Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 december 2012, 14:14   #281
Modjo
Parlementslid

Modjo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sammael Bekijk bericht
Gij kunt dat vinden dat ze niet moeten gebruiken. Maar 't is niet omdat gij dat vindt, dat het ook zo geschiedt. We voeren al decennia lang strijd tegen drugs en toch blijven mensen gebruiken en blijven de problemen bestaan. Bestrijden werkt dus niet. Dat is alvast bewezen.

Waarom eens geen compleet andere aanpak proberen?

Het is niet omdat alle anderen iets doen of niet doen, dat dat per definitie verstandig is. Mensen met een hoge intelligentie zijn ook een minderheid.

Als je als overheid drugs toelaat of zelfs zelf aanbiedt, en dat binnen een gecontroleerd kader doet, dan dien je je bevolking beter dan door een zinloze, bij voorbaat verloren strijd te voeren die het probleem alleen maar erger maakt door het te criminaliseren.

Ah ja, want nu zit er niemand dronken achter het stuur... Voor die paar onnozelaars die niet willen begrijpen dat drinken en autorijden niet samengaan, gaan we toch ook niet alcoholgebruik criminaliseren? De drooglegging heeft de VS veel goeds gebracht... Het was een zodanig succes, dat ze het uiteindelijk opgegeven hebben. Nu nog die zinloze war on drugs en we geraken ergens.

Alle drugs legaliseren. Het is de beste manier om heel wat criminele en terroristische organisaties zonder geld te zetten.
Ik volg uw redenering zeker en rationeel kan het misschien wel de goeie keuze zijn maar ethisch gaat dit jaren, decennia duren om de mensen hiervan te overtuigen.
Ook alle psychotische mensen die dit veroorzaakt, de overlast van alle gedopeerde mensen, de extra verkeersongelukken, de toename in agressie zijn externaliteiten die in cijfers moeilijk uit te drukken zijn maar er wel degelijk zullen zijn. De verslaving aan coke en hero zullen blijven en stijgen en dit gaat de economie niet te goede komen...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sammael Bekijk bericht
Neen. Waarschijnlijk omdat zo een land niet bestaat?

zodat op uw vraag:

geen zinnig antwoord gegeven kan worden.
Dus kan u hiervan geen bewijzen voorleggen net zozeer ik geen bewijzen kan neerleggen van het feit dat er meer druggebruik zal zijn door legalisatie.

Alleen antwoord ik volwassener op vragen.

Laatst gewijzigd door Modjo : 18 december 2012 om 14:34.
Modjo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2012, 14:15   #282
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Als men de grote criminele bendes wil treffen? zeer goed.

Maar er zijn zoveel "gewone" gebruikers die geen last veroorzaken en waar je het zelfs niet van weet. Ook bij politici en politiemensen...
Ik werd eens opgepakt met een kwekerij, lang geleden, één van mijn jeugdzonden. Ik werd ondervraagd door een commissaris, hij wou beslist weten wie mijn klanten waren. Ik stelde hem voor dat ik een lijst zou maken met de politiemensen en rijkswachters erop die bij mij hun drugs kochten, iik zei hem als die dan allemaal opgesloten zitten dan zou ik hem de rest geven.
Het was plots niet meer zo dringend, we zullen het er later nog wel eens over hebben zei meneer de commissaris en het was gelijk het laatste dat ik erover hoorde. In het onderzoeksdossier hebben ze dan geschreven dat ik mijn hele oogst uitvoerde naar de coffeeshop.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 18 december 2012 om 14:16.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2012, 14:37   #283
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik werd eens opgepakt met een kwekerij, lang geleden, één van mijn jeugdzonden. Ik werd ondervraagd door een commissaris, hij wou beslist weten wie mijn klanten waren. Ik stelde hem voor dat ik een lijst zou maken met de politiemensen en rijkswachters erop die bij mij hun drugs kochten, iik zei hem als die dan allemaal opgesloten zitten dan zou ik hem de rest geven.
Het was plots niet meer zo dringend, we zullen het er later nog wel eens over hebben zei meneer de commissaris en het was gelijk het laatste dat ik erover hoorde. In het onderzoeksdossier hebben ze dan geschreven dat ik mijn hele oogst uitvoerde naar de coffeeshop.
gelijk. gelijker. gelijkst.

Vorig jaar nog op nieuwjaarsvisite bij een bekende dealer-kweker. In de paar uur dat ik er was heb ik tientallen mensen over de vloer zien komen. Daar waren jonge gastjes bij maar ook mannen in maatpak en huisvrouwtypes.

