Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 september 2012, 19:21   #281
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Grenzen zijn nu eenmaal altijd arbitrair.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2012, 19:47   #282
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Nou, daar kunnen verschillende redenen om zijn, maar de belangrijkste is gewoon dat ze er zin in hadden en Ian Thomas waarschijnlijk een kut kind vinden.
Geloof me vrij, de enige reden dat men Ian Thomas met eieren en tomaten bekogelt, is dat men jaloers is op hem.

Dat, en niets anders.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2012, 19:49   #283
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vertel je net waar de grens ligt, je mag iemand niet zwaar verwonden.
Je mag niemand verwonden tout court, zwaar of niet zwaar.

En wat is dat met die nonsens van "beroepsrisico" ? Dat zuig je zomaar uit je duim.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2012, 19:49   #284
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Geloof me vrij, de enige reden dat men Ian Thomas met eieren en tomaten bekogelt, is dat men jaloers is op hem.

Dat, en niets anders.
Dat is niet de enige rede, maar ookal zou dat de rede zijn, dan nog zie ik het probleem niet.
Oud 8 september 2012, 23:12   #285
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat, en niets anders.

Wat gaan ze hier nu nog allemaal uitvinden.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 8 september 2012 om 23:12.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2012, 23:14   #286
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je mag niemand verwonden tout court, zwaar of niet zwaar.

En wat is dat met die nonsens van "beroepsrisico" ? Dat zuig je zomaar uit je duim.
1: Tja, dingen gebeuren nu eenmaal.

2: Het is wel degelijk risico van het beroep. Als je als zanger gaat optreden voor heel veel mensen, dan weet je dat de kans er in zit dat er mensen zijn die je niet leuk vinden. En die mensen, kunnen dat wel eens in daden duidelijk gaan maken.
Oud 8 september 2012, 23:15   #287
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht

Wat gaan ze hier nu nog allemaal uitvinden.
Geef maar toe, stiekem wil je ook zo als Ian Thomas zijn. Ian Thomas heeft namelijk miljoenen op de bank staan.
Oud 8 september 2012, 23:20   #288
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geef maar toe, stiekem wil je ook zo als Ian Thomas zijn. Ian Thomas heeft namelijk miljoenen op de bank staan.
Hm, als ik optreed en ik zie dat mijn publiek bestaat uit 10 jarige bakvisjes dan plug ik mijn gitaar uit en ik ben weg.

En als je het voor het geld wil doen dan ben je beter af met drugs. - niet dat ik iemand aanzet natuurlijk, drugs zijn een gevaar voor de maatschappij en dienen streng beteugeld, zoals een rechter me eens zei voor hij me 18 maand effectief gaf.
Oud 8 september 2012, 23:23   #289
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hm, als ik optreed en ik zie dat mijn publiek bestaat uit 10 jarige bakvisjes dan plug ik mijn gitaar uit en ik ben weg.

En als je het voor het geld wil doen dan ben je beter af met drugs. - niet dat ik iemand aanzet natuurlijk, drugs zijn een gevaar voor de maatschappij en dienen streng beteugeld, zoals een rechter me eens zei voor hij me 18 maand effectief gaf.
Het was sarcasme.
Oud 8 september 2012, 23:26   #290
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het was sarcasme.
Dat was me niet duidelijk.

Hm, hebben we dit al eens niet gedaan?
Oud 8 september 2012, 23:28   #291
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat was me niet duidelijk.

Hm, hebben we dit al eens niet gedaan?
Wat hebben we al gedaan?
Oud 8 september 2012, 23:30   #292
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat hebben we al gedaan?
Opletten he jongen, of ben je weer jointjes aan het roken?
Oud 8 september 2012, 23:32   #293
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Opletten he jongen, of ben je weer jointjes aan het roken?
Wat hebben wij al eerder gedaan?
Oud 9 september 2012, 08:36   #294
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1: Tja, dingen gebeuren nu eenmaal.

2: Het is wel degelijk risico van het beroep. Als je als zanger gaat optreden voor heel veel mensen, dan weet je dat de kans er in zit dat er mensen zijn die je niet leuk vinden. En die mensen, kunnen dat wel eens in daden duidelijk gaan maken.
Oh? Dingen gebeuren nu eenmaal?
Gaat u heel uw leven alles met deze dooddoener goedpraten?

U hebt geen idee wat een beroepsrisico is. Anders zou u dat woord niet her en der placeren om uw gelijk te halen.

