Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

Discussietools
Oud 9 februari 2014, 09:11   #281
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Mijn analyse is juist, maar uw conclusie trekt op geen kloten.
In De Zondag is er nochtans nog een die mijn conclusie heel plausibel maakt...
Citaat:
De kiezer heeft de sleutel in handen.
Hoe naief...
Kiezen is overbodiger dan ooit.
Di Rupo II heeft zijn pole-position al ingenomen.
Het volstaat dat alle mandatarissen van de huidige meerderheid op hun eigen partij stemmen en de trein is vertrokken, zelfs als de rest van Vlaanderen N-Va stemt.

Citaat:
Wat is dat toch met die pseudo intellectuelen hier.
Doe maar.
Na de verkiezingen zal je het begrijpen.
Oud 9 februari 2014, 09:47   #282
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Hoe naief...
Het volstaat dat alle mandatarissen van de huidige meerderheid op hun eigen partij stemmen en de trein is vertrokken, zelfs als de rest van Vlaanderen N-Va stemt.

Doe maar.
Het is meer dan ooit duidelijk: op 25 mei is het één tegen allen.
Dieroepoo 2, dat is nog niet zeker hoor !
Boduo is offline  
Oud 9 februari 2014, 09:47   #283
Pjotr 2691
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoe naief...

Doe maar.
Hett niet-democratische en de particratie waafop het belgicisme steunt is bij deze nog maar eens in de verf gezet. Waarvoor dank. En dan is er een andere belgicist die in een andere draad zelfs het eren van doden als ondemocratisch beschouwd. Ik denk dat het belgicisme het eerst een eens moet worden over het begrip 'democratie' en er best eens de basisgedachte van opzoeken. Eigen belgicistische hersenspinsels over 'democratie' worden vooralsnog niet wereldwijd aanvaard.
Pjotr 2691 is offline  
Oud 9 februari 2014, 09:49   #284
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pjotr 2691 Bekijk bericht
Hett niet-democratische en de particratie waafop het belgicisme steunt is bij deze nog maar eens in de verf gezet. Waarvoor dank. En dan is er een andere belgicist die in een andere draad zelfs het eren van doden als ondemocratisch beschouwd. Ik denk dat het belgicisme het eerst een eens moet worden over het begrip 'democratie' en er best eens de basisgedachte van opzoeken. Eigen belgicistische hersenspinsels over 'democratie' worden vooralsnog niet wereldwijd aanvaard.
Leef jij echt in de illusie dat hier een demokratie is?
Dan begrijp ik je frustratie.
Oud 9 februari 2014, 09:50   #285
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Het is meer dan ooit duidelijk: op 25 mei is het één tegen allen.
Dieroepoo 2, dat is nog niet zeker hoor !
Er is inderdaad een waterkans op Reynders I, maar dan moet er in Wallonië een politieke aardverschuiving komen.
Maar dan nog zal dat allemaal niet veel veranderen.
Oud 9 februari 2014, 09:57   #286
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er is inderdaad een waterkans op Reynders I, maar dan moet er in Wallonië een politieke aardverschuiving komen.
Maar dan nog zal dat allemaal niet veel veranderen.
Op federaal vlak vrees ik dat je gelijk hebt.
Boduo is offline  
Oud 9 februari 2014, 09:58   #287
Remspoortobback
Banneling