En dan ikzelf natuurlijk.

Laatst gewijzigd door Effect : 18 december 2012 om 14:41.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2012, 14:39   #284
Modjo
Parlementslid

Modjo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBM Bekijk bericht
Je haalt dingen door elkaar. Het legaliseren van drugs betekent daarom nog niet dat het ook legaal moet zijn om rond te rijden onder invloed. Daar ben ik radicaal tegen, net hetzelfde als met alcohol. Daar mag van mij nog veel strenger op gecontroleerd worden. Zowel alcohol als drugs horen niet thuis in het verkeer.

Neen dat kan ik niet, want ik denk niet dat zo'n land bestaat. Maar Nederland en Portugal tonen alvast aan dat beperkte legalisatie of gedoogbeleid geen stijging in het gebruik met zich meebrengt of zelfs net het omgekeerde.
Ik haal dat niet door elkaar, het ene impliceert het andere.
Rijden onder invloed van alcohol mag niet maar het gebeurt...

Deze landen bewijzen op gebied van softe drugs. En hoe representatief zijn deze cijfers. Toen soft illegaal was zullen niet alle mensen dit hebben toegegeven.
Oud 18 december 2012, 14:43   #285
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Modjo Bekijk bericht
Deze landen bewijzen op gebied van softe drugs. En hoe representatief zijn deze cijfers. Toen soft illegaal was zullen niet alle mensen dit hebben toegegeven.
dan zouden de cijfers uit bvb Portugal net een sterke stijging moeten aangeven. Doen ze dat?
Oud 18 december 2012, 14:48   #286
JBM
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ik haal dat niet door elkaar, het ene impliceert het andere.
Rijden onder invloed van alcohol mag niet maar het gebeurt...
Inderdaad, het gebeurt. De tijd die nu verprutst wordt aan een zinloze en zelfs nefaste strijd tegen drugs kan dus gemakkelijk gebruikt worden om meer te controleren op gebruik in het verkeer.
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2012, 14:49   #287
Modjo
Parlementslid

Modjo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
dan zouden de cijfers uit bvb Portugal net een sterke stijging moeten aangeven. Doen ze dat?
Inderdaad, eigenaardig niet.
Oud 18 december 2012, 15:25   #288
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Laten we die dan helpen in plaats van ze op te sluiten.
Zoals ik al zei: niet iedere gebruiker spuit zichzelf elke dag bijna dood.

En nee, ik heb geen Bentley, Porsche, privéjet of uurwerk van enkele duizenden euro's

Laatst gewijzigd door Vrijheideerst : 18 december 2012 om 15:28.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2012, 15:28   #289
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Hallucinant!
Oud 18 december 2012, 15:47   #290
Visjnu
Minister

Visjnu's schermafbeelding

Standaard

Het grootste probleem met de legalisatie (of realistischer: het gedoog) van softdrugs is dat dit ongetwijfeld in een stad als Antwerpen het drugstoerisme (i.e. groepjes marginale britten en fransen, zoals nu in Nederland) gaat doen toenemen. Ik ben daarom voorstander van de legalisatie van softdrugs overal waar ik niet hoef te wonen

Cocaine etc. tolereren zorgt er verder voor dat je de georganiseerde misdaad (nog meer) een beach head geeft voor de bevoorrading van de rest van Europa (de handelspartners van Antwerpen zullen juichen). Dat zijn organisaties die verantwoordelijk zijn voor het massaal schenden van mensenrechten, die enorme ecologische schade aanrichten en die ganse landen destabiliseren. Laat ons dus aub het gebruik van cocaine niet gaan beschouwen als een 'victimless crime'. Ik zie er geen graten in om mensen die dit soort organisaties steunen zwaar te beboeten.
Oud 18 december 2012, 15:50   #291
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vernieuwing Bekijk bericht
Hoe worden die cijfers geregistreerd?
Hangt ervan af wie de opdrachtgever is van het onderzoek.
Oud 18 december 2012, 15:52   #292
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Visjnu Bekijk bericht
Het grootste probleem met de legalisatie (of realistischer: het gedoog) van softdrugs is dat dit ongetwijfeld in een stad als Antwerpen het drugstoerisme (i.e. groepjes marginale britten en fransen, zoals nu in Nederland) gaat doen toenemen. Ik ben daarom voorstander van de legalisatie van softdrugs overal waar ik niet hoef te wonen

