Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 juni 2013, 20:49   #281
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Wie is er eigenlijk heiden bij het Vlaams Belang?
De familie Verreycken.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2013, 22:00   #282
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Maak je geen zorgen hoor. BelgeBub heerst nog altijd over het Belgisch Parlement. Die' krijgen ze zomaar niet buiten.
Misschien hebben de Vlaams-nationalistische exorcisten de duivel Belgzebub willen verjagen uit zijn woonst. Totaal mislukt dan.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2013, 05:51   #283
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door UFSIA Bekijk bericht
* Niet de Kerk, doch de wereldlijke overheden waren daar in hoofdzaak verantwoordelijk voor, vooral Filips II en diens opvolgers als ik me niet vergis.
* Daar waar er sprake was van ECHTE Kerkelijke Inquisitie-eenheden was men meestal vrij vergevingsgezind en gematigd, zowat 94 % van alle zaken eindigden in een vrijspraak of een VOORWAARDELIJKE straf ( lees : je komt er mee weg maar je mag het niet meer doen ).
* Slechts in 1 a 2 % van de zaken kwamen er effectieve verbrandingen bij kijken. En dit gebeurde dan nog meestal onder druk van Wereldlijke overheden. Kijk naar Jeanne D'Arc, waarom brandde die ? Niet omdat de Kerk het wilde, veeleer omdat de Engelse vorst en adel enorm veel druk gezet hebben. De Kerk heeft zich toen laten chanteren.
Ja, de machteloze Kerk, die helemaal niks te vertellen had, die zich gedurig liet chanteren door 'Wereldlijke Overheden'. De dustskes. Men zou er bijna medelijden mee krijgen. Het is altijd de schuld van iemand anders.
Citaat:
En om even op Michelle Martin terug te komen, ik betwijfel sterk of er erg veel mensen een probleem van zouden maken als er iemand die uit dat klooster ging sleuren, stokslagen geven en dan levend verbranden op een brandstapeltje, al dan niet begeleid door het prevelen van vervloekingen, gebeden of gezangen.
Marginaal tuig, al dan niet met één of andere godheid aan hun zijde, zouden daar best wel eens in staat toe kunnen zijn.
Citaat:
De 1 a 2 % die door de Kerk effectief in de fik gestoken werden had het misschien ook wel verdiend.
Maar misschien ook niet. In ieder geval, gesproken als een ware katholiek. Jij steekt het tenminste niet onder stoelen of banken. Mijn complimenten.
Oud 16 juni 2013, 06:00   #284
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Vertel me eens: wat er is "problematisch" als een kerkleider abortus als iets verkeerds omschrijft en de heiligheid van elk menselijk leven naar voorschuift? Wat is er problematisch aan het feit dat christenen euthanasie afwijzen, daar ze ervan overtuigd zijn dat het leven in Gods handen ligt en niet een zaak is van een louter menselijke afweging?
Zolang christenen/katholieken voor henzèlf uitmaken dat dit allemaals des duivels is, al dan niet gestuurd door een zogenaamde "kerkleider", is er inderdaad weinig aan de hand.

Zodra jullie deze "Waarheden" evenwel willen opleggen aan �*ndersdenkenden wordt het evenwel inderdaad problematisch.

Best wel grappig, dat gescherm met allerlei vrijheden en democratie door gelovigen (allerhande). Zodra ze aan de macht komen is het evenwel vlug gedaan met allerlei "vrijheden". Dan geldt alleen nog De Waarheid. Hùn Waarheid, welteverstaan.
Oud 16 juni 2013, 06:04   #285
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Zolang christenen/katholieken voor henzèlf uitmaken dat dit allemaals des duivels is, al dan niet gestuurd door een zogenaamde "kerkleider", is er inderdaad weinig aan de hand.

Zodra jullie deze "Waarheden" evenwel willen opleggen aan �*ndersdenkenden wordt het evenwel inderdaad problematisch.
Dus, er is niets aan de hand, daar alles gebeurt binnen het wettelijk kader van de democratische vrijheden.
Oud 16 juni 2013, 06:16   #286
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dus, er is niets aan de hand, daar alles gebeurt binnen het wettelijk kader van de democratische vrijheden.
Voor iemand die pretendeert leraar te zijn, heb jij toch behoorlijk wat problemen met begrijpend lezen.
Oud 16 juni 2013, 06:18   #287
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Voor iemand die pretendeert leraar te zijn, heb jij toch behoorlijk wat problemen met begrijpend lezen.
Kortom, bij gebrek aan argumentatie kunt u niet anders dan het inhoudelijk debat verlaten om te vervallen in persoonlijke uitvallen. 't Toont uw zwakte aan.
Oud 16 juni 2013, 06:26   #288
Pin en Puk
Banneling

Standaard

Citaat:
De familie Verreycken.
Wat doet die Wim Verreycken nu ?
Ik hoor of lees nietsmeer over hem
Pin en Puk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2013, 06:44   #289
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik blijf toch vragende partij dat een parlementaire commissie nagaat of er geen misdrijven gepleegd werden tijdens dat exorcisme-gedoe.