Standaard

Superstaat heeft mij alvast overtuigd

Ik stem spa
Remspoortobback is offline  
Oud 9 februari 2014, 10:02   #288
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MORPHEUS Bekijk bericht
verdomme, hier aan de unief zitten ze op qwerty ipv azerty. Weer typisch Belgisch. De gehele wereld draait op qwerty maar Vlaanderen is het Franse azerty opgedrongen.
U zegt daar zoal iets dat de meeste domme en hersenloze Vlamingen niet eens beseffen. Ik bedoel ze zijn dom omdat ze het niet beseffen. Wist u dat winkels trouwens wettelijk geen QWERTY mogen verkopen ? Ik werk en heb trouwens altijd met QWERTY gewerkt. Ik hoef geen shift toets in te drukken voor een cijfer. Wat gebruikt een Vlaming nu het meest ? Die cijfers of die Franse accenten ? Echte en typische dictatuur van de Walen. Bij de nieuwe bredere laptops met 16:9 scherm (ipv 16:10) gaat men nu een apart toetsenbord gebruiken voor de cijfers, zoals een desktop. Volledig overbodig want nu 2x.
DeProf_eet is offline  
Oud 9 februari 2014, 10:20   #289
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoe naief...

Doe maar.
Je spreekt jezelf geweldig tegen.
Wat is het nu eigenlijk. Is stemmen op N-VA zinloos of is stemmen in het algemeen zinloos.
Als je denkt dat één individuele stem het verschil gaat maken, dan ben je naief.
De mandatarissen van de huidige meerderheid zouden volstaan ? Bewijsje graag.
En als je gelijk zou hebben wat niet zo is, dan is dat onland van u geen democratie. Wat het ook niet is, maar bon.
stuyckp is offline  
Oud 9 februari 2014, 10:24   #290
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano Bekijk bericht
Staaf, je was nooit zo duidelijk.

Alle grendels, alarmbellen en grondwetten werken in twee richtingen. Voor zo ver men vertrekt van een legalistisch standpunt, n.l. de wetten gelden voor iedereen en worden toegepast, is het belangrijk dat de NVA en medestanders de Vlaamse regering en parlement in handen krijgen. Dit is niet zinloos.

Dit Vlaams parlement kan elke wetsontwerp of wetsvoorstel blokkeren via de grendelwetten en alarmbel. Zij kan de onwillige federale regering quasi stilleggen. Waarom zou deze Vlaamse meerderheid enige consideratie moeten hebben met een federale regering die de bevolking miskent en misbruikt ?

Het ligt voor de hand dat dit niet gepikt wordt door de federale regering. De grondwet zal snel niet meer tellen. En dan komt weer de wederkerigheid op de proppen en hoeven de Vlamingen er ook geen rekening meer mee te houden.

Daarom is het zinvol om een Vlaamse meerderheid te verwerven in het Vlaamse parlement. Er bestaat ook een kortere weg naar het zelfde doel.
Het klopt wat je zegt.
Ik heb trouwens ook al laten doorschemeren dat hetgeen Di Rupo en de zijnen deden: de grondwet opzij zetten als ze machthebbers verhindert hun zin te doen, ook door anderen kan gedaan worden.

Zowel Leterme als Van Rompuy hebben een hele tijd geleden al laten horen dat ze wéten dat vanuit de Vlaamse regering ook het federale niveau kan geblokkeerd worden. Voor dat scenario is echter een bereidwillige meerderheid in de Vlaamse regering nodig.

Jammer genoeg zie ik dat nog niet zo gauw gebeuren. Buiten het Vlaams Belang gaat De Wever geen enkele partij vinden die hem wil steunen. Integendeel. En de steun van het Vlaams Belang zie ik De Wever nooit aanvaarden. Zelfs niet als hij daarmee Vlaanderen zou kunnen bevrijden van zijn Belgische parasieten.

Ik zeg dit niet zomaar, maar omdat ik met eigen ogen heb gezien hoe diep de afkeer van De Wever voor het Vlaams Belang zit geworteld. Ik noem het niet zomaar "afkeer", want in werkelijkheid is het erger. Met "haat" mogen echter alleen de "racisten" van het Vlaams Belang geassocieerd worden, niet?

Een hele tijd voor De Wever in de N-VA aan zijn opgang begon heb ik persoonlijk ervaren hoe De Wever tegenover het Vlaams Belang staat. Dat was tijdens een debatavond in Antwerpen waarbij J.M. De Decker de gastspreker was. De Wever leidde het debat in goede banen maar deed er zelf niet aan mee. Voor een goed begrip: er was geen enkel kopstuk van het VB aanwezig. Ook niet onder de aanwezigen. Het merendeel van de aanwezigen bestond echter wel uit aanhangers van het Vlaams Belang. (toen nog Vlaams Blok, denk ik. Zo lang is het al geleden)

Ik had destijds een lidkaart van de N-VA, maar werd door een vrouwelijke Vlaams Belanger uit het Antwerpse uitgenodigd om dit debat bij te wonen. De Wever scheen deze vrouw te kennen, maar herinnerde zich mij blijkbaar mij.
Ik zal nooit vergeten hoe afwijzend en uit de hoogte De Wever op mij reageerde omdat hij ervan uitging dat ik bij het Vlaams Belang hoorde. De vrouw in wiens gezelschap ik verkeerde merkte het ook, en reageerde er op door De Wever er op attent te maken dat ik tot zijn eigen partij behoorde. Voor De Wever volstond het echter blijkbaar dat ik mij in "verkeerd" gezelschap bevond want hij volhardde in zijn hooghartige houding.

Ik ken eveneens de N-VA-er die door De Wever uit de N-VA werd gebonjourd omdat hij naar samenwerking tussen de twee Vlaams-nationalistische partijen streefde. Dat was nochtans in de tijd dat het cordon sanitaire op een N-VA-congres werd afgewezen.

Zoals je ziet spelen mijn hoogst persoonlijke ervaringen een rol in mijn beoordeling van Bart De Wever. Hij is een sterke persoonlijkheid en hij heeft zijn partij (en zichzelf) groot gemaakt, maar hij heeft ook zijn mindere kantjes. Haat is nog nooit een goede raadgever geweest.

Ik wil hier alleen maar mee aangeven dat je beter niet te hard hoopt op het verwerven van een Vlaamse meerderheid in het Vlaamse parlement. Alleen haalt de N-VA die niet. De hulp van het VB wil De Wever niet, en de steun van de CD&V mag De Wever vergeten.

Kortom, alleen de kiezer kan voor de nodige verrassingen zorgen.
Oud 9 februari 2014, 10:24   #291
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je spreekt jezelf geweldig tegen.
Wat is het nu eigenlijk. Is stemmen op N-VA zinloos of is stemmen in het algemeen zinloos.
Als je denkt dat één individuele stem het verschil gaat maken, dan ben je naief.
De mandatarissen van de huidige meerderheid zouden volstaan ? Bewijsje graag.
En als je gelijk zou hebben wat niet zo is, dan is dat onland van u geen democratie. Wat het ook niet is, maar bon.
Lees wat Van Quickenborne in de zondag zegt.
Ik mag inderdaad mijn topic aanpassen:

Waarom op N-Va stemmen nu zeker zinloos is
Oud 9 februari 2014, 10:27   #292
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Enkel om de traditio's te kloten is het al zinvol om op NVA te stemmen.
Dat is voor velen zelfs de belangrijkste reden om N-VA te stemmen. En die reden zie ik niet verdwijnen als de traditionele partijen de macht met elkaar blijven delen.
Oud 9 februari 2014, 10:29   #293
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:

Van quickenborne, waar staat die man eigenlijk voor ?
Als je elke artikel dat een of de andere idioot neerschrijft gelooft, wie is er dan naief ? Politiek is verre van een wetenschap.
Ik stem rustig mijn stem zoals ik al van plan was, mijn idee daaromtrent is al lang gevormd. Met een beetje geluk zijn er meer mensen dan de vorige keer die hetzelfde idee hebben. Vorige keer sprak men van een monsterscore, wie weet wordt die niet geëvenaard.
Het vel van de beer kan je pas verkopen als hij geschoten is.
Zelfs in mei ga je nog niks weten. Een regering wordt niet gevormd op 1 dag.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 9 februari 2014 om 10:30.
stuyckp is offline  
Oud 9 februari 2014, 10:36   #294
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Alles is gezegd! We gaan dus gewoon verder met België!
Zeg mij wie je medestanders zijn en ik zeg je wie je bent.....
Oud 9 februari 2014, 10:37   #295
HRobin
Minister

HRobin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Die indruk had ik al langer, en nu wordt het beetje bij beetje een zekerheid.

