Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 29 september 2013, 13:32   #281
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Ja hier thuis.

10€ per m² om ze daarna te verkopen aan 150 €/m²
Idd, 10 € per m² is zowat het dubbele van goedkope landbouwgrond of een bosgrond zonder waardevolle bomen, voor woonuitbreidingsgebied is 10 €/m² toch te weinig als men bedenkt dat na wat gemeentewerken de gemeente er 15 keer meer voor krijgt.

Stel voor ik heb een stuk wei aangrenzend aan mijn bouwgrond liggen (zeggen we ik heb 4 are waar mijn huis op staat), ik zou maar al te blij zijn als ik daar een stuk van extra 4 are aan 10 €/m² kon van afkopen = 4000 €, ook al blijft het een weide, "mijn hof achteraan" ziet er dan al quasi driedubbel zo groot uit.
En als ik dan een toverstaf neem en er bouwgrond van maak heb ik me 56.000 € cadeau gedaan.

Laatst gewijzigd door Micele : 29 september 2013 om 13:34.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2013, 13:36   #282
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Idd, 10 € per m² is zowat het dubbele van goedkope landbouwgrond of een bosgrond zonder waardevolle bomen, voor woonuitbreidingsgebied is 10 €/m² toch te weinig als men bedenkt dat na wat gemeentewerken de gemeente er 15 keer meer voor krijgt.

Stel voor ik heb een stuk wei aangrenzend aan mijn bouwgrond liggen (zeggen we ik heb 4 are waar mijn huis op staat), ik zou maar al te blij zijn als ik daar een stuk van extra 4 are aan 10 €/m² kon van afkopen = 4000 €, ook al blijft het een weide, "mijn hof achteraan" ziet er dan al quasi driedubbel zo groot uit.
En als ik dan een toverstaf neem en er bouwgrond van maak heb ik me 56.000 € cadeau gedaan.
Ik heb geen keus Michele, ze onteigenen je gewoon, pushen hun voorstel erdoor via de rechter (vredegerecht) en dan vervolgens mag je jaren gaan processen voor een correcte vergoeding, waarbij ze nog eens via allerlei politieke spelletjes trachten om hun gelijk te halen (politieke druk op rechters). Als je dan ook nog eens de pech hebt dat het lager ingeschat wordt (na de nodige politieke druk) dan mag je ook nog eens interesten aan de staat �* rato van de gerechtelijke interest gaan betalen.

Puur misbruik.

Algemeen belang, my ass.

Laatst gewijzigd door Stingray : 29 september 2013 om 13:36.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2013, 14:19   #283
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Ik heb geen keus Michele, ze onteigenen je gewoon, pushen hun voorstel erdoor via de rechter (vredegerecht) en dan vervolgens mag je jaren gaan processen voor een correcte vergoeding, waarbij ze nog eens via allerlei politieke spelletjes trachten om hun gelijk te halen (politieke druk op rechters). Als je dan ook nog eens de pech hebt dat het lager ingeschat wordt (na de nodige politieke druk) dan mag je ook nog eens interesten aan de staat �* rato van de gerechtelijke interest gaan betalen.

Puur misbruik.

Algemeen belang, my ass.
idd...
Oud 29 september 2013, 16:12   #284
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Een Vlaming is dan ook niet het meest snuggere wezen op deze aardkloot.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2013, 13:00   #285
De Prodigy
Provinciaal Statenlid

De Prodigy's schermafbeelding

Standaard

Ik kruip tijdens de week op mijn Yam X-MAX'ke.
Na 3 jaar is mijn liefde voor dat ding er nog steeds.

Een aanrader!

Laatst gewijzigd door De Prodigy : 30 september 2013 om 13:02.
De Prodigy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2013, 00:46   #286
Calvinist
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Alleen heb ik iedere morgen en avond medelijden met al die automobilisten die bumper aan bumper staan, terwijl ik hen gezwind voorbijfiets. Hun keuze om de auto te nemen, maar ik zie voor hen meer ongemakken dan voordelen.
Fietsen is voor communisten. In de USA zie je bijna geen fietsen....

Citaat:
Voet- en fietspaden worden duur, omdat beleidsmakers een verkeerde keuze maken. Boordstenen, klinkers... De aanleg kost enorm veel aan manuren, terwijl een dubbele laag asfalt flink goedkoper is. Met zelfs een groter comfort voor de fietsers. Alleen, ondanks de aanbeveling van het Fietsvademecum, willen sommige politici absoluut fietspaden in klinkers...
Dat ze in België geen kaas hebben gegeten wat betreft de aanleg van fietspaden en wegen is voor een Hollander als mij reeds overduidelijk....

Laatst gewijzigd door Calvinist : 21 oktober 2013 om 01:09.
Calvinist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2013, 05:10   #287
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prodigy Bekijk bericht
Ik kruip tijdens de week op mijn Yam X-MAX'ke.
Na 3 jaar is mijn liefde voor dat ding er nog steeds.

Een aanrader!

