Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 10 juni 2012, 14:05   #281
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Het is inderdaad een probleem dat vrouwen in grote steden (in Parijs waar ik ook woonde, is het nog erger) niet alleen buiten kunnen komen zonder te worden lastigvallen.
Tja, dat krijg je met het toelaten van wat in de Franse politiek eufemistisch "zônes urbaine sensible" genoemd wordt, en die in de praktijk gewoon ministaatjes zijn waar de sharia geldt.

Citaat:
Ja, er zitten "allochtonen" bij de sekstische zwijnen die vrouwen lastigvallen.
Joh?

Citaat:
Maar er zitten ook "allochtonen" bij de vrouwen (én solidaire mannen) die elke dag concreet aan dit probleem werken.
Één zwaluw maakt nog geen zomer, luidt een bekend gezegde.

Citaat:
En de racisten, die moeten gewoon zwijgen.
De religieuze racisten die zich op hun heilig boek beroepen als ze weer eens vrouwen die niet tot hun eigen sekte behoren, verbaal en fysiek menen te kunnen lastigvallen, zouden inderdaad beter zwijgen en hun tengels thuishouden. Dat klopt.
Oud 10 juni 2012, 14:25   #282
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Nog maar eens terugkomend op de golf van geweldadige verkrachtingen op straat in Oslo:

Vorige berichten daarover gingen over 2010 en voorgaande jaren, terwijl de cijfers tot halverwege november 2011 over 49 van zulke overvalsverkrachtingen in Oslo spreken, waarvan 45 begaan door niet-westerse daders.

Een artikel uit de Frankfurter Rundschau ditmaal.
Daar lezen we:

En dan durft de stoute burgemeester van Oslo zomaar dit te zeggen:

Bijgestaan door de baas van de politievakbond:

Verder zegt die baas van de politievakbond:

En krijgt bijval van:
In Brussel gaat het er net hetzelfde aan toe:

Citaat:
'Belaagd door allochtonen om rokje'

Een 25-jarige filmstudente heeft voor haar afstuderen een documentaire gemaakt over vrouwen op straat in de Belgische hoofdstad Brussel. Het meisje kwam daarbij tot een schokkende ontdekking: jonge vrouwen worden lastiggevallen door seksueel gefrustreerde allochtonen.

"Vooral in de lente en zomer kunnen mannen tekeergaan", zegt Sofie Peeters, studente aan de Rits Film School in Brussel. "Toen ik eens een rokje droeg, werd ik in amper een kwartiertje liefst elf keer aangesproken. En dat was niet altijd op een even charmerende manier."

Hoer of slet

De Vlaamse reconstrueert: "sommigen roepen je allerlei verwensingen toe als hoer of slet of vragen hoeveel het kost om met je naar bed te gaan. Zelfs in lange broek krijg je al die verwensingen naar je hoofd geslingerd. Dat is toch niet normaal meer?"

Allochtone gemeenschap

Sofie merkte voor haar documentaire Femme de la rue dat vooral een groep binnen de allochtone gemeenschap zich vaak schuldig maakt aan dergelijk seksisme.

"Ik hoor dat velen vinden dat westerse vrouwen erom vragen omdat ze vaak hoerig worden afgebeeld in bijvoorbeeld reclamecampagnes. Maar ook verveling door werkloosheid en frustratie spelen mee", vertelt de vrouw. "Voor sommigen is het zelfs een vorm van machtsuitoefening. Zij denken Ik ben de man. Dat is vooral confronterend voor vrouwen die hier komen wonen. Daarom maak ik er ook een documentaire over. Om de mensen bewust te maken van dit toch wel gevoelige probleem.
En uiteraard zijn het weer allochtonen (hoe kon het ook anders). Net alsof Diederik of Bert of Benoît ineens "hoer" gaan roepen omdat een vrouw met een rokje over straat loopt.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2012, 14:50   #283
Yous
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
In Brussel gaat het er net hetzelfde aan toe:

En uiteraard zijn het weer allochtonen (hoe kon het ook anders). Net alsof Diederik of Bert of Benoît ineens "hoer" gaan roepen omdat een vrouw met een rokje over straat loopt.