Cocaine etc. tolereren zorgt er verder voor dat je de georganiseerde misdaad (nog meer) een beach head geeft voor de bevoorrading van de rest van Europa (de handelspartners van Antwerpen zullen juichen). Dat zijn organisaties die verantwoordelijk zijn voor het massaal schenden van mensenrechten, die enorme ecologische schade aanrichten en die ganse landen destabiliseren. Laat ons dus aub het gebruik van cocaine niet gaan beschouwen als een 'victimless crime'. Ik zie er geen graten in om mensen die dit soort organisaties steunen zwaar te beboeten.
Cocaine wordt meer gebruikt dan Weed.
Oud 18 december 2012, 15:52   #293
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vernieuwing Bekijk bericht
Hoe worden die cijfers geregistreerd?
De cijfers die het drugbeleid (nu ja beleid...) ons kosten, die zijn pas hallucinant.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2012, 16:18   #294
Modjo
Parlementslid

Modjo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Cocaine wordt meer gebruikt dan Weed.
Het is ook veel beter.
Oud 18 december 2012, 16:32   #295
morte-vivante

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
Hangt ervan af wie de opdrachtgever is van het onderzoek.
bewijs het maar eens
Oud 18 december 2012, 16:33   #296
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is ook veel beter.
Ik gebruikte alle twee, en daar nog de nodige alcohol bij natuurlijk.
Oud 18 december 2012, 16:38   #297
morte-vivante

Standaard

Citaat:

economische wetmatigheden:

Citaat:
The more effective prohibition is at raising costs, the greater are drug industry revenues. So, more effective prohibition means that drug sellers have more money to buy guns, pay bribes, fund the dealers, and even research and develop new technologies in drug delivery (like crack cocaine). It’s hard to beat an enemy that gets stronger the more you strike against him or her.
Let's Be Blunt: It's Time to End the Drug War

en

Citaat:
Prohibition creates violence because it drives the drug market underground. This means buyers and sellers cannot resolve their disputes with lawsuits, arbitration or advertising, so they resort to violence instead.
Commentary: Legalize drugs to stop violence

en nog iets om over na te denken:

Citaat:
A 2008 study by Harvard economist Jeffrey A. Miron has estimated that legalizing drugs would save taxpayers $76.8 billion a year in the United States — $44.1 billion from law enforcement savings, and at least $32.7 billion in tax revenue ($6.7 billion from marijuana, $22.5 billion from cocaine and heroin, remainder from other drugs).[111][112]
http://en.wikipedia.org/wiki/War_on_Drugs

Ik pleit dan ook voor een Europese Legalisering

Laatst gewijzigd door morte-vivante : 18 december 2012 om 16:39.
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2012, 16:43   #298
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Het grootste probleem met de legalisatie (of realistischer: het gedoog) van softdrugs is dat dit ongetwijfeld in een stad als Antwerpen het drugstoerisme (i.e. groepjes marginale britten en fransen, zoals nu in Nederland) gaat doen toenemen.
Als ze overlast veroorzaken, gaan ze kennis maken met onze GAS-boetes. Als ze geen overlast veroorzaken zijn extra toeristen goed voor onze economie. In beide gevallen kassa-kassa dus.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2012, 16:48   #299
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Als ze overlast veroorzaken, gaan ze kennis maken met onze GAS-boetes. Als ze geen overlast veroorzaken zijn extra toeristen goed voor onze economie. In beide gevallen kassa-kassa dus.
Neen, je bent niet mee, ze viseren nu de mensen die geen overlast veroorzaken. Er staat blijkbaar geen einde op de graailust.
Oud 18 december 2012, 16:50   #300
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Cocaine etc. tolereren zorgt er verder voor dat je de georganiseerde misdaad (nog meer) een beach head geeft voor de bevoorrading van de rest van Europa (de handelspartners van Antwerpen zullen juichen). Dat zijn organisaties die verantwoordelijk zijn voor het massaal schenden van mensenrechten, die enorme ecologische schade aanrichten en die ganse landen destabiliseren.
Daar kan ik je in volgen. Meer algemeen: als je niet de volledige keten - van producent tot consument - op een legale (of op zijn minst gedoogde) manier kunt opzetten, dan hangt je omzet af van criminele activiteiten - en dat kan toch niet de bedoeling zijn?
Ik zie een legalisering dan ook in de eerste plaats - en misschien wel uitsluitend - voor de 'Cannabis Sativa' die in eigen land gekweekt wordt.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be