![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dat gebied in Frankrijk heeft een lagere levensverwachting dan elk van de Nederlandstalige lage landen. Dat gebied in Frankrijk heeft een lager BNP per persoon dan elk van de Nederlandstalige lage landen. Dat gebied in Frankrijk heeft een fors hogere werkloosheid dan elk van de Nederlandstalige lage landen. Dat gebied in Frankrijk heeft een veel lager % hoger onderwijs per persoon dan elk van de Nederlandstalige lage landen. Het is evident dat dat alles komt doordat men daar is overgeschakeld op het Frans (gedwongen)
![]() |
![]() |
#282 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 6 april 2012 om 12:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#283 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En Nederlanders moeten zeker niet snoeven over hun lage werkloosheid. Wanneer meer dan 72% van hun werkende vrouwen parttime werken, dan is het natuurlijk gemakkelijk pochen over 'lagere' werkloosheid. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 6 april 2012 om 12:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#284 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#285 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar neen, de schaakspeler Oosten gaat dat nooit toegeven, en nu een boom opzetten over wat nu eigenlijk geluk uitmaakt..... ![]() Citaat:
Of hoe hij steeds maaar nieuwe friktiepunten zoekt! Terug naar Frans--Vlaanderen! Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 6 april 2012 om 12:52. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#286 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#287 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, dat heb je tot nu niet gedaan. Je hebt alleen gezegd dat het zo is, en je hebt een streepje getrokken onder die "is".
![]() |
#288 | ||
|
![]() Citaat:
Pakt u anders eens een stukje onderbouwing van uw stelling, want op mijn onderbouwing reageert u niet. Toch zijn dat wel degelijk de feiten. En die zijn niet positief voor Frans-Vlaanderen. Citaat:
sociale uitsluiting en armoede: http://www.google.com/url?sa=t&rct=j...UbK6aQ&cad=rja 2.1.2. Regional dispersion of overall deprivation rates (1) the lack of ability to afford most basic requirements (2) enforced lack of widely desired possessions; (3) lack of basic housing facilities (4) serious problems with accommodation and (5) problems with the neighbourhood and the environment. ![]() met dank aan Imageshack. Hoe doet Les Pays-Bas Français het hier in vergelijking met de andere Pays Bassen? Juist ja, slecht. Dat komt dus doordat ze zijn overgestapt op het Frans.
https://www.youtube.com/watch?v=ohv1HGkluFw Laatst gewijzigd door Hollander : 6 april 2012 om 12:52. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#289 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wij, Vlamingen, heben de gloeiende plicht om ons erfdeel te behouden en vrucht laten dragen – want volkeren zonder verleden zijn ook volkeren zonder toekomst – we verwerpent met trots elke poging tot vervreemding en elke culturele rechtsontvreemding (« culturele dode hand »). We bevestigen ons recht op onze eigen geschidenis, op de vrijwaring van onze landschappen en van ons stadsschoon, op de bevordering van de Vlaamse streektaal en van dat Nederlands dat sinds altijd onze cultuurtaal is, en dat zo schitterend beoefend werd door Michel De Swaen. We beklemtonen onze plicht om onze menselijke, sociale en economische verhoudingen volgens onze waarden te beheren en we eisen de ordening van het zelfbestuur, door de plicht verondersteld en opgelegd, voor ons zelf op, inhet politieke kader dat het onze is. We veroordelen dan ook de centralistische aanslag op ons spaargeld en ons menselijkpotentiel, het in beslag nemen door de staat van onze opvoeding, de media en de economie, het « Libanoniseren » van onze steden, als gevolg van een werelwijde economische wanorde die we aan de kaak stellen.Wij die sinds open staan voor alle winden uit de zee en uit Europa, wijzen elk separatisme en elke verminking af die ons opgedrongen werden in het bloedige tijdperk van het staatsnationlisme. Bron:Michiel de Swaen Kring. En uiteraard is dat zeer diplomatisch verwoord. Met azijn kunnen ze trouwens geen Franse vliegen vangen. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 6 april 2012 om 13:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#290 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
https://www.youtube.com/watch?v=ohv1HGkluFw Laatst gewijzigd door Hollander : 6 april 2012 om 13:11. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#291 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Het overgrote deel van de Frans-Vlamingen is tevreden met de Franse nationaliteit en de Franse staatsstructuur..../.... .Stijdvaardige ideeën als heraanhechting van Frans-Vlaanderen bij Vlaanderen zullen op weinig enthousiasme kunnen rekenen bij de inwoners daar. Lokale politieke initiatieven in die zin in het nabije verleden kwamen gewoon niet van de grond." Dus, door het lot van de geschiedenis kwam een gedeelte van de Vlamingen bij Frankrijk terecht. Zij zijn dus tevreden en zeker niet ongelukkiger dan wij. En dat is wat ik zeggen wilde. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 6 april 2012 om 13:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#292 |
Europees Commissaris
|
![]() Vraag is natuurlijk waarom ge dat wilt zeggen?
Waarom ge diegenen die de Michiel de Swaenkring vertegenwoordigt negeert? Waarom ge de ekonomische data die Hollander gepost heeft negeert? Waarom ge U als dusdanig bewust afzet tegen diegenen die solidariteit willen betuigen met bewuste Frans-Vlamingen? Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 6 april 2012 om 14:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#293 | |
|
![]() Citaat:
Volgens mij zijn die cijfers eerder een gevolg van braindrain encentralisatie politiek. Dat zien we ook in Vlaanderen en Nederland. Gebieden die verder van de beslissingscentra liggen doen het economisch slechter. mijn regio is daarvan een voorbeeld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#294 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het overgrote merendeel van de Frans-Vlamingen vinden het best goed om nu deel uit te maken van Frankrijk. Zoals ik zei, moesten wij in dat geval zijn geweest,dan waren we ook best tevreden geweest. Nu het is anders voor ons verlopen. Mij ook goed. Ik vind het best dat er zoiets bestaat als België, waar het zeer goed is om te leven en dat ik deel uitmaak van de Nederlandstalige Belgen of Vlamingen. En meer woorden moeten we daar niet meer aan besteden. Want het is het echt niet waard. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 6 april 2012 om 16:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#295 |
Europees Commissaris
|
![]() Maar stel nu het omgekeerde, dat de Belgische revolutie niet gelukt was en de Nederlanden waren 1 gebleven dan zouden we niet anders geweten hebben en dan zouden we ook gelukkig zijn. Ja of neen?
Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 6 april 2012 om 16:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#296 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat weet niemand. Maar ik sluit het zeker niet uit. Zeker niet omdat we dan de Nederlanden zouden hebben gehad van Karel V waar ook de Duitse en de Franse streken en dito invloeden zouden meegespeeld hebben. Hetgeen altijd een verrijking is.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 6 april 2012 om 16:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#297 |
Europees Commissaris
|
![]() Oeps, zie mijn vorige post. Intussen heb ik mij vraag herformuleerd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#298 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het VKN van Willem had potenties. Zonder twijfel. Maar de heerser deugde niet. We zullen het dus nooit weten of we gelukkig zouden geweest zijn. Moest Willem wijzer zijn geweest, vermoedelijk wel. Maar... Willem was niet wijs. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#299 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zal wel. Maar deze keer leen ik mijn zakdoek niet meer uit.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 6 april 2012 om 17:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#300 |
Europees Commissaris
|
![]() De vraag was niet zozeer of Willem deugde. Voor hoe het zou zijn geweest nu volstaat het toch naar Nederland en België te kijken??
Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 6 april 2012 om 17:45. |
![]() |
![]() |