Voor de rest ben ik nieuwsgierig, zelfs al zijn het mijn zaken niet, maar houden die super-kaloten ook zo'n sessies in het hoofdkwartier van het Belang ?

En zouden er super-kaloten onderwijzenden zijn die zoiets doen in de lerarenkamer? Of in een klaslokaal? Al dan niet met een paar goedgelovige kinderen er bij ?

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2013, 06:52   #290
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pin en Puk Bekijk bericht
Wat doet die Wim Verreycken nu ?
Ik hoor of lees nietsmeer over hem
De man is ondertussen toch meer dan zeventig jaar. Vrij normaal dat hij de actieve politiek vaarwel heeft gezegd. Zijn zoon is er nog werkzaam in, maar niet meer strikt partijgebonden.
Oud 16 juni 2013, 07:01   #291
OilOnFire
Gouverneur

Standaard

12 dezer - Uit de 'Metro' : (fel geprezen gratis reizigerskrant): " De Belgen begrijpen het Katholicisme minder om minder. Niettemin, erkennen een groot aantal het sociaal nut ervan. De HELFT van de bevolking definieert zich zelf als 'Katholiek', wanneer er slechts 5% 't zondags naar de Kerk gaan!.

Dit bewijst gewoon dat de doorsnee Katholieke Belg van comfort houd en aldus moeilijk uit zijn zetel kan gehaald worden. Dit dan nog wel: iedere zondag voor iets, dat via "tv EEN" gratis aan huis geleverd word, zonder één leger georganiseerde bedelaars voor de deur te hebben.

Rest nog het te kunnen weerleggen over de 'domheid' van deze enorme groep. (50% van de bevolking!!!)

= Is volgens mij niet te weerleggen. Het zijn maar (Katholieken) :gewoon mensen zoals alle anderen!
Oud 16 juni 2013, 07:08   #292
OilOnFire
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik blijf toch vragende partij dat een parlementaire commissie nagaat of er geen misdrijven gepleegd werden tijdens dat exorcisme-gedoe.

Voor de rest ben ik nieuwsgierig, zelfs al zijn het mijn zaken niet, maar houden die super-kaloten ook zo'n sessies in het hoofdkwartier van het Belang ?

En zouden er super-kaloten onderwijzenden zijn die zoiets doen in de lerarenkamer? Of in een klaslokaal? Al dan niet met een paar goedgelovige kinderen er bij ?

.
Boost uw succeskansen!: ga eerst maar eens uw nieuwsgierigheid bevredigen bij die van de 'NVA' - Er zitten er waarschijnlijk veel meer dan bij de andere partijen. Dit laatste is geensinds beledigend bedoelt.
Oud 16 juni 2013, 07:18   #293
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door OilOnFire Bekijk bericht
Boost uw succeskansen!: ga eerst maar eens uw nieuwsgierigheid bevredigen bij die van de 'NVA' - Er zitten er waarschijnlijk veel meer dan bij de andere partijen. Dit laatste is geensinds beledigend bedoelt.
Waarom zouden er waarschijnlijk meer superkaloten zitten bij ons? Omdat wij in Brussel een loket-janet hebben? Of omdat de enige senaatsvoorzitter die wij mochten leveren openlijk homo is ? Of omdat wij al jarenlang meedoen aan de jaarlijkse homo-betoging ?
Wij zijn niet zo ethisch conservatief !

Maar ondertussen moogt ge me toch helpen: tip eens een paar namen.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2013, 07:21   #294
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wij zijn niet zo ethisch conservatief !
Alleen al daardoor kan ik niet voor de N-VA stemmen. Een partij die pro-abortus, pro-euthanasie, pro-homo"huwelijk" e.d.
Oud 16 juni 2013, 08:30   #295
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De man is ondertussen toch meer dan zeventig jaar. Vrij normaal dat hij de actieve politiek vaarwel heeft gezegd. Zijn zoon is er nog werkzaam in, maar niet meer strikt partijgebonden.
Wim Verreycken stel ik me altijd voor (ook als was hij hiervoor te laat geboren) als de man die de Vlaams-nationalistische zangkoren leidde en dirigeerde op een manier van in de jaren '30. Kortom, l'homme de l'Ançien Régime. Maar voor geen cent te vertrouwen!

