![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#282 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ... het tij is aan het keren. Daarbij, in een fatsoenlijke democratie zijn de zaken transparant geregeld. Hier zitten we met een onverkozen staatshoofd dat op ongelooflijk duistere manier gefinancierd wordt, met ongrondwettelijke verkiezingen, met onduidelijke grenzen tussen deelstaten, met ongelijke rechten, met een grondwettelijk tweetalig Brussel waar in de praktijk niets van terecht komt omdat ze niet willen .... het draait hier zo vierkant dat we met een poephoge toren staatsschuld zitten, met lage pensioenen, met wachttijden voor gehandicapten ... zodat er een wereldrecord aan regeringsvorming nodig is ... en als ze er dan is, dat blijkt dat de oplossingen toch moeilijk zijn omdat het zuiden sos-gezind is en het noorden centrum-rechts.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#283 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Probeer dan wel duidelijk de kiezer te zeggen wat de bedoeling is. Sinds gisteren weten we officieus hoeveel respect de NV-A binnenskamers toont voor zijn kiezers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#284 |
Minister-President
|
![]() Wanneer iemand een normaliter rustige poster tot gescheld dwingt is dat meestal wegens trolgedrag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#285 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Alexander had besparingen beloofd, en geen belastingsverhogingen. Bovendien zou hij een staatshervorming realiseren. Zijn stekkergedrag leek me indertijd ook vrij consequent en ik vond hem een frisse wind in de politiek. Ik hoopte dan ook op een coalitie tussen VLD en N-VA. Blijkbaar had ik me in hem vergist. Hij heeft al zijn beloftes gebroken en doet exact het omgekeerde. Bij deze heeft u uw antwoord.
Argumentvormen uit deze link zijn uit den boze. de historische figuur Jezus Christus Laatst gewijzigd door Effect : 22 februari 2012 om 10:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#286 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Sterk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#287 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wanneer hij echter dingen leest die hij niet graag leest, veranderen alle auteurs van deze posts plots in viruele trollen. Misschien horen deze "normaliter rustige posters" niet thuis op fora, maar zouden ze hun tijd beter steken in het lezen van blogs van auteurs die dingen schrijven die hij graag leest. Laatst gewijzigd door Another Jack : 22 februari 2012 om 12:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#288 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor een blauwe, liberale partij te zijn, die geen belastingsverhoging voorop had gesteld tijdens de verkiezingen en besparingen wou doorvoeren door een hervorming en efficiciënter maken van de overheid, zijn ze er maar berooid van af gekomen. De belastingsverhogingen zijn er, direct en indirect via belastingen die als besparingen worden voorgesteld (nucleaire taksen en what not die toch doorgerekend worden), en die hervorming van de overheid, daar is veel rond geschreven, maar veel concreet is daar niet te verwachten. Het compromis mag dan wel noodzakelijk zijn, vanuit de positie waarin ze stonden, hadden ze zonder meer belastingsverhogingen kunnen afblokken. Dat hebben ze niet gedaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#289 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een staatshervorming waarvoor de NV-A in 2008 wel onmiddelijk zou voor getekend hebben is nu ineens niets meer waard... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#290 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat Nva in 2008 al dan niet getekend zou hebben maakt mij weinig uit. Ik ben de nva niet, noch hecht ik veel waarde aan de VL versus Wallonië retoriek. Wat mij betreft mag VL gerust onafhankelijk worden, net zoals BE terug een zuiver federale staat mag zijn. Zolang het bestuursapparaat maar efficiënt en effectief is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#291 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is helemaal geen democratie in België, Jack, die moet eerst ingevoerd worden.
![]() |
#292 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is altijd verstandig om de motivatie voor je eigen gedrag niet bij de anderen te zoeken.
![]() |
#293 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Nee. Trollen hebben bewust de bedoeling een discussie te doen ontsporen door off-topic te gaan of door hun tegenstanders te diskrediteren door niet ter zake doende persoonlijke aanvallen. Voorbeelden daarvan genoeg op dit forum, maar dat is bij AJ niet het geval. Een tegenstander in een discussie een trol noemen omdat hij het niet met je eens is, is niet meer dan een zwaktebod.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#294 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Al de gepensioneerde, doppers, en asielzoekers gaan dus gekluisterd zitten aan TV en de werkende allerlei wetten in het strot rammen. In feite is het nu hetzelfde.
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 23 februari 2012 om 08:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#295 |
Minister-President
|
![]() Vlinderakkoord, regeerakkoord en de begrotingsakkoorden zijn nochtans door de vld bekokstoofd en zullen het beleid voor de komende 2 jaar bepalen. Ik kan dus inderdaad inschatten welke kiesbeloftes de croo gerealiseerd heeft: niets. Bovendien wordt krampachtig vastgehouden aan het regeerakkoord waardoor er geen enkele ruimte is voor verdere blauwe ideeën.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#296 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
bvb uw argument van "dat weet u na 3 maanden" is een belachelijk argument daar de krijtlijnen voor de komende 2 jaar reeds bekend zijn. Iedere belg weet dat er een bloedrood beleid aan staat te komen, en werkende mensen (u niet dus) zien dat reeds aan hun voorheffing. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#297 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#298 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hetzelfde beleid waartegen al die rode vlaggen door de straat paradeerden de laatste tijd? Waarom probeert u me trouwens af te schilderen als iemand die niet zou werken? U doet zich hier voor als een moraalridder, verdediger van respect en regels in een discussie en daarna bezondigt u zichzelf aan een persoonlijke aanval. Niet echt netjes ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#299 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Awel dan... ![]()
![]() |
![]() |
![]() |