![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 |
Europees Commissaris
|
![]() Ze kon het niet verborgen houden. Ze vroegen haar op de vrouw af 'geef nu maar toe dat je zwanger bent' en ze zei gewoon van niet. En daar liet de familie het bij. Zegt ook iets over de familie.
![]() |
#282 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Als je je kinderen goed opgevoed hebt zou dat dwingen zelfs niet nodig zijn... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#283 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
flink! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#284 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Awel, als het mijn dochter, vriendin, zus was dan had ze bij mij inderdaad echt niet genoeg aan een simpele ontkenning nee! ALs ik in die mate vermoed dat ze zwanger was (wat blijkbaar het geval was) dan liet ik het daar niet bij. Ze kon bewijzen dat ze niet zwanger was. Dat ik hiervoor niet naar de rechter kan stappen snap ik ook wel, maar er achter komen zou ik, zeker als het om zoiets serieus gaat! Als er dermate een band is zou dit ook absoluut geen probleem gegeven hebben
|
![]() |
![]() |
![]() |
#285 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Haar vastketenen tot ze wel in haar broek moét doen en dan een zwangerschapstest in haar urine duwen? In een labo de juiste tubes gaan stelen en haar bloed aftappen voor bloedonderzoek?
![]() |
![]() |
#286 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Mijn schoonmoeder heeft ooit mijn schoonbroer verplicht een urinetest (drugs) te doen. Awel die vond dat natuurlijk ook niet leuk, maar deed het toch (was negatief trouwens ![]() Als ze echt de waarheid sprak zou ze toch niet weigeren om mee naar de dr te gaan of een zwangerschapstest te doen? Hebben ze dat überhaupt voorgesteld? Zo nee, heel stom, zo ja nog stommer om het dan gewoon erbij te laten als ze weigert... Zeker nadat de moeder de bebloede lakens vond en ze wist dat het niet van hevige maandstonden kon zijn, komaan ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#287 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#288 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Maar moesten het gezin en de omgeving een beetje meer moeite gedaan hebben was al dit waarschijnlijk niet gebeurd. Dat is alles wat ik bedoel. Ik snap gewoon niet dat je niet verder aandringt als je zo sterk het vermoeden hebt dat je dochter/zus/vriendin/... zwanger is en het ontkent (of in het algemeen in de problemen zit en het negeert of ontkent). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#289 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
je lijkt me het type dat ook denkt dat als je een goeie relatie hebt met een anorexiapatiënt, deze wel spontaan zal beginnen eten als je blijft aandringen. Citaat:
Naar de politie gaan?
![]() |
![]() |
#290 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#291 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#292 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 12 maart 2012 om 22:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#293 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#294 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat geldt voor aardig wat mensen...
![]() |
![]() |
#295 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() voor de ouders en de rest van het gezin allicht wel.
![]() |
#296 |
Banneling
|
![]() Een onderzoeksrechter onderzoekt '�* charge et �* décharge', dus ook naar ev. verzachtende omstandigheden en soms kan één of ander motief een verzachtende omstandigheid zijn.
Laatst gewijzigd door filosoof : 12 maart 2012 om 22:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#297 |
|
![]() Dat klopt.
Ik vind dat er in dit verhaal (en dat was trouwens al zo tijdens het proces) buitengewoon veel aandacht is voor de toekomst en het geestelijk welzijn van een bewezen moordenares. "Als ze maar geen zelfmoord pleegt", "als ze maar naar de psycholoog kan blijven gaan", "je gaat ze toch niet tussen de echte criminelen steken" ... Veruit de meeste moordenaars zijn geen recidivisten, moeten we dan niet voor iedereen pakweg jonger dan 30 wat meer begrip aan de dag leggen? Ontrouwe vrouw vermoord? Ach, als je er maar spijt van hebt. Roofmoord gepleegd? Maar ja, dat je buurman met een dure auto rondrijdt, steekt toch ook de ogen uit. Enzovoort. Ik vind dat een nogal verontrustende evolutie. Bovendien hebben deze mensen natuurlijk ook wel een punt: http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...vangenis.dhtml Misschien moeten we alle dossiers van kindermoordenaars heropenen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#298 |
|
![]() Bedoel je nu dat het eigenlijke slachtoffer in dit geval geen rechthebbende is aangezien zij (nog) geen familie had (allez ja, behalve haar moordzuchtige moeder en een blijkbaar onvindbare vader)? Want als ik het zo lees hebben de ouders en de rest van de familie er allemaal geen moer mee te maken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#299 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hadden ze geweten wat er precies ging gebeuren, dan gingen die ouders wellicht anders gehandeld hebben. Maar niemand weet hoe het d�*n was afgelopen.
![]() |
![]() |
#300 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() Laatst gewijzigd door SDX : 12 maart 2012 om 23:56. |
||
![]() |
![]() |