Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 20 juli 2004, 08:26   #281
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Het miezerige BuB-resultaat is een uiterst slecht excuus voor de lamentabele N-VA-uitslag.
Of ga je voor de rechter straks ook pleiten dat jullie Waals racisme goed te praten valt door het al even foute Vlaamsblok-racisme tegenover Maghrebijnen?
Waarom is ons resultaat miezerig? Met honderd keer minder middelen en 100 keer minder media-aandacht, komen we aan 13.000 stemmen. Doe dat eens maal honderd?
Hans1 is offline  
Oud 20 juli 2004, 09:28   #282
giserke
Banneling

Standaard

dan haal je nog minder dan 13.000 stemmen, want dan zullen ze zien met wie ze temaken hebben
giserke is offline  
Oud 20 juli 2004, 19:48   #283
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
dan haal je nog minder dan 13.000 stemmen, want dan zullen ze zien met wie ze temaken hebben
Ik zou niet te hard de bub aanpakken op haar verkiezingsresultaten.

Als je de huidige resultaten zou vergelijken van het kartel CDV-NVA met dat van de VU-ID en CD&V samen, dan kom je zelfs niet eens aan de scalaire som.

Jullie zijn er dus op achteruit gegaan. Enkel het kartel heeft vermeden dat de CD&V minder stemmen zou gehaald hebben dan bij de vorige verkiezingen, en de N-Va haar kiesdrempel niet.

Ik vraag mij dus eigenlijk af waarom jullie gefeest hebben die zondagnacht?
Oud 20 juli 2004, 19:49   #284
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Trouwens, de verkiezingen een "pyrrusoverwinning" van CD&V-NVA noemen is heus gepast.
Oud 20 juli 2004, 20:17   #285
Foundation
Minister

Foundation's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Waarom is ons resultaat miezerig? Met honderd keer minder middelen en 100 keer minder media-aandacht, komen we aan 13.000 stemmen. Doe dat eens maal honderd?
Dju, er leeft te weinig volk in Vlaanderen - laat de immigranten maar komen!
Voor Vorst, Voor Vrijheid En Voor Recht!
Foundation is offline  
Oud 20 juli 2004, 23:13   #286
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Foundation
Dju, er leeft te weinig volk in Vlaanderen - laat de immigranten maar komen!
Laat maar. Dan ben je zelfs een onnozel klein broertje ten opzichte van het AEL
Oud 21 juli 2004, 09:15   #287
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
Ik zou niet te hard de bub aanpakken op haar verkiezingsresultaten.

Als je de huidige resultaten zou vergelijken van het kartel CDV-NVA met dat van de VU-ID en CD&V samen, dan kom je zelfs niet eens aan de scalaire som.

Jullie zijn er dus op achteruit gegaan. Enkel het kartel heeft vermeden dat de CD&V minder stemmen zou gehaald hebben dan bij de vorige verkiezingen, en de N-Va haar kiesdrempel niet.

Ik vraag mij dus eigenlijk af waarom jullie gefeest hebben die zondagnacht?
wij hebben gefeest omdat het humaan-democratisch nationalisme nu wel een stem heeft in het politieke landschap.
giserke is offline  
Oud 21 juli 2004, 09:18   #288
NVG
Burgemeester

Standaard

Citaat:
wij hebben gefeest omdat het humaan-democratisch nationalisme nu wel een stem heeft in het politieke landschap.
Terecht, en als de nieuwe Vlaamse-Regering officieel de eed afgelegd heeft en aan het werk gaat feesten we opnieuw. Schol giserke!
NVG is offline  
Oud 21 juli 2004, 10:59   #289
Groot Bakkes
Minister

Groot Bakkes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het miezerige BuB-resultaat is een uiterst slecht excuus voor de lamentabele N-VA-uitslag.
Of ga je voor de rechter straks ook pleiten dat jullie Waals racisme goed te praten valt door het al even foute Vlaamsblok-racisme tegenover Maghrebijnen?
Lamentabel resultaat? Je aantal parlementariërs verdubbelen noem ik niet lamentabel. Vergeet ook niet dat op Jan Peumans na al onze parlementariërs zonder lijststemmen te gebruiken verkozen zijn.
Groot Bakkes is offline  
Oud 21 juli 2004, 11:03   #290
Groot Bakkes
Minister

