Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 juni 2012, 17:30   #281
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Ben jij nu oud en verzuurd?
Eerder minder jong en pragmatischer.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2012, 10:58   #282
OilOnFire
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Ben jij nu oud en verzuurd?
Jong zijn: is geen kwaliteitslabel. Jij bent daar immers het sprekend voorbeeld van !?
OilOnFire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2012, 21:02   #283
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Het niet meer deftig kunnen gaan winkelen zonder aangesproken te worden (dan heb ik het niet over shoppen op straat en in kleding- en schoenwinkels ed maar over iets wat we allen moeten: shoppen in de supermarkt!), was blijkbaar geen eenmalig incident, maar het begin van een nieuwe plaats waar je als vrouw ook niet meer veilig bent voor racisme en discriminatie...

Bovendien gaan samen met het % allochtonen dat er in een winkel komt, de orde en netheid van deze winkels zienderogen achteruit.
Toen ik in het koelvak van de Colruyt was aangekomen, 's avonds (nu ga ik niet meer ' s avonds winkelen want dan ziet het er zwart van de ... allochtonen) leek het net alsof er een strijd der titanen had gewoed, gevolgd door een tsunami die had gepasseerd en een orkaan die alles weer omhoog had geblazen... Je kon er met je kar niet eens door.

Blijkbaar doen de rekken en kisten met groenten en fruit sommige zich direct in een bazaar wanen... en creëren ze dan zelf terplekke dat effect. Heimwee zeker?

Behalve dat ik zaterdagavond samen met mijn vriendin bij het op stap gaan half aangerand werd door een Afrikaan die in geen week water en zeep had gezien en een verdacht rugzakje bij zich droeg, (zie ander topic: femme de la rue), zijn er geen noemenswaardige incidenten meer voorgevallen door de ontmoeting van de multicultuur.
Op het normaal gepalaver en gesleep met / genavigeer tussen buggy's dan.
Oud 30 juli 2012, 21:05   #284
Groentje-18

Standaard

Ah jawel ... Vergeten dat ik voor de derde maal naar dezelfde kebabzaak ben geweest en voor de derde maal (ja, welke ezel stoot zich drie maal aan dezelfde steen) de dag erop strontziek was.
Kan toeval zijn, maar ik betwijfel het daar de symptomen redelijk wijzen op een voedselvergiftiging en zodra het voedsel zich uit mijn lichaam verwijderde ook weer verdwenen waren...
Weet iemand overigens waar ik dit kan melden?
Ik vrees dat deze mensen met een serieuze besmetting zitten. Het is thans een bloeiende zaak.
Maar gisteren moest ik er noodgedwongen naartoe omdat de enige twee Vlaamse mini-frituren die er nog over zijn in de vroegere stad waar op ieder plein een frietkot stond, beide gesloten waren.
De enige optie was dus een door allochtonen uitgebate frituur: ik heb nooit frieten gegeten die zo hard en taai waren als daar, en veel te hard gebakken. Geen idee hoe ze dat hebben klaargespeeld. Iets dergelijks is me nooit overkomen. Waarschijnlijk lagen de gesneden patatten er al enkele weken ofzo en zijn ze veel te vaak gebakken? Of zijn de aardappelen gewoon ongeschikt voor frieten?
Oud 30 juli 2012, 21:08   #285
born2bewild
Banneling

Standaard

Is dat die kebabzaak waar ze ze gratis urine op het voedsel sproeien?
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2012, 21:09   #286
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
Is dat die kebabzaak waar ze ze gratis urine op het voedsel sproeien?
Zolang ze maar niet op de sandwichkes pisten die maman u meegaf voor de week...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2012, 21:12   #287
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Zolang ze maar niet op de sandwichkes pisten die maman u meegaf voor de week...
Gij zeikt liever op uitgehongerde kinderen zeker?
Enfin, we hebben over die affaire toch nooit een kwaad woord van u mogen lezen

Food for thought

Laatst gewijzigd door born2bewild : 30 juli 2012 om 21:18.
Oud 30 juli 2012, 21:16   #288
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Gij zeikt liever op uitgehongerde kinderen zeker?
Nee...
Gewoon, op het toilet.
Oud 30 juli 2012, 21:19   #289
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Nee...
Gewoon, op het toilet.
Kom er maar af, of gaat ge daar echt tot 15 oktober blijven?
Oud 30 juli 2012, 21:20   #290
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Kom er maar af, of gaat ge daar echt tot 15 oktober blijven?
Ik probeer uw zeikrecord te verbreken, mag ik?
Oud 30 juli 2012, 21:44   #291
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Kwaadste Belg Bekijk bericht
Ja 't is erg tegenwoordig in Leuven met al die Chinezen

Er zitten er al meer dan duizend

chinezen
Leuk!
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2012, 23:08   #292
Elckerlijc
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Bovendien gaan samen met het % allochtonen dat er in een winkel komt, de orde en netheid van deze winkels zienderogen achteruit.
Of werkt.. In de GB op de Brusselsestraat is de kennis van het Nederlands van de vaste werknemers echt ondermaats. Je zou nu toch verwachten dat taalkennis in zo'n winkel een vereiste is. Of dat ze tenminste zorgen dat er één persoon aanwezig is die voldoende Nederlands spreekt. In deze winkel vind je trouwens ook regelmatig producten die al ver over de vervaldatum zijn. En ik die dacht dat de GB één van de betere winkels moet voorstellen.

