![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ter zake op 14/6/'12 Paulus |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#282 |
Banneling
|
![]() Een vraagje want ik ben geen kenner.
Kan je het verschil zien tussen hallal vlees en niet hallal vlees ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#283 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#284 |
Banneling
|
![]() Wel dan gaat een vergelijking met een hostie toch niet helemaal op.
Ik zou bvb naar een BBQ kunnen gaan, lekker eten en achteraf te horen krijgen dat het halal was. Ik ben ook niet van dien aard dat als ik lekker gegeten zou hebben dan achteraf omdat ik hoor dat het halal is het plots niet lekker meer zou gevonden hebben. Zoals ik het zie, had men gerust die BBQ mogen organiseren, en had men gewoon aan de moslims in de klas moeten verzekeren dat het halal vlees was. Voor mij persoonlijk zou dat geen enkel verschil maken. Maar het punt is net dat er op de uitnodiging zoals voorgelezen door FDW het expliciet ging over een Halal BBQ. Nu om daarvoor dan een school te gaan binnendringen, wat bereik je daar nu eigenlijk mee ? Ga je daar stemmen mee winnen ? Dan toch maar van een welbepaalde soort mensen in mijn ogen. Laatst gewijzigd door stuyckp : 16 juni 2012 om 15:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#285 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is dat het punt dat je wou maken? Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#286 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#287 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#288 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dientengevolge zullen wij met onze respectievelijke meningen nooit een juridische satisfactie kunnen vinden. Citaat:
Laat dat mediamonopolie nu net de garantie zijn voor een niet-wedersprekelijke propaganda in deze zaak. Citaat:
Het zou op zijn minst hypocriet zijn van mij om u deze modus operandi niet welwillend te vergeven aangezien ik dezelfde criteria pleeg te gebruiken teneinde de gebeurde feiten te evalueren, onderzoeken en vooral te plaatsen.
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me Laatst gewijzigd door Fieseler : 16 juni 2012 om 17:56. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#289 |
Gouverneur
|
![]() Kathleen Cools ging uiteraard over de schreef, laat daar geen twijfel over bestaan.
Maar de actie zelfs was even dom. Een intelligente analyse van een man die de ideeën van het VB nochtans niet ongenegen is: http://lvb.net/node/9065 "De Winter had dus een sterk punt en toch ging hij de mist in, en kon Kathleen Cools de eigenlijke discussie afleiden naar de vraag: ‘Hoe wanhopig bent u eigenlijk als u dergelijke acties gaat voeren?’ ..... Maar weer heeft het Blok niet slechts zichzelf in de voeten geschoten, maar eigenlijk iedereen in de rug gestoken die op een fatsoenlijke manier het gegeven wil bespreekbaar maken dat autochtonen zich steeds vaker moeten voegen naar dictaten van mohammedanen. Het doet dat nu al dertig jaar aan een stuk. " |
![]() |
![]() |
![]() |
#290 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#291 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#292 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 16 juni 2012 om 18:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#293 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat walgelijk is is de medewerking van sommigen aan de islamkontlikkerij! Waarom zouden onze kinderen moeten kennismaken met hallalvlees??? Is dat beter van kwaliteit of smaak? Is het voedzamer enz? Dat onze multiculpromotors eens voor de dag komen met een "Vlaamse barbecue" met worstjes, spiesjes met varkens- en ander vlees enz enz en kijken hoe onze islammers daar zullen op reageren! Maar daar durven ze niet eens aan beginnen, hun school zou kunnen in de fik staan een tijdje later! Als onze politiekers hun postjes moeten kunnen behouden via moslimstemmen zijn ze tot alles in staat natuurlijk. Zielig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#294 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Neen, wij zullen niet doodgaan van wat hallalvlees. Neen, zij zullen niet doodgaan van ons varkensvlees. Maar wij zijn hier in ons land en in onze cultuur. Zij moeten zich aan ons aanpassen en niet andersom! Of het elders gaan proberen waar ze dat wel leuk vinden! Ken jij zo een land "waar ze de moslims + gevolgen" leuk vinden als ze er zich komen vestigen? Zéér benieuwd naar het antwoord... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#295 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het VB heeft hier op een iewat stuntelige manier (kon het anders misschien?) gedaan wat iedere partij had moeten doen ipv de andere kant op te kijken! Het is zo al hemeltergend dat men in sommige van onze scholen halalspul geeft voor iedereen zonder verder commentaar. Onze kinderen moeten halal gewoon worden in afwachting dat deze heren dat verplichten voor iedereen en overal? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#296 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Hij probeerde gewoon onder de basisvragen uit te komen, of zijn horde crapuul nu al dan niet over de schreef was gegaan door alles te minimaliseren en daarna inderdaad door te proberen "het debat over het gedrag van allochtonen" te voeren. Terwijl hij en zijn bruine horde godverdomme het voorwerp van controverse was. Kathleen Cools was nog veel te braaf. De grootste fout die ze maakte was overigens om Philip te vragen, ze had de partij voorzitter moeten vragen. Ik had graag eens gezien hoe die lul van een Valkeniers zich daaruit zou hebben gekletst. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#297 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#298 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Wat de auteur zegt is dat Dewinter de mist inging, omdat hij terechte discussies (neutraliteit gemeenschapsonderwijs, opdringerigheid van de Islam, ...) vergiftigt door domme acties. De acties en de woorden van hem en de zijnen worden ook steeds dommer naarmate hun schreeuw om aandacht wanhopiger wordt. Laatst gewijzigd door Helias : 16 juni 2012 om 19:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#299 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik luister. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#300 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Een of andere collumnistje gaat eens heel even verklaren wat "aanvaardbaar" is, wat "over de schreef" is en wat "fatsoenlijk" is. Doet mij zo'n beetje aan de pastoors en bisschoppen van katholieke kerk of de Desmetten van de linkse kerk denken. Mag dat?.......neen...dat moet zelfs. Evenwel: hij vergeet te vertellen dat de mediatieke evaluatie van deze militantenaktie door het cordon totaal verziekt is. Er is door datzelfde cordon mediatique of media-monopolie geen breed en eerlijk maatschappelijk debat mogelijk over de vraag of dit "aanvaardbaar", "over de schreef" of "fatsoenlijk" is. Op dit forum, hetgeen wegens ideologisch pluralisme volgens mij zowat het kortste staat bij een eerlijk debat, is men het zo ongeveer wel helemaal eens dat het "onaanvaardbaar", "onfatsoenlijk" en "over de schreef is" om kinderen te verplichten om aan een halal BBQ deel te nemen en hun alzo te verplichten het met halal achterlijkheid eens te zijn. In hoeverre het uitdelen van religieus neutrale zwanworstjes op identiek dezelde lokatie nu ook al onaanvaardbaar is is voorlopig nog open voor discussie. Ik weet dat het een ijdele wensdroom is maar hoe weldadig zou het wel niet zijn voor onze maatschappelijk funktioneren mocht dit debat voor één keertje eens eerlijk verlopen. Feit is dat de auteur van dat artikel volledig voorbij gaat aan het feit dat het VB verplicht is om op de grens van het aanvaardbare te balanceren teneinde ook eens te mogen deelnemen aan het debat. Een zaak is 100% zeker: het is de VRT en de andere media weeral niet gelukt om het VB volledig uit het democratische gebeuren te weren. Daarom alleen al vind ik deze aktie helemaal geslaagd.
![]() |