Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 4 september 2012, 13:59   #281
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
hebben die ook een buschauffeur gemolesteerd of vermoord?
Die hebben kinderen seksueel misbruikt en vermoord, wat mij toch erger lijkt.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2012, 14:01   #282
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Ik begrijp dat slachtofferdenken eigenlijk niet goed, van alle kanten trouwens. Ik denk niet dat Vlaanderen daarbij gebaat is.

Racistische gevoelens zijn er bij alle bevolkingsgroepen: zo is er animositeit tussen Marokkanen van verschillende regio's, accepteren zij het veel meer dat leraar Jan of Philippe hun kinderen terechtwijst dan dat leraar Mohammed dit doet, is er racisme tegen zwaren enzovoort, enzoverder.

Iedereen is racistisch. De vraag stelt zich echter naar het structureel racisme. Ondervind je als Vlaming structurele discriminatie? Wel, in Brussel is dat nog deels het geval. Zo lig ik in proces verwikkeld met de vereniging van mede-eigenaars omdat zij weigeren mij de nodige documenten in het Nederlands op te sturen. Hoewel ik tweetalig ben opgevoed en in Parijs heb gestudeerd, wil ik officiële documenten in het Nederlands.

Op dergelijke incidenten na en zonder het anti-Vlaams racisme in Brussel te willen ontkennen, denk ik toch dat je als Vlaming niet echt beknot wordt in je kansen in onderwijs en op de arbeidsmarkt omwille van je Vlaming-zijn. Als je van Albanese of Roemeense afkomst bent, ligt dat toch iets anders.
Iedereen is racistisch?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2012, 14:02   #283
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Iedereen is racistisch?
Uiteraard, kaaskop!
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:

Laatst gewijzigd door Kallikles : 4 september 2012 om 14:02.
Oud 4 september 2012, 14:03   #284
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uiteraard, kaaskop!
LOL

Het was een grapje of?
Oud 4 september 2012, 14:04   #285
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
LOL

Het was een grapje of?
Neen. Alle volkeren zijn racistisch. Er zijn alleen volkeren die geld en macht hebben om hun racisme op te leggen aan anderen. Binnen die volkeren heb je dan mensen die zich voor dat racisme schamen en dan reageren met een krampachtige politieke correctheid die eigenlijk een omgekeerd racisme is. Ze zijn racistisch, maar schamen zich ervoor en dus willen ze die schuldgevoelens wegdansen in de cursus Afrikaans dansen b.v.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:

Laatst gewijzigd door Kallikles : 4 september 2012 om 14:06.
Oud 4 september 2012, 14:06   #286
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen. Alle volkeren zijn racistisch.
Hoezo?
Oud 4 september 2012, 14:08   #287
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Iemand die dat niet heeft, en die complexloos is, is b.v. tomm. Die is zowel wars van politieke correctheid als van het extreem-rechtse slachtofferdenken.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 4 september 2012, 14:12   #288
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Iemand die dat niet heeft, en die complexloos is, is b.v. tomm. Die is zowel wars van politieke correctheid als van het extreem-rechtse slachtofferdenken.
Maar is dat goed, of bedoel je hier te zeggen dat een beetje racisme juist goed is?
Oud 4 september 2012, 14:16   #289
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar is dat goed, of bedoel je hier te zeggen dat een beetje racisme juist goed is?
Ik zeg niets over goed of slecht. Ik stel gewoon vast dat je racisme overal aantreft bij alle personen en volkeren. Wie heeft er nog nooit ethnische vooroordelen geformuleerd, in de trant van "de Ollanders dit, de moffen dat en de Chinezen nog wat anders"?

Veralgemeningen, vooroordelen, haastige conclusies, ... Het zijn nu eenmaal voorwaarden voor het overleven. We leven niet in een wereld van perfecte informatie.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 4 september 2012, 14:19   #290
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zeg niets over goed of slecht. Ik stel gewoon vast dat je racisme overal aantreft bij alle personen en volkeren. Wie heeft er nog nooit ethnische vooroordelen geformuleerd, in de trant van "de Ollanders dit, de moffen dat en de Chinezen nog wat anders"?

Veralgemeningen, vooroordelen, haastige conclusies, ... Het zijn nu eenmaal voorwaarden voor het overleven. We leven niet in een wereld van perfecte informatie.
Uitzonderingen bestaan.
Oud 4 september 2012, 14:35   #291
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Inderdaad. Een controleur van Albanese afkomst, Iliaz Tahiraj, werd onlangs inderdaad vermoord door een jongeman, Alexandre Vander Elst. Tiens, hoe kan dat nu? Criminelen moeten toch per definitie allochtoon zijn, en slachtoffers autochtoon?
Alexandre Vander Elst, en hoe komt het dat ze zijn naam wel vermelden en dat andere misdaden door een groep 'jongeren' gebeurt, door M.D. en A.G. maar nooit een volle naam, tenzij het een vlaming betreft natuurlijk, dan wel.

In de Brusselse MIVB netwerk zijn er elk jaar al minstens 1000 gevallen van fysiek geweld, allemaal blanke autochtonen natuurlijk, dat spreekt.
http://www.brusselnieuws.be/artikel/...ie-op-mivb-net

Er is een probleem en het weigeren bij naam te noemen help niemand.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2012, 15:00   #292
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote=Kallikles;6311906]Neen. Alle volkeren zijn racistisch. Er zijn alleen volkeren die geld en macht hebben om hun racisme op te leggen aan anderen. Binnen die volkeren heb je dan mensen die zich voor dat racisme schamen en dan reageren met een krampachtige politieke correctheid die eigenlijk een omgekeerd racisme is. Ze zijn racistisch, maar schamen zich ervoor en dus willen ze die schuldgevoelens wegdansen in de cursus Afrikaans dansen b.v.[/QUOTE

Dat is echt prietpraat.
1. De meeste Vlamingen bijvoorbeeld, zijn helemaal geen racisten, het gaat hen vaak in kritiek op anderen niet om ras maar gedrag, bovendien behoren wij tot een open samenleving wat ook grotere toleratie inhoudt dan bijvoorbeeld gesloten samenlevingen.
2. Saoudi Arabie is een rijk land maar toch is het volk het daarom niet, integendeel, in veel landen wordt eigen volk en zeker vreemd volk behoorlijk uitgebuit, wat hier niet zo is. Iedereen die hier legaal verblijft heeft gelijke rechten op gezondheidszorg, onderwijs ( wat zelf ook voor illegale kinderen geldt!) wij betalen ongeacht origine een gelijk loon voor hetzelfde werk, enz...
Er is dus in wezen veel meer discriminatie en racisme binnen de gesloten dan open samenlevingen, niemand legt hier racisme op, het is zelf verboden .
3. wanneer iemand zin heeft in Afrikaans dansen moet je wel totaal van de pot gerukt zijn om te verkondigen dat dit uit schuldgevoel gebeurt.

Uw betogen getuigen van frustratie die u niet kunt onderbouwen met argumenten , uw " analyse" houdt nergens steek.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2012, 15:03   #293
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Man toch...een vooroordeel over het gedrag van Chinezen, Nederlanders is niet gelijk aan racisme!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2012, 15:05   #294
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Alexandre Vander Elst, en hoe komt het dat ze zijn naam wel vermelden en dat andere misdaden door een groep 'jongeren' gebeurt, door M.D. en A.G. maar nooit een volle naam, tenzij het een vlaming betreft natuurlijk, dan wel.
Nogmaals, ik begrijp dat slachtofferdenken niet. En het is wel heel bizar dat je Alexandre een Vlaming noemt, en de "jongeren" niet. Of is een Nederlandsonkundige Alexandre méér Vlaming dan een Nederlandstalige Ilhaz?

Alle inwoners van Brussel zijn Vlamingen, want Brussel is de hoofdstad van Vlaanderen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon
In de Brusselse MIVB netwerk zijn er elk jaar al minstens 1000 gevallen van fysiek geweld, allemaal blanke autochtonen natuurlijk, dat spreekt.
http://www.brusselnieuws.be/artikel/...ie-op-mivb-net
Nogmaals, vanwaar dat slachtofferdenken? Is het echt zo moeilijk om toe te geven dat er ook "blanke" "autochtone" criminelen zijn?

Citaat:
Er is een probleem en het weigeren bij naam te noemen help niemand.
Ik pleit al jaren om de "etnische" criminaliteit in ons land bij naam te benoemen en aan te pakken, los van populistische stemmingmakerij en krampachtig paternalistisch politiek correct denken.

Dus ja, er is een probleem met etnische maffia's (Russisch, Albanisch, Tsjetsjeens, ...), er is een probleem met kleine criminaliteit van bepaalde jongeren van Marokkaanse afkomst, er is een gigantisch probleem van corruptie en medeplichtigheid van de "autochtone" politici en hoge (politie-)ambtenaren met de georganiseerde misdaad, enzovoort.

Maar tegelijkertijd ken ik ook veel Russen, Albanezen, Tsjetsjenen en Marokkanen die een goede, "respectabele" job hebben in de bank- of energiesector. Tegelijkertijd zijn er ook heel integere politici, ambtenaren en politie-agenten. Karikaturen en slachtofferdenken helpen niemand vooruit.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 4 september 2012, 15:13   #295
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De twee 17-jarigen verdachten van het busincident in Zwijndrecht moeten nog zeker een maand in de gesloten instelling van Everberg blijven. De jeugdrechter heeft hun plaatsing dinsdag verlengd, zo meldt het Antwerpse parket.

Het busincident speelde zich vorige week maandag af aan de terminus Zwijndrecht-Melsele. De buschauffeur had zijn bestuurderscabine verlaten om een groepje jongeren aan te spreken op het feit dat ze met hun schoenen op de bank zaten. Een ander groepje van een tiental jongeren heeft zich dan in de discussie gemengd.

