![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wat het Nederlands aangaat, sommige studierichtingen in Indonesië vereisen een basiskennis van het Nederlands. O.a. de studies rechten en geschiedenis. Mogelijk heeft het ermee te maken dat we in het verleden grotendeels de taal en cultuur in tact lieten (Indië)? Nederlanders namen eerder nog de gesproken taal (deels) over zoals in Indonesië. Als ook de eetcultuur werd overgenomen. Interessant detail is dat de Islam destijds geen wezenlijk probleem vormde. in 1913 bijvoorbeeld werd het militair onderwijs op de KMA (Breda) opengesteld voor Islamitische studenten uit Indië. Laatst gewijzigd door Adrian M : 9 mei 2013 om 17:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#282 | |
|
![]() Citaat:
Het ligt overigens wat moeilijker dan dat berichtje Het ontbreekt aan geschikt lesmateriaal en lesmethodes in het Papiamento. Plus ongeschoold onderwijspersoneel. Curaçao schakelt terug op het Nederlands 2008 Het Papiaments is in 2001 ingevoerd als instructietaal in het basisonderwijs. Nu schakelen scholen weer terug naar het Nederlands. Er zijn nog onvoldoende lesboeken in Papiaments. Deze onderwijsvernieuwing was te hoog gegrepen, meent het Rooms Katholiek Schoolbestuur. Het RKCS, dat met circa 11.000 leerlingen op 28 scholen de scepter zwaait over 60 procent van de Curaçaose basisscholen, heeft twee maanden geleden besloten om leerlingen vanaf volgend schooljaar weer te leren lezen en schrijven in het Nederlands. Na zes jaar fo zijn er onvoldoende Papiamentstalige onderwijsboeken, vertelt RKCS-directeur Lisette van Lamoen-Garmers in haar kantoor in een oud katholiek klooster, nabij Willemstad. „De definitieve methode voor alfabetisering in het Papiaments is er nooit gekomen”, zegt de RKCS-directeur, „net zo min als de methode voor het Nederlands als vreemde taal.” Het RKCS wil liever doorgaan met de alfabetisering in het Papiaments. Van Lamoen-Garmers: „Maar als er geen materiaal is dan moeten we het in een andere taal doen. En dan kiezen we voor het Nederlands. Methodes in het Nederlands kunnen we zo kopen, in het Papiaments is dat nog niet mogelijk.” http://vorige.nrc.nl/nieuwsthema/ant...cle1934816.ece Project tweetalig onderwijs voor het Rooms Katholiek Centraal Onderwijs Curaçao http://www.rkcs.org/docs/tweetaligprojectinfo.pdf |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#283 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#284 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#285 | |
|
![]() Citaat:
Dacht bij ons er voor tunnels betaald wordt totdat ze afbetaald zijn (?) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#286 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar de Belgicisten en hun op de zelfde manier denkende Vlaamse Nationale provinciaaltjes schreeuwen nogal hard van de daken. Dat dat doen de Groot Nederlanders dus doorgaans niet. Meestal zijn de Groot Nederlanders ook echte intellectuelen met een visie en een open positieve instelling. Kun je van Belgicisten en de Vlaamse Nationale provinciaaltjes niet altijd zeggen. En zeker op dit forum niet. Vooral de pogingen om Nederland in discrediet te brengen met selectieve negatieve berichtgeving is een typisch kenmerk van Belgicisten en Vlaams Nationale provinciaaltjes op dit forum.
![]() |
![]() |
#287 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
naar betweters van hollanders Laatst gewijzigd door hollande : 9 mei 2013 om 22:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#288 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bedankt. Citaat:
Je hoeft daar geen belgicist of Vlaams nationalist voor te zijn. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#289 |
|
![]() Kritiek is niets mis mee, maar gebaseerd op stereotypes en clichés is bullshit verkopen. Maakt niet uit wie ermee aankomt, Belg dan wel een Nederlander
|
![]() |
![]() |
![]() |
#290 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#291 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het zou inderdaad verbazing wekken als Jan met de Pet ineens Grootnederlander zou zijn vermits dat de facto iets is voor een kultureel bewuste elite.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 10 mei 2013 om 00:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#292 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Ok ok ok... , misschien is het niet 0,02% van de bevolking maar wel 0,03%. Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#293 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#294 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
2. Het is onwenselijk dat negers, Aziaten,... onze cultuur kopiëren of overnemen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#295 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#296 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Afstand doen van de 'valse' Hollandse en Vlaamse identiteiten en het gemeenschappelijk belang daarboven stellen, zonder daarom zijn roots te verloochenen, vereist bovendien heel wat ootmoedigheid. Arrogantie en en dikke nek hebben lijkt mij nu net tegengesteld aan dat alles.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 10 mei 2013 om 01:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#297 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Intriest natuurlijk!
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#298 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 10 mei 2013 om 01:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#299 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 10 mei 2013 om 01:26. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#300 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Een forum (en een internetsite in het algemeen) is nationaliteitsoverstijgend en is bij uitstek een trefpunt van een taalgemeenschap. http://forum.politics.be/showpost.ph...ostcount=26888 En kijk, het is nu net die agressieve toon die men zelden ontwaart bij Grootnederlanders en dat is nu net waar Erwin op zinspeelde! Zijn woorden zijn nog niet koud en ik moet heb reeds in de rede vallen....Jammer, maar helaas!
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 10 mei 2013 om 01:48. |
|
![]() |
![]() |