![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De reacties in de media zijn veel agressiever en soms zelfs echt hatelijk. Dit betekent echter niet, dat daarbuiten de algemene teneur niet in de richting gaat als ook door Gwylan vermeld. Citaat:
Laatst gewijzigd door fcal : 20 januari 2012 om 01:34. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#282 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dialect is een streektaal, een streektaal die een zekere cultuur in zich draagt.
![]() |
#283 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad.
![]() |
#284 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zeker geen punt.
![]() |
#285 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#286 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() En uiteraard allemaal in het Frans?
Laatst gewijzigd door 1207 : 20 januari 2012 om 08:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#287 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() ik niet, maar ik maak er een erezaak van om (in het nederlands) in Brussel altijd een keertje de weg te vragen aan een agent.
Ca 80 tot 90% kijkt me aan alsof ik van Mars kom. ik kom regelmatig in onze hoofdstad en ben doodsbang dat me daar iets overkomt. ik wil niet in een ziekenhuis belanden waar men mij niet kan behandelen omdat ik, creperend vd pijn, een keertje niet in staat ben om me in het Frans uit te drukken. In elk contact met onze zuiderburen (gemiddeld 10x per jaar) is het de absolute evidentie en de absolute vanzelfsprekendheid alsof het om een natuurwet gaat dat ik Frans spreek. |
![]() |
![]() |
![]() |
#288 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik wordt steevast vriendelijk en in het Nederlands bediend. Citaat:
Citaat:
Soms wordt er Nederlands gesproken, soms Frans, soms elk zijn eigen taal, soms wordt er voortdurend overgeschakeld van de ene taal naar de andere. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#289 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]()
![]() |
#290 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
dat jij in al je contacten daar ondertussen ontdekt hebt dat er af en toe NEderlandstalige plekjes zijn doet aan de rest niets af. theoretisch gezien zou Brussel mijn hoofdstad (Belgie/vlaanderen)moeten zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#291 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het probleem zit hem bij de Franstalige Brusselaars die in het algemeen wel serieus neerkijken op "les flamins". bijkomend probleem is dat belangrijke Franstalige media, RTBF, Le Soir, La Libre, Brussels zijn. Daardoor worden de Vlamingen en zeker het Nederlands als iets negatiefs voorgesteld, ook bij de gewone Waal. tegen zoveel desinformatie zijn weinig mensen bestand, het is dus vrij normaal dat er meer en meer een anti-Vlaams gevoel leeft in Wallonië.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#292 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Jij kan blijkbaar niet aanvaarden dat ik andere ervaringen heb. Daarom moet je mijn beweringen niet verdraaien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#293 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() jij hebt duidelijk ook moeite met accepteren dat anderen andere ervaringen hebben.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#294 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#295 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik beaam nogmaals wat je eerder schreef : maar de Vlaming is niet anders dan anderen hoor, en de Waal ook niet.http://forum.politics.be/showthread....88#post5939888 Vlaming, Waal en ook Brusselaar, wij verschillen niet van de ander, wij zijn allemaal dezelfde. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#296 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wij verschillen ook weinig van Nederlanders of Luxemburgers, toch zijn er weinig Belgicisten die pleiten voor een éénmaking van de Benelux.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#297 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je wil niet weten hoe schamper er , terecht, wordt gedaan over het feit dat de helft van 't eigen volk wordt ondertiteld. Moet ik de cijfers voor wat betreft Nederlands nog geven voor de radio? Tsja, niet geschikt als taal voor cultuurproducten kennelijk. Niet zo gek dat Franstaligen het Nederlands in Vlaanderen net zo serieus nemen als Vlamingen het Lingala in Congo. Citaat:
Probleem is dat dat beeld een kern van waarheid heeft. Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 20 januari 2012 om 09:33. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#298 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor de laatste staatshervorming kwam het kindergeld, de autokeuring en het belastingvoordeel bij hypotheeklening in het nieuws. Wat zijn onze verschillen dat dit een verschillend soort beleid vraagt? Ik weet niet waarvoor Belgicisten pleiten, maar ik pleit er voor om fiscaliteit, arbeidswetgeving, sociale zekerheid zo veel mogelijk gelijk te schakelen in Europa (en liefst op mondiaal vlak). Het is contraproductief om elkaar te beconcurreren. Laatst gewijzigd door artisjok : 20 januari 2012 om 09:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#299 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
kindergeld: Vlaanderen heeft een verouderde bevolking, Wallonië heeft de jeugd, dat lijkt me duidelijk. huisvestiging: Vlaanderen zit met 1 van de afschuwelijkste bebouwingen van de Westerse wereld, we leven op elkaars schoot, zeker in de ruit, maar ook daarbuiten, huizen zijn ook peperduur aan het worden. wij zitten met een "huizenhoog" probleem. Wallonië heeft prachtige open ruimtes, plaats met hopen, goedkope huizen, ze hebben enorme troeven, die nu door Vlaanderen worden tegengewerkt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#300 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
je moet de bevoegdheden plaatsen waar dat het beste is voor de mensen, los van ideologie. is dat op wijkniveau, dan is dat zo, is dat op wereldniveau, dan is het ook zo. maar zomaar dogmatisch zeggen "we gaan de sociale zekerheid op Europees vlak realiseren, gewoon omdat ik vind dat dat het beste is" gaat niet werken. en tja, concurrentie is de reden waarom we nu niet meer in holen zitten hé, vergeet dat ook niet. concurrentie moet binnen de perken blijven, maar het is concurrentie die ons ook tot betere prestaties kan brengen. Gezonde concurrentie is voor iedereen goed.
|
![]() |
![]() |