Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 september 2012, 22:11   #281
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Vandaar dat de paus een man moet zijn en vrouwen geen priester kunnen worden,uw kerk heeft vrouwen nooit toegang gegeven op bestuurlijk niveau en heeft de woorden van Jezus dus niet in praktijk omgezet.
Kuch. Kent u het evangelie? Wel, Jezus koos allemaal mannen uit als Zijn apostelen. Geen vrouwen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2012, 22:12   #282
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Dank je wel!
Graag gedaan, want ik doe alles om Jan op de weg van het gezonde verstand te krijgen en aan zijn extremistische waanbeelden te laten verzaken

Laatst gewijzigd door eno2 : 9 september 2012 om 22:12.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2012, 22:13   #283
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Het instrumentaliseren van de vrouw door de reclame is inderdaad iets waarover men het best eens wakker ligt. De feministische beweging doet het trouwens, want ze beseffen als geen andere dat de vrouw in een positie wordt geduwd die haar onvrij maakt. In onze tijd heerst meer dan ooit de terreur van de "perfecte maten", van "het gladde huidje zonder rimpel of spot"... en heel veel vrouwen stappen er ongewild in mee. Ze hollen een hen opgelegd beeld achterna en tonen aldus dat ze helemaal niet vrij zijn.

Anticonceptie heeft weinig bijgebracht op dat vlak. Wel heeft het ervoor gezorgd dat een aantal mannen nu al helemaal geen scrupules meer hebben. Ook werd verantwoordelijk handelen helemaal naar de achtergrond geduwd, waardoor, en daarvoor heeft de Kerk voor gewaarschuwd, lang voor het verschijnsel zich voordeed, het ongeboren leven werd geminimaliseerd. Vandaar de huige trend om abortus als een soort 'nabehoedsmiddel' te gebruiken.
Mensen moeten dan ook geen scrupules hebben wanneer seks gebeurt met wederzijdse toestemming en feministen hebben wel iets anders te doen dan wakker liggen van een vrouw die haar haren wast. Het zelfbeschikkingsrecht van vrouwen op een bestaan zonder of naast het moederschap is u duidelijk een doorn in het oog, mensen zoals u zijn barslechte reclame voor de kerk!

Abortus is helemaal voor vrouwen geen nabehoedsmiddel(ik ken geen enkele vrouw die licht over een abortus denkt of handelt) dat was eerder voor anticonseptie zo!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2012, 22:13   #284
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Kuch. Kent u het evangelie? Wel, Jezus koos allemaal mannen uit als Zijn apostelen. Geen vrouwen.
Jij hebt wel een erg hardnekkige droge hoest. Hopelijk is die niet besmettelijk.

Jezus was ook al zo'n macho , geheel in d e tijdsgeest van toen en nu nog steeds in de Kerk

Laatst gewijzigd door eno2 : 9 september 2012 om 22:14.
Oud 9 september 2012, 22:15   #285
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mocht hij nu leven zou dit zeker niet zo zijn, en kent u Maria Magdalena?
Blijkbaar is zij de heilige graal van Jezus geweest, die zeer waarschijnlijk getrouwd was, ook zo iets waar uw kerk het erg moeilijk mee heeft...
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2012, 22:16   #286
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En laat me raden, vrouwen zijn zeker geroepen tot.. het moederschap?
Een alleenstaand gezin is niet geamputeerd, en vaak beter voor kinderen dan opgroeien binnen een slecht huwelijk van hun ouders.
'n Alleenstaand gezin is een geamputeerd gezin, want een kind hoort een vader en een moeder te hebben. Pleit ik daarmee voor een gezin waar vader zijn kinderen slaat? Kijk, u denkt steeds weer in uitersten, en kunt dus blijkbaar niet aanvoelen dat een norm ook appeleert op verantwoordelijkheid.

Ook hier slaat u van de ene kant naar de andere door. 'n Gezin zonder vader of zonder moeder, is geamputeerd, wat evenwel niet betekent dat het soms de oplossing is voor een misgroeide relatie. Toch zal er een vader- of moederfiguur in dat gezin gemist worden. Als vader zie ik dat genoeg: kinderen hebben nood aan die tweeledigheid.
Oud 9 september 2012, 22:16   #287
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Mensen moeten dan ook geen scrupules hebben wanneer seks gebeurt met wederzijdse toestemming en feministen hebben wel iets anders te doen dan wakker liggen van een vrouw die haar haren wast. Het zelfbeschikkingsrecht van vrouwen op een bestaan zonder of naast het moederschap is u duidelijk een doorn in het oog, mensen zoals u zijn barslechte reclame voor de kerk!

Abortus is helemaal voor vrouwen geen nabehoedsmiddel(ik ken geen enkele vrouw die licht over een abortus denkt of handelt) dat was eerder voor anticonseptie zo!
Volgens jan floreert tegenwoordig nog alleen de oerconservatieve kerkvleugel waar hij toe behoort, en jagen de progressieve katholieken de mensen weg uit de kerk
Oud 9 september 2012, 22:18   #288
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mocht hij nu leven zou dit zeker niet zo zijn, ...
Kortom, het is slechts uw verbeelding. In het evangelie staat evenwel het tegendeel.
Oud 9 september 2012, 22:18   #289
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
'n Alleenstaand gezin is een geamputeerd gezin, want een kind hoort een vader en een moeder te hebben.
Pleit ik daarmee voor een gezin waar vader zijn kinderen slaat? Kijk, u denkt steeds weer in uitersten, en kunt dus blijkbaar niet aanvoelen dat een norm ook appeleert op verantwoordelijkheid.