De vraag is al meer gesteld : waar ligt de grens? Als men goedpraat dat er eieren en tomaten gegooid worden, dan is het ook in orde dat die éne die zijn tomaat per ongeluk opgegeten heeft, een sinaasappel gooit. De volgende gooit dan een flesje water want hoeveel meer weegt zo'n flesje dan een sinaasappel? En zo gaat dat voort.

Maar dit alles doet er eigenlijk niet toe. Het gaat niet op om dingen naar mensen te gooien gelijk om wat voor reden. Het gaat niet op om mensen te vernederen gelijk om wat voor reden.
Er is de laatste tijd zoveel te doen over pesterijen (u kijkt toch wel eens naar het nieuws?), als u voor de slachtoffers daarvan begrip kunt opbrengen moet u nu ook trachten u in de plaats te stellen van zo'n zanger die van alles naar zijn hoofd krijgt. Het is hier al meer gezegd : als een optreden u niet interesseert, blijf er dan weg! Waarom geld uitgeven aan iets wat u geen ballen interesseert en dat u bespottelijk vindt? Dat doet mij vermoeden dat de gooiers op die manier hun licht perverse neigingen eens willen botvieren.
Blijf gewoon weg van iets dat u tegensteekt. Als de zanger merkt dat er geen publiek komt en dat hij dus niets verdient, dan zal hij vanzelf stoppen met optreden. Als er publiek blijft komen, dan is dat een teken dat er mensen zijn die deze zanger toch graag horen en kunnen appreciëren. Die mensen hebben er recht op te genieten van een ongestoord optreden want dat is de reden waarom zij geld uitgegeven hebben aan een ticket!
Oud 9 september 2012, 10:24   #295
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht

U hebt geen idee wat een beroepsrisico is. Anders zou u dat woord niet her en der placeren om uw gelijk te halen.

De vraag is al meer gesteld : waar ligt de grens? Als men goedpraat dat er eieren en tomaten gegooid worden, dan is het ook in orde dat die éne die zijn tomaat per ongeluk opgegeten heeft, een sinaasappel gooit. De volgende gooit dan een flesje water want hoeveel meer weegt zo'n flesje dan een sinaasappel? En zo gaat dat voort.

Maar dit alles doet er eigenlijk niet toe. Het gaat niet op om dingen naar mensen te gooien gelijk om wat voor reden. Het gaat niet op om mensen te vernederen gelijk om wat voor reden.
Er is de laatste tijd zoveel te doen over pesterijen (u kijkt toch wel eens naar het nieuws?), als u voor de slachtoffers daarvan begrip kunt opbrengen moet u nu ook trachten u in de plaats te stellen van zo'n zanger die van alles naar zijn hoofd krijgt. Het is hier al meer gezegd : als een optreden u niet interesseert, blijf er dan weg! Waarom geld uitgeven aan iets wat u geen ballen interesseert en dat u bespottelijk vindt? Dat doet mij vermoeden dat de gooiers op die manier hun licht perverse neigingen eens willen botvieren.
Blijf gewoon weg van iets dat u tegensteekt. Als de zanger merkt dat er geen publiek komt en dat hij dus niets verdient, dan zal hij vanzelf stoppen met optreden. Als er publiek blijft komen, dan is dat een teken dat er mensen zijn die deze zanger toch graag horen en kunnen appreciëren. Die mensen hebben er recht op te genieten van een ongestoord optreden want dat is de reden waarom zij geld uitgegeven hebben aan een ticket!
Nogmaals, als een zanger gaat optreden voor veel mensen, dan kan de zanger op zijn vingers na tellen, dat er altijd mensen zullen zijn die je niet leuk vinden. En sommige mensen willen dat in daden duidelijk maken, dat is altijd met veel mensen, je loopt dat risico nu eenmaal.

Daarbij, grensen zijn altijd arbitrair , alleen er moeten altijd wel grenzen getrokken worden. Ik ben het ook niet eens met de grens van abortus die toegestaan is in de wet, maar grensen zijn nu eenmaal arbitrair.
Oud 9 september 2012, 20:55   #296
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht

Helemaal mee eens Mie!
'k Wil alleen even meegeven dat ik me hier al een hernia heb gediscussieerd over dit onderwerp maar dat dat geen fluit uithaalt.
Ik herinner me dat er zelfs zijn die 'traditie' inriepen om de tomatengooiers in het gelijk te stellen.
Kan je nagaan...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be