Groot Bakkes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien de vraag eens omgekeerd stellen:
Houdt de N-VA ermee op om België te splitsen op basis van zogezegde transferten in de SZ?
Het zou simplistisch zijn om alleen daarvoor te willen splitsen, ik raad u aan het N-VA-partijprogramma eens te lezen alvorens gratuite stellingen te deponeren.
Wat zo is, is dat wij het niet eerlijk vinden dat Vlaanderen geld geeft zonder dat wij mogen weten waaraan het besteed wordt. "Want als dat gebeurt mag België verdwijnen" dixit Di Rupo.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf
Stopt de N-VA met zanikken over b.v. het verschil in aantal flitspalen tussen VL//W?
Nee, dat is pas racisme. Het ene volk heeft 10 keer zoveel kans op een superboete als het andere.
Groot Bakkes is offline  
Oud 21 juli 2004, 11:05   #291
Vlaamse furie
Vreemdeling

Vlaamse furie's schermafbeelding

Standaard

Dank u CD&V, dank u Mijnheer Leterme ( hypocrisie troef binnen de N-VA ).
Vlaamse furie is offline  
Oud 21 juli 2004, 11:09   #292
Philips Inc.
Minister-President

Philips Inc.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse furie
Dank u CD&V, dank u Mijnheer Leterme ( hypocrisie troef binnen de N-VA ).
Hoe bedoelt u?
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline  
Oud 21 juli 2004, 11:10   #293
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Humaan-democratisch? Is Christelijk een verkeerd woord geworden ofzo?

Trouwens het Christen-democratisme (in de mate dat het Christendom democratisch is natuurlijk) heeft al jarenlang een stem gehad in het politieke landschap. We betalen nog elk jaar de interesten hiervan. En in die jaren hebben ze exact 0 communautaire thema's op de agenda gezet en doorgedrongen in het voordeel van Vlaanderen.

En wat betreft dat nationalisme.... Daar heb ik al sterk mijn twijfels over. Het enige dat je hebt binnen gehaald is MISSCHIEN een splitsing van Brussel-Halle-Vilvoorde, maar goed, als het er komt was dat evengoed ook gebeurd zonder de N-VA.

En vermits jullie Geert Bourgouisie afgescheept is op een postje als Media, zie ik niet hoe jullie je Vlaamse stem gaan laten gelden.
Oud 21 juli 2004, 11:18   #294
Philips Inc.
Minister-President

Philips Inc.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

U vergeet buitenlandse betrekkingen ...
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline  
Oud 21 juli 2004, 12:45   #295
Melchior
Vreemdeling

Melchior's schermafbeelding

Standaard Nieuwe forum-gebruiker, maar nu al ontgoocheld...

Beste mensen,

Welke overtuiging u ook heeft, houdt het aub een beetje beschaafd? De problematiek is al ingewikkeld genoeg om er dan nog eens nietszeggende argumenten en reacties aan toe te voegen...

Als radicaal Vlaming ben ik eerlijk gezegd ook een beetje beschaamd in de reacties van de andere Vlaamsgezinden op dit forum. Niet dat ze moeten onderdoen voor de reacties van de "tegenstanders". Ik weet dat het niet de bedoeling is om elkaar hier te overtuigen, maar geef tenminste argumenten die steekhouden aub. En als er dan gezwaaid wordt met quotes van zogenaamde "experts" of "onafhankelijke bronnen", zorg dan dat die volledig zijn! Zelfs het beste bewijs is ongeldig als het niet volledig is!

En wat de scheldpartijen betreft... Ik heb er geen probleem mee dat jullie elkaar eens graag afkraken (moet kunnen, een mens moet zich al eens kunnen afreageren), maar boom er dan aub ook niet over door... Ik denk dat dit uzelf én de andere (niet zo actieve) forum-gebruikers zeker zou aanstaan. Misschien dat we op die manier dan toch nog tot een eerlijke, deftige en op fieten gefundeerde discussie zouden kunnen voeren op dit forum?

