![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() bepaalde moslims zijn schadelijker dan alcohol...
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#282 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#283 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#284 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het wilt niet zeggen omdat iets botst met UW ethiek, dat het botst met die van iedereen en dat het dus verboden moet worden. Uw ethiek hoort thuis in Uw huishouden, niet in dat van de anderen. Is dwang niet onethisch, overigens? Als alcohol botst met Uw ethiek, drink het dan niet. Probleem opgelost.
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 12 juni 2012 om 15:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#285 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#286 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() dan kunnen die anderen wel eens hun ethiek toelichten. Uiteindelijk denk ik dat mijn ethische uitgangspunten (dat prioriteitsprincipe,...) nog niet zo ver afliggen van die van de anderen.
![]() |
#287 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#288 | |||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#289 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() dan moet je het standpunt van de academy of nutrition and dietetics, over vegetarian (en vegan) diets. Als je daar tegenin wil gaan, moet je met evidence based science afkomen.
![]() |
#290 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik bezit mijn lichaam (of wilt U iets anders verklaren), dus ik heb volledige zeggenschap over wat erin gaat. Moraalridders als U hebben geen recht voor mij te beslissen wat ik wel of niet mag drinken, zonder mijn uitdrukkelijk uitgesproken toestemming.
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 12 juni 2012 om 15:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#291 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ethiek, jaja, gewoon uw eigen enggeestige benadering van't leven. Voorbeeld. Een Papua Nieuw Guinese kannibaal kan perfect een ethisch persoon zijn, een brave huisvader, een liefhebbende echtgenoot, een joviale ,gulle dorpsgenoot daar in kannibalistan, terwijl die in een stoofpotje Deepeco staat te roeren. Daarentegenover zou diezelfde man hier in België een gore crimineel zijn als die een postbodeboutje roostert in de oven.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 12 juni 2012 om 15:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#292 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Uw verbodsneuroses delen wij niet allemaal. Heel wat mensen zijn zo meer voor de vrije keuze. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#293 | |||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Niet alle voordelen worden verrekend in de economische opbrengst. Goede vriendschappen of zakenrelaties die zijn ontstaan aan de toog, bijvoorbeeld. Ik wil ze de kost niet geven hoor, al die koppeltjes die samen zijn geraakt dankzij een glaske wijn of bier, waar ze anders te verlegen of schuchter waren om de stap te zetten. (ik spreek zo uit eigen ervaring ![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Nu, roep zo hard je wil, de mensen die mijn ethiek delen kunnen ook hard roepen. En handelen. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#294 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#295 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Verkrachten is toch al verboden?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#296 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alsof een goed doorzopen persoon nog sexuele prestaties kan neerzetten.
![]() |
#297 |
Burger
|
![]() Inderdaad, en je zult wellicht meer verkrachtingen hebben onder invloed van coke of andere oppeppende drugs, van teveel drinken krijgen de meeste mannen op termijn een slap pietje. Ik denk dat er betere voorbeelden te vinden zijn van de negatieve effecten van overmatig alcoholgebruik.
Het risico op alcoholisme bv (misschien wel de helft van de zware drinkers wordt na verloop van tijd alcoholist) en wat dat betekent voor de alcoholist zelf en zijn omgeving. Financiële problemen, kinderverwaarlozing, ziekte, auto-ongevallen..naast algemeen huishoudelijk geweld; Plus de erg hoge kost voor de maatschappij als geheel. Voor wie nu pas begint te volgen: ik vind een verbod op alcohol géén goed idee Laatst gewijzigd door Ariadne : 12 juni 2012 om 16:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#298 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() de meeste verkrachters waren onder invloed van alcohol op het moment van verkrachting (in de VS)
![]() |
#299 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() maar het is onverantwoord om een product te verkopen waardoor mensen sneller iets illegaals gaan doen
![]() |
#300 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |