Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 30 augustus 2013, 11:57   #281
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Interventie van de duivel. Zijn prijs zal wel navenant zijn geweest ook
Verdorie daar hebben we tijdens die week supporteren in feite nooit rekening mee gehouden.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2013, 12:27   #282
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Interventie van de duivel. Zijn prijs zal wel navenant zijn geweest ook
Zouden de Arabieren dan ook niet beter de duivel gaan vereren ipv de impotente Allah die zijn aanbidders zo laat verrekken in hun glorieuze strijd ter zijner voordele?
Oud 30 augustus 2013, 12:43   #283
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Zouden de Arabieren dan ook niet beter de duivel gaan vereren ipv de impotente Allah die zijn aanbidders zo laat verrekken in hun glorieuze strijd ter zijner voordele?
maar nee jong. Degenen die de duivel vereren hebben het goed HIER op aarde, maar gaan later branden in de hel.
En de moslims hebben het dus liever hier vreselijk slechts (waarom Allah dat wil, weet ik ook niet, er zijn nochtans een paar arabieren die het ook vreselijk goed hebben), maar ze gaan later als ze dood zijn dus allemaal wèl eeuwig mogen genieten met hun maagd van 72!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 30 augustus 2013, 16:00   #284
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Zonder bescherming van god had het Israelische leger allicht de gehele arabische wereld ge-annexeerd, massaal vrouwen en kinderen vermoord en zelfs de eigenste grond vergiftigd zoals ze nu doen met Palestijnen.

het is net door geloof in Allah dat dit niet is gebeurd. Het staat in het Islamitische geloof dat de wereld ooit zal veroverd worden door de duivel, dus dit tegenhouden is geen uiteindelijke doelstelling, evenmin de aarde kan laten stoppen met draaien.... maar dat was niet toen en zeker ook nog niet vandaag.
Oud 30 augustus 2013, 16:54   #285
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zonder bescherming van god had het Israelische leger allicht de gehele arabische wereld ge-annexeerd, massaal vrouwen en kinderen vermoord en zelfs de eigenste grond vergiftigd zoals ze nu doen met Palestijnen.

het is net door geloof in Allah dat dit niet is gebeurd. Het staat in het Islamitische geloof dat de wereld ooit zal veroverd worden door de duivel, dus dit tegenhouden is geen uiteindelijke doelstelling, evenmin de aarde kan laten stoppen met draaien.... maar dat was niet toen en zeker ook nog niet vandaag.
haaaaa..... zo zat dat! ze hebben maar een klein stukje mogen annexeren van Allah!

Toch een beetje dom van Allah, want een beetje god had natuurlijk al die joden gewoon in zee gedreven hé, daar waren die arabieren toch ook van overtuigd toen ze hun palestijnse broeders vroegen om even te gaan lopen tot allah die joden in zee had gedreven! (je kon nooit weten dat allah zich vergiste en per ongeluk ook zo'n paar palestijnen in zee had gedreven).

Maar nee, allah was verstrooid zekers?

-----

Even off topic: Raven? heb jij je dagelijkse dosis radicalizering binnengekregen of zo? Of ben ik al aan het dementeren (kan ook hoor). Ik ging er namelijk van uit dat jij vroeger zo'n min of meer geïntegreerde en vooral GEMATIGDE moslim was. Ik zal me dus vergist hebben zeker?
Of ga je me nu gelijk geven en me vertellen dat die gematigde moslims in feite gewone undercover fundi's zijn?

Oud 30 augustus 2013, 16:59   #286
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:

Dus, Allah, of de Duivel heeft de Israëlisch gedwongen de Golan hoogvlakte terug aan Syrië te geven, en de Sinaiï aan Egypte.

En ik moet eerlijk toegeven, als de grond in Israël vergiftigd is, dan vind ik dat een prima gif in vergelijking met de zandbak van het Arabische schiereiland.
Oud 30 augustus 2013, 17:20   #287
rookie
Staatssecretaris

rookie's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Citaat:

zalig de simpelen van geest zij zullen god zien en de schele 2 keer (vrij bewerkt citaat uit een concurrerend boekje dat ook de wijsheid in pacht meent te hebben )

Laatst gewijzigd door rookie : 30 augustus 2013 om 17:21.
rookie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2013, 17:40   #288
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

In Molenbeek en Borgerhout is het al zover.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2013, 17:43   #289
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het staat in het Islamitische geloof dat de wereld ooit zal veroverd worden door de duivel, dus dit tegenhouden is geen uiteindelijke doelstelling, evenmin de aarde kan laten stoppen met draaien.... maar dat was niet toen en zeker ook nog niet vandaag.
Dan is die allah toch maar een flutgodje! Verliezen van de duivel! een afvallig engelke! Allah zou beschaamd moeten zijn!

Oud 30 augustus 2013, 18:38   #290
Sean
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
haaaaa..... zo zat dat! ze hebben maar een klein stukje mogen annexeren van Allah!

Toch een beetje dom van Allah, want een beetje god had natuurlijk al die joden gewoon in zee gedreven hé, daar waren die arabieren toch ook van overtuigd toen ze hun palestijnse broeders vroegen om even te gaan lopen tot allah die joden in zee had gedreven! (je kon nooit weten dat allah zich vergiste en per ongeluk ook zo'n paar palestijnen in zee had gedreven).

Maar nee, allah was verstrooid zekers?

-----

Even off topic: Raven? heb jij je dagelijkse dosis radicalizering binnengekregen of zo? Of ben ik al aan het dementeren (kan ook hoor). Ik ging er namelijk van uit dat jij vroeger zo'n min of meer geïntegreerde en vooral GEMATIGDE moslim was. Ik zal me dus vergist hebben zeker?
Of ga je me nu gelijk geven en me vertellen dat die gematigde moslims in feite gewone undercover fundi's zijn?
Is Raven een moslim?
Altijd gedacht dat het om een typische trol ging.
Sean is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2013, 18:43   #291
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat kan goed zijn, de wens voor hijab is merkbaar hoger in deze streken, opmerkelijk zelfs het sterkst bij autochtonen dewelke zijn toegetreden tot Islam.

Mijn inziens veroorzaakt door het repressieve beleid dat de overheid vandaag voert, en de mentaliteit van sommigen zoals gedragen op dit forum als voorbeeld
Als de overheid dit niet verbiedt, dan valt er een sociaal controleluik weg, en dan kunnen vrouwen die een hijab of wat dan ook teveel dragen, en zelfs een vrouw met een hoofddoek alleen, pesterijen op straat ondervinden.

Als de overheid de zaken 'loslaat', dan gaan er sociale neveneffecten optreden. Het onderwerp ligt 'in behandeling' bij de overheid. Vanaf het ogenblik dat dit niet meer zo is, kunnen mensen ook naakt over straat gaan lopen bijv., om ergens een evenwicht aan te wijzen, om controverse op te wekken.

Begrijp je wat ik wil zeggen?
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2013, 18:50   #292
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Zo is het.
als de overheid hoofddoeken verbiedt, geniet ze geloofwaardigheid bij de bevolking die hier ettelijke generaties evolueert en waarvan de jongste generatie vooruit wilt.

Aan extremisme hangt bloed. Veel bloed. Aan het verbieden van een hoofddoek geen druppel.
Oud 30 augustus 2013, 18:57   #293
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
D�*t denk ik nu wel niet. Daarvoor zijn we weldegelijk gebonden aan de godsdienstvrijheid en zolang de persoon in kwestie de hier bestaande democratische wetten niet overtreedt, kunnen we die niet verplichten om een "matige" vorm te belijden.

Wat we wèl kunnen doen in mijn opinie is vb. mensen in soepjurken, hoofddoeken, abbaya's en andere karnavalskledij schrappen van de werkloosheid indien ze weigeren om zich op een normale manier op het werk te kleden; Ook baardmannen die niet worden aangeworven wegens veiligheidsredenen mogen worden geschrapt. Het is d�*�*r dat de overheid schromelijk tekort schiet. In Nederland gingen burka-madammen lekker naar huis nadat ze werden geweigerd voor een job, en gingen daags nadien even lekker ingepakt hun centjes ophalen.
Wie zegt dat de invulling van godsdienstvrijheid zoals het nu als een paal boven water staat, niet gaat evolueren? Er moet toch altijd nog voorrang verleend worden aan het gezond verstand.
Godsdienstvrijheid is geen opgelegd dogma, het is geen religie op zich. Het is een regel, bedacht door mensen, om mensen zoveel mogelijk spirituele vrijheid te verlenen. Maar wat als één van die religies erop uit is om die spirituele vrijheid van andere te knechten en te knotten, met provocaties en geweld?
Oud 30 augustus 2013, 19:03   #294
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
hiervan denk ik eerder dat het over een doodnormaal cultureel gebruik gaat. In al die landen baden vrouwen samen in de Hamam. Blijkbaar is dat dé meest sociale bezigheid die ze hebben. het wordt gebruikt om te roddelen, het lichaam van de jonge meisjes te bespreken en ze dan eventueel uit te huwelijen... echt gezellige troep, maar volgens mij niet echt teken van "sexual abuse".
Dat denk ik ook. Toen ik in Algiers verbleef in de generatie-oude bidonvilles, was er welgeteld één kraantje op de koer voor 36 mensen (vrouwen en kinderen het merendeel. In die context ga je maar graag ergens anders baden dan in een plastic kom waar net je voeten in passen.
Oud 30 augustus 2013, 19:08   #295
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sean Bekijk bericht
Is Raven een moslim?
hewel ja, dat zou ook kunnen.

de ene keer denk ik dat hij seculiere turk is of zoiets, maar nu is hij blijkbaar een halve sharia4belgium adept geworden.....

Oud 30 augustus 2013, 20:10   #296
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Even off topic: Raven? heb jij je dagelijkse dosis radicalizering binnengekregen of zo? Ik ging er namelijk van uit dat jij vroeger zo'n min of meer geïntegreerde en vooral GEMATIGDE moslim was.
Citaat:
de ene keer denk ik dat hij seculiere turk is of zoiets, maar nu is hij blijkbaar een halve sharia4belgium adept geworden.....
Circe toch. Raven is al j�*�*�*ren geleden door de mand gevallen als amateur agent provocateurke.

Hij is net zomin een moslim als jij en ik.

Het verwondert mij dat jij dit niet (meer) weet.
Oud 30 augustus 2013, 20:10   #297
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sean Bekijk bericht
Is Raven een moslim?
Dat ook natuurlijk.
Oud 31 augustus 2013, 07:45   #298
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Als de overheid dit niet verbiedt, dan valt er een sociaal controleluik weg, en dan kunnen vrouwen die een hijab of wat dan ook teveel dragen, en zelfs een vrouw met een hoofddoek alleen, pesterijen op straat ondervinden.

Als de overheid de zaken 'loslaat', dan gaan er sociale neveneffecten optreden. Het onderwerp ligt 'in behandeling' bij de overheid. Vanaf het ogenblik dat dit niet meer zo is, kunnen mensen ook naakt over straat gaan lopen bijv., om ergens een evenwicht aan te wijzen, om controverse op te wekken.

Begrijp je wat ik wil zeggen?
Het is aan de overheid om de pesterijen jegens vrouwen met hijab of hoofddoek alleen te verbieden... het is aan de overheid om de discriminatie tegen moslimjongeren, en de racistische uitzendbureaus met hun bb-codes, een halt toe te roepen.

Zolang dit in behandeling blijft bij de overheid, denken mensen dat het uberhaupt bespreekbaar is met een moslima om zonder hoofddoek naar het werk te komen... en vooral, degene ter kwader trouw zien in de lakse governementale houding een justificatie om hoofdoeken en moslims als achterlijk te beschouwen (eg Etienne Vermeersch)
Oud 31 augustus 2013, 08:23   #299
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is aan de overheid om de pesterijen jegens vrouwen met hijab of hoofddoek alleen te verbieden... het is aan de overheid om de discriminatie tegen moslimjongeren, en de racistische uitzendbureaus met hun bb-codes, een halt toe te roepen.
Dat IS verboden.

Citaat:
Zolang dit in behandeling blijft bij de overheid, denken mensen dat het überhaupt bespreekbaar is met een moslima om zonder hoofddoek naar het werk te komen... en vooral, degene ter kwader trouw zien in de lakse gouvernementele houding een justificatie om hoofddoeken en moslims als achterlijk te beschouwen (eg Etienne Vermeersch)
zie misschien even het filmpje "femme de la rue"?

och nee, daar ging het nu net niet over zeker?

Laatst gewijzigd door circe : 31 augustus 2013 om 08:25.
Oud 31 augustus 2013, 08:39   #300
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat IS verboden.

zie misschien even het filmpje "femme de la rue"?

och nee, daar ging het nu net niet over zeker?
Soepvolk is er in elke cultuur

maar als men nu al eens eerlijke kansen gaat geven aan de brusselse jongeren zal je zien dat dit fenomeen afneemt.

Laatst gewijzigd door Raven : 31 augustus 2013 om 08:39.
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be