Citaat:
'Belaagd door allochtonen om rokje'

Een 25-jarige filmstudente heeft voor haar afstuderen een documentaire gemaakt over vrouwen op straat in de Belgische hoofdstad Brussel. Het meisje kwam daarbij tot een schokkende ontdekking: jonge vrouwen worden lastiggevallen door seksueel gefrustreerde allochtonen.

"Vooral in de lente en zomer kunnen mannen tekeergaan", zegt Sofie Peeters, studente aan de Rits Film School in Brussel. "Toen ik eens een rokje droeg, werd ik in amper een kwartiertje liefst elf keer aangesproken. En dat was niet altijd op een even charmerende manier."

Hoer of slet

De Vlaamse reconstrueert: "sommigen roepen je allerlei verwensingen toe als hoer of slet of vragen hoeveel het kost om met je naar bed te gaan. Zelfs in lange broek krijg je al die verwensingen naar je hoofd geslingerd. Dat is toch niet normaal meer?"

Allochtone gemeenschap

Sofie merkte voor haar documentaire Femme de la rue dat vooral een groep binnen de allochtone gemeenschap zich vaak schuldig maakt aan dergelijk seksisme.

"Ik hoor dat velen vinden dat westerse vrouwen erom vragen omdat ze vaak hoerig worden afgebeeld in bijvoorbeeld reclamecampagnes. Maar ook verveling door werkloosheid en frustratie spelen mee", vertelt de vrouw. "Voor sommigen is het zelfs een vorm van machtsuitoefening. Zij denken Ik ben de man. Dat is vooral confronterend voor vrouwen die hier komen wonen. Daarom maak ik er ook een documentaire over. Om de mensen bewust te maken van dit toch wel gevoelige probleem.
Raschhatende Raschistischeee Sofie Peeters... Zomaar het verband leggen tussen cultuur en dit extreem seksisme.
Yous is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2012, 15:26   #284
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liederik Bekijk bericht
Weet je wat er gebeurd als je er zo uitziet, en je loopt tussen een bende moslims om ze vragen te stellen in verband met de egyptische revolutie en hoe ze willen strijden voor hun rechten, vrijheden en meer democratie?

Lees het maar hier; http://en.wikipedia.org/wiki/Lara_Lo...d_sexual_abuse

De brave, vrijheidsbelievende en vrouwbeschermende koran-kenners trekken haar met 2-300 gelijkgezinden haar kleren van haar lijf, verkrachten haar midden op dat plein, trekken haar haar uit en pakken foto's om te tonen aan de vrienden wat echte moslims doen met westerse vrouwen.

Ik kan niet wachten op de rationalisering hiervan. "Het waren geen echte moslims", "Ze dachten dat ze joods was" of "Dat was zo erg niet allemaal". Iemand?
Hier van hetzelfde.

Citaat:
Protesterende vrouwen bepoteld in Egypte

Een protestmars tegen seksuele intimidatie in Egypte werd gisteren op brute wijze verstoord door een groep van honderden mannen. Dat berichten internationale media.

Zo'n 50 vrouwen demonstreerden op het Tahrirplein in Caïro, ze hadden mannelijke bewakers om ze te beschermen. De aanvallers wisten de bewakers echter te overmeesteren. Meerdere vrouwen werden gemolesteerd en betast. Volgens getuigen leek de aanval georganiseerd http://www.hln.be/hln/nl/9556/Opstan...n-Egypte.dhtml
Wat is het doel van die allah hak baars ? Het doel is (net zoals het lastigvallen van vrouwen in Brussel enz) die vrouwen onder de hoofddoek/niqaab te krijgen.
Oud 10 juni 2012, 16:49   #285
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Gedeeltelijk ben ik 't daar mee eens, ik 'hollaback' altijd!

