalist' bij de Volledig Rode (of moet het Rotte zijn?) Televisie, verdient het om wegens incompetentie ontslagen te worden. Als men als journalist zich niet aan de feiten houdt en bewust de woorden van de geïnterviewde compleet verkeerd samenvat om deze in discrediet te brengen, verdien je niet om bij de publieke omroep je brood te verdienen. Iedereen heeft vanavond in het journaal kunnen zien hoe hij de woorden van BDW in zake de index totaal de nek omwrong. Gelukkig wist BDW dit gekonkel te corrigeren! Het is gewoon een schande dat zo iemand nog politieke interviews mag afnemen.
Zwijg me ervan. Telkens dat hij over de PS of Di Rupo sprak, zat hij daar met een brede glimlach alsof hij er voor betaald werd. Iemand ook gezien?

Dan is Yves Ponette toch wel beter!
Marxmannetje is offline  
Oud 10 december 2011, 19:09   #290
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
BDW wilde niet onderhandelen op basis van die nota, maar bleef beschikbaar om verder te doen op een andere basis. Waarna hij aan de kant werd gezet en niet mocht meedoen.

Ik zie niet wat er zo "windhaan" is aan die realiteit. De windhanen zijn de partijen die beloftes maakten aan de kiezer en over de deelname van de N-VA, en dan hun kazak draaiden: CD&V en VLD.
Als de al de andere partijen ja, maar zegden en NVA als enige njet, vindt gij het dan normaal dat de onderhandelingen worden stopgezet omdat één van de partijen niet meewil?
Wat Beke daarover vertelt is nochtans heel wat anders. Nadat EDR zijn nota had uitgebracht heeft hij en De Croo contact gehad met Dewever die zei "dat hij het geen goede nota vond, hetgeen door Beke en De croo werden beaamd, maar dat verder onderhandelen de enige optie was.
Twee dagen later belt Weverke naar Beke met de melding dat hij zijn partijbestuur niet heeft kunnen overhalen mee te doen.
En toen Beke hem vroeg wat zijn alternatief was, zei Weverke daar niet over te beschikken.
Beke is in het bezit van een mail waarin Weverke zich verontschuldigd omdat zijn njet Beke in moeilijkheden heeft gebracht.
speurneus is offline  
Oud 10 december 2011, 19:12   #291
Dirk A
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Als de al de andere partijen ja, maar zegden en NVA als enige njet, vindt gij het dan normaal dat de onderhandelingen worden stopgezet omdat één van de partijen niet meewil?
Wat Beke daarover vertelt is nochtans heel wat anders. Nadat EDR zijn nota had uitgebracht heeft hij en De Croo contact gehad met Dewever die zei "dat hij het geen goede nota vond, hetgeen door Beke en De croo werden beaamd, maar dat verder onderhandelen de enige optie was.
Twee dagen later belt Weverke naar Beke met de melding dat hij zijn partijbestuur niet heeft kunnen overhalen mee te doen.
En toen Beke hem vroeg wat zijn alternatief was, zei Weverke daar niet over te beschikken.
Beke is in het bezit van een mail waarin Weverke zich verontschuldigd omdat zijn njet Beke in moeilijkheden heeft gebracht.
Onzin.
Dirk A is offline  
Oud 10 december 2011, 19:12   #292
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Is benzine en diesel in NL en Frankrijk dan niet duurder?
speurneus is offline  
Oud 10 december 2011, 19:34   #293
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En nu kom jij als eeuwige kadodder met bewijzen? Of toch niet?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 10 december 2011, 20:54   #294
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben even gaan speurneuzen, en je hebt gelijk. Wel een 10-20% of zo hoger in de buurlanden.
http://www.brandstofprijzen.info/bra...zen-europa.php

Maar de prijzen voor gas en electriciteit zijn dan weer veel hoger in België. Tot dubbel zo hoog en dat maakt het totale energieplaatje wel heel ongunstig voor ons (Belgisch gezin).
http://www.hln.be/hln/nl/943/Consume...urlanden.dhtml
Zucht is offline  
Oud 10 december 2011, 20:56   #295
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, aangezien die partijen zelf eerder allemaal al njet zeiden, en bovendien meermaals hadden verklaard niet zonder de N-VA in zee te willen.

Tegenvraag: vind jij het normaal dat een ruime meerderheid van dit land zal "vertegenwoordigd" worden door een minderheid aan zetels?

Citaat:
Voor zover dat waar is - we hebben elke reden om kazakkendraaier Beke momenteel te wantrouwen - dan verandert dat niets aan het feit dat Beke beloofd had niet zonder N-VA in zee te willen gaan met de PS.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 11 december 2011, 01:36   #296
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben even gaan speurneuzen, en je hebt gelijk. Wel een 10-20% of zo hoger in de buurlanden.
http://www.brandstofprijzen.info/bra...zen-europa.php
.......
De vraag was : Is benzine en diesel in NL en Frankrijk dan niet duurder (dan in België)?

U bent het gaan opzoeken, en stelt vast dat dit inderdaad zo is : zo’n 10 �* 20 % duurder in de buurlanden, zegt u. En als “bewijs” geeft u een link naar een website.

Ik volg die link, en stel vast dat benzine Euro95 in Nederland weliswaar ietsje duurder is dan in België, maar dat diesel er goedkoper is. In Frankrijk zijn zowel benzine als diesel goedkoper dan in België.

Ik nodig elkeen uit om de link te volgen en te oordelen wie van ons beiden een sterkere bril nodig heeft.
Gwylan is offline  
Oud 11 december 2011, 16:05   #297
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
De vraag was : Is benzine en diesel in NL en Frankrijk dan niet duurder (dan in België)?

U bent het gaan opzoeken, en stelt vast dat dit inderdaad zo is : zo’n 10 �* 20 % duurder in de buurlanden, zegt u. En als “bewijs” geeft u een link naar een website.

Ik volg die link, en stel vast dat benzine Euro95 in Nederland weliswaar ietsje duurder is dan in België, maar dat diesel er goedkoper is. In Frankrijk zijn zowel benzine als diesel goedkoper dan in België.

Ik nodig elkeen uit om de link te volgen en te oordelen wie van ons beiden een sterkere bril nodig heeft.
Ik sta paf !
Afspraak met opticien gemaakt voor 't einde van 't jaar.
In't vervolg maak ik screenshots van al mijn links, om zeker te zijn, want hier is iets dat ik niet kan volgen...

Al bevestigt het nog meer de stelling dat België qua energieprijzen een ramp is in Europa.
Zucht is offline  
Oud 11 december 2011, 18:43   #298
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik sta paf !
Afspraak met opticien gemaakt voor 't einde van 't jaar.
In't vervolg maak ik screenshots van al mijn links, om zeker te zijn, want hier is iets dat ik niet kan volgen...

Al bevestigt het nog meer de stelling dat België qua energieprijzen een ramp is in Europa.
Geen erg, hoor.

Bij herlezen merk ik overigens dat ik het woord “goedkoper” heb gebruikt. Gelieve dat te lezen als “iets minder duur”, want ik denk dat wij het er allen over eens zijn dat de brandstof- en energieprijzen zowat overal in Europa al te fel de pan uitrijzen. Dat België daarbij andermaal enkele records poogt te breken is evenwel duidelijk.
Gwylan is offline  
Oud 11 december 2011, 19:27   #299
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een paar cents...
hangt af v.d. streek.

Laatst gewijzigd door Boduo : 11 december 2011 om 19:30.
Boduo is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be