Voorzichtig hiermee. Another jack heeft er een hekel aan (of aan het feit dat mijn vrouwke een soortgelijke machine heeft) . Blue Sky wil ze van de weg af en wat Peter1962 er van maakt is al helemaal niet lief.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Brr... scooters dat is iets voor marginale vrouwen met overgewicht, acné, een fluo roze of appelgroene legging en namaak Nike's. Sigaret in de mondhoek als ze de nachtwinkel binnenstappen met de helm op de kop om zes blikjes bier en twee pakken chips te kopen.

uhh... walgelijk.

Laatst gewijzigd door maddox : 21 oktober 2013 om 05:11.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2013, 09:57   #288
doremi
Gouverneur

Standaard

In België hebben we nog een groot probleem:

Ondanks dat we er massaal in investeren is ons openbaar vervoer een grap! In de steden kan je er enigszins nog iets mee aan, maar vanaf dat je buiten de centrumsteden bent is het een absolute ramp.
Ik woon +/- 20km van mijn werk. Dat is op zich niet overdreven denk ik. Met het OV doe ik er gemiddeld 1 uur 15 minuten over om op het werk te geraken, als de aansluitingen verkeerd liepen was dat vaak 30 tot 60 minuten langer en dat gebeurde meer wel dan niet.
Met de wagen ben ik tussen de 25 min (zonder file) en 40 minuten (met file) onderweg.

Ons openbaar vervoer is helemaal niet afgestemd op de werksituaties van gewone bedienden. Spitsuurtreinen bijvoorbeeld hebben uurregelingen die er van uit gaan dat iedereen ten laatste om half vijf elke dag het kantoor kan verlaten. Voor mensen die af en toe in ploegen moeten werken (pakweg tot 22u) zijn er op vele plaatsen gewoon GEEN mogelijkheden aangezien de laatste trein/Bus voor of rond 10u vertrekt.

Hoe kan je nu verwachten dat mensen (buiten ambtenaren en scholieren) het OV gaan benutten als het rijschema (de theorie) nog niet eens is afgestemd op een modern doorsnee werkschema? Als dan ook nog eens in de praktijk alle verbindingen tussen treinen onderling maar ook tussen treinen en bussen mislopen, treinen er soms meer niet als wel doorkomen en vertragingen een grotere constante zijn dan op tijd zijn dan houdt het voor de meeste mensen op natuurlijk.

Ik ervaar met mijn bedrijfswagen nog maar een fractie van de stress die ik had met het OV (verbinding missen was 30 tot 60 min extra onderweg en de trein was altijd nipt te laat). Vooraleer dat niet in orde is gaan er zeer weinig mensen vrijwillig het OV overwegen. Zelfs al wordt een bedrijfswagen nog (veel) duurder.
Oud 22 oktober 2013, 11:49   #289
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Calvinist Bekijk bericht
Fietsen is voor communisten. In de USA zie je bijna geen fietsen.....
In de voormalige Sovjetunie misschien wel? Neem China niet als referentie voor alle communistische landen...

Natuurlijk zie je in binnenland van de VS niet al te veel fietsen. De reden is heel eenvoudig: de te overbruggen afstanden zijn er nu eenmaal heel groot. Daarnaast ligt de brandstofprijs er stukken lager dan in bijvoorbeeld Europa.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2013, 11:51   #290
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Calvinist Bekijk bericht
Dat ze in België geen kaas hebben gegeten wat betreft de aanleg van fietspaden en wegen is voor een Hollander als mij reeds overduidelijk....
Nieuwe fietspaden kunnen heus de vergelijking met Nederland doorstaan. Ondertussen hebben we immers een normgevend Vademecum. Dat was ooit anders.

Alleen is dat natuurlijk de verdienste van de deelstaat Vlaanderen. In Wallonië en Brussel bakken ze er inderdaad nog steeds niet te veel van...
Oud 22 oktober 2013, 11:52   #291
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doremi Bekijk bericht
Ik ervaar met mijn bedrijfswagen nog maar een fractie van de stress die ik had met het OV (verbinding missen was 30 tot 60 min extra onderweg en de trein was altijd nipt te laat). Vooraleer dat niet in orde is gaan er zeer weinig mensen vrijwillig het OV overwegen. Zelfs al wordt een bedrijfswagen nog (veel) duurder.
Persoonlijk zie ik een halfuurtje op een perron wachten toch als veel ontspannender dan een halfuur in de file.
Oud 22 oktober 2013, 15:09   #292
doremi
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Persoonlijk zie ik een halfuurtje op een perron wachten toch als veel ontspannender dan een halfuur in de file.
Als alleenstaand feit klopt dit, maar als dat half uur regelmatiger later wordt (zonder aankondiging). Als je daardoor op een 2e plaats ook nog eens een half uur langer moet staan wachten (ook in de winter in de koude) en als je daardoor dag in dag uit +/- 1 tot 2 uur van uw tijd versch**t dan eindigt het wel. Ik denk toch wel dat je het met me eens zal zijn als ik zeg dat:

1) De schema's van o.a. treinen niet zijn afgestemd op een normaal werkschema van een doorsnee bediende maar alleen optimaal voldoen voor ambtenaren die om 16u mogen stoppen en scholieren.

