Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 maart 2012, 19:37   #281
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Haar verhaal, maar iemand die een zwangerschap voor haar gezinsleden verborgen kan houden, hoe geloofwaardig is die ?
Ze kon het niet verborgen houden. Ze vroegen haar op de vrouw af 'geef nu maar toe dat je zwanger bent' en ze zei gewoon van niet. En daar liet de familie het bij. Zegt ook iets over de familie.
Oud 12 maart 2012, 19:46   #282
Meuh
Provinciaal Gedeputeerde

Meuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Hoe dwing je daar iemand, een meerderjarige dan nog, toe?
Veel succes hoor...
Als ouder zorg je gewoon dat je dochter naar de dokter gaat of een zwangerschapstest in jouw bijzijn doet, willen of niet. Het gaat hier niet over denken dat je dochter een griepje heeft he.
Als je je kinderen goed opgevoed hebt zou dat dwingen zelfs niet nodig zijn...
Meuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2012, 19:48   #283
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Meuh Bekijk bericht
Als ouder zorg je gewoon dat je dochter naar de dokter gaat of een zwangerschapstest in jouw bijzijn doet, willen of niet. Het gaat hier niet over denken dat je dochter een griepje heeft he.
Als je je kinderen goed opgevoed hebt zou dat dwingen zelfs niet nodig zijn...
Meuh! heeft de wettelijke en juridische middelen om een meerderjarige te dwingen tot wat zij wil laten uitvoeren!

flink!
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2012, 19:56   #284
Meuh
Provinciaal Gedeputeerde

Meuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Meuh! heeft de wettelijke en juridische middelen om een meerderjarige te dwingen tot wat zij wil laten uitvoeren!

flink!
Awel, als het mijn dochter, vriendin, zus was dan had ze bij mij inderdaad echt niet genoeg aan een simpele ontkenning nee! ALs ik in die mate vermoed dat ze zwanger was (wat blijkbaar het geval was) dan liet ik het daar niet bij. Ze kon bewijzen dat ze niet zwanger was. Dat ik hiervoor niet naar de rechter kan stappen snap ik ook wel, maar er achter komen zou ik, zeker als het om zoiets serieus gaat! Als er dermate een band is zou dit ook absoluut geen probleem gegeven hebben
Oud 12 maart 2012, 20:02   #285
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Awel, als het mijn dochter, vriendin, zus was dan had ze bij mij inderdaad echt niet genoeg aan een simpele ontkenning nee! ALs ik in die mate vermoed dat ze zwanger was (wat blijkbaar het geval was) dan liet ik het daar niet bij. Ze kon bewijzen dat ze niet zwanger was. Dat ik hiervoor niet naar de rechter kan stappen snap ik ook wel, maar er achter komen zou ik, zeker als het om zoiets serieus gaat! Als er dermate een band is zou dit ook absoluut geen probleem gegeven hebben
En hoe denk je dat precies te doen?
Haar vastketenen tot ze wel in haar broek moét doen en dan een zwangerschapstest in haar urine duwen?
In een labo de juiste tubes gaan stelen en haar bloed aftappen voor bloedonderzoek?
Oud 12 maart 2012, 20:36   #286
Meuh
Provinciaal Gedeputeerde

Meuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En hoe denk je dat precies te doen?
Haar vastketenen tot ze wel in haar broek moét doen en dan een zwangerschapstest in haar urine duwen?
In een labo de juiste tubes gaan stelen en haar bloed aftappen voor bloedonderzoek?
Gelijk ik al zei: als je een goede relatie hebt moet dat geen probleem zijn! Blijkbaar hebben ze haar ontkenningen maar voor waar aan genomen (waarschijnlijk ook struisvogelgewijs: als ze het zegt zal het wel niet zijn zeker).