Enkele publicaties van de man:

Runen (1997)
Joelfeest (2000)
Vikings (2001)
Geheime zintekens? (2002)
Heidense liederen (2002)
Woudkind, sage (2003)
Nevelland, sage (2003)
Germanen (2007)
Edda (2011)
Wicca (2012)

Zoals ik zei, de man had een paar decennia eerder moeten geboren worden. Dan had hij volledig zijn hartje kunnen ophalen samen met zijn geestesgenoten van over de (Duitse) grens.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 16 juni 2013 om 08:43.
Oud 16 juni 2013, 08:39   #296
Echte Waal
Staatssecretaris

Echte Waal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Wim Verreycken stel ik me altijd voor (ook als was hij hiervoor te laat geboren) als de man die de Vlaams-nationalistische zangkoren leidde en dirigeerde op een manier van in de jaren '30. Kortom, l'homme de l'Ançien Régime. Maar voor geen cent te vertrouwen!
Wim Verreycken is een stuk uitschot.
Oud 16 juni 2013, 08:52   #297
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

AnarchoChristophe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht

Enkele publicaties van de man:

Runen (1997)
Joelfeest (2000)
Vikings (2001)
Geheime zintekens? (2002)
Heidense liederen (2002)
Woudkind, sage (2003)
Nevelland, sage (2003)
Germanen (2007)
Edda (2011)
Wicca (2012)

Zoals ik zei, de man had een paar decennia eerder moeten geboren worden. Dan had hij volledig zijn hartje kunnen ophalen samen met zijn geestesgenoten van over de (Duitse) grens.
Dus iemand die ketterse cultuur/religie aanhangt is volgens jou een Nazi? Volgens mij ken jij niet veel Wicca's en heidenen.
Oud 16 juni 2013, 09:01   #298
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Dus iemand die ketterse cultuur/religie aanhangt is volgens jou een Nazi? Volgens mij ken jij niet veel Wicca's en heidenen.
Neen, zeker niet. Die Wicca's die ik ken, zijn zeker geen Naz'is. Integendeel zelfs! Alleen is Verreycken wel gelinkt aan Operatie Brevier en hij werd opgepakt en strafrechtelijk veroordeeld voor gewelddaden na een gewelddadige actie (door de VMO) in Oostende in 1963. Dat is toch niet het soort 'wicca's' dat u en ik voor ogen hebben, neem ik aan.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 16 juni 2013 om 09:27.
Oud 16 juni 2013, 09:21   #299
OilOnFire
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Alleen al daardoor kan ik niet voor de N-VA stemmen. Een partij die pro-abortus, pro-euthanasie, pro-homo"huwelijk" e.d.
. . . En tegen t' kindergeld en het constant aankweken van miserie fabriekjes en vooral al deze die 'kak' in hun ogen hebben!

Kortom: Van die 'Monseigneurs' boven op hun 'Ivoren-torens'. Daarmee bedoel ik: al die sjoemelende kapitalisten die naar beneden toe, niets dan onderdanen en 'slaven' zien. Alsook: al deze 'nep' intellectuelen, die eigenlijk niet in staat zijn een gewone spijker op een plank te timmeren!!! - Maar: die geen enkel gehoor hebben voor het menselijk leed!!!!
Oud 16 juni 2013, 09:57   #300
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door OilOnFire Bekijk bericht
. . . En tegen t' kindergeld en het constant aankweken van miserie fabriekjes en vooral al deze die 'kak' in hun ogen hebben!

Kortom: Van die 'Monseigneurs' boven op hun 'Ivoren-torens'. Daarmee bedoel ik: al die sjoemelende kapitalisten die naar beneden toe, niets dan onderdanen en 'slaven' zien. Alsook: al deze 'nep' intellectuelen, die eigenlijk niet in staat zijn een gewone spijker op een plank te timmeren!!! - Maar: die geen enkel gehoor hebben voor het menselijk leed!!!!
Van den Berghe volgt als gelovige de moraal van zijn katholieke kerk die sexuele betrekkingen (bijvoorbeeld) verbiedt tussen mensen van hetzelfde geslacht en deze bestempelt als 'zondig'. De katholieke kerk die met dat soort opvattingen een bondgenoot vindt in de islam.

Vraag is of vrijdenkende mensen zich daar nog iets van moeten aantrekken. Katholieken en moslims preken in hun kerken en moskees maar wat ze willen. Zolang als ze hun principes maar niet willen opleggen aan de hele maatschappij. Hier denk ik vooral aan de moslims. Want dan zullen weer ten strijde trekken, deze keer tegen de islam, de woorden van Voltaire indachtig:

Verpletter de onwaardige!

En verpletterd zal ie worden, de opdringerige islam.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 16 juni 2013 om 10:01.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be