Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 juli 2012, 15:15   #281
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Randa Bekijk bericht
Wat is dat toch met de NV-A dat het onbenullen lijk Bracke aanneemt en Vlaams-Nationalisten die bij het Vlaams Belang weg gaan omdat ze de dictateur van DeWinter beu zijn, niet; begrijpe wie kan, ik dank dat het met de NV-A dezelfde weg opgaat zoals de volksunie, onzaliger gedachte. en daar pas ik voor.
Ik zou graag vóór de verkiezingen weten hoe het met de Vlaamse overtuiging van de kandidaten van de NV-A zit.
Ene keer een Volksunie is wel geweest.
De situatie ten tijde v.d. Volksunie was helemaal anders dan de situatie nu met NVA.
Toen de Volksunie ontstond was er nog véél rancune i.v.m. WO II en de gevolgen ervan.
WO II is nu 67 (zeven en zestig !) jaar achter de rug.

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2012, 15:17   #282
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Waarom zouden we de Vlaamse regeringsminderheid die de belangen van Vlaanderen niet behartigt niet mogen aanklagen?
volgens BEKE vertegenwoordigt de regering wel een meerderheid van de vlaamse kiezers. Als hij gelijk heeft vertaalt ons kiessysteem dat niet evenredig in zetels.

Laatst gewijzigd door spherelike : 14 juli 2012 om 15:20.
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2012, 15:19   #283
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Allemaal of topic (en de draad inmiddels te lang voor mij om met mijn beperkte tijd helemaal te lezen, dus misschien herhalend: )

- Het anders dragen van de burgemeesterssjerp was "zo belangrijk" dat de pers er aandacht aan gaf ..... en dat de burgemeester van de vrolijkste stad van Vlaanderen, de sos Termont, een interview toestond waarin hij tijdens zijn kostbare tijd ... het initiatief toejuichtte ....

- wat betreft de "analyse": het is geen analyse, maar een uitgesproken omgekeerde lofrede op zijn eigen politieke visie.
Daarbij was die lofrede beter uitgebreid: de nva dient niet enkel het Belang te danken, maar wel degelijke alle andere partijen. Al die andere partijen graven hun eigen graf.

.
Volgens mij hebben ze dat sjerp dragen speciaal veranderd om Bart te kloten. Zoveel moeite gedaan om te vermageren en nu mag hij rond de schouders gedragen worden....
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2012, 15:36   #284
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Dan hebt u de draden waar u aan meedoet niet goed gelezen.

U mag me altijd vertellen hoe u de vlaamse onafhankelijkheid zal uitroepen, zelfs met een absolute meerderheid in VLAANDEREN.

Ik zaag al jaren over een concreet uitgewerkt plan dat rekening houdt met nationale en internationale regels.
Tot nu toe hebben zelfs partijen waarvan die onafhankelijkheid programmapunt nr 1 is verzuimd dergelijk draaiboek, scenario, met kosten baten en swot analyse op te maken.

Tot zicht op dit plan beschouw ik althans die vlaamse onafhankelijkheid ongefundeerd en dus een grote leugen
Lees het boek van Annemans.
Oei, verboden lectuur???

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2012, 15:43   #285
rookie
Staatssecretaris

rookie's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Randa Bekijk bericht
Wat is dat toch met de NV-A dat het onbenullen lijk Bracke aanneemt en Vlaams-Nationalisten die bij het Vlaams Belang weg gaan omdat ze de dictateur van DeWinter beu zijn, niet; begrijpe wie kan, ik dank dat het met de NV-A dezelfde weg opgaat zoals de volksunie, onzaliger gedachte. en daar pas ik voor.
Ik zou graag vóór de verkiezingen weten hoe het met de Vlaamse overtuiging van de kandidaten van de NV-A zit.
Ene keer een Volksunie is wel geweest.
NVa = Shiltz-VU : Plat op de buik voor postjes.
Oud 14 juli 2012, 15:43   #286
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Dan hebt u de draden waar u aan meedoet niet goed gelezen.

U mag me altijd vertellen hoe u de vlaamse onafhankelijkheid zal uitroepen, zelfs met een absolute meerderheid in VLAANDEREN.