Ook hier slaat u van de ene kant naar de andere door. 'n Gezin zonder vader of zonder moeder, is geamputeerd, wat evenwel niet betekent dat het soms de oplossing is voor een misgroeide relatie. Toch zal er een vader- of moederfiguur in dat gezin gemist worden. Als vader zie ik dat genoeg: kinderen hebben nood aan die tweeledigheid.
Veel amputaties zijn levensreddend, de meeste eigenlijk. Kies een andere beeldspraak. Een minder ongevoelige en een minder denigrerende

Laatst gewijzigd door eno2 : 9 september 2012 om 22:19.
Oud 9 september 2012, 22:20   #290
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Volgens jan floreert tegenwoordig nog alleen de oerconservatieve kerkvleugel waar hij toe behoort, en jagen de progressieve katholieken de mensen weg uit de kerk
Volgens Jan? En ik die dacht dat het algemeen bekend was dat de kerkpraktijk in Vlaanderen schrikwekkend aan het dalen is. Niet dus... althans naar u ons schijnbaar wil geloven.
Oud 9 september 2012, 22:21   #291
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Kortom, het is slechts uw verbeelding. In het evangelie staat evenwel het tegendeel.
Ik zei ook al dat deze zogenaamde God ook aan zijn tijdsgeest onderhevig was. Maar waarom moet de kerk aan de tijdsgeest van het jaar nul blijven vasthangen?
Oud 9 september 2012, 22:22   #292
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Veel amputaties zijn levensreddend, de meeste eigenlijk. Kies een andere beeldspraak. Een minder ongevoelige en een minder denigrerende
Helemaal niet, 't is een passende en gepaste beeldspraak. Niet "denigrerend" aan trouwens, wel onderstreept het aldus het belang van de samenhang van een gezin waarbij man als vrouw elk hun belangrijke rol horen te spelen. Dat de praktijk soms een ander beeld laat zien, is nu eenmaal zo. De menselijke samenleving kent falen, maar dat betekent niet dat we een hoogstaande norm moeten loslaten.
Oud 9 september 2012, 22:22   #293
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Volgens Jan? En ik die dacht dat het algemeen bekend was dat de kerkpraktijk in Vlaanderen schrikwekkend aan het dalen is. Niet dus... althans naar u ons schijnbaar wil geloven.
Allleen de kerkpraktijk van de progressieven daalt volgens Jan.
DiE van de oerconservatieven bloeit en groeit
Oud 9 september 2012, 22:23   #294
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zei ook al dat deze zogenaamde God ook aan zijn tijdsgeest onderhevig was. Maar waarom moet de kerk aan de tijdsgeest van het jaar nul blijven vasthangen?
De Kerk hangt niet vast aan een tijdsgeest. Ook niet die van het jaar nul. De Kerk hangt vast aan Jezus' onderricht dat eeuwig en eeuwigdurend is.
Oud 9 september 2012, 22:24   #295
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Helemaal niet, 't is een passende en gepaste beeldspraak. Niet "denigrerend" aan trouwens, wel onderstreept het aldus het belang van de samenhang van een gezin waarbij man als vrouw elk hun belangrijke rol horen te spelen. Dat de praktijk soms een ander beeld laat zien, is nu eenmaal zo. De menselijke samenleving kent falen, maar dat betekent niet dat we een hoogstaande norm moeten loslaten.
Er zijn oerslechte hoogstaande-normgezinnen.

Mijn vader was een pooier, smokkelaar en zat in de bak na de oorlog als collaborateur met de Nazi's.
Oud 9 september 2012, 22:25   #296
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Allleen de kerkpraktijk van de progressieven daalt volgens Jan.
DiE van de oerconservatieven bloeit en groeit
Nogmaals: volgens Jan? Bedoelt u nu dat de kerkpraktijk bij de modernisten bloeit? Dat de parochiekerken op zondag volzitten?

Laat het mij toch gauw weten, want alle sociologen spreken over een dalend kerkbezoek waardoor men zelfs over op zondag "lege kerken" spreekt...
Oud 9 september 2012, 22:25   #297
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
De Kerk hangt niet vast aan een tijdsgeest. Ook niet die van het jaar nul. De Kerk hangt vast aan Jezus' onderricht dat eeuwig en eeuwigdurend is.
Aan de macho-opvattingen van Jezus dus
Oud 9 september 2012, 22:25   #298
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er zijn oerslechte hoogstaande-normgezinnen.

Mijn vader was een pooier, smokkelaar en zat in de bak na de oorlog als collaborateur met de Nazi's.
Lees mijn opmerkingen maar eens opnieuw.
Oud 9 september 2012, 22:26   #299
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
... en kent u Maria Magdalena?
Blijkbaar is zij de heilige graal van Jezus geweest, die zeer waarschijnlijk getrouwd was, ook zo iets waar uw kerk het erg moeilijk mee heeft...
U neemt dus de Da Vinci-Code voor waar aan...?
Oud 9 september 2012, 22:27   #300
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Nogmaals: volgens Jan? Bedoelt u nu dat de kerkpraktijk bij de modernisten bloeit? Dat de parochiekerken op zondag volzitten?

Laat het mij toch gauw weten, want alle sociologen spreken over een dalend kerkbezoek waardoor men zelfs over op zondag "lege kerken" spreekt...
Dat was toch wat jij wist te berichten: jouw oerconservatieve kerkvleugel groeit&bloeit. Als dat nu weer niet meer waar is, dan noteer ik dat je wel erg wisselvallig en contradictoir bent in je beweringen

Laatst gewijzigd door eno2 : 9 september 2012 om 22:44.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be