Mijn schoonmoeder heeft ooit mijn schoonbroer verplicht een urinetest (drugs) te doen. Awel die vond dat natuurlijk ook niet leuk, maar deed het toch (was negatief trouwens )

Als ze echt de waarheid sprak zou ze toch niet weigeren om mee naar de dr te gaan of een zwangerschapstest te doen? Hebben ze dat überhaupt voorgesteld? Zo nee, heel stom, zo ja nog stommer om het dan gewoon erbij te laten als ze weigert...

Zeker nadat de moeder de bebloede lakens vond en ze wist dat het niet van hevige maandstonden kon zijn, komaan
Oud 12 maart 2012, 20:45   #287
fantoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Gelijk ik al zei: als je een goede relatie hebt moet dat geen probleem zijn! Blijkbaar hebben ze haar ontkenningen maar voor waar aan genomen (waarschijnlijk ook struisvogelgewijs: als ze het zegt zal het wel niet zijn zeker).

Mijn schoonmoeder heeft ooit mijn schoonbroer verplicht een urinetest (drugs) te doen. Awel die vond dat natuurlijk ook niet leuk, maar deed het toch (was negatief trouwens )

Als ze echt de waarheid sprak zou ze toch niet weigeren om mee naar de dr te gaan of een zwangerschapstest te doen? Hebben ze dat überhaupt voorgesteld? Zo nee, heel stom, zo ja nog stommer om het dan gewoon erbij te laten als ze weigert...

Zeker nadat de moeder de bebloede lakens vond en ze wist dat het niet van hevige maandstonden kon zijn, komaan
Dus, in feite zou de moeder 5 jaar voorwaardelijk moeten krijgen?
fantoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2012, 21:24   #288
Meuh
Provinciaal Gedeputeerde

Meuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fantoom Bekijk bericht
Dus, in feite zou de moeder 5 jaar voorwaardelijk moeten krijgen?
Waar zeg ik ergens dat de moeder gestraft moet worden? Het is en blijft het meisje zelf dat de moord gepleegd heeft (liegen over een zwangerschap is niet strafbaar).
Maar moesten het gezin en de omgeving een beetje meer moeite gedaan hebben was al dit waarschijnlijk niet gebeurd. Dat is alles wat ik bedoel.

Ik snap gewoon niet dat je niet verder aandringt als je zo sterk het vermoeden hebt dat je dochter/zus/vriendin/... zwanger is en het ontkent (of in het algemeen in de problemen zit en het negeert of ontkent).
Oud 12 maart 2012, 21:53   #289
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

sorry, maar dat is bijzonder naïef.
je lijkt me het type dat ook denkt dat als je een goeie relatie hebt met een anorexiapatiënt, deze wel spontaan zal beginnen eten als je blijft aandringen.

Citaat:
Wat doe je dan als moeder?
Naar de politie gaan?
Oud 12 maart 2012, 21:54   #290
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waar zeg ik ergens dat de moeder gestraft moet worden? Het is en blijft het meisje zelf dat de moord gepleegd heeft (liegen over een zwangerschap is niet strafbaar).
Maar moesten het gezin en de omgeving een beetje meer moeite gedaan hebben was al dit waarschijnlijk niet gebeurd. Dat is alles wat ik bedoel.

Ik snap gewoon niet dat je niet verder aandringt als je zo sterk het vermoeden hebt dat je dochter/zus/vriendin/... zwanger is en het ontkent (of in het algemeen in de problemen zit en het negeert of ontkent).
Of ze was in de zelfmoordstatistieken terechtgekomen.
Oud 12 maart 2012, 22:00   #291
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
zo te zien vind je d�*t geen probleem? als zij maar nuchter genoeg was neem ik aan?
stropoprede.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2012, 22:02   #292
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Ze kon het niet verborgen houden. Ze vroegen haar op de vrouw af 'geef nu maar toe dat je zwanger bent' en ze zei gewoon van niet. En daar liet de familie het bij. Zegt ook iets over de familie.
idd: http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...geheimen.dhtml