Ik zaag al jaren over een concreet uitgewerkt plan dat rekening houdt met nationale en internationale regels.
Tot nu toe hebben zelfs partijen waarvan die onafhankelijkheid programmapunt nr 1 is verzuimd dergelijk draaiboek, scenario, met kosten baten en swot analyse op te maken.

Tot zicht op dit plan beschouw ik althans die vlaamse onafhankelijkheid ongefundeerd en dus een grote leugen
Het belangerijkste woord heb ik even vetjes aangeduid. U beschouwt iets als een leugen. Daarom is het nog geen leugen. De internationale regels voor een onafhankelijkheid, kan u die even posten ? Kwestie van dat we ons daar zeker aan gaan houden.

edit: niet nodig ze staan al in een andere draad.

In ieder geval als Vlaanderen zou beslissen om de onafhankelijkheid uit te roepen en de meerderheid van de Vlamingen staat daar achter, dan kan de internationale gemeenschap mij in feite niet schelen. Die zal zich er dan wel bij neerleggen en zeker als dit gebeurt zonder bloedvergieten wees daar maar zeker van.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 14 juli 2012 om 16:06.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2012, 15:48   #287
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
De situatie ten tijde v.d. Volksunie was helemaal anders dan de situatie nu met NVA.
Toen de Volksunie ontstond was er nog véél rancune i.v.m. WO II en de gevolgen ervan.
WO II is nu 67 (zeven en zestig !) jaar achter de rug.

Was het daarom dat ze "leve België" riepen?
Oud 14 juli 2012, 16:21   #288
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Lees het boek van Annemans.
Oei, verboden lectuur???
Ik weiger boeken te KOPEN van mensen die die schrijven terwijl ze al dik betaald worden door de gemeenschap, en die meestal voor zover er dingen van publiek geraken, en ik er kan over oordelen, zeker geen neutraal naslagwerk zijn over het probleem, maar een verdediging van het partijstandpunt
Oud 14 juli 2012, 16:25   #289
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik weiger boeken te KOPEN van mensen die die schrijven terwijl ze al dik betaald worden door de gemeenschap, en die meestal voor zover er dingen van publiek geraken, en ik er kan over oordelen, zeker geen neutraal naslagwerk zijn over het probleem, maar een verdediging van het partijstandpunt
U spreekt van kopen. U kan een boek lezen zonder het te kopen hoor. Know your enemy. Het kan nooit kwaad om boeken te lezen van iemand wiens standpunt je niet deelt.
Oud 14 juli 2012, 16:27   #290
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Het belangerijkste woord heb ik even vetjes aangeduid. U beschouwt iets als een leugen. Daarom is het nog geen leugen. De internationale regels voor een onafhankelijkheid, kan u die even posten ? Kwestie van dat we ons daar zeker aan gaan houden.

edit: niet nodig ze staan al in een andere draad.

In ieder geval als Vlaanderen zou beslissen om de onafhankelijkheid uit te roepen en de meerderheid van de Vlamingen staat daar achter, dan kan de internationale gemeenschap mij in feite niet schelen. Die zal zich er dan wel bij neerleggen en zeker als dit gebeurt zonder bloedvergieten wees daar maar zeker van.
Voila, daar is de leugen naar de kiezers.
U weet niet wat er zal gebeuren, ook al is dit het 1e programmapunt van uw partij, u hebt de mogelijke problemen ook al zullen ze zich waarschijnlijk niet allemaal manifesteren niet in kaart gebracht. Maar u weet wel zeker dat het zal goedkomen.

Hoe noem je iemand die een concept aan de kiezer probeert aan te praten als het toekomstige paradijs, en die niet eens weet hoe het zal lopen?

