Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 augustus 2014, 15:36   #281
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Ik denk dat je dat helemaal verkeerd ziet ja.
In mijn ogen zijn die vragen de sleutel tot de oplossing van uw probleem, namelijk dat een sociale oplossing waar andere mensen deel van uitmaken, geen optie voor u is op dit moment. Moest dat wel zo zijn, dan gaan er veel deuren open. Het probleem hoeft niet onomkeerbaar te zijn.

Misschien heb je wel een antisociale persoonlijkheidsstoornis. Of misschien niet, maar is er in het verleden iets traumatiserend gebeurd wat u asociaal heeft gemaakt. Misschien heb je gewoon een steuntje in de rug nodig, of moet je de vrouw van je leven tegenkomen.

In uw openingspost kom je voor mij totaal inspiratieloos over en het feit dat je die vragen te persoonlijk vindt, ondanks het feit dat niemand enige antwoorden aan uw naam kan linken, vind ik ook vreemd.

Anyways, het is uw leven en jij maakt ervan wat je wilt.
Vraag jezelf eens af wat je echt gelukkig zou maken in dit leven.
Welke activiteit je het grootste deel van de dag zou doen om daarmee intens gelukkig te zijn.

Stel je voor dat uw hond volgende week ziek wordt, en uw moeder ook nog sterft.
Dan is er helemaal niks meer in uw leven. Bouw dus iets op.
Ga een cursus dansles volgen, en als het je niet aanstaat weet je dat ten minste en probeer je iets anders.
Vermijd lange dagen op internet, dat is niet de echte wereld en eerder een schuilplaats waar je in wegduikt.

Maar door als een geslagen hond in een hoekje te kruipen kom je nergens in dit leven.
Ik denk dat Lance helemaal niet als een geslagen hond in zijn hoekje kruipt. Ik vind hem heel moedig om hier te posten.

En zijn probleemstelling vind ik heel waardevol. Ik ben in hetzelfde geval en ik ken meerdere mensen die veel meer zouden kunnen bijdragen aan de samenleving als er een erkenning zou zijn van het probleem. Sommige mensen met kapitaal vinden die afzondering vanzelf. En die starten iets op.
Maar als je geen kapitaal hebt, en geen 'connecties', dan ga je je niet engageren in een avontuur en blijf je vasthouden wat je hebt. Hoe onleefbaar dat ook is.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2014, 15:58   #282
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
8 uur werken aan een stuk? Sorry, maar mn hondje verwacht me op tijd thuis.
Je begrijpt er geen snars van.

Ga de overheid aanklagen dan. Ik nodig je uit. Je kan gaan tot de Raad van Staten in Straatsburg. Bij de VN kan je ook terecht.

'Ik eis dat 'sociale gevallen' (wat die ook mogen zijn) geen hondjes meer mogen hebben, want die eten te veel en de eigenaar houdt er te veel rekening mee, met dat beest.'

Vas-y. Faites vos jeux.

Laat vooral een voorstel van een vorm van dwangarbeid niet achterwege.
Oud 1 augustus 2014, 16:04   #283
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Mij jaag je niet weg van mijn kinderen en mijn oude moeder.

Ik denk dat er andere oplossingen zijn. Kloosters en abdijen lopen leeg. Die kunnen mensen zoals Lance en ik er laten wonen.

Het enge wat ontbreekt is een erkenning van het probleem en een beetje infrastructuur dat niks moet kosten. En met infrastructuur bedoel ik gewoon de administratieve rompslomp.

En dan kan er veel uit de bus komen dat economisch of sociaal-economisch nuttig is voor de maatschappij.
Hmmm, je wil dus een patersleven zonder te bidden. Abdijen en kloosters trekken je aan wegens de geestelijke rust, maar aanvragen om pater te worden doe je niet. Sorry, boy. het is het één of het ander.
Ikzelf vind een patersleven ook aantrekkelijk, maar hun regeltjes over sex,uitgaan en drugs zinnen me niet.
Als de paters toegeven aan mij, dus vriendinnetjes toelaten,orgies toelaten en dat stomme bidden afschaffen. Tja, dan zitten de kloosters en abdijen morgen vol. Natuurlijk zal het daar dan ook niet meer rustig en vredig zijn.
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2014, 16:08   #284
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lance Bekijk bericht
Maar om terug te komen op mijn hond. Ja, het is maar een hond. En ja, een hond is geen mens. En ja, een huisdier hebben is geen sociaal recht, daar moet je idd budget voor hebben, anders moet je het niet nemen. 100% akkoord. Ik zou met mijn beperkt budget dan ook nooit overwegen om een huisdier aan te schaffen, zelfs geen hamster, laat dat duidelijk zijn!