Laatst gewijzigd door filosoof : 12 maart 2012 om 22:07.
Oud 12 maart 2012, 22:02   #293
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Of ze was in de zelfmoordstatistieken terechtgekomen.
Als we dan toch alles gaan kapotrelativeren: zou dat dan zo'n ramp geweest zijn?
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2012, 22:06   #294
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Als we dan toch alles gaan kapotrelativeren: zou dat dan zo'n ramp geweest zijn?
Dat geldt voor aardig wat mensen...
Oud 12 maart 2012, 22:10   #295
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
voor de ouders en de rest van het gezin allicht wel.
Oud 12 maart 2012, 22:12   #296
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
een motief is iets interns, dus vanuit uw standpunt is uw zoektocht naar een motief zo al gedoemd om op niks uit te draaien. waarom dan zoeken?
Een onderzoeksrechter onderzoekt '�* charge et �* décharge', dus ook naar ev. verzachtende omstandigheden en soms kan één of ander motief een verzachtende omstandigheid zijn.

Laatst gewijzigd door filosoof : 12 maart 2012 om 22:13.
Oud 12 maart 2012, 22:18   #297
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Dat geldt voor aardig wat mensen...
Dat klopt.

Ik vind dat er in dit verhaal (en dat was trouwens al zo tijdens het proces) buitengewoon veel aandacht is voor de toekomst en het geestelijk welzijn van een bewezen moordenares. "Als ze maar geen zelfmoord pleegt", "als ze maar naar de psycholoog kan blijven gaan", "je gaat ze toch niet tussen de echte criminelen steken" ... Veruit de meeste moordenaars zijn geen recidivisten, moeten we dan niet voor iedereen pakweg jonger dan 30 wat meer begrip aan de dag leggen? Ontrouwe vrouw vermoord? Ach, als je er maar spijt van hebt. Roofmoord gepleegd? Maar ja, dat je buurman met een dure auto rondrijdt, steekt toch ook de ogen uit. Enzovoort. Ik vind dat een nogal verontrustende evolutie.

Bovendien hebben deze mensen natuurlijk ook wel een punt:

http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...vangenis.dhtml

Misschien moeten we alle dossiers van kindermoordenaars heropenen.
Oud 12 maart 2012, 22:22   #298
Steve_M

Standaard

Citaat:
voor de ouders en de rest van het gezin allicht wel.
Bedoel je nu dat het eigenlijke slachtoffer in dit geval geen rechthebbende is aangezien zij (nog) geen familie had (allez ja, behalve haar moordzuchtige moeder en een blijkbaar onvindbare vader)? Want als ik het zo lees hebben de ouders en de rest van de familie er allemaal geen moer mee te maken.
Oud 12 maart 2012, 23:37   #299
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bedoel je nu dat het eigenlijke slachtoffer in dit geval geen rechthebbende is aangezien zij (nog) geen familie had (allez ja, behalve haar moordzuchtige moeder en een blijkbaar onvindbare vader)? Want als ik het zo lees hebben de ouders en de rest van de familie er allemaal geen moer mee te maken.
Nee, ik bedoelde eigenlijk dat al die dingen 'klap achteraf' zijn.
Hadden ze geweten wat er precies ging gebeuren, dan gingen die ouders wellicht anders gehandeld hebben. Maar niemand weet hoe het d�*n was afgelopen.
Oud 12 maart 2012, 23:56   #300
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In mei vorig jaar kreeg De Clercq 20 jaar voor de moord op haar pasgeboren kind. Ze beviel in alle stilte in de kelder van haar flatgebouw in Oostende en liet haar kind dubbelgeplooid achter in een emmer. Een conciërge vond de dode baby 4 dagen later.
...

Citaat:
Maar moord blijft moord. In Brugge betekent dat 20 jaar, in Leuven mag je vrijuit gaan.
Vreemd toch.

Laatst gewijzigd door SDX : 12 maart 2012 om 23:56.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be