Maar 't gaat nu al wel veel verder dan enkel maar wat 'flirtgedrag' dat jij opnoemt, 't gaat om 'seksuele intimidatie op straat' m.a.w. ; 't lastig vallen, aanrakingen, met hun fikken niet van je af kunnen blijven...en NEE madam Edina, dat is NIET bonton in 'zuiderse landen', ik woon al 'n aantal jaren in 'n zuiders land, en nooit, maar dan ook nooit werd ik lastig gevallen, seksueel geïntimideerd door de autochtonen van 't land waar ik woon, of nageroepen als 'hoer' omdat ik niet zou voldoen aan de juiste 'kledingvoorschriften', zoals Alice hierboven al stelt!
Dat zal 'n normale Spanjaard ook niet in z'n hoofd halen, want 1 telefoontje naar politie en hij kan 't gaan uitleggen op den bureau, en er wordt niet gelachen met vrouwen 'lastigvallen' in dìt land, zo laks als in den BelZiek zijn ze hier niet.

Er is hier maar 1 soort die die fratsen 'proberen', en dat zijn van die naffers die in 't zuiden van Frankrijk wonen, en als toerist hierheen komen, dat zijn degene waar ik tegen 'hollaback', mèt succes!
Wel, dat pleit voor Spanje.

Kan je 'hollaback' beschrijven? Bedoel je luid roepen of zo?
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2012, 17:00   #286
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Wanneer u denkt dat deze draad in een verkeerd subforum staat of er onjuistheden staan in de openingspost, dan moet u de moderatie inlichten over de verkeerde plaats en de opstarter van de discussie over verkeerde informatie.

Ik heb het over uw morele eerlijkheid, natuurlijk is het prima dat een initiatief alle vormen van seksuele agressie wil aanpakken, maar vdat veranderd niets, geen lor, nada aan de realiteit dat sommige groepen, omwille van de opvatting dat het gedrag van vrouwen bepalend is voor hun seksueel handelen, veel agressiever zijn naar vrouwen dan alle andere groepen.

Uw opmerking over het Zuiden is in die zin dan ook totaal naast de kwestie, het gaat niet over fluiten naar vrouwen op straat, of zelf niet op proberen aan te spreken ( wat ook niet schering of inslag is in Spanje, Frankrijk of Italie, welk " Zuiden " bedoeld u eigenlijk??) maar regelrechte verbale en fysieke agressie naar vrouwen die beledigend, intimiderend, en bijzonder storend is.
Dat er verkrachtingen, seksueel geweld in alle sociale klasse voorkomen werd al bevestigd, u valt dus in verhaling, dat argument veranderd niets aan het gegeven dat de ene groep veel agressiever is naar vrouwen dan anderen.
U wilt daarover de mond snoeren met nonargumenten, liefst zou u beweren dat het discriminatie is of racisme, maar die houding zet bij niemand nog zoden aan de dijk, mensen durven problemen erkennen, gelukkig maar want dan kun je oplossingen zoeken, u bent duidelijk nog niet zover.
² Zo zie ik het ook.
Oud 10 juni 2012, 17:19   #287
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
² Zo zie ik het ook.
ik denk dat de meeste normale vrouwen het zo zullen zien.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2012, 17:30   #288
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Welkom in de 21ste eeuw....
Een tijd terug vond een 'moslima' op dit forum dat 'kijken naar een vrouw al sexueel intimiderend was en dus een reden om passief om te gaan met openbare verschijningen...

U bent weer appels met citroenen aan het vergelijken om de trend te kunnen nuanceren...

Ik ken geen enkele vrouw die nafluiten op dezelfde lijn zal zetten als intimiderend omringd en uitgescholden te worden door een groep sexuele predatoren...

Als u dat wel doet is dat voor uw rekening...
Mee eens.

Ik wil als vrouw uitsluitend nagefloten worden door westerse mannen. Een katholiek Pooltje, een bonkige Limburgse of Brabantse dakwerker. Dat nafluiten begrijp ik en kan ik plaatsen. En het blijft bij het nafluiten want die mannen zijn aan het werken.

Een allochtoon die nafluit doet iets wat niet tot zijn cultuur behoort. Hij weet dus ook niet hoe hij dat nafluiten moet invullen. Hij weet niet dat het daarmee moet stoppen, en hij is niet aan het werk hoog op een dak... en eigenlijk fluiten ze niet, ze spuwen eerder.

Kunnen ze wel fluiten? Er is fluiten en fluiten. Onze moeders en grootmoeders kennen 'Suskewiet' (de zang van de botvink). Dat is fluiten.

Ik vind dater eens een studie moet komen over het fluiten naar meisjes en jonge vrouwen door mannen. Eens kijken wat dat gaat geven.
Oud 10 juni 2012, 17:38   #289
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
86 geweldadige overvalsverkrachtingen, vrijwel alle (83) begaan door niet-westerse daders, in een periode van vijf jaar is natuurlijk peanuts, en dient vanzelfsprekend niet vermeld te worden, want het zou zomaar kunnen onderstrepen dat het multiculturele sprookje allang tot een nachtmerrie voor velen verworden is.

En hoeveel procent van de totale bevolking is etnisch Noors en Europees? Is dat ook de helft, of is dat meer dan 80% ?
Bovendien, zoals al aangetoond is, worden in dat rapport bij Noorse nationaliteit ook degenen gerekend die enkel in het bezit van een Noors paspoort zijn, maar verder net zo Noors zijn als Osama bin Laden.

Die rapporten met de cijfers zijn gewoon op te vragen bij de politie van Oslo, en de NRK heeft zich op die cijfers gebaseerd.
Mochten die cijfers allemaal niet geklopt hebben, dan zou er wel een rectificatie hebben plaatsgevonden, en dat is voor zover ik na heb kunnen gaan, niet het geval geweest.

Hier volgt een citaat daarover:

Oftewel:
Hetgeen nog altijd zo'n 70% niet-westerse verkrachters geeft. Tel daarbij op de cijfers waarbij de dader wel geïdentificeerd is, die 86 gevallen waarvan 83 niet-westerse, en de tendens is en blijft overduidelijk.

Wat begrijp jij niet aan "niet-westerse allochtonen" ?
En ja, moslims maken daar nu eenmaal het leeuwendeel van uit.

Je hebt het niet helemaal gelezen, maar je beweert wel dat je cijfers na bent gaan kijken... Hoe doe je dat dan precies, die cijfers nakijken zonder het helemaal te lezen zodat je weet waar die cijfers op slaan? Met een kristallen bol?

En hoeveel procent van de totale bevolking is etnisch Noors en Europees? Is dat ook de helft, of is dat meer dan 80% ?
Bovendien, zoals al aangetoond is, worden in dat rapport bij Noorse nationaliteit ook degenen gerekend die enkel in het bezit van een Noors paspoort zijn, maar verder net zo Noors zijn als Osama bin Laden.

Iets wat naar verhouding veel vaker voorkomt bij niet-westerse allochtonen, mag ook als dusdanig genoemd worden. Ik begrijp wel dat jij dat niet leuk vindt, omdat zulks, zoals gezegd, het multiculturele sprookje danig zou verstoren, en dat je het daarom liever op de grote hoop wilt vegen, want "anderen doen het ook", maar dat is verder mijn probleem niet.

Maar het probleem zou er wel aanzienlijk door verminderen.

Ja, jij noemt dat eufemistisch "machistische culturen" en betrekt er en passant dan ook nog eens Italianen en Spanjaarden bij waardoor je iets als hun nafluiten of "bella" roepen, gelijkstelt aan "hoer" roepen, handtastelijkheden, aanranding en verkrachting.

Welzeker interesseer ik me au fond (met een d) voor zulke problematiek. Er wordt in dat artikel gesproken over de DIXI studie, en als we naar de website van DIXI gaan, is het eerste wat opvalt dat er naast Noors en de grootste Europese talen het hele spul ook in Urdu, Arabisch, Koerdisch en Somali wordt aangeboden (allen islamitische landen en gebieden), maar bijvoorbeeld niet in Chinees, Vietnamees, Thai of Hindi, terwijl dat ook grote groepen niet-westerse allochtonen in Noorwegen zijn.
Vreemd, heel vreemd.
Net zoals het uitermate vreemd is dat die Noorse verkrachtingscommissie (Voldtektsutvalget) speciaal aan imams hulp gaat vragen bij het bestrijden ervan. Puur toeval natuurlijk.
² Heel goed geanalyseerd!
Oud 10 juni 2012, 17:44   #290
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Waar halen jullie het vandaan dat ik dat op dezelfde lijn zou zetten of gelijk zou stellen?

Maar het is wel degelijk een belangrijk onderdeel van wat door hollaback wordt aangekaart (handtastelijkheden, aanrandingen en verkrachtingen zijn gelukkig veel minder frequent). Hebben jullie nu eigenlijk al naar het filmpje gekeken waar in de openingspost naar wordt verwezen? Want meer dan dat kon men met de verborgen camera niet filmen hoor. Nergens hoor je hoer roepen of schelden. Het is alleen fluiten, roepen dat ze mooi zijn enzoverder, ze vragen om een telefoonnummer,... Als jullie vinden dat vrouwen daar maar moeten tegen kunnen, dan hebben jullie zelf nog wat te leren van hollaback.
Ik heb dat filmpje helemaal niet bekeken en dat hoeft ook niet. Ik put uit mijn ervaringen en uit deze van mijn dochter. Info uit de eerste hand zou ik zeggen.
Waarom je vastklampen aan een enkel filmpje? Denk je nu echt dat sommige mensen hier de wijsheid niet hebben om over de jaren heen de zaken te volgen? Die bekijken filmpjes en documentaires vanuit diverse bronnen.
Synthetiseren is het woord:

Hopelijk doe jij dat ook.
Oud 10 juni 2012, 17:46   #291
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Waar halen jullie het vandaan dat ik dat op dezelfde lijn zou zetten of gelijk zou stellen?

Maar het is wel degelijk een belangrijk onderdeel van wat door hollaback wordt aangekaart (handtastelijkheden, aanrandingen en verkrachtingen zijn gelukkig veel minder frequent). Hebben jullie nu eigenlijk al naar het filmpje gekeken waar in de openingspost naar wordt verwezen? Want meer dan dat kon men met de verborgen camera niet filmen hoor. Nergens hoor je hoer roepen of schelden. Het is alleen fluiten, roepen dat ze mooi zijn enzoverder, ze vragen om een telefoonnummer,... Als jullie vinden dat vrouwen daar maar moeten tegen kunnen, dan hebben jullie zelf nog wat te leren van hollaback.
Ik heb dat filmpje helemaal niet bekeken en dat hoeft ook niet. Ik put uit mijn ervaringen en uit deze van mijn dochter. Info uit de eerste hand zou ik zeggen.
Waarom je vastklampen aan een enkel filmpje? Denk je nu echt dat sommige mensen hier de wijsheid niet hebben om over de jaren heen de zaken te volgen? Die bekijken filmpjes en documentaires vanuit diverse bronnen.
Synthetiseren is het woord: verschillende bronnen bekijken en dat ook toetsen aan reeële ervaringen.

Hopelijk doe jij dat ook.
Oud 10 juni 2012, 18:10   #292
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Er zullen altijd blonde vrouwtjes verkracht worden.

Interessanter is het waarom er ook blonde jongetjes verkracht worden. En door wie?

In ons land blonken de witmannen van de rk kerk daar nogal in uit. Over voortplanting gesproken.

Hoe zou dat toch in Noorwegen zitten? En waarom jonge jongens?

Ik heb geen negeerlijst. Nooit gehad ook.
Je verandert hier van topic.
Oud 10 juni 2012, 18:31   #293
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Inderdaad, Hollaback! is een fantastisch initiatief van meiden die op een democratische manier en vanuit een gezond principe van zelforganisatie aan hun eigen emancipatie werken. Alle respect daarvoor!