Dank bij voorbaat!

Melchior

P.S.: Ik wens alle Belgicisten een zalige feestdag toe en geniet er maar van, want 't zijn de laatste!
Melchior is offline  
Oud 22 juli 2004, 08:34   #296
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groot Bakkes
Het zou simplistisch zijn om alleen daarvoor te willen splitsen, ik raad u aan het N-VA-partijprogramma eens te lezen alvorens gratuite stellingen te deponeren.
Ik stel gewoon de vraag:"Wil de N-VA België nog splitsen (om budgettaire of andere redens whatever) ja, of neen?

Citaat:
Wat zo is, is dat wij het niet eerlijk vinden dat Vlaanderen geld geeft zonder dat wij mogen weten waaraan het besteed wordt. "Want als dat gebeurt mag België verdwijnen" dixit Di Rupo.
Hieruit mag ik dus besluiten, dat N-VA geen problemen meer heeft met België, zolang de 'factuur' duidelijk is?

Citaat:
Nee, dat is pas racisme. Het ene volk heeft 10 keer zoveel kans op een superboete als het andere.
Hebbes!
Weeral een racistische uitspraak van een N-VA'er over de Walen.......
Walen zijn geen ander (slechter, luier, minderwaardig) volk!
Het zijn Belgen net als jij.
De kans op superboetes hangt enkel van het Belgische individu af, niet van één of andere fictieve nationaliteit!

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 22 juli 2004 om 08:35.
Supe®Staaf is offline  
Oud 22 juli 2004, 08:39   #297
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Melchior
Ik denk dat dit uzelf én de andere (niet zo actieve) forum-gebruikers zeker zou aanstaan. Misschien dat we op die manier dan toch nog tot een eerlijke, deftige en op fieten gefundeerde discussie zouden kunnen voeren op dit forum?

Dank bij voorbaat!

Melchior
Mij goed.
Welke 'eerlijke en deftige feiten' had jij dan aan hetdebat willen toevoegen na je vermanende terechtwijzing?

Dit?
Citaat:
P.S.: Ik wens alle Belgicisten een zalige feestdag toe en geniet er maar van, want 't zijn de laatste!
Geen feiten dus.
Gewoon een milde provocatie.
Of het uiten van wishfull thinking.
Oud 22 juli 2004, 14:22   #298
Melchior
Vreemdeling

Melchior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Melchior
Ik denk dat dit uzelf én de andere (niet zo actieve) forum-gebruikers zeker zou aanstaan. Misschien dat we op die manier dan toch nog tot een eerlijke, deftige en op fieten gefundeerde discussie zouden kunnen voeren op dit forum?

Dank bij voorbaat!

Melchior

Mij goed.
Welke 'eerlijke en deftige feiten' had jij dan aan hetdebat willen toevoegen na je vermanende terechtwijzing?

Vermanende terechtwijzing? Mag ik gewoon mijn bezorgdheid niet uiten? We worden toch verondersteld om in een vrij land te wonen?

Dit?

Citaat:

Geen feiten dus.
Gewoon een milde provocatie.
Of het uiten van wishfull thinking.

Als ge al nie meer tegen een mopke kunt...