Citaat:
De enige optie was dus een door allochtonen uitgebate frituur: ik heb nooit frieten gegeten die zo hard en taai waren als daar, en veel te hard gebakken.
Toch niet de frituur in de zeelstraat, enkele huizen verder gelegen van frituur 't zeeltje? Daar ben ik éénmaal binnen geweest, maar was ook niet voor herhaling vatbaar. Ik snap niet wie daar nog gaat eten als je enkele meters verder wél echte Vlaamse friet kunt krijgen.

Citaat:
Ah jawel ... Vergeten dat ik voor de derde maal naar dezelfde kebabzaak ben geweest en voor de derde maal (ja, welke ezel stoot zich drie maal aan dezelfde steen) de dag erop strontziek was.
Ben best benieuwd welke kebabzaak je bedoelt. Het zou voor m'n vriendin ook niet de eerste keer geweest zijn dat ze buikpijn krijgt na het eten van iets uit een kebabzaak. Zeker pizza pyramide op de Naamse vermijden. Hoe die zaak door de voedselinspectie is geraakt is me nog altijd een raadsel. Heel onverzorgd, vies restaurant, roken in de keuken, heel de toonbank ligt onder kaas en groenten,.. Of zo was het vroeger alleszins.

Hier in de Parijsstraat maak je soms ook wat mee als je in de latere uurtjes uit het raam kijkt. Veel zatte, lallende studenten enerzijds, maar als het gaat over vechtpartijen, intimidaties, mislukte versierpogingen en inbraakpoging (zie mijn vorige post), dan kan je al raden over wat voor een volk ik spreek.
Elckerlijc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2012, 15:01   #293
Groentje-18

Standaard

De verrijking in Leuven schrijdt in ijltempo voort:

Citaat:
Lanakenaren in Leuven in mekaar geslagen voor broodje
http://www.hbvl.be/limburg/lanaken/l...r-broodje.aspx

In koten worden ook veel inbraken gesignaleerd en verdachte figuren gezien met mogelijke slechte bedoelingen. Als ze verder niets stelen en het koten zijn waar enkel meisjes zitten, zegt dat al veel...

Over de bevolkingsaanwas:

Citaat:
e Leuvense bevolking steeg in de periode 2001-2010 van 89.154 naar 96.820. Het aantal Belgen steeg in die periode met ongeveer 800, waaruit men kan concluderen dat op die 800 na de bevolkingstoename van Leuven toegeschreven kan worden aan buitenlanders. In 2001 waren er 8.117 buitenlanders en in 2010 14.994.
Op 1 januari had 15,5% van de Leuvenaars een niet-Belgische nationaliteit en telde Leuven 154 verschillende nationaliteiten.
http://www.erikvanderheiden.be/?q=node/122

Als ik heden buitenkom uit mijn kot, ergens vlakbij de grote markt (in één van de straten die erop uitgeven) is het ook zeer zelden dat het eerste persoon die ik zie blank is. Dat stoort me natuurlijk niet.
Maar het is iets anders als je een heel luid gsm'ende groep negers hoort ...
Of iemand plots de straat ziet oversteken vanuit het niets met lange slippen-nachtkleed aan en slippers eronder, die vanuit het niets komt en recht uit de woestijn lijkt komen te zijn gelopen, waarbij je je dan de vraag stelt of de sociale zekerheid voor die man betaalt en hoopt dat deze zich niet afvragen hoe het komt dat zo iemand werkloos is?

Als je trouwens ziet hoe actief deze mensen zijn (zowel buitenshuis als binnenshuis: het aantal kinderen), besef je toch dat ze een ongelofelijke kracht kunnen zijn in onze economie?

Inmiddels hoorde ik van een kennis die in Tienen stad woont, dat Tienen minder en minder leefbaar of minder en minder divers wordt. Er zijn namelijk steeds minder blanken ...

Van een Limburgse Marokkaanse (tweede generatie) hoorde ik dan weer dat ze zich zeer onveilig voelde bij een tochtje door Brussel, dan nog wel rond de VUB campus omdat "er zijn daar geen Belgen!!". Dit nam ze met ontzag waar...

Waar gaat het heen, vraag ik me dan af, als zelfs de mensen die naar hier gekomen zijn om hier destijds te werken (de meeste Limburgse migranten van zowel binnen- als buiten Europa), zich de vraag stellen wat al die nieuwe vreemdelingen hier doen en zich hierdoor onveilig gaan voelen?

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 3 november 2012 om 15:03.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2012, 15:14   #294
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elckerlijc Bekijk bericht
Of werkt.. In de GB op de Brusselsestraat is de kennis van het Nederlands van de vaste werknemers echt ondermaats. Je zou nu toch verwachten dat taalkennis in zo'n winkel een vereiste is. Of dat ze tenminste zorgen dat er één persoon aanwezig is die voldoende Nederlands spreekt. In deze winkel vind je trouwens ook regelmatig producten die al ver over de vervaldatum zijn. En ik die dacht dat de GB één van de betere winkels moet voorstellen.
Drie jaar geleden ben ik eens in die GB binnen geweest: never again!!! Wat is me dat??? Is dat een GB? Sorry ik dacht in een magazijn te zijn binnengekomen wat net getroffen was door een aardbeving en waar men vindt dat voedsel overal mag rondgesmeten worden, behalve in de rekken?

In de Colruyt is het soms ook heel plezant, als je toevallig door het koelvak gaat nadat er een groep migranten zijn doortocht heeft gemaakt (niet moeilijk meer tegenwoordig) ... het lijkt dan wel op een bazaar die geplunderd werd. Het is serieus zoeken naar appelen bv die dan al bedolven zijn onder allerlei andere dingen, zien dat je niet uitglijdt over salade- en koolbladeren die op de grond zijn gesmeten, je kar manoevreren tussen kartonnen dozen en kisten die in het rond zijn gegooid, allerlei dingen die scheef in de rek liggen of er half uitvallen, ... Precies een doortocht van een orkaan die gepasseerd is ... Altijd grappig als je dan ziet dat de goedkope voeding, de enigste die ik kan betalen gezien ik zelfs geen leefloon krijg en ook geen enkele andere subsidie en mijn ouders mijn studies ook niet kunnen betalen (en moesten ze het kunnen, zouden ze het niet doen ) volledig op is! Terwijl die mensen een uitkering of leefloon krijgen! De echte armen zitten er dan te koekeloeren ... en kunnen met een lege kar of een duurder product (maar dat betekent dan dat je iets anders niet kan kopen) naar huis.

Sinds ik - die keer dat ik in de delhaize kwam want dat voedsel kan ik me niet permitteren en zag dat er een middelbruin iemand (van Azerbeidzjan, Kirgizië, Turkmenistan, Afghanistan of whatever) met zijn handen in die bak aan broodwerpen deed en al die broden betastte alsof zijn leven ervan afhing en testte of ze in het snijmachine gingen ... om ze dan vervolgens weer terug te leggen en geen te kopen (!!!!!!!!) raad ik iedereen aan om toch liefst geen brood te kopen waar iedereen met zijn handen kan aanzitten...
Ook van het kruidvat snoep hou ik me af (met dat personeel moet je overigens maar eens praten ... wat die daar al meemaken of zien ... ).

Citaat:
Toch niet de frituur in de zeelstraat, enkele huizen verder gelegen van frituur 't zeeltje? Daar ben ik éénmaal binnen geweest, maar was ook niet voor herhaling vatbaar. Ik snap niet wie daar nog gaat eten als je enkele meters verder wél echte Vlaamse friet kunt krijgen.
Jip, ik denk dat het die was ...

Citaat:
Ben best benieuwd welke kebabzaak je bedoelt. Het zou voor m'n vriendin ook niet de eerste keer geweest zijn dat ze buikpijn krijgt na het eten van iets uit een kebabzaak. Zeker pizza pyramide op de Naamse vermijden. Hoe die zaak door de voedselinspectie is geraakt is me nog altijd een raadsel. Heel onverzorgd, vies restaurant, roken in de keuken, heel de toonbank ligt onder kaas en groenten,.. Of zo was het vroeger alleszins.
Ali Baba ... de pas vernieuwde zaak (was vroeger anders) met de schuifdeur, die altijd heel laat open is en waar meestal, vreemd genoeg, heel veel volk staat aan te schuiven en waar ze nu ook een soort gevulde aardappel verkopen. Ik zou die graag proeven maar helaas ...
Nochtans moet ik wel zeggen dat een vriendin van me er telkens ook bij was (we hadden wel telkens iets anders) en die er nadien nooit ziek van geworden is. Dus mogelijk heeft niet iedereen dat probleem.

Citaat:
Hier in de Parijsstraat maak je soms ook wat mee als je in de latere uurtjes uit het raam kijkt. Veel zatte, lallende studenten enerzijds, maar als het gaat over vechtpartijen, intimidaties, mislukte versierpogingen en inbraakpoging (zie mijn vorige post), dan kan je al raden over wat voor een volk ik spreek.
Absoluut ...

Over die versierpogingen kan ik zeker meespreken ... Ik kan me de dag dat ik in Leuven rondliep zonder door specifieke groepen lastig gevallen te worden niet meer herinneren...
En al in Leuven rondgelopen tijdens het weekend? Je moet al goed zoeken om nog blanke Vlaamse mensen tegen te komen.
De overgrote meerderheid is gekleurd en loopt er rond te hangen en zwerven. Geeft een compleet ander gevoel aan de oh zo charmante en gezellige studentenstad. Ik kan niet zeggen dat ik me er echt veilig voel. In sommige buurten is het nog oké (en het is opvallend dat de Vlamingen of Leuvenaars zich vooral lijken op te houden in die buurten en daar bijna afgesproken lijken samen te komen) maar in andere buurten ... ik ben echt blij als ik 's avonds mijn kot in kan en de deur achter me kan sluiten ... En dan nog blijkt dat niet altijd veilig!!!
Oud 3 november 2012, 15:15   #295
Groentje-18

Standaard

Trouwens wat die gb's betreft met ahum divers personeel ... het zou me verbazen als de familieleden geen fikse kortingen krijgen in die zaken. Indien niet, zou dat ingaan tegen deze mensen hun volledige levensstijl en alles wat ze tot hiertoe geleerd hebben (namelijk er in de eerste plaats altijd voor zorgen dat je familie en bij uitbreiding je grotere familie, en bij uitbreiding je hele dorp, het ook zo goed mogelijk heeft)....
Oud 3 november 2012, 15:22   #296
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Trouwens wat die gb's betreft met ahum divers personeel ... het zou me verbazen als de familieleden geen fikse kortingen krijgen in die zaken. Indien niet, zou dat ingaan tegen deze mensen hun volledige levensstijl en alles wat ze tot hiertoe geleerd hebben (namelijk er in de eerste plaats altijd voor zorgen dat je familie en bij uitbreiding je grotere familie, en bij uitbreiding je hele dorp, het ook zo goed mogelijk heeft)....
Ik weet niet wat er aan de hand is in Leuven . Vorige week ging ik een carrefour binnen en dat mens aan de kassa kon niet in het Nederlands zeggen hoeveel ik moest betalen.
Is het daar ondertussen bezet gebied ?
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2012, 15:26   #297
Groentje-18

Standaard

Quasi wel.
Eigenlijk moet ik zeggen dat ik het lang niet doorhad, tot ze zoals ik zei zowat in en voor mijn kot stonden ...

Reeds jaren geleden gebeurden de eerste incidenten in het kruidvat (bv Slavische vrouwen die beweerden 50 euro betaald te hebben en hierop terug wilden krijgen voor een shampoo maar de kassierster die zei dat ze 5 euro gegeven hadden !! ), kleine gekleurde jongetjes die in het oog werden gehouden en de cassières paranoïde maakten, in de blokker op de kassa moeten kijken omdat je het bedrag niet kon verstaan en totaal niet kon verstaan wat de bediende vroeg toen ze moest gevraagd hebben of ik een zakje wilde, het eerste geflierefluit als je deftig rondloopt (zoals ik altijd in Leuven heb rondgelopen, namelijk zoals ik me wil kleden. Dit is zoals ik me voel: een vrouw met een lichaam dat niet dient om te verstoppen!!), auto's die bij je stopten en toeterden, geluiden die werden gemaakt, ...

Toen stoorde het me nog niet ... Nu is het geëvolueerd in onleefbaar en ik hou mijn hart vast voor wat ik ga tegenkomen iedere keer als ik buiten ga komen... Er is een tijd geweest dat op iedere hoek van de straat wel iemand me de weg naar het ocmw vroeg!! Op verschillende gebouwen hangt er overigens: dit is niet het ocmw!! En als je 's avonds rondrijdt en bijna van je fiets gereden wordt, moet je maar eens kijken naar de bestuurders van de wagens ... schreeuw als je een blanke ziet (die dan ook nog slavisch of Zuid-Europees of wat dan ook kan zijn) ... Het zal heel lang stil blijven. :-/

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 3 november 2012 om 15:27.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2012, 16:00   #298
Boyke
Banneling

Standaard

't Za ie toch oaver Leive moette goan paazek!
Boyke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2012, 16:05   #299
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boyke Bekijk bericht
't Za ie toch oaver Leive moette goan paazek!
On de stoose doar es er ammuzoose.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2012, 13:56   #300
Groentje-18

Standaard

ich kenn gie leuves mo ik pains da dei büs noh brüssel é trüg do viel mie te moake hè.

Dei zìt altied vol mè vrèmde.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be