Het is inderdaad een probleem dat vrouwen in grote steden (in Parijs waar ik ook woonde, is het nog erger) niet alleen buiten kunnen komen zonder te worden lastigvallen. Zoals de meiden van Hollaback! terecht stellen, is het zo dat de helft van de Brusselse bevolking, mannen en vrouwen, op racistische wijze beledigen, dit probleem niet zal oplossen.

Ja, er zitten "allochtonen" bij de sekstische zwijnen die vrouwen lastigvallen. Maar er zitten ook "allochtonen" bij de vrouwen (én solidaire mannen) die elke dag concreet aan dit probleem werken. In mijn zeer allochtone wijk zie ik meiden zeer weerbaar reageren op seksistische opmerkingen en provocaties en de omstaanders erg solidair reageren met de meiden in kwestie.

Ik heb zo een aantal memorabele scènes beleefd, hoor. Twee meiden lopen voorbij een groepje jongens en er roept er een "salope!". De meiden stoppen onmiddellijk en een van de meiden stuift het groepje in en vraagt "qui a dit salope?" De dader wordt alras ontmaskerd en probeert zich eruit te lullen dat hij het zo niet bedoeld heeft. De "maten" van de dader lachen hem uit terwijl hij roder wordt en vernederd naar de grond kijkt, en terwijl de meiden hem verder de les lezen, ...

Die jongen had daarmee ook zijn lesje geleerd. Zo wordt het probleem concreet aangepakt, via educatie en dit vanaf een jonge leeftijd.

En de racisten, die moeten gewoon zwijgen.
Het zijn niet rondlopende jonge vrouwen die lesjes moeten uitdelen aan leeftijdsgenoten van het mannelijk geslacht. EN AAN EDUCATIE moeten doen.

WAAR ZIJN DE OUDERS?

Dat gastjes zo doen is omdat ze het minimum aan opvoeding hebben ontbeerd als ze klein waren. Geen lego, en die westerse manieren zijn ons ding toch niet, hé?

Als zo'n gastje nog zoiets doet met mijn dochter en ik ben erbij, dan sleur ik die mee naar zijn ouders en ga ik in discussie met de ouders, al staan daar dertig snotneuzen uit de buurt bij. En ze mogen direct de politie bellen. En dan is er een duidelijk signaal gegeven.

Jonge meiden dienen van het leven te genieten en geen lesjes te leren aan mannelijke leeftijdsgenoten. Jij hebt wel een heel raar idee over het sociaal leven van een adolescente vrouw.

Ik vind jouw redenering heel raar. Die mannekens zijn toch niet mentaal gehandicapt of zo?
Oud 10 juni 2012, 18:43   #294
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het zijn niet rondlopende jonge vrouwen die lesjes moeten uitdelen aan leeftijdsgenoten van het mannelijk geslacht. EN AAN EDUCATIE moeten doen.

WAAR ZIJN DE OUDERS?

Dat gastjes zo doen is omdat ze het minimum aan opvoeding hebben ontbeerd als ze klein waren. Geen lego, en die westerse manieren zijn ons ding toch niet, hé?

Als zo'n gastje nog zoiets doet met mijn dochter en ik ben erbij, dan sleur ik die mee naar zijn ouders en ga ik in discussie met de ouders, al staan daar dertig snotneuzen uit de buurt bij. En ze mogen direct de politie bellen. En dan is er een duidelijk signaal gegeven.

Jonge meiden dienen van het leven te genieten en geen lesjes te leren aan mannelijke leeftijdsgenoten. Jij hebt wel een heel raar idee over het sociaal leven van een adolescente vrouw.

Ik vind jouw redenering heel raar. Die mannekens zijn toch niet mentaal gehandicapt of zo?
Volledig mee eens.
En als die ouders het ook niet begrijpen dan moet er harder ingegrepen worden. Geef die mislukte macho's dan maar een spuitje met zo'n lustremmende medicatie, een spuit met een heel langdurig effect. Ze zullen hun leven wel beteren als ze horen dat ze dat zouden krijgen.
Oud 10 juni 2012, 19:19   #295
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...wat in de Franse politiek eufemistisch "zônes urbaine sensible" genoemd wordt ...
Ik ben toch redelijk bekend met en in Frankrijk, maar nooit van deze term gehoord.

Het is ook nog geen goed Frans.

Citaat:
Je verandert hier van topic.
Jij snapt het verband niet, dat is echt iets anders.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 10 juni 2012 om 19:20.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2012, 19:20   #296
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel, dat pleit voor Spanje.

Kan je 'hollaback' beschrijven? Bedoel je luid roepen of zo?
Je niet laten intimideren door zulke gastjes, van je af bijten, duidelijk aangeven dat je niet gediend bent van dat soort gedrag, soms is 'n vlammende blik in hun richting al voldoende.

Iedereen moet dat voor zichzelf invullen naargelang de situatie, en nee; nafluiten of 'hola rubia guapissima' roepen zie ik niet als 'seksuele intimidatie'.

Ook ben ik 't met je eens dat jonge meisjes of vrouwen zulke lui geen 'opvoeding' horen te geven, die dienen ze van huis uit mee te krijgen!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2012, 19:23   #297
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben toch redelijk bekend met en in Frankrijk, maar nooit van deze term gehoord.

Het is ook nog geen goed Frans.
Les zones urbaines sensibles formalisent la notion de « quartier en difficulté ». Définies dans la loi de novembre 1996, elles sont « caractérisées [notamment] par la présence de grands ensembles ou de quartiers d'habitat dégradé et par un déséquilibre accentué entre l'habitat et l'emploi ». La sélection des ZUS s’est opérée sur des critères qualitatifs (« grands ensembles », « déséquilibre emploi/habitat ») et sur une analyse conjointe des élus et de l’État.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2012, 19:28   #298
F.B.
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Gedeeltelijk ben ik 't daar mee eens, ik 'hollaback' altijd!

Maar 't gaat nu al wel veel verder dan enkel maar wat 'flirtgedrag' dat jij opnoemt, 't gaat om 'seksuele intimidatie op straat' m.a.w. ; 't lastig vallen, aanrakingen, met hun fikken niet van je af kunnen blijven...en NEE madam Edina, dat is NIET bonton in 'zuiderse landen', ik woon al 'n aantal jaren in 'n zuiders land, en nooit, maar dan ook nooit werd ik lastig gevallen, seksueel geïntimideerd door de autochtonen van 't land waar ik woon, of nageroepen als 'hoer' omdat ik niet zou voldoen aan de juiste 'kledingvoorschriften', zoals Alice hierboven al stelt!
Dat zal 'n normale Spanjaard ook niet in z'n hoofd halen, want 1 telefoontje naar politie en hij kan 't gaan uitleggen op den bureau, en er wordt niet gelachen met vrouwen 'lastigvallen' in dìt land, zo laks als in den BelZiek zijn ze hier niet.

Er is hier maar 1 soort die die fratsen 'proberen', en dat zijn van die naffers die in 't zuiden van Frankrijk wonen, en als toerist hierheen komen, dat zijn degene waar ik tegen 'hollaback', mèt succes!
In welke stad woon jij? Of waar geniet jij van deze verrijking?
F.B. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2012, 19:30   #299
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
http://fr.wikipedia.org/wiki/Zone_urbaine_sensible

EDIT:

Hier nog een artikel voor je, in het Nederlands:
http://ejbron.wordpress.com/2012/01/...van-frankrijk/

Laatst gewijzigd door Macchiavelli : 10 juni 2012 om 19:36.
Macchiavelli is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2012, 19:35   #300
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
WAAR ZIJN DE OUDERS?
De vraag is inderdaad: waar zijn de ouders? En waarom laat men zulke kinderen op straat slechte manieren leren?

Daar is een werk in de diepte nodig.

Ik wou gewoon illustreren hoe jonge vrouwen van Marokkaanse afkomst in Brussel erg mondig en weerbaar zijn en racistisch en seksistisch geweld niet pikken.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be