En tussen haakskes, ik denk dat het streven naar een unitair en volledig tweetalig België veel meer is dan wishfull thinking... De feiten zeggen ons dat er een steeds verdergaande trend is tot het verder uitkleden van de Belgische Staat t.v.v. de gewesten en gemeenschappen. Staatshervorming na staatshervorming wordt dit bevestigd. De logica zegt dus dat dit op een bepaald moment moet uitmonden in een staatsvorming ipv een staatshervorming. België maakt zich meer en meer overbodig hierdoor. Hoe minder bevoegdheden, hoe minder belang en hoe minder belang, des te sneller zal het uiteenspatten van België een feit zijn. Parallellen trekken met andere landen is bijna onmogelijk, omdat België nu éénmaal zowat het enige federale land is waar er slechts 2 grote gemeenschappen zijn die elkaar dan ook steeds bekampen om de macht van de federatie. In grotere federaties zoals de VS, Duitsland en zo heeft geen enkele deelstaat de overmacht en is de drang tot zelfbeschikking en onafhankelijkheid dan ook niet zo groot. Bovendien is er een grotere overkoepelende kracht aanwezig in de VS of Duitsland. Een Texaan is in de eerste plaats Amerikaan en zingt samen met de rest van de VS spontaan het volkslied bij de Superbowl-finale... En een Duitser voelt zich misschien wel een Beierer, een Berliner of een Kölner, maar zal bij de finale van het WK voetbal wel samen met de helft van het stadion "Deutschland über alles" zingen. Die federaties hebben namelijk iets wat Belgen niet hebben: een nationaliteitsgevoel. Waar is dat nationaliteitsgeoel in België? En zeg niet "in het voetbal", want ik hoor bijna niemand het volkslied meezingen bij het begin van de match... En de vlaggen in het stadion belichamen daar de ploeg die nu éénmaal die kleuren op zijn truitje heeft en niet zozeer het land zelf. Vraag aan de gewone man in de strijd of hij zich belg voelt en hij zal ja zeggen. Dat is waar. Maar laat diezelfde persoon 10 zangers, 10 sportlui en 10 bekende mensen opnoemen en er zal er geen enkele bij zijn die van het ander landsgedeelte afkomstig is? Kan iemand mij hier zomaar uit het geheugen 3 Waalse artiesten opnoemen? Ik niet en ik denk niet dat ik de enige ben. En hetzelfde geldt voor de Walen. Koen Wouters? Connais pas. Birgit Van Mol? Qui??

Laat ons dus ophouden met het elkaar rond de oren slaan met argumenten die geen steek houden, de feiten zijn er. En ze kunnen niet ontkend worden. Daarom: Waalse vrienden, laat ons scheiden.

Laatst gewijzigd door Melchior : 22 juli 2004 om 14:48.
Melchior is offline  
Oud 22 juli 2004, 19:51   #299
Patje
Lokaal Raadslid

Patje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Hebbes!
Weeral een racistische uitspraak van een N-VA'er over de Walen.......
Walen zijn geen ander (slechter, luier, minderwaardig) volk!
Het zijn Belgen net als jij.
De kans op superboetes hangt enkel van het Belgische individu af, niet van één of andere fictieve nationaliteit!
[font=Arial]Wat hier racistisch is weet ik niet zulle. Het is een feit dat de Waalse regering maar 1 of twee onbemande camera’s heeft terwijl in Vlaanderen bijna ieder kruispunt één heeft. In Vlaanderen heb je dus meer kans om betrapt te worden bij te snel rijden. Het is natuurlijk aan iedere bestuurder om op te letten. [/font]
Patje is offline  
Oud 22 juli 2004, 20:08   #300
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patje
[font=Arial]Wat hier racistisch is weet ik niet zulle. Het is een feit dat de Waalse regering maar 1 of twee onbemande camera’s heeft terwijl in Vlaanderen bijna ieder kruispunt één heeft. In Vlaanderen heb je dus meer kans om betrapt te worden bij te snel rijden. Het is natuurlijk aan iedere bestuurder om op te letten. [/font]
Het racistische en stigmatiserende element schuilt erin om herhaaldelijk een fictieve breuklijn te benadrukken om aan te zetten tot haat en schisma tussen Vlamingen en Walen, terwijl dit zo fictief is als wat: we zijn allemaal Belgen.

In het Waalse landsgedeelte wonen minder mensen, en dus is de noodzaak van camera's er niet zo hoog. Waarom dan alweer beginnen zeuren als zouden de Walen Vlaams boetegeld inpikken? Ontbreekt nog dat je spreekt over Waalse dieven om de zaak compleet te maken.

Zoals je terecht opmerkt: het is aan elke Belg om voor zichzelf te beslissen of hij risico neemt op een boete. Ik vind het herhaaldelijk erbijsleuren van comunautair geëmmer daarom een typische, racistische, flamingantische reflex.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be