Ik noem dat een leugenaar. Maar als dat voor de vlaamse zaak is, zal dat wel een andere naam hebben zeker, liegen om eigen bestwil bvb

Laatst gewijzigd door spherelike : 14 juli 2012 om 16:41.
Oud 14 juli 2012, 16:30   #291
Klojo eerste klas

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Volgens mij hebben ze dat sjerp dragen speciaal veranderd om Bart te kloten. Zoveel moeite gedaan om te vermageren en nu mag hij rond de schouders gedragen worden....
Oud 14 juli 2012, 16:30   #292
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
U spreekt van kopen. U kan een boek lezen zonder het te kopen hoor. Know your enemy. Het kan nooit kwaad om boeken te lezen van iemand wiens standpunt je niet deelt.
Alle boeken van VB mandatarissen waar ik tot nu toe naar geinformeerd heb waren TE KOPEN. Dergelijke propagandawerkjes, daar worden partijen al voor betaald. Dus principieel NEEN
Ik lees ze in zover ze (gedeeltelijk) op het internet komen.

Laatst gewijzigd door spherelike : 14 juli 2012 om 16:30.
Oud 14 juli 2012, 17:17   #293
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rookie Bekijk bericht
NVa = Shiltz-VU : Plat op de buik voor postjes.
Daarom wellicht dat ze bij de regeringsonderhandelingen niet plat op de buik gingen voor de postjes.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2012, 18:00   #294
Gorefest
Minister

Gorefest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Daarom wellicht dat ze bij de regeringsonderhandelingen niet plat op de buik gingen voor de postjes.
Dat was alleen omdat de PS al bij voorbaat nee zei. Anders kon de NVA het nu gaan uitleggen met haar fameuze nota die verdacht veel op de huidige toegevingen lijkt. Sorry; maar in de Standaard staat een leuk artikeltje over de NVA "we hebben het VB op normale proporties teruggebracht"; daar kan ik uit afleiden dat het groot maken van de NVA enkel voor dit doel diende; en verklaart ook meteen de volledige medewerking van de staatszender die anders niet zo happig is op vlaams-nationalisten. Sorry maar ik herken de NVA totaal niet meer tegenover de NVA van een tijdje terug; toen ze nog met camions naar Wallonie reden.

Laatst gewijzigd door Gorefest : 14 juli 2012 om 18:05.
Gorefest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2012, 21:18   #295
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Alle boeken van VB mandatarissen waar ik tot nu toe naar geinformeerd heb waren TE KOPEN. Dergelijke propagandawerkjes, daar worden partijen al voor betaald. Dus principieel NEEN
Bevooroordeeld? Dat had ik nu echt niet verwacht van een belgicist!

Citaat:
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Oud 15 juli 2012, 03:50   #296
rookie
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Daarom je belabberd niveau Jouw info komt enkel van radio/TV "Mille Collines" ?

Laatst gewijzigd door rookie : 15 juli 2012 om 03:51.
rookie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2012, 08:38   #297
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Daarom je belabberd niveau Jouw info komt enkel van radio/TV "Mille Collines" ?
Wat dan te denken van die die enkel hun partijpropagande als evangelie nemen, en alle andere bronnen afdoen als belgicistisch, rood, bevooroordeeld.

Die mannen hebben pas een klare kijk op de realiteit
Oud 15 juli 2012, 09:49   #298
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat dan te denken van die die enkel hun partijpropagande als evangelie nemen, en alle andere bronnen afdoen als belgicistisch, rood, bevooroordeeld.

Dat hangt er maar vanaf of ze die andere bronnen ook effectief lezen. Iets wat u pertinent weigert te doen. Ik ben geen voorstander van het VB, maar ik luister tenmiste wel naar de standpunten en als het nodig is lees ik er iets over. Annemans is trouwens niet de eerste de beste onozelaar, die man weet verdomd goed waarover hij praat.
Oud 15 juli 2012, 10:23   #299
rookie
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:

als je enkel de info WIL lezen die je aanstaat dan zit je in een cirkel. Typisch voor vastgeroesten : al wat mijn mening ondersteunt lees ik, de rest is om allerlei redenen niet relevant (uitvlucht 1 : ik betaal er niet voor)
Oud 15 juli 2012, 10:28   #300
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
als je enkel de info WIL lezen die je aanstaat dan zit je in een cirkel. Typisch voor vastgeroesten : al wat mijn mening ondersteunt lees ik, de rest is om allerlei redenen niet relevant (uitvlucht 1 : ik betaal er niet voor)
http://www.youtube.com/watch?v=WCkOmcIl79s
The world of belgicists!

Citaat:
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be