Vier minderjarigen, onder wie de twee verdachten van 17, sloegen en stampten daarop de buschauffeur. Hij was daardoor tijdelijk arbeidsongeschikt. Zijn collega's in het Waasland legden na het incident een tijdje het werk neer.
Niks Alexandre VanderElst. Ik veronderstel dus met 100% zekerheid dat het hier weer over tuig van de rochel gaat!
http://www.gva.be/regio-antwerpen-st...nstelling.aspx

-----------------

En nogmaals: Alexandre VanderElst werd OPGEROEPEN door een mede-uitgaander van allochtone afkomst! dat was namelijk de bestuurder van de auto die tegen de bus gebotst was. Iedereen al vergeten?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2012, 15:15   #296
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Niks Alexandre VanderElst. Ik veronderstel dus met 100% zekerheid dat het hier weer over tuig van de rochel gaat!
Moordenaar Alexandre is dus voor jou geen tuig, wegens "eigen volk eerst"? Met jou op Justitie zou het nogal een knoeiboel worden!
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 4 september 2012, 15:19   #297
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met jou op Justitie zou het nogal een knoeiboel worden!
Laten we daarom maar snel de sharia invoeren, da's veel efficiënter en vooral rechtvaardiger...
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2012, 15:29   #298
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Moordenaar Alexandre is dus voor jou geen tuig, wegens "eigen volk eerst"? Met jou op Justitie zou het nogal een knoeiboel worden!
Alexandre werd opgeroepen door een allochtone vriend die een botsing had met een bus en die niet akkoord was met de buschauffeur (die zelf een PV mocht opmaken).
Ik vermoed dat de gemoederen al tamelijk verhit waren voordat Alexandre eraankwam en hij heeft één (1) boks aan de chauffeur gegeven. Indien de allochtone autobestuurder zich gewoon had neergelegd bij het PV van de buschauffeur, dan was er geen Alexandre aanwezig geweest

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2012, 15:45   #299
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Inderdaad. Een controleur van Albanese afkomst, Iliaz Tahiraj, werd onlangs inderdaad vermoord door een jongeman, Alexandre Vander Elst. Tiens, hoe kan dat nu? Criminelen moeten toch per definitie allochtoon zijn, en slachtoffers autochtoon?
Grappig, ik probeer me de naam te herinneren van het minderjarige schoffie dat zogezegd Patrick Mombaerts heeft doodgeslagen met een stalen stang.

Ook voor de moordenaar van de agente Kitty is het Google Fu geblazen.

Maar U schud de naam van een zeldzaam Fait Divers zo uit uw mouw.

Laatst gewijzigd door maddox : 4 september 2012 om 15:57.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2012, 16:02   #300
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KAHRAMAN Yücel Bekijk bericht
Diego, ik neem geen aanstoot aan kritiek, ik kan zelf ook kritiek uiten naar moslims, naar Turken, naar migranten maar ik neem wel grote aanstoot aan racistische denigreringen en dat is wat ik wil aankaarten.
Probeer dan eens onderscheid te maken tussen blatante racisten en islamcritici.
De ene reageert (fout) op afkomst, de andere (terecht) op gedrag.

Ik heb ook kritiek op volksgenoten die zich verbaal agressief of neerbuigend gedragen tegenover anderen vanuit bepaalde vooroordelen of kwade intenties en dan ben ik ook de eerste op de puntjes op de i te zetten.
Dat maakt van mij dus alvast geen racist.
Citaat:
En die SS moefti is wat mij betreft ook een verwerpelijke racist.
² Al haalde hij wél z’n inspiratie en motivatie uit de koran, wsl dezelfde versie als de uwe, zij het in een andere taal.

Trouwens, is er door bepaalde moslimlanden of -verenigingen ooit al excuses aangeboden naar het Joodse volk toe, voor de islamitische deelname aan de jodenvervolging in WOII ?
Duitsland en de RKK al wél, dacht ik zo…
Citaat:
Ik ken de details er niet van maar heb wel gehoord dat de ottomanen ooit de joden onderdak zouden gegeven hebben als ze uit Europa moesten vluchten. Dus er moeten ook moslims zijn of geweest, die niet antisemitisch zijn of waren. Die moefti is dus niet representatief voor alle moslims in nazitijd.
Ik twijfel er niet aan dat er altruïstische Turken waren/zijn die Joden verscholen (link graag?), met alle risico’s vandien, respect daarvoor, maar één zwaluw maakt de lente niet.
Want als ik dan bepaalde koranverzen en de comments van andere moslims op dit forum lees, kunnen we afgerond besluiten dat dat géén goede moslims waren, gezien ze hiermee recht tegen de koranische richtlijnen ingingen, mbt de behandeling van niet-moslims.

Trouwens, in heel Europa werden Joden door burgers geholpen en verscholen voor de nazi-razzia’s, met evenveel risico vandien.
In hoeveel moslimlanden, buiten Turkije dus, is destijds hetzelfde gebeurt ?
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be