2) Zowel treinen als bussen in grote mate niet op tijd rijden, er totaal geen synchronisatie is (bijv. trein is te laat maar aansluitend vervoer vertrekt gewoon zonder hier rekening mee te houden) enz. In theorie bestaan daarvoor allemaal wel plannetjes en zo, maar dit is de praktijk, het werkt niet!

Ik was een overtuigd gebruiker van het OV (ik had recht op een firmawagen maar reed toch met de trein/bus) maar als het zo slecht loopt zoals nu kan ik dat niet meer opbrengen, ik verloor, zuiver door vertragingen en gemiste verbindingen 1 volledige 24-uursdag per maand. Wel voor 12 dagen van mijn leven per jaar rij ik wel even met de wagen, daar kan dat beetje filestress echt geen afbreuk aan doen.

Laatst gewijzigd door doremi : 22 oktober 2013 om 15:11.
doremi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2013, 16:13   #293
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met de auto kan ik 2 dagen volledig spenderen aan vrije tijd, met het OV ben ik die 2 dagen verloren. Zoveel verschil is er tussen auto en OV.

Ik heb voor die 2 dagen gerust 60 euro (brandstof) meer voor over.
Oud 22 oktober 2013, 17:28   #294
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Met de auto kan ik 2 dagen volledig spenderen aan vrije tijd, met het OV ben ik die 2 dagen verloren. Zoveel verschil is er tussen auto en OV.

Ik heb voor die 2 dagen gerust 60 euro (brandstof) meer voor over.
Iedereen maakt zijn of haar eigen keuzes. En die worden ook bepaald door ieders voorkeur, situatie en aanbod van OV.
Oud 22 oktober 2013, 17:45   #295
Ratatosk
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Iedereen maakt zijn of haar eigen keuzes. En die worden ook bepaald door ieders voorkeur, situatie en aanbod van OV.
Ik ben niet tegen het OV maar zoals het nu is.

Het grootste probleem is en blijft dat men niet naar de noden van de mensen luistert.
Oud 22 oktober 2013, 17:57   #296
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Half uurtje in een comfortabele wagen, met een eigen gekozen muziekje, of een half uurtje op een ijzig koud perron. Jaja.
Oud 22 oktober 2013, 17:59   #297
Ratatosk
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Half uurtje in een comfortabele wagen, met een eigen gekozen muziekje, of een half uurtje op een ijzig koud perron. Jaja.
Dan in een stationnetje opeens een stem. Meer info over de vertraging kan u lezen op de schermen.
Het zou nog leuk zijn moesten er schermen zijn.
Oud 22 oktober 2013, 19:08   #298
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Reageer jij nog op mijnheer de salonliberaal ?
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2013, 19:57   #299
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Uit de reacties kunnen we afleiden dat de mensen er niet mee inzitten in de file te staan. Er zullen dus nog meer files bijkomen omdat de mensen allemaal op diezelfde manier redeneren met "hun eigen muziekje in hun comfortabele wagen".

Er dienen zich dus andere, fiscale maatregelen op waarvoor stilaan een consensus groeit; rekeningrijden. Niet langer taxeren op autobezit, maar op het autogebruik en de timing ervan.
Dit werd onlangs nog aangehaald door onder meer Groen, Febiac en ook Voka.

Enkel op die manier kan men de mensen bewegen tot een verantwoordelijk en bewust autogebruik. Mensen kijken enkel naar hun eigenbelang, maar wanneer ze in hun portefeuille getroffen worden zullen ze hun gedrag wel aanpassen. Rekeningrijden zal dus onontbeerlijk zijn in het afwenden van een compleet verkeersinfarct.
Oud 22 oktober 2013, 20:22   #300
Ratatosk
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Uit de reacties kunnen we afleiden dat de mensen er niet mee inzitten in de file te staan. Er zullen dus nog meer files bijkomen omdat de mensen allemaal op diezelfde manier redeneren met "hun eigen muziekje in hun comfortabele wagen".

Er dienen zich dus andere, fiscale maatregelen op waarvoor stilaan een consensus groeit; rekeningrijden. Niet langer taxeren op autobezit, maar op het autogebruik en de timing ervan.
Dit werd onlangs nog aangehaald door onder meer Groen, Febiac en ook Voka.

Enkel op die manier kan men de mensen bewegen tot een verantwoordelijk en bewust autogebruik. Mensen kijken enkel naar hun eigenbelang, maar wanneer ze in hun portefeuille getroffen worden zullen ze hun gedrag wel aanpassen. Rekeningrijden zal dus onontbeerlijk zijn in het afwenden van een compleet verkeersinfarct.
In de file zitten is minder frustrerend en sneller dan het openbaar vervoer.

Al dat gezeik dat we het openbaar vervoer moeten nemen voor het milieu is gezever. Ik wil snel en comfortabel me verplaatsen, niet als een beest rechtstaand en supertraag met de zoveelste vertraging.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be