Echter, in mijn specifiek geval werd de hond door iemand anders gekocht, maar door een tekort aan affectie van zijn 'echte' baasje, toevallig een fulltime werkende maar soit, is hij zich aan mij gaan hechten. Mensen die huisdieren nemen om ze dan vervolgens te verwaarlozen mogen ze van mij met een schoen afkloppen tot ze blauw zien. Een hond neem je als je genoeg tijd, affectie én geld hebt.

Idem voor kinderen, BTW.
Volledig mee akkoord.

Ik zit hier ook met twee parkieten die een druk werkende niet meer kon hebben in zijn appartement wegens 'teveel lawaai'! Tiens, tiens.

En dan komt er nog een derde aanvliegen die als ik de sluisdeur van de volière opende er recht invloog.

Dat beest komt misschien ook van een drukwerkende die ineens geen lawaai meer kon hebben, en het poortje heeft opengezet?
Oud 1 augustus 2014, 16:21   #285
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Volledig mee akkoord.

Ik zit hier ook met twee parkieten die een druk werkende niet meer kon hebben in zijn appartement wegens 'teveel lawaai'! Tiens, tiens.

En dan komt er nog een derde aanvliegen die als ik de sluisdeur van de volière opende er recht invloog.

Dat beest komt misschien ook van een drukwerkende die ineens geen lawaai meer kon hebben, en het poortje heeft opengezet?
Moet jouw moeder die ook gratis kost en inwoon geven?
Oud 1 augustus 2014, 16:22   #286
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Hmmm, je wil dus een patersleven zonder te bidden. Abdijen en kloosters trekken je aan wegens de geestelijke rust, maar aanvragen om pater te worden doe je niet. Sorry, boy. het is het één of het ander.
Ikzelf vind een patersleven ook aantrekkelijk, maar hun regeltjes over sex,uitgaan en drugs zinnen me niet.
Als de paters toegeven aan mij, dus vriendinnetjes toelaten,orgies toelaten en dat stomme bidden afschaffen. Tja, dan zitten de kloosters en abdijen morgen vol. Natuurlijk zal het daar dan ook niet meer rustig en vredig zijn.
Ik ben een vrouw en ik zou me als atheïst wonderwel goed kunnen voelen in een klooster (de tuinen natuurlijk), ook al zitten daar mannen.
Niet vanwege 'de geestelijke rust' maar vanwege de stilte en de ruimte die die ordes in overvloed hebben!

En het is de bedoeling dat er slechts mensen toegelaten worden -mensen waar jij op zit te zeiken in één of andere bui- die al dat gedoe wat jij zo geweldig vindt, helemaal niet nodig hebben.

Bidden zal ik niet doen, maar af en toe een mis bijwonen, zal ik graag doen. Moet kunnen.

Als de vrouw van Dutroux in een klooster mag komen, waarm ik dan niet en anderen die geen vlieg kwaad doen en slechts stilte en rust nodig hebben om te kunnen openbloeien. Kan ik ook meteen bijen gaan houden. Vis kweken zoals ze vroeger deden in de middeleeuwen.

Sex, uitgaan en drugs houden je bezig (en anderen hier ook, zie ik). Efkens een post bevuilen kan er ook nog bij, beeld ik me in. Moet kunnen.
Oud 1 augustus 2014, 16:28   #287
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Moet jouw moeder die ook gratis kost en inwoon geven?
Ik ben de moeder. Maar jij noemde mij een parasiet enkele posten geleden.

Weet je het allemaal niet meer?

Misschien werk je te hard en te lang.
Oud 1 augustus 2014, 17:03   #288
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben een vrouw en ik zou me als atheïst wonderwel goed kunnen voelen in een klooster (de tuinen natuurlijk), ook al zitten daar mannen.
Niet vanwege 'de geestelijke rust' maar vanwege de stilte en de ruimte die die ordes in overvloed hebben!

En het is de bedoeling dat er slechts mensen toegelaten worden -mensen waar jij op zit te zeiken in één of andere bui- die al dat gedoe wat jij zo geweldig vindt, helemaal niet nodig hebben.

Bidden zal ik niet doen, maar af en toe een mis bijwonen, zal ik graag doen. Moet kunnen.

Als de vrouw van Dutroux in een klooster mag komen, waarm ik dan niet en anderen die geen vlieg kwaad doen en slechts stilte en rust nodig hebben om te kunnen openbloeien. Kan ik ook meteen bijen gaan houden. Vis kweken zoals ze vroeger deden in de middeleeuwen.

Sex, uitgaan en drugs houden je bezig (en anderen hier ook, zie ik). Efkens een post bevuilen kan er ook nog bij, beeld ik me in. Moet kunnen.
Reeds eeuwenlang laten de paters of nonnekes mensen toe in hun gemeenschap.Ook vandaag nog. Als je eens met een pastoor of moeder-overste of pater gaat praten geraakt je probleem misschien opgelost. Zelfs de vrouw van Dutroux heeft hulp gevraagd en gekregen.
Heb je de vraag al gesteld?
Ik ken een zeer goede kok die het zomerseizoen keihard werkt aan onze kust met vrouw en kinderen. Maar in oktober is hij uitgeblust. Dan gaat hij meerdere maanden op retraite, bij de paters. Het is mogelijk, en het bestaat.
Dat is zijn keuze, en zijn manier om de druk te verwerken. Ik kan dat niet aan. Sex,uitgaan en drugs (zuipen) zitten er inderdaad nog teveel in.
Maar jij wil ook nog bijen en of vissen kweken. Het is de vader-abt, of het moeder-nonneke die gaat beslissen wat jij doet. In het geval van mn kennis is dat dus koken.
Oud 1 augustus 2014, 20:31   #289
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Reeds eeuwenlang laten de paters of nonnekes mensen toe in hun gemeenschap.Ook vandaag nog. Als je eens met een pastoor of moeder-overste of pater gaat praten geraakt je probleem misschien opgelost. Zelfs de vrouw van Dutroux heeft hulp gevraagd en gekregen.
Heb je de vraag al gesteld?
Ik ken een zeer goede kok die het zomerseizoen keihard werkt aan onze kust met vrouw en kinderen. Maar in oktober is hij uitgeblust. Dan gaat hij meerdere maanden op retraite, bij de paters. Het is mogelijk, en het bestaat.
Dat is zijn keuze, en zijn manier om de druk te verwerken. Ik kan dat niet aan. Sex,uitgaan en drugs (zuipen) zitten er inderdaad nog teveel in.
Maar jij wil ook nog bijen en of vissen kweken. Het is de vader-abt, of het moeder-nonneke die gaat beslissen wat jij doet. In het geval van mn kennis is dat dus koken.
Dat is heel tof voor die uitgebluste kok.

Maar ik doe aanplantingen, en die hou je in het oog vijf jaar en langer.

En het is indd weerom iemand anders die beslist of je blijft of moet gaan. Dat heb je heel goed opgemerkt.
Oud 1 augustus 2014, 22:07   #290
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Kan je dat aan iemand zien als hij onder invloed is van die pillen?
Over het algemeen zijn ze nogal aan de obese kant ..
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2014, 22:08   #291
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk dat Lance helemaal niet als een geslagen hond in zijn hoekje kruipt. Ik vind hem heel moedig om hier te posten.

En zijn probleemstelling vind ik heel waardevol. Ik ben in hetzelfde geval en ik ken meerdere mensen die veel meer zouden kunnen bijdragen aan de samenleving als er een erkenning zou zijn van het probleem. Sommige mensen met kapitaal vinden die afzondering vanzelf. En die starten iets op.
Maar als je geen kapitaal hebt, en geen 'connecties', dan ga je je niet engageren in een avontuur en blijf je vasthouden wat je hebt. Hoe onleefbaar dat ook is.
²!
Oud 1 augustus 2014, 22:10   #292
Eurosceptic
Minister

Standaard

Citaat:

Als de vrouw van Dutroux in een klooster mