Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

Discussietools
Oud 3 mei 2014, 11:01   #281
Ja_an
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Hoeveel artikels had u gevonden? En dat tegenover een jarenlange voortdurende en nooit aflatende verfransing?
Ik geef mij gewonnen; gezien alle verhoudingen; u heeft gelijk.
Als u mijn post had gelezen had u gezien dat ik gewag maakte van 611 'hits' op mijn zoekopdracht 'verfransing'. En dit voor één krant waarvan de database (denk ik slechts) tot 2001 teruggaat.

Die hits zeggen op zich natuurlijk niet veel, maar ze weerleggen wel hetgeen u vanuit uw buikgevoel zo overtuigd schreef dat de 'regimepers' er niet over berichtte. Misschien volgende keer twee keer nadenken voor u hier iets schrijft, rotsvast overtuigd vanuit uw buikgevoel, dat uiteindelijke een flagrante leugen blijkt te zijn.

Citaat:
U zegt er wel niet bij dat de Ieren, de Spanjaarden betalen om hoofdzakelijk Duitse banken te redden. Of gaan we nu beweren dat geld geen kleur heeft?
U hebt een aantal dingen gehoord, maar weet niet waar de klepel hangt.

De Ierse banken hebben teveel geleend aan de Ieren zelf door een vastgoedzeepbel (idem Spanje). Daar zitten Duitse banken voor niet veel tussen. Overigens, moet u in uw complottheorie hier niet gewag maken van Franse banken?

En wanneer de Amerikaanse overheid Amerikaanse banken redt, is dat ook door de EU?

Citaat:
Waar is de EU als een lidstaat (België) zijn bank (Fortis) voor een appel en een ei aan een andere lidstaat (Frankrijk) verkoopt? Zal haar een zorg wezen natuurlijk want de burgers is niet haar probleem, maar het kapitaal en de kapitaalkrachtigen, dat is iets anders.
Waar is de bevoegdheid van de EU om hier tegen op te treden?

Pleit u hier nu om de EU meer bevoegdheden te geven?

Citaat:
Mijn Eigen groot gelijk interesseert mij niet en ik zou heel graag hebben dat iemand mij aantoont dat ik ongelijk heb; vooral wat de kern van de zaak betreft.
Spijtig genoeg, en ik geef toe dat het ook aan mij ligt omdat ik geen databank met al mijn bronnen heb aangelegd en dat ik de moeite niet wil nemen en mijn tijd niet wil verspillen om ze steeds terug te vinden of er andere op te zoeken, als het om peulschillen gaat die dan zogezegd mijn beweringen tegenspreken is een ander paar mouwen.
Die peulschil heeft wel een flagrante leugen die u hier poneerde weerlegt. Het is maar wat u een peulschil noemt.

Citaat:
De EU zelf is de vetpot, want de EU zelf is een internationale instelling die voor de banken waar ze kan het terrein effent en indien nodig ontmijnt opdat de banken in volle vrijheid, totaal egoïstische met zo weinig mogelijk verantwoordelijkheid naar haar spaarders toe zichzelf onbeperkt, ongestoord en volledig volgens de wet, onbeschaamd kan verrijken.
Ik vermoed dat u hier gewoon doelt op het vrij verkeer van kapitaal. U moet nog eens aantonen wat daar specifiek slecht aan is. En het is uiteraard geen vetpot.

Een vetpot houdt in dat er toegang is tot geld op EU niveau, via de EU. Het vrij verkeer van kapitaal schaft gewoon belemmeringen af die de lidstaten eerder hebben gecreëerd, zodat banken vrijer kunnen opereren en idd meer winst kunnen maken. Maar die winst komt niet uit een vetpot, die winst komt uit het afbouwen van kosten die volgen uit nationale regelgeving die afgeschaft of geharmoniseerd wordt.

Citaat:
Uit de boot van de gratie van de EU vallen, door bv niet tot de euro toegetreden te zijn, voor een land als België zou inderdaad voor de banken en hun profijt een enorme kaakslag geweest zijn.
Een 'kaakslag', wat voor kaakslag? Prestige, aanzien, vermoedelijk wel ja. Maar u sprak van vetpotten. Die hebt u nog niet aangetoond.

Citaat:
Heeft de Eu, Vlaanderen en andere groeperingen die strijden voor afscheiding van hun land, niet herhaaldelijk gewaarschuwd voor de gevolgen in EU verband? Heeft zelfs de minister president Van Rompuyt zich laatst niet uitgelaten in die zin?
U vergeet weer uw oorspronkelijke stelling. U was bezig over de financiële toestand van België. En dan haalt u dit er bij?

U in deze bizarre redenering volgend heeft de EU Vlaanderen nooit op de vingers getikt. Van Rompuy en Barrosso hebben enkel antwoord gegeven op wat er zou gebeuren mocht een deel van een lidstaat onafhankelijk worden. Aangezien Vlaanderen/Schotland enkel lid zijn van de EU omdat België/VK lid zijn van de EU, vallen ze ook buiten de EU wanneer Vlaanderen/Schotland beslissen om uit België/VK te stappen. Dat is niet op de vingers tikken lijkt mij.

Citaat:
Wie is of was lange tijd minister van financieën in de EU (Trichet, geloof ik)? Een pure Fransman. Gezien de Franse invloed in la Belgique (Reynders, als minister van financiën, die betrokken was bij de regeling voor Fortis, Dexia... heeft zelfs een ereteken voor betrokken diensten aan de Fransen uit de handen van Sarkozy gekregen)
1. Er is geen minister van financiën in de EU. 2. U weet niet eens het verschil tussen de voorzitter van een centrale bank, de ECB (Trichet, voorafgegaan door Duisenburg, nog zo een pure fransman zeker? :')) en een minister van financiën.

Geen idee hoe u dan denkt iets nuttigs te kunnen zeggen over monetair en fiscaal beleid (het verschil tussen beiden zal u dan vermoedelijk ook wel niet kennen).

Citaat:
In ieder geval was er een enorme golf in de regimepers van bravo voor de Vlaamse partijen die hun broek hadden afgetrokken voor de francofonie.
En u weet dat die broek werd afgetrokken zeker? Als men u vraagt naar iets specifiek uit de zesde staatshervorming, zegt u dat ze 'onleesbaar' is. Maar ondertussen bent u er wel van overtuigd dat de vlaamse partijen hun broek hebben afgetrokken.

Even overtuigd als toen uw buikgevoel zei dat er totaal geen berichtgeving was over de verfransing zeker?
Ja_an is offline  
Oud 3 mei 2014, 17:40   #282
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ja_an Bekijk bericht
Als u mijn post had gelezen had u gezien dat ik gewag maakte van 611 'hits' op mijn zoekopdracht 'verfransing'. En dit voor één krant waarvan de database (denk ik slechts) tot 2001 teruggaat.

Die hits zeggen op zich natuurlijk niet veel, maar ze weerleggen wel hetgeen u vanuit uw buikgevoel zo overtuigd schreef dat de 'regimepers' er niet over berichtte. Misschien volgende keer twee keer nadenken voor u hier iets schrijft, rotsvast overtuigd vanuit uw buikgevoel, dat uiteindelijke een flagrante leugen blijkt te zijn.

U hebt een aantal dingen gehoord, maar weet niet waar de klepel hangt.

De Ierse banken hebben teveel geleend aan de Ieren zelf door een vastgoedzeepbel (idem Spanje). Daar zitten Duitse banken voor niet veel tussen. Overigens, moet u in uw complottheorie hier niet gewag maken van Franse banken?

En wanneer de Amerikaanse overheid Amerikaanse banken redt, is dat ook door de EU?

Waar is de bevoegdheid van de EU om hier tegen op te treden?

Pleit u hier nu om de EU meer bevoegdheden te geven?

Die peulschil heeft wel een flagrante leugen die u hier poneerde weerlegt. Het is maar wat u een peulschil noemt.

Ik vermoed dat u hier gewoon doelt op het vrij verkeer van kapitaal. U moet nog eens aantonen wat daar specifiek slecht aan is. En het is uiteraard geen vetpot.

Een vetpot houdt in dat er toegang is tot geld op EU niveau, via de EU. Het vrij verkeer van kapitaal schaft gewoon belemmeringen af die de lidstaten eerder hebben gecreëerd, zodat banken vrijer kunnen opereren en idd meer winst kunnen maken. Maar die winst komt niet uit een vetpot, die winst komt uit het afbouwen van kosten die volgen uit nationale regelgeving die afgeschaft of geharmoniseerd wordt.

Een 'kaakslag', wat voor kaakslag? Prestige, aanzien, vermoedelijk wel ja. Maar u sprak van vetpotten. Die hebt u nog niet aangetoond.

U vergeet weer uw oorspronkelijke stelling. U was bezig over de financiële toestand van België. En dan haalt u dit er bij?

U in deze bizarre redenering volgend heeft de EU Vlaanderen nooit op de vingers getikt. Van Rompuy en Barrosso hebben enkel antwoord gegeven op wat er zou gebeuren mocht een deel van een lidstaat onafhankelijk worden. Aangezien Vlaanderen/Schotland enkel lid zijn van de EU omdat België/VK lid zijn van de EU, vallen ze ook buiten de EU wanneer Vlaanderen/Schotland beslissen om uit België/VK te stappen. Dat is niet op de vingers tikken lijkt mij.

1. Er is geen minister van financiën in de EU. 2. U weet niet eens het verschil tussen de voorzitter van een centrale bank, de ECB (Trichet, voorafgegaan door Duisenburg, nog zo een pure fransman zeker? :')) en een minister van financiën.

Geen idee hoe u dan denkt iets nuttigs te kunnen zeggen over monetair en fiscaal beleid (het verschil tussen beiden zal u dan vermoedelijk ook wel niet kennen).

En u weet dat die broek werd afgetrokken zeker? Als men u vraagt naar iets specifiek uit de zesde staatshervorming, zegt u dat ze 'onleesbaar' is. Maar ondertussen bent u er wel van overtuigd dat de vlaamse partijen hun broek hebben afgetrokken.

Even overtuigd als toen uw buikgevoel zei dat er totaal geen berichtgeving was over de verfransing zeker?
Ok. Slaap rustig verder met uw puntjes op de i en vergeet de i zelf maar. Kom later niet wenen dat u niets wist; u wou gewoonweg niets weten want de puntjes stonden niet op de i.
Andere manier om zich met open ogen te laten inpakken.
Lees 'de bron' en lees 'Doorbraak'; zij geven heel goed gedocumenteerde inlichtingen,anders gelezen en met puntjes op de i.
marie daenen is offline  
Oud 3 mei 2014, 17:47   #283
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ok. Slaap rustig verder met uw puntjes op de i en vergeet de i zelf maar. Kom later niet wenen dat u niets wist; u wou gewoonweg niets weten want de puntjes stonden niet op de i.
Lees 'de bron' en lees 'Doorbraak'; zij geven heel goed gedocumenteerde inlichtingen,anders gelezen en met puntjes op de i.
"Doorbraak"? Dat pamfletbladje zal wel een objectieve kijk geven op de Belgische politiek. Wees daar maar zeker van.
Het Oosten is offline  
Oud 3 mei 2014, 17:54   #284
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
"Doorbraak"? Dat pamfletbladje zal wel een objectieve kijk geven op de Belgische politiek. Wees daar maar zeker van.
Indien de pamfletbladjes van de officiële regimepers u niet tegen steken wat komt u hier dan zagen over de veel objectievere informatie van 'doorbraak'? Ok, wat zij vertellen hoort u misschien niet graag, maar u slaagt er niet in om de inhoud van wat ze vertellen gedocumenteerd af te breken.
Dus stop uw grote woorden zonder inhoud dan ook maar.
marie daenen is offline  
Oud 3 mei 2014, 17:56   #285
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Indien de pamfletbladjes van de officiële regimepers u niet tegen steken wat komt u hier dan zagen over de veel objectievere informatie van 'doorbraak'? Ok, wat zij vertellen hoort u misschien niet graag, maar u slaagt er niet in om de inhoud van wat ze vertellen gedocumenteerd af te breken.
Dus stop uw grote woorden zonder inhoud dan ook maar.
Kom nu, kijk zelf wie daar wat schrijft in 'Doorbraak'. En dan weet men genoeg.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 3 mei 2014 om 17:56.
Het Oosten is offline  
Oud 3 mei 2014, 18:08   #286
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wees er maar zeker van dat wij allang weten wat jij denkt over pamfletblaadjes zoals De Tijd en Doorbraak. Intelligente geesten zoals jij lezen serieuze blaadjes zoals De Morgen. Wees daar maar zeker van.
Oud 3 mei 2014, 18:43   #287
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Wees er maar zeker van dat wij allang weten wat jij denkt over pamfletblaadjes zoals De Tijd en Doorbraak. Intelligente geesten zoals jij lezen serieuze blaadjes zoals De Morgen. Wees daar maar zeker van.
De Morgen vind ik inderdaad een goede krant. De Standaard ook. Maar een bladje zoals Doorbraak? Te vergelijken met 't Pallieterke. Alleen ziet het er wat deftiger uit.
Het Oosten is offline  
Oud 3 mei 2014, 18:51   #288
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Morgen vind ik inderdaad een goede krant. De Standaard ook. Maar een bladje zoals Doorbraak? Te vergelijken met 't Pallieterke. Alleen ziet het er wat deftiger uit.
Alsof wij niet weten dat alles wat ook maar van ver of dichtbij Vlaams ruikt wordt afgekeurd door peke.
Oud 3 mei 2014, 18:58   #289
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alsof wij niet weten dat alles wat ook maar van ver of dichtbij Vlaams ruikt wordt afgekeurd door peke.
Zeg kokkin, u gaat me toch niet vertellen dat u het Pallieterke een kwaliteitsbladje vindt?
Het Oosten is offline  
Oud 3 mei 2014, 19:02   #290
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zeg kokkin, u gaat me toch niet vertellen dat u het Pallieterke een kwaliteitsbladje vindt?
Ik zou het niet weten. Om één of andere reden kan jij dat wél beoordelen.
Oud 3 mei 2014, 19:12   #291
hollande
Banneling

Standaard

Citaat:
Zeg France kokkin, u gaat me toch niet vertellen dat u het Pallieterke een kwaliteitsblaadje vindt?
fix
u niet laten uitmaken voor een Peke en nog minder voor leugenaar en al zeker niet door vlaams nationalisten want die leven van leugens en bedrog.
hollande is offline  
Oud 3 mei 2014, 19:29   #292
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hollande Bekijk bericht
fix
u niet laten uitmaken voor een Peke en nog minder voor leugenaar en al zeker niet door vlaams nationalisten want die leven van leugens en bedrog.
En toen kwam er een varken met lange snuit, en het vertelselke was uit.
Oud 3 mei 2014, 20:05   #293
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als men toch roddels wil lezen, is het dan ook beter "Dag Allemaal" of "TV-Story" te lezen.
Everytime is offline  
Oud 3 mei 2014, 20:06   #294
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zou het niet weten. Om één of andere reden kan jij dat wél beoordelen.
Leest u dat niet?
Everytime is offline  
Oud 3 mei 2014, 20:35   #295
hollande
Banneling

Standaard

Citaat:
En toen kwam er een varken met lange snuit, en het vertelselke was uit.
dat verwondert mij niet dat u nog in sprookjes gelooft.
Bijgevoegde afbeelding(e)

hollande is offline  
Oud 4 mei 2014, 14:18   #296
Ja_an
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Ok. Slaap rustig verder met uw puntjes op de i en vergeet de i zelf maar.
Ik denk dat uw eigen kennis wat overschat als u gelooft dat u wel de i's hebt en enkel niet de puntjes op de i.

Citaat:
Kom later niet wenen dat u niets wist; u wou gewoonweg niets weten want de puntjes stonden niet op de i.
Mevrouw, ik zou niet liever willen dan 'nu al te weten' zodat ik later niet moet 'wenen'. Maar u antwoordt nooit op mijn vragen. Laat ik nog eens proberen:

1. Als de Amerikaanse overheid kredietinstellingen redt, waarom doet ze dit? Ook voor de EU?

2. Waar is de bevoegdheid voor de EU om op te treden bij een verkoop van Fortis aan BNP Paribas? Op welke grond kan de EU hiertegen optreden?

3. Waar zijn die vetpotten waar de banken toegang toe hebben bij eurolidmaatschap?

4. Wanneer heeft de EU Vlaanderen op de vingers getikt? Is het juridisch antwoord op een hypothetisch scenario, 'op de vingers tikken'?

5. Welke francofone Belgische banken zetelen dankzij de euro in de financiële organen die het Europese spel regelen? U zei immers:
Citaat:
Kunt u u voorstellen wat een gezichtsverlies en een verlies aan invloed en belangrijkheid het voor die maffia (banken, ...-) zou zijn geweest indien ze de trein van de euro gemist zouden hebben en zo uitgesloten zouden zijn uit de voornaamste (vooral financiele) organen die het Europese spel regelen?
Ik wacht vol spanning op uw antwoord.

Laatst gewijzigd door Ja_an : 4 mei 2014 om 14:18.
Ja_an is offline  
Oud 4 mei 2014, 16:24   #297
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ernstig blijven. De Tijd is een respectabele krant.
Maar het is belachelijk om iets als Doorbraak door jouw formulering gelijk te stellen aan een krant. Kranten worden geschreven door journalisten, pamfletaire websites zoals Doorbraak hebben niets met journalistiek te maken.
Pandareus is offline  
Oud 4 mei 2014, 16:32   #298
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zowel DS, DM als De Tijd zijn goede kranten. 't Pallieterke is afval. Dat is als een fricandel special vergelijken met een gegrilde kreeft.

Pandareus is offline  
Oud 4 mei 2014, 16:45   #299
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ja_an Bekijk bericht
Ik denk dat uw eigen kennis wat overschat als u gelooft dat u wel de i's hebt en enkel niet de puntjes op de i.

Mevrouw, ik zou niet liever willen dan 'nu al te weten' zodat ik later niet moet 'wenen'. Maar u antwoordt nooit op mijn vragen. Laat ik nog eens proberen:

1. Als de Amerikaanse overheid kredietinstellingen redt, waarom doet ze dit? Ook voor de EU?

2. Waar is de bevoegdheid voor de EU om op te treden bij een verkoop van Fortis aan BNP Paribas? Op welke grond kan de EU hiertegen optreden?

3. Waar zijn die vetpotten waar de banken toegang toe hebben bij eurolidmaatschap?

4. Wanneer heeft de EU Vlaanderen op de vingers getikt? Is het juridisch antwoord op een hypothetisch scenario, 'op de vingers tikken'?

5. Welke francofone Belgische banken zetelen dankzij de euro in de financiële organen die het Europese spel regelen? U zei immers:

Ik wacht vol spanning op uw antwoord.
Een of andere vorm van reactie zul je wel krijgen, daar twijfel ik niet aan. Maar een antwoord ? Te hoog gegrepen vrees ik. Ze probeerde het al eens eerder door te verwijzen naar 'de gravensteengroep', en dat was het dan. Ik zie dat ze het nu ook probeert met 'lees Doorbraak'. Jaja...
Vragen naar wat, en welke tekst, welk punt van discussie enz enz dat blijft onbeantwoord. Als het wat preciezer moet worden en niet meer kan beperkt blijven tot slogans dan zakt ze door het ijs. Dat is normaal bij mensen zonder feitenkennis maar die toch graag mee keuvelen over onderwerpen die eigenlijk buiten hun bereik liggen. Het beheren van een huishoudbudget blijkt ontoereikend te zijn als ervaring om over economie mee te discussiëren.
Pandareus is offline  
Oud 4 mei 2014, 16:55   #300
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Kranten worden geschreven door journalisten, ...
De meeste kopij in kranten zijn gewoon copie pastes van persbureaux.
Op diepgaande artikelen kunnen we (Vlaamse) kranten ook al niet betrappen. Het roze onderbroekje van Miley Cyrus, of zo. Wat obligate kletsverhalen.

Er zijn wel hele goede blogs en focus websites op internet die journalistiek wel heel waardevol zijn.

Maar een krant.....nee.
Eberhard Leclerc is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be