![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Oftewel het genuanceerde denken van Jan versus het zwart-wit denken van U die blijkbaar vastgeroest zit ingegraven in kortzichtige stellingen. Jammer maar waar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#262 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ge WILT dat vanuit uw tunnelvusie niet aannemen. Wat baten kaars en bril.... tHet zij zo.... Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 6 april 2012 om 09:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#263 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Zonder de Vlaamse overwinning hadden ze in Vlaanderen misschien Frans gesproken. Zou dat erg geweest zijn? Ik denk het niet. In tegendeel. Dan waren ze verstaanbaar tot in het Zuiden van Europa. Laatst gewijzigd door pajoske : 6 april 2012 om 09:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#264 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
1. Binnen het Bourgondisce rijk hadden zeker in den beginne de verschillende entiteiten die erdeel van uitmaakten een zekere vorm 'autonomie' tussen aanhalingstekens. De middeleeuwse rechten werden niet zomaar afgeschaft. 2. Mijn punt is echter vooral dat zonder Guldensporenslag Vlaandren geen deel had uitgemaakt van dat Bourgondische rijk. Een historische waarheid die gij andermaal niet WILT of KUNT aanvaarden vauit uw tunnelvisie. Tja, als er zelfs Belgicisten zijn die dat erkennen... Maar neen, het Oosten speelt met zwart of het schaakbord en zwart moet winnen omdat het nu eenmaal zijn gekozen kleur is...... Oneindig interessanter is het daarom om bijvb. met iemand Eberhard van gedachten te wisslen, ook al hebben we soms een andere mening. Maar het is uw halsstarrigheid die maakt dat velen U kotsbeu aan het worden zijn, niet de ideeën op zich... Denk daar nu eens over na! Maar neen, dat gaat ge natuurlijk niet doen, in de plaats daarvan gaat ge onmiddelllijk een verweeer formuleren. Hoe voorspelbaar. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 6 april 2012 om 10:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#265 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Men kan niet iedereen verplichten dezelfde identifikaties aan te gaan. Vanuit mijn persoonlijk standpunt vind ik dat dan weliwaar een laakbare vorm van onverschilligheid, maar nogmaals uw mening - of eerder gevoeligheid - is wat ze is en daar kan men niet over dikussiëren. En ja ik begrijp natuurlijk dat gij dat anders ziet! Het zij zo. En in alle objektiviteit moet ik ertaan toevoegen dat uw houding dan wel van meer volwassenheid getuigt dan die van het Oosten. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 6 april 2012 om 10:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#266 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 6 april 2012 om 10:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#267 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() 2. Ik heb U al uitgelegd dat uw standpunt over België nu éénmaal dat is van de Belgische staatsnationalist. Of ge dat graag hoort is natuurlijk weer wat anders! 3. Inderdaad de geschiedeins is wat ze is. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 6 april 2012 om 10:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#268 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is toch duidelijk wat ik bedoel. Indien de geschiedenis anders was verlopen dan lamenteert u dat het Vlaanderen van nu en het België van nu nooit zouden hebben bestaan. So what? En dan? We zouden het niet eens geweten hebben. Alleen nationalisten zoals u jammeren hierover. Ik niet. Ik ben dan ook geen nationalist.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 6 april 2012 om 10:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#269 |
Europees Commissaris
|
![]() Het gaat niet over al dan nietjammeren.
Het gaar erover of mijn geschiedkundige geopolitieke duiding van een historisch sleutelmoment juist is of verkeerd; daarover gaat de initiële diskussie. Uw houding toont andermaal uw ideefixen aan: Ik zou kunnen jammeren indien...; het is er bij u niet om te doen van tot een gedachtenuitwisseling te komen maar steeds dat zet-voor-denken zoals bij een schaker. Vanuit dat denken ontkent ge het belang van de Guldensporenslag OMDAT ik dan ZOU kunnen jammeren en ik mag vooral niet jammeren! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#270 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
is dat erger of minder erg, of in welke termen u het wilt uitdrukken?
![]() |
![]() |
#271 |
Europees Commissaris
|
![]() ALS mijn zijn geschiedenis niet kent zou men het niet geweten hebben! Als men zijn geschiedenis niet kent zou men het ook niet weten dat er 6 miljoen Joden zijn vergast.
Merkwaardig dat iemand als gij nu blijkjbaar het belang van geschiedenis wil relativeren . Wat is dan de zin van uw hobby al dan niet in die gesloten inrichting of wat was het ook alweer? |
![]() |
![]() |
![]() |
#272 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eberhard ja. Die denkt nog altijd dat België aan het verfransen is. En als ik dan vraag: som me eens in Vlaanderen de plaatsen op (behalve Brussel) waar dit zoal het geval is, dan zwijgt hij in alle talen. Begrijpelijk dat u als Vlaams-nationalist liever met dat soort mensen discussieert. ___________________ Vermits de NVA weet dat ze de gemeenteraadsverkiezingen gaat winnen (kan ook niets anders want ze vertrekken van nul bij de gemeenteraadsverkiezingen) maakt ze van die lokale verkiezingen een nationale inzet. Een beetje doorzichtig en dikke volksverlakkerij! Laatst gewijzigd door Het Oosten : 6 april 2012 om 11:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#273 |
Europees Commissaris
|
![]() Of hoe ge niets begrijpt van wat ik wou duidelijk maken; hoe voorspelbaar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#274 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#275 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Begrepen nu? Zo moeilijk was het anders niet. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 6 april 2012 om 11:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#276 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Pffff wat een afgang.... ![]() Net zaols die Frans-Vlamingen die hun geschiedenis niet kennen, en geen Vlaams meer spreken, niet weten dat ze geen Fransen zijn..... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#277 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 6 april 2012 om 11:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#278 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 6 april 2012 om 11:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#279 |
Europees Commissaris
|
![]() Ge springt weer op een andere tak. Blijf nu eens bij het onderwerp!
We hadden het niet over gelukkig zijn of niet. We hadden het over de duiding van een geschiedkundig sleutelmoment. Uw vraag is typisch voor iemand die de diskussie ZOEKT. Als ge moet bakzeil halen zoekt ge een ander punt dat zou kunnen wrijving geven. Eigenlijk is dat pathologisch, misschien heeft Eberhard gelijk! Ge gewoon hulp zoeken. Ik kan echter hopen dat ge op andere vlakken van het leven geen problemen hebt. Of misschien is dat puberaal zich-afzetten van voorbijgaande aard. PS En eigenlijk had ik mij over die vraag reeds uitgesproekn. Maar iemand die de diskussie zoekt, die is daar blind voor die zoekt alleen maar nieuwe strijdpunten. Zeg nu eens hoe oud dat ge zijt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#280 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kortom, u moet eens af van die oubollige ideeën. |
|
![]() |
![]() |