![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#281 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#282 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#283 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"en een groot deel van de Vlamingen trapt daar nog in ook". |
|
![]() |
![]() |
#284 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#285 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#286 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#287 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Hoe voelt het om Nederlanders als bondgenoten te hebben, Rikske?
![]() |
#288 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ten tweede, de groenen wisten helemaal niet op voorhand dat ze niet mochten mee onderhandelen. Waar haal je dat? Ten derde, de groenen hadden weldegelijk gehoopt mee te mogen onderhandelen. Respect verdienen ze zeker en vast. Mijn respect althans.
![]() |
![]() |
#289 | |
|
![]() Citaat:
![]() Voor de niet-kenners: de goudhoofdige langoer: ![]()
![]() |
#290 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#291 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zijn uw foutieve taalcorrecties even pertinent als uw inhoudelijke opmerkingen ? Want zelfs al ware het dat ik fout was - of al ware ik fout ? - (allez, geef het nog eens een deuk ![]() Laatst gewijzigd door patrickve : 19 december 2011 om 06:05. |
|
![]() |
![]() |
#292 |
|
![]() Politiek gezien, vind ik het noodzakelijk, dat we een nieuwe taal commissie in het leven moeten roepen, om vast te stellen of we in de toekomst, zegde of zei gaan gebruiken.
Lijkt mij een kwestie van leven of dood. ![]() |
![]() |
![]() |
#293 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat ik meestal "zei" zeg, maar dat ik eerder "zegde" schrijf. Mag ook, he.
|
![]() |
![]() |
#294 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat: Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 19 december 2011 om 10:37. |
||
![]() |
![]() |
#295 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat ik daarentegen wél weet , is dat telkens men gaat graven in het verleden van een vooraanstaand Vlaams-nationalist, men dan zeer vaak op een collaboratiefamilie uitkomt. En men hoeft nog niet eens zo diep te graven. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 19 december 2011 om 10:48. |
|
![]() |
![]() |
#296 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#297 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Maar je hebt niet begrepen wat ik stelde. Het feit van gaan te graven zelf bewijst mijn stelling. Of mijn grootvader nu de butler was van Hitler of mijn grootmoeder nu op de kinderen lette van Mussolini, heeft helemaal niks te maken met mijn politieke standpunten hier vandaag he. Het feit dat ALS men het heeft over de belangen van de Vlamingen, men gaat graven naar een eventueel collaboratieverleden van zijn opklapbed overgrootvader, wil zeggen dat het feit zelf van eens aan Vlaamse belangen te denken, onmiddellijk de reflex bovenhaalt van "nazi". Waarom gaat men niet systematisch na of iemand die een links standpunt wil verdedigen, toevallig geen collaboratie element in zijn familie had ? Enneuh, hoe bepaal je of iemand uiteindelijk een voorvader had die gecollaboreerd had ? Omdat hij na de oorlog veroordeeld werd ? Maar hij werd waarschijnlijk veroordeeld als collaborateur OMDAT HIJ VOOR VLAAMSE BELANGEN OP KWAM (en misschien was het nog een echte collaborateur ook, he). Een collaborateur die niet voor Vlaamse belangen was opgekomen is meestal niet lastig gevallen he. Maw, de "repressie" na de oorlog diende vooral om een associatie te maken tussen "nazi" en "collaborateur" enerzijds, en "Vlaamse belangen verdedigen" anderzijds. En die propaganda heeft bijzonder goed gewerkt. Je kan in mijn verre familie ook gaan neuzen. Daar ga je geen officiele collaborateurs vinden. Maar er zitten er wel in. Alleen hebben die nooit pro-Vlaamse standpunten ingenomen, en die zijn dus mooi de dans ontsprongen. Maar in mijn familie weten we wel wat ze gedaan hebben. En ja, bij de bevrijding waren die plots allemaal van de weerstand. Laatst gewijzigd door patrickve : 19 december 2011 om 11:01. |
|
![]() |
![]() |
#298 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door patrickve : 19 december 2011 om 10:58. |
|
![]() |
![]() |
#299 | |