Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Ik gebruik het woord "Allochtoon" ook NOOIT meer !
Uitstekend initiatief! 16 18,39%
Ben je gek! Ik schrijf wat ik wil. 71 81,61%
Aantal stemmers: 87. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 25 september 2012, 11:22   #281
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2012, 11:24   #282
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Wat er met "allochtoon" EIGENLIJK bedoeld werd, is: niet-geintegreerde moslim. Want lees maar na, die pogingen tot "definitie", zoals "eerste-generatie vreemdeling" (ttz, een van de ouders is niet hier geboren), of "niet-Europeaan" of dergelijke, dat is allemaal NIET wat men er eigenlijk mee wilde aangeven. Want zoals anderen al opmerkten, Belgen die een Chinese ouder hadden, die worden meestal niet als "allochtoon" bestempeld bijvoorbeeld. Amerikanen die in Belgie komen wonen, en zelfs niet eens Belg worden, die worden niet als allochtoon bestempeld. Een Israelier die in Belgie woont wordt niet als "allochtoon" bestempeld.
In dat geval zal men eerder over 'expats' spreken dan over 'allochtonen'.
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2012, 11:30   #283
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Naar mijn gevoel wordt met die 'allochtonen' de groep bedoeld waarvan de mannen voor 95% of meer huwen binnen de groep. Marokkanen met Marokkanen, Turken met Turken, Somaliërs met Somaliërs enz.
Kort gezegd: allahtonen met allahtonen.
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2012, 13:41   #284
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Als we het woord 'regen' schrappen blijft het misschien altijd droog.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2012, 14:49   #285
pegasus6869
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Via de media (BRT) en via de eigen krant kondigt de redactie van "De Morgen" nooit nog het woord "Allochtoon" te gebruiken omdat dit woord in geen enkele andere taal zou worden gebruikt en stigmatiserend zou zijn !
Zwaar probleem dus.
Men hoeft zich nu werkelijk om niets meer te verbazen.
Alles moet nu wollig en omfloerst beschreven worden in de stijl van "afro-amerikaan", "gekleurde" en zelfs "jongere".
Mij niet gelaten, maar wat wil men ermee oplossen ?

http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...lochtoon.dhtml
Ocheere "De Morgen '"Misschien gewoon " Geachte Heer en of Mevrouw "Komt u maar gerust in ons lekkere landje......jullie geld komt er zo aan!!

Laatst gewijzigd door pegasus6869 : 25 september 2012 om 14:52.
pegasus6869 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2012, 15:05   #286
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Wanneer hij zijn eigen geloof en de regels en waarden die daarbij horen niet boven de fundamentele principes van een vrije westerse maatschappij plaatst.

(en ja, onzen Boudewijn Premier was er dus ook zo gene)
En als je ziet hoe Christelijke ziekenhuizen handelen in verband met euthanasie, kan je u ook vragen stellen...

Citaat:
Let wel, ik zeg niet dat je aan de specifieke wetten en grillen van een specifieke maatschappij moet kleven. Maar enkele basisprincipes, zoals vrijheid van meningsuiting, individuele vrijheden en rechten, fysieke integriteit van de mens en dergelijke.
Eigenlijk zijt je hier zelf een beetje raar aan het redeneren. Vrijheid van meningsuiting is een basisprincipe van onze maatschappij. Waarom wijs je dan Moslims aan als "niet-geïntegreerd" wanneer zij gebruik maken van hun recht op meningsuiting? Is het klagen over spotprentjes daar dan geen illustratie van?

Eigenlijk bewijzen zij juist WEL dat zij "geïntegreerd" zijn, door gebruik te maken van hun vrijheid van meningsuiting. Degenen die dan geweld gebruiken, dat is inderdaad iets anders. Wij hebben dan ook wetten om dit tegen te gaan.

Citaat:
Wanneer er een systematisch verwerpen bijhoort van de "locale geplogenheden" en systematisch teruggegrepen wordt naar een of andere buitenlandse traditie ben je niet geïntegreerd. Dat wil niet zeggen dat mensen met roots buiten hun dorp geen affiniteiten meer zouden mogen hebben met de cultuur van hun roots, he.

Maar er is een verschil tussen iemand met Chinese roots die ook wat chinese cultuur heeft, en iemand die zo goed als exclusief in zijn root-cultuur blijft leven met een systematisch afwijzen/weerzin/haat zelfs jegens de cultuur waar hij is geboren en getogen.
Dat is de hele, zeer moeilijke discussie over integratie, en over wat integratie is. Ook met de nodige stereotiepen: hoeveel Chinezen kennen er echt Nederlands (of Frans), en hoeveel hebben een echte band met onze "cultuur"? Ik ken niet veel Chinezen (behalve van mijn Chinees restaurant ), dus durf ik daar niet op antwoorden.

BTW: wat je definieert is inderdaad een vorm van "niet geïntegreerd zijn": de tegencultuur, die niet alleen bepaalde Moslims treft, maar ook anderen (Getuigen van Jehovah, bij voorbeeld).

Citaat:
Wel, het is een gelijkaardig probleem, he ! Maar het woord "allochtoon" wordt nooit in dat verband gebruikt. Walekop eerder of zoiets, nee ?
Ik hoor vaak "Waalse rat".

Citaat:
Ik zou het niet weten, of Moslims geintegreerd kunnen zijn zonder afstand te doen van een significant deel van hun Moslim-zijn. Om het te weten zou je waarschijnlijk zelf veel meer moslim moeten zijn.
Dat is omdat "Moslim" zelf een woord is met veel facetten. Christenen hebben dat ook.

Citaat:
Enerzijds is hun religieuze traditie toch enerzijds heel erg expliciet in de opdrachten en levenswijze die haaks staat, incompatibel is met de onze. Anderzijds waren de katholieken van 600 jaar geleden ook "hopeloze gevallen", he.

Het zou net een theologische opdracht zijn voor moslim-intellectuelen om een moslimversie uit te vinden die wel compatibel is met onze westerse fundamentele waarden. Maar ik denk dat ze veel herzieningswerk zouden hebben.
Dat is inderdaad zo. Daarom dat wij als maatschappij erop moeten waken dat onze wetten die zienswijzen en tradities niet erkennen, en wanneer nodig zelfs verbieden. Maar weer: wanneer wij dat doen, dat blijven de Moslims het recht hebben om daartegen te protesteren. En heeft de maatschappij het recht om "neen" te zeggen.

Citaat:
Ik vind dat nochtans niet. Integratie is vrij simpel, he. Aanvaard, nee, wees overtuigd en draag zelf de basisbeginselen van onze maatschappij uit, neem de locale cultuur deels tenminste tot de uwe en doe uw eigen ding in de privesfeer zonder daar anderen mee lastig te vallen.
Voor mij is het iets anders: spreek de taal, leef de wetten na (al zijn er ook veel "autochtonen" die de wetten niet naleven) en wees ervan overtuigd dat je deel uitmaakt van onze maatschappij.

Meer is niet nodig.

Citaat:
Gij hebt waarschijnlijk nog niet voor een klas gestaan waar 3/4 "allochtone" jongeren zijn, en waar ge moet proberen (bijvoorbeeld als vrouw) les aan te geven. Ge krijgt voortdurend religieuze referenties naar uwe kop, ge moet ongelofelijk oppassen met wat ge zegt, jongens hebben geen respect voor het gezag van een vrouw, en ga zo maar door.

Ik zeg niet dat niet-allochtone jongeren allemaal watjes zijn, maar wat opvalt is de voortdurende referenties naar hun moslim-zijn in hun onschools en soms ronduit onbeschoft gedrag.
Neen inderdaad, daarom dat ik over mijn persoonlijke ervaring sprak. Vraag is alleen of het om een cultureel gegeven gaat (hun ouders, grootouders, enz, komen uit een zeer patriarchale structuur, terwijl de onze aan het verwateren is), over hun "Moslim-zijn", een combinatie van beide, of zelfs nog andere oorzaken.

Citaat:
Omdat het niet meer fun is. Het wordt zelfs niet meer als provocerend aanzien. Er zijn ook maar weinig filmen die zich te pletter laten lachen met mentaal gehandicapten, he.

Het grappige was destijds dat er van die zotten waren die er zich danig aan ergerden. Het was de sociale functie van lachen: hun gekte aan te duiden.

Net als met die profeet-prentjes.

Van zodra lachen ermee aanvaard is, zal het niet meer fun zijn. En is het doel van het lachen bereikt.
Ik ben niet zeker dat the last temptation of Christ echt bedoeld was om te lachen, hoor...

En ik kan u zeggen dat alle Franse metalheads weten wie Christine Boutin is, hoor, die vindt namelijk metal en satanische tekstjes niet echt "om te lachen", en ze laat het luidop weten.

Bon, het klopt, de metalheads lachen met haar, en goed ook. Waarom zouden wij dan ook niet met die van Sharia4Belgium lachen, hen belachelijk maken? Hebben wij daar dan zo'n schrik van?

Laatst gewijzigd door Bad Attila : 25 september 2012 om 15:06.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2012, 18:26   #287
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
De kurkdroge analyse van Bart de Wever:

Het A-woord
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2012, 19:05   #288
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Zeggen dat 'allochtoon' uitgevonden of geïntroduceerd werd door Paula D'Hondt met de bedoeling om negatieve associaties die aan het woord gastarbeider en vreemdeling begonnen te kleven, weg te wassen.
Het heeft niet lang mogen baten.
Ik zal mij dan maar weer eens aanpassen.
Misschien teruggrijpen naar 'bruine apen', 'makakken', 'maroefen', 'marokken', 'zwartzakken', ....
Oud 27 september 2012, 23:47   #289
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
De kurkdroge analyse van Bart de Wever:

Het A-woord

Zeer goed !
Vooral die laatste zin !

Citaat:
Misschien moeten progressieve lieden er hun Karl Marx maar eens op nalezen: het komt er niet op aan de werkelijkheid te interpreteren, het komt er op aan ze te veranderen.
Pak vast poco's.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2012, 00:21   #290
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Bolleke Wol's schermafbeelding

Standaard

De "progressieve" lieden van tegenwoordig zijn Karl Marx lang geleden al vergeten hoor.
Karl Marx bepleitte klassenstrijd tegen de bourgeoisstaat.
Je kan toch niet verwachten van de hippe, kosmopolitische yup dat die zijn broodheren gaat verraden?
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2012, 06:20   #291
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Eigenlijk geeft BDW DM gelijk.

Laatst gewijzigd door Bad Attila : 28 september 2012 om 06:20.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2012, 07:54   #292
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oud 28 september 2012, 14:34   #293
Lapooh
Vreemdeling

Lapooh's schermafbeelding

Standaard

Grappig.

Een "foutje" dat google intussen verholpen heeft.

http://www.webdrain.com/2005/03/disc...or-google.html
Lapooh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2012, 14:47   #294
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Morgen schrapt het woord "Allochtoon".
Wat een ongelooflijk toeval zeg...ten huize Fieseler waren we net van plan om het woord "Morgen" te verbieden....
Oud 28 september 2012, 15:03   #295
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Wat een ongelooflijk toeval zeg...ten huize Fieseler waren we net van plan om het woord "Morgen" te verbieden....
Doe er ook ineens maar het woord "knack" bij!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 29 september 2012, 03:12   #296
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Woorden wegvegen is gemakkelijk - dat De Morgen darmee het oplossen en aanpakken van reele problemen nog moeilijker maakt, dat zal hen worst wezen want ze hebben zogezegd uit morele oogpunt PC-standpunten ingenomen.

Hoe fake, hoe hol, hoe schijnheilig kan een mens zijn.

Het kan hen geen zak schelen of de werkelijkheid beter of slechter wordt. Zolang ze zichzelf kunnen afschilderen als 'zuiver', 'oprecht' en 'kleurenblind'.

Dat het gros van de mensen zich in de werkelijkheid bevinden, dat kan hen geen reet schelen. The 1% fucks up again.

Laatst gewijzigd door Salvadorii : 29 september 2012 om 03:14.
Salvadorii is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2012, 06:50   #297
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht
Woorden wegvegen is gemakkelijk - dat De Morgen darmee het oplossen en aanpakken van reele problemen nog moeilijker maakt, dat zal hen worst wezen want ze hebben zogezegd uit morele oogpunt PC-standpunten ingenomen.

Hoe fake, hoe hol, hoe schijnheilig kan een mens zijn.

Het kan hen geen zak schelen of de werkelijkheid beter of slechter wordt. Zolang ze zichzelf kunnen afschilderen als 'zuiver', 'oprecht' en 'kleurenblind'.

Dat het gros van de mensen zich in de werkelijkheid bevinden, dat kan hen geen reet schelen. The 1% fucks up again.
en nu maar hopen dat degenen die ze niet meer zullen vernoemen nu massaal hun gazetje zullen kopen....

Oud 29 september 2012, 07:54   #298
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Wat men daarbij vergeet, is dat religieus extremisme op zich niks te maken heeft met "integratie". Ook bij Joden, Christenen en allerlei sekteleden zijn er oerconservatie krachten, maar eigenaardig genoeg is dat voor ons blijkbaar geen probleem. Enkel Moslimextremisten zijn dat... Enkel zij moeten zwijgen en aanvaarden dat men met hun geloof kan lachen. Rare redenering moet ik zeggen.
We lachen toch met alle geloven? De kerk heeft de laatste paar honderd jaar heel wat over zich gekregen, moslims zijn gewoon de grootste groep en groeit, dat maakt het een groter probleem. Geweld met doden voor een filmpje, dat zie je ook niet bij een andere godsdienst.
Moslims maken ons ongelovigen uit voor het vuil van de straat en dan moeten wij braaf zijn en voorover buigen? Doe maar als jij dat graag hebt.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2012, 07:57   #299
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2012, 10:39   #300
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
We lachen toch met alle geloven? De kerk heeft de laatste paar honderd jaar heel wat over zich gekregen, moslims zijn gewoon de grootste groep en groeit, dat maakt het een groter probleem. Geweld met doden voor een filmpje, dat zie je ook niet bij een andere godsdienst.
Moslims maken ons ongelovigen uit voor het vuil van de straat en dan moeten wij braaf zijn en voorover buigen? Doe maar als jij dat graag hebt.
Het gaat daar totaal niet over, wel over het volgende: hierin België mogen gelovigen vreedzaam protesteren wanneer hun geloof in hun ogen wordt "aangevallen", behalve Moslims. Als zij dat doen, dat zijn zij "niet-geïntegreerd".

In geen enkel geval steun ik gewelddadig protest, dat is nochtans duidelijk.

snappie?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be