Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 augustus 2013, 22:10   #281
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Je bent altijd 'verzuurd' tenzij je graag hebt dat er op je kop gekakt wordt. Lachen vanuit een onderdanige cultuurloze centenpositie is typisch aan België en wat het land ook lelijk maakt en saai internationaal (mensen hebben geen hoge dunk van België in het buitenland, als extra-artificiële staat zoals men het ziet). 'Verzuurd zijn' betekent in veel contexten ook gewoon 'niet-sullig zijn'.
Het werkt ook in de omgekeerde richting: veel mensen zoeken in hun contacten met buitenlanders steevast om bevestiging van België. In interviews met buitenlandse artiesten/kunstenaars/acteurs krijg je dan steevast van die typische 'België'-vragen, die meestal draaien om cliché-antwoorden over frieten en bier en hoe leuk die buitenlanders dat allemaal wel vinden. En de Belgische journalist maar apetrots wezend omdat ze in Amerika het stipje op de landkaart weten te situeren.
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2013, 22:19   #282
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Het werkt ook in de omgekeerde richting: veel mensen zoeken in hun contacten met buitenlanders steevast om bevestiging van België. In interviews met buitenlandse artiesten/kunstenaars/acteurs krijg je dan steevast van die typische 'België'-vragen, die meestal draaien om cliché-antwoorden over frieten en bier en hoe leuk die buitenlanders dat allemaal wel vinden. En de Belgische journalist maar apetrots wezend omdat ze in Amerika het stipje op de landkaart weten te situeren.
Ik heb op internationale fora al vaak gezien bij een lijst vragen 'waaraan denk je als je aan dit land denkt' dat ze bij België ofwel "bier en chocolade" of "artificieel land" zeggen. Mensen zijn beter over België geïnformeerd dan men denkt. En al bestaan er belgofielen, ze zijn een zeldzaam ras. Mensen neigen België een nogal saai land te vinden.
Wel worden trappisten als Westvleteren, Orval, e.d. wereldwijd verkocht in speciale drankwinkels.

Hoe dan ook een slogan zoals hier gebruikt werd en dan zeggen 'wat maakt het uit?' en dat dan komende van iemand voor wie België wel wat betekent (wat je eerder zou verwachten van mensen die niet pro-België zijn)? Dat is typisch Belgisch. Helaas ook belachelijk weinig benijdbare dingen die de sullen dan weer bejubelen als 'juist onze identiteit'.

Laatst gewijzigd door Weyland : 24 augustus 2013 om 22:28.
Weyland is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2013, 22:23   #283
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Daar gaat het niet om,veel mensen van de oudere generatie hebben géén internet en kunnen dus deze zenders uiteraard niet meer bekijken...

Tenzij ze zich een digibox aanschaffen....

Het gaat erom dat deze zenders vroeger wél te bekijken waren ...

Onze vriend echter suggereert dan men deze zenders niet wil bekijken....

Ik wijs gewoon op het verschil huilebalkje....
Dat die mensen van de oudere generatie geen internet heen is hun probleem, dat ze dus stoppen met zagen. Telecombedrijven verhinderen oudere mensen niet om internet te hebben, dat is hun eigen dikke schuld
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2013, 22:29   #284
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Dat die mensen van de oudere generatie geen internet heen is hun probleem, dat ze dus stoppen met zagen. Telecombedrijven verhinderen oudere mensen niet om internet te hebben, dat is hun eigen dikke schuld
De debiliteit van deze post is dus ook hun eigen schuld,ze hebben immers uw generatie opgevoed...

Wanneer uw twee laatste hersencellen nog eens contact met elkaar krijgen zal er u misschien nog een lichtje op gaan...

Al vrees ik daarvoor gezien de vrije ruimte onder uw schedelpan...

Dat is,zij betalen nooit minder,maar ze krijgen steeds maar minder aanbod voor hetzelfde en méér geld....

