![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Naast de vraag of de tunnel veilig genoeg gebouwd is moet ook de vraag over de discipline van de chauffeurs van bussen en de inzittenden van bussen en personenauto's aan de orde gesteld worden. Dat bewijzen de volgend ernstig ongelukken in tunnels. Over het algemeen moet gesteld worden dat wij te zorgeloos zijn in het verkeer, dat wij ten onrechte menen dat de wegen veilig zijn en dat onze ervaring in het verkeer ons bijkans onkwetsbaar maakt:
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#282 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Kolonie zal voor ons nooit meer hetzelfde zijn.
de kinderen die altijd zo vrolijk naar ons wuifden of joelend schertsten op ons fietspad met elkaar. Zo blij zijn ze op reis gegaan om nooit meer terug te komen Hun jolige verhalen en verslagen, ze zullen nooit worden verteld. Wie er nog zijn, de moeders, vaders die hun kind nooit meer zullen knuffelen En alleen maar ontroostbaar kunnen huilen Wij van De Kolonie dragen het verdriet met hen samen en met de kinderen op Het Stekske die langzaam zullen wennen aan al die voortaan lege lessenaars. Marie-Cécile Moerdijk stadsdichterses Lommel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#283 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Sedert vorige week zijn we zowel door de visuele media+ radio als door de geschreven pers van 's morgens tot 's avonds overstelpt met het gemeenschappelijk leed dat door dit ongeval werd veroorzaakt. Dat dit door de betrokken families als steun werd ervaren wil ik wel begrijpen, maar zorg er dan voor dat het niet teveel wordt. Eergisteren eerbetoon, gisteren viering, vandaag begrafenis,alles rechtstreeks : ergens wordt er een grens bereikt dat betrokkenheid overgaat naar onbehagen en zelfs naar onverschilligheid. Ik hoop echt dat net niet zover komt dat men uiteindelijk opgelucht is dat het voorbij is. Dat heeft dit drama niet verdiend. Laatst gewijzigd door Anselmo : 22 maart 2012 om 12:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#284 | |
|
![]() Citaat:
Volledig mee akkoord.
![]() |
![]() |
#285 | |
|
![]() Voor zover mij bekend is nog niet eerder zo gedetailleerd beschreven wat er gebeurde met de bus. Maar over de snelheid en remmen of niet en de plaats van de tweede chauffeur las ik nog geen woord. Als er geen technische oorzaak wordt gevonden, dan moeten we aan een menselijke oorzaak denken. Nu willen de Zwitsers weten of er iets is voorgevallen in de bus - met de chauffeurs?
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#286 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#287 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
http://www.hln.be/hln/nl/13266/Buson...buscrash.dhtml http://www.demorgen.be/dm/nl/13336/B...buscrash.dhtml http://www.l1.nl/nieuws/182914-chauf...uk-zwitserland Laatst gewijzigd door Piero : 13 februari 2013 om 20:36. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#288 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alsof het iets uitmaakt.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#289 |
Banneling
|
![]() Hoe komt het dat een chauffeur, die antidepressiva nam, mocht rijden?
De ouders denken. dat het gaat om een zelfmoord...http://www.vandaag.be/binnenland/117...smakelijk.html Laatst gewijzigd door eno2 : 14 februari 2013 om 12:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#290 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#291 |
Banneling
|
![]() Beter niet spreken in naam van ouders die kinderen verliezen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#292 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het verkeer is gewoon een sterfput en een slachtpartij. Het leven in het algemeen is dat ook in niet geringe mate. . Laatst gewijzigd door eno2 : 14 februari 2013 om 22:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#293 |
Gouverneur
|
![]() Hoewel ik het volgende scenario niet kan bewijzen, is het volgens mij een serieuze mogelijkheid tot wat er gebeurd is in die tunnel.
De bus daalt af in Val d'Anniviers en verder naar Sierre. Op een vrij korte afstand wordt er zo'n 1000 m gedaald met veel bochtenwerk. Op het moment dat de bus de snelweg bereikt in de Rhonevallei zal deze al zo'n klein uurtje onderweg geweest zijn. Tijdens deze afdeling heeft de chauffeur het heel druk. Eindelijk op de snelweg wordt de werkdruk voor de chauffeur wat lager. Hij moet nog enkele uurtjes rijden vooraleer hij wordt afgelost door de tweede chauffeur in de bus. Op zo'n moment neem je een tas koffie. Die tas ontglipt je even of de aandacht zakt even, je verlaat de rijstrook, overcorrectie en pech ... Je hoeft niet altijd grote oorzaken te vinden voor dergelijke ongevallen, een (zeer) korte periode van verminderde waakzaamheid en een slechte reactie erna kan voldoende zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#294 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik geloof ergens wel dat het een zelfmoord was.
Is het al niet bewezen dat: 1) de chauffeur niks "kreeg" tijdens het rijden? 2) de bus niet van zijn lijn afweek? 3) de chauffeur niet zat was? 4) er niet (te) snel gereden werd? |
![]() |
![]() |
![]() |
#295 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En al zeker niet bewust met een bus met een hoop onschuldige schoolkinderen en volwassenen en een bestuurder-collega. Of heb jij een bron van zelfmoordgevallen in die orde ? Lees beter eens wat zijn vrouw van die zelfmoordgeruchten denkt.
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 21 februari 2013 om 01:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#296 |
Banneling
|
![]() Het zal net zoals het recept van Duvel, een eeuwig mysterie blijven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#297 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#298 | |
|
![]() Citaat:
De afdaling van Val d'Anniviers is inderdaad behoorlijk pittig. Ik heb die weg zelf ook al gedaan, en ik moet er niet aan denken welke concentratie er nodig is om een bus daar veilig naar beneden te krijgen. Dat is hard werk. Maar net hierom waren er twee chauffeurs mee. Een van de twee had die weg al vaker afgelegd. Eenmaal beneden zijn ze dan gestopt, en heeft de tweede chauffeur het overgenomen. Op het moment van het ongeval zat die tweede man nog maar een paar minuten achter het stuur. Vermoeid zal hij dus niet geweest zijn.
![]() |
![]() |
#299 | |
|
![]() Citaat:
Er zijn een hoop andere mogelijke verklaringen. Een plots herseninfarct bijvoorbeeld. Zelfs gezonde mensen waar men niks vermoed vallen plots dood. Ik denk dat we het nooit zullen weten. Het blijft een tragisch ongeval. Dat de ouders van die kinderen dat nog niet verwerkt hebben (en dat sommige het nooit zullen verwerken) begrijp ik. Dat echter wil niet zeggen dat er meer aan de hand is, of dat men ergens iets verborgen houdt.
![]() |
![]() |
#300 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar nogmaals, dat wil zeker niet zeggen dat hier hetzelfde gebeurd is. |
|
![]() |
![]() |