Het wordt wel heel duidelijk dat het befaamde signaal van de kiezer niet echt doordringt.
Zolang het een signaal blijft is er natuurlijk voor hen niets aan de hand
HRobin is offline  
Oud 9 februari 2014, 10:44   #296
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De jontjesroker die dankzij de VU aan het postje geraakte in de senaat (die hij beweerde te willen:zullen afschaffen) heeft dus gesproken: zijn partij wil de voetveeg van de Franstaligen blijven spelen.

De Croo presenteert zich ondertussen, als 10% partijtje om op elk niveau voor voetveeg te dienen.

Om zo diep te vallen moet het erg zijn...
Oud 9 februari 2014, 11:00   #297
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoe naief...

Doe maar.

In feiten roept u de Vlamingen op om de verkiezingen en la Belgique te boycotten want la Belgique is zo anti-Vlaams al ze maar kan en kan onmogelijk nog als de democratische en bij uitbreiding gewoon weg de vertegenwoordiger van Vlaanderen tout court gezien worden. Uitschakelen die koloniale francofone uitzuigers van Vlaanderen, ze hebben geen enkel recht meer om hier nog hun moembakkes te laten zien; merci Staaf om het zo duidelijk aangetoond te hebben, BDW kon het niet beter zeggen.
marie daenen is offline  
Oud 9 februari 2014, 11:02   #298
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Remspoortobback Bekijk bericht
Superstaat heeft mij alvast overtuigd

Ik stem spa
.
Dus op EDRII en op alle klassieke partijen, want stemmen op één van hen is stemmen voor de hele anti-Vlaamse bond.
marie daenen is offline  
Oud 9 februari 2014, 11:02   #299
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Van quickenborne, waar staat die man eigenlijk voor ?
Burgemeester Kortrijk.
Lid van huidige en toekomstige regeringspartij OVLD.

Citaat:
Als je elke artikel dat een of de andere idioot neerschrijft gelooft, wie is er dan naief ?
Uw soort flaminganten heb ik graag: ze blijven hun tegenstanders onderschatten en hun eigen potentiëel overschatten.

Citaat:
Politiek is verre van een wetenschap.
Ik stem rustig mijn stem zoals ik al van plan was, mijn idee daaromtrent is al lang gevormd. Met een beetje geluk zijn er meer mensen dan de vorige keer die hetzelfde idee hebben. Vorige keer sprak men van een monsterscore, wie weet wordt die niet geëvenaard.
Het vel van de beer kan je pas verkopen als hij geschoten is.
Zelfs in mei ga je nog niks weten. Een regering wordt niet gevormd op 1 dag.
Stem maar raak: het heeft geen zin.
De trein Di Rupo II zal u passeren voordat de kater omwille van uw verkiezings'overwinning' verdwenen is.
Oud 9 februari 2014, 11:05   #300
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
In feiten roept u de Vlamingen op om de verkiezingen en la Belgique te boycotten want la Belgique is zo anti-Vlaams al ze maar kan en kan onmogelijk nog als de democratische en bij uitbreiding gewoon weg de vertegenwoordiger van Vlaanderen tout court gezien worden. Uitschakelen die koloniale francofone uitzuigers van Vlaanderen, ze hebben geen enkel recht meer om hier nog hun moembakkes te laten zien; merci Staaf om het zo duidelijk aangetoond te hebben, BDW kon het niet beter zeggen.
Ik roep helemaal niet op, ik geef geen stemadvies.
Ik wijs er op dat N-Va-stemmen of zelfs stemmen weinig uitmaakt.
Als je je heil blijft zoeken en verwachten van een politieke formatie, van welk slag dan ook, dan ben je heel naïef bezig.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be