Laatst gewijzigd door Svennies : 24 augustus 2013 om 22:30.
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2013, 22:46   #285
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik heb op internationale fora al vaak gezien bij een lijst vragen 'waaraan denk je als je aan dit land denkt' dat ze bij België ofwel "bier en chocolade" of "artificieel land" zeggen. Mensen zijn beter over België geïnformeerd dan men denkt. En al bestaan er belgofielen, ze zijn een zeldzaam ras. Mensen neigen België een nogal saai land te vinden.
Wel worden trappisten als Westvleteren, Orval, e.d. wereldwijd verkocht in speciale drankwinkels.
Een van de dingen in België die er in het buitenland in zijn vakgebied écht toe doen, is bv. de omloop van Spa-Francorchamps. Als ze pakweg op de Australische tv daar de loftrompet zitten over te zwaaien, weet je echt wel dat ze dat niet doen om eventuele Belgen naar de mond te praten.
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2013, 23:07   #286
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De nalopers die niet willen snappen dat het Belgisch staatsregime er alles aan doet om de meerderheidsbevolkingsgroep haar taal, cultuur én grond te ontnemen, en die niets liever doen dan hun taal als een boers dialect af te schilderen, zijn geen Vlamingen maar belgisch-nationalisten.
Jawadde, een marketingslogan uit het voetbal is nu al reden om te beginnen over de positie van de Vlamingen in België. Ben je wel zeker dat Di Rupo zijn veto niet heeft gezet toen de Belgische Voetbalbond voorgesteld heeft om de drie talen te gebruiken? Men weet maar nooit hé...

Ik herhaal het: het gaat om een privé-initiatief, en de laatste keer dat ik het nagekeken heb, was het gebruik der talen in België nog steeds vrij. De Bond doet was ze wilt, hoe ze wilt, wanneer ze wilt. Niet akkoord? Geen probleem, je gaat niet naar het stadion, je kijkt niet naar de match, je koopt de merchandising (oeps, een Engels woord) niet. Eenvoudig, toch.
Oud 24 augustus 2013, 23:12   #287
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
je koopt de merchandising (oeps, een Engels woord)
Waarom typ je niet je gehele reactie in het Engels? Dan en enkel dan zou de vergelijking opgegaan zijn. Maar ik denk niet dat wij bekrompen zouden zijn als we je dan vragen: "Kan je niet in het Nederlands typen, Attila?" Het is gewoon slechte marketing voor een nationaal elftal van een land. Misschien dat jij het een geslaagde actie vindt en je erin gesterkt voelt in je Belgische trots.

Laatst gewijzigd door Weyland : 24 augustus 2013 om 23:16.
Oud 24 augustus 2013, 23:16   #288
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jawadde, een marketingslogan uit het voetbal is nu al reden om te beginnen over de positie van de Vlamingen in België. Ben je wel zeker dat Di Rupo zijn veto niet heeft gezet toen de Belgische Voetbalbond voorgesteld heeft om de drie talen te gebruiken? Men weet maar nooit hé...

Ik herhaal het: het gaat om een privé-initiatief, en de laatste keer dat ik het nagekeken heb, was het gebruik der talen in België nog steeds vrij. De Bond doet was ze wilt, hoe ze wilt, wanneer ze wilt. Niet akkoord? Geen probleem, je gaat niet naar het stadion, je kijkt niet naar de match, je koopt de merchandising (oeps, een Engels woord) niet. Eenvoudig, toch.
Eén vraag aan u, mijnheer : wijl u en ik en ieder ander weten dat uw nationale (tiens, tiens) voetbalploeg in werkelijkheid slechts de Belgische voetbalbond vertegenwoordigt, is het dan toch niet zo dat minstens opzettelijk de indruk wordt gewekt dat hij uw land vertegenwoordigt, en indien zo, wat rest er van uw eenvoudige “privé”-stelling ?
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2013, 23:17   #289
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb op internationale fora al vaak gezien
Welke fora?

Citaat:
Ben je wel zeker dat Di Rupo zijn veto niet heeft gezet toen de Belgische Voetbalbond voorgesteld heeft om de drie talen te gebruiken?
Daar ben ik zeker van ja.

Om het Nederlands niet te gebruiken, kan alleen een Nederlandstalige bedenken. Zoals iemand hier terecht al eerder opmerkte.

Di Rupo zou de beschaafdheid, en het politieke gevoel hebben, om in een soortgelijke situatie altijd ook het Nederlands te gebruiken.

Citaat:
Ik herhaal het: het gaat om een privé-initiatief, en de laatste keer dat ik het nagekeken heb, was het gebruik der talen in België nog steeds vrij.
Beweert er iemand in deze draad dat het strafbaar is dan?

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 24 augustus 2013 om 23:18.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2013, 23:18   #290
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Welke fora?

http://forumbiodiversity.com/ (offline)
http://www.theapricity.com/ (=> vb.: http://www.theapricity.com/forum/sho...pean-countries) (grappig forum trouwens)
http://www.civfanatics.com/

Laatst gewijzigd door Weyland : 24 augustus 2013 om 23:23.
Oud 24 augustus 2013, 23:23   #291
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Terug naar de draad:
Met het prentje erbij:
Bijgevoegde afbeelding(e)

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2013, 23:24   #292
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

....Di Rupo zou de beschaafdheid, en het politieke gevoel hebben, om in een soortgelijke situatie altijd ook het Nederlands te gebruiken....
Dat zou dan ongetwijfeld iets geworden zijn als
On compte sur vous! Wij rekening op u!
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2013, 23:34   #293
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Met het prentje erbij:
Moet dat niet zijn:

Fuck you
Allez vous faire foutre

?
Die arme Franstaligen gaan zich weer moeten afvragen waar het over gaat.
Oud 25 augustus 2013, 00:49   #294
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Dat zou dan ongetwijfeld iets geworden zijn als
On compte sur vous! Wij rekening op u!
echt een goeike....

Solidarité.... payé, c'est pour le Flamandes....

Nu ,183 jaar laat zijn sporen na....

Laatst gewijzigd door Svennies : 25 augustus 2013 om 00:51.
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2013, 06:22   #295
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Indien het volledig privé zou zijn, akkoord.

De Belgische voetbalbond is allesbehalve privé, ze:
- Vertegenwoordigen het land
- Worden gesubsidieerd door het land
- ....
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2013, 06:31   #296
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het is nog eenvoudiger:
ik zeg mijn mening over alles waar ik mijn mening over wil zeggen.
Niet akkoord met mijn mening? Luister niet, of zeg je mening over mijn mening, doe wat je wil.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2013, 08:34   #297
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Gij zijt van de jongere generatie? Oudere mensen hebben van bij het begin van TV uitzendingen gratis, met een gewone antenne, naar Duitse posten kunnen kijken. Nu zijn ze verplicht een duur digitale aansluiting te kopen/huren om 2 van de 3 Duitse posten op één toestel te ontvangen. Wat kost dat? Ongeveer 300 euro per jaar?
Maar voor de jeugd, waar gij waarschijnlijk bijhoort, is dat geen probleem blijkbaar. Dat die jongeren dan ook maar stoppen met zagen dat het leven zo duur is geworden. Dat ze niet toekomen is dan ook hun eigen dikke schuld.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2013, 08:41   #298
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Indien het volledig privé zou zijn, akkoord.

De Belgische voetbalbond is allesbehalve privé, ze:
- Vertegenwoordigen het land
- Worden gesubsidieerd door het land
- ....
Nu zijt ge toch ff een vreemd standpunt aan het innemen.
Universiteiten ontvangen subsidie van Vlaanderen. De overgrote meerderheid van de wetenschappelijke werken die door de universitaire onderzoekers gepubliceerd worden is eentalig Engels.
Volgens uw redenering moeten die ook allemaal in het Nederlands gepubliceerd worden? Want die universiteiten zijn ook niet privé dan. Enig idee wat dat in de praktijk zou inhouden?
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2013, 09:32   #299
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Universiteiten ontvangen subsidie van Vlaanderen. De overgrote meerderheid van de wetenschappelijke werken die door de universitaire onderzoekers gepubliceerd worden is eentalig Engels.
Volgens uw redenering moeten die ook allemaal in het Nederlands gepubliceerd worden?
Buiten dat de overgrote meerderheid van de wetenschappelijke werken uit Vlaanderen so wie so rechtstreeks de prullenbak in kunnen, zul je hier dezelfde evolutie gaan zien als met softwarematig vertaalde boeken.
Het is nu al mogelijk uitstekende (nagemodereerde) vertalingen te maken mbv computers. Die technologie wordt per dag nauwkeuriger en goedkoper.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2013, 09:37   #300
Eggy
Burger

Eggy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Hangt ervan af van wie. Er is een grote groep Franstaligen die studies heeft gedaan in de VS en Engeland. Die spreken zeer goed Engels.
De meeste Vlamen komen niet verder dan nederengels. Laat ze een serie zonder ondertitels op de BBC kijken en de meesten lopen gillend weg.
Waarom dan die ondertitels? Gek zeg.
Quid de doorsnee Waal? Op TV worden anderstalige uitzendingen niet eens ondertiteld (Luiheid of niet in staat te lezen?) maar gewoon gedubd.
Eggy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be