![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En zijn probleemstelling vind ik heel waardevol. Ik ben in hetzelfde geval en ik ken meerdere mensen die veel meer zouden kunnen bijdragen aan de samenleving als er een erkenning zou zijn van het probleem. Sommige mensen met kapitaal vinden die afzondering vanzelf. En die starten iets op. Maar als je geen kapitaal hebt, en geen 'connecties', dan ga je je niet engageren in een avontuur en blijf je vasthouden wat je hebt. Hoe onleefbaar dat ook is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#282 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ga de overheid aanklagen dan. Ik nodig je uit. Je kan gaan tot de Raad van Staten in Straatsburg. Bij de VN kan je ook terecht. 'Ik eis dat 'sociale gevallen' (wat die ook mogen zijn) geen hondjes meer mogen hebben, want die eten te veel en de eigenaar houdt er te veel rekening mee, met dat beest.' Vas-y. Faites vos jeux. Laat vooral een voorstel van een vorm van dwangarbeid niet achterwege. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#283 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ikzelf vind een patersleven ook aantrekkelijk, maar hun regeltjes over sex,uitgaan en drugs zinnen me niet. Als de paters toegeven aan mij, dus vriendinnetjes toelaten,orgies toelaten en dat stomme bidden afschaffen. Tja, dan zitten de kloosters en abdijen morgen vol. Natuurlijk zal het daar dan ook niet meer rustig en vredig zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#284 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik zit hier ook met twee parkieten die een druk werkende niet meer kon hebben in zijn appartement wegens 'teveel lawaai'! Tiens, tiens. En dan komt er nog een derde aanvliegen die als ik de sluisdeur van de volière opende er recht invloog. Dat beest komt misschien ook van een drukwerkende die ineens geen lawaai meer kon hebben, en het poortje heeft opengezet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#285 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#286 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Niet vanwege 'de geestelijke rust' maar vanwege de stilte en de ruimte die die ordes in overvloed hebben! En het is de bedoeling dat er slechts mensen toegelaten worden -mensen waar jij op zit te zeiken in één of andere bui- die al dat gedoe wat jij zo geweldig vindt, helemaal niet nodig hebben. Bidden zal ik niet doen, maar af en toe een mis bijwonen, zal ik graag doen. Moet kunnen. Als de vrouw van Dutroux in een klooster mag komen, waarm ik dan niet en anderen die geen vlieg kwaad doen en slechts stilte en rust nodig hebben om te kunnen openbloeien. Kan ik ook meteen bijen gaan houden. Vis kweken zoals ze vroeger deden in de middeleeuwen. Sex, uitgaan en drugs houden je bezig (en anderen hier ook, zie ik). Efkens een post bevuilen kan er ook nog bij, beeld ik me in. Moet kunnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#287 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#288 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Heb je de vraag al gesteld? Ik ken een zeer goede kok die het zomerseizoen keihard werkt aan onze kust met vrouw en kinderen. Maar in oktober is hij uitgeblust. Dan gaat hij meerdere maanden op retraite, bij de paters. Het is mogelijk, en het bestaat. Dat is zijn keuze, en zijn manier om de druk te verwerken. Ik kan dat niet aan. Sex,uitgaan en drugs (zuipen) zitten er inderdaad nog teveel in. Maar jij wil ook nog bijen en of vissen kweken. Het is de vader-abt, of het moeder-nonneke die gaat beslissen wat jij doet. In het geval van mn kennis is dat dus koken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#289 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar ik doe aanplantingen, en die hou je in het oog vijf jaar en langer. En het is indd weerom iemand anders die beslist of je blijft of moet gaan. Dat heb je heel goed opgemerkt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#290 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#291 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#292 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Jullie nemen Michelle Martin op, en wij houden seksueel misbruik in de katholieke kerk in de doofpot |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#293 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#294 | |
Banneling
|
![]() Nee hoor. De reactie van een goede samaritaan. Eigenlijk zit je gewoon te hengelen naar een freebie he of een persoonlijke introductie.
Dan kan je lang wachten. ![]() Citaat:
Toch een pluspunt voor je geheugen, flink, een bank vooruit en een kus van de lichtekooi. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#295 |
Minister
|
![]() Ja dat is de reden.
Ongeveer een jaar geleden heeft Marcel Vervloesem, de meest hardcore pedofielenjager van de benelux, dit aan het licht gebracht. Natuurlijk moeten we er niet op rekenen dat VTM een kwaad woord zal zeggen over onze justitie in het nieuws, maar die informatie is wel verspreid via een Nederlands radiostation waarin Vervloesem alles uit de doeken deed. Nog te vinden op youtube trouwens, dat radio - interview Ongeveer een half jaar later heeft justitie een valse aanklacht wegens pedofilie (ironischer kan het niet) georganiseerd tegen Marcel Vervloesem om hem monddood te maken. Als pedofielenjager heeft hij namelijk bezwarend materiaal op zijn PC staan, omdat hij het onderschept en daders opspoort. In België veroordelen ze zo iemand voor "bezit" Er is bewijs dat de aanklacht vals is maar Marcel blijft gegijzeld in de cel, in mensonwaardige omstandigheden. Hij is hartpatiënt en ze steken hem in een kruipkot bij een roker, en hij krijgt zijn medicatie niet op tijd. Ik verwacht mij hier weer aan 21 reacties dat ik een zeveraar ben, van al die Vlaamse kuddedieren die hier verspreiden wat ze in het nieuws hebben gelezen. Maar dit is de waarheid |
![]() |
![]() |
![]() |
#296 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#297 |
Vreemdeling
|
![]() Ik snap de zware aanvallen op de persoon Lance niet. Jullie maken hem uit voor luierik, profiteur, en nog meer. Met welk recht? Hebben jullie dan echt geen respect voor de zwakkere (sorry Lance) medemens? Er zijn er hier die op menselijk vlak complete nullen zijn.
Lance, ik wil jou proficiat wensen omdat jij in jouw omstandigheid toch nog werkt, hoe moeilijk het je ook valt. Vele anderen zouden voor veel minder gewoon gaan stempelen, en op andere manieren aan geld geraken in de misdaad bijvoorbeeld. Jij bent eerlijk, blijft eerlijk, je werkt (hoe moeilijk het je ook valt), je bent tevreden met erg weinig: kortom je bent echt niemand of niets tot last. De laffe aanvallen aan je adres verdien je niet. Ik wens voor jou dat er snel een oplossing komt. Concrete oplossingen kan ik je helaas niet bieden. Blijven zoeken, en hopen op oplossingen. Ik wens je veel rust en gemoedsrust. |
![]() |
![]() |
![]() |
#298 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#299 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
gepamperde, (300 euro voor kost en inwoon), geld opzijzettende( 900 euro per maand over) kan inderdaad op weinig begrip rekenen. Misschien is dat wel omdat hij in een luxe-situatie zit? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#300 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waar zijn de instanties buiten kloosters om in onszelf onze menselijkheid te ontdekken en te zo te vinden wat we zoeken? Het is alsof we van jongs af voor de leeuwen worden geworpen met een beperkte keuze. We komen daarin te kort en drugs, drank en uitgaan is dan de uitlaat van velen. Terwijl er niets krachtiger op je inwerkt dan een confrontatie met jezelf! Lance, neem de rugzak, tent, schuim internet af voor goedkope jeugdherbergen, campings, ... trekt er eens goed op uit en zoek jezelf onder een blote sterrenhemel. Misschien nam ik je eerder niet serieus, maar ik vind het wel moedig dat je met je verhaal naar buiten komt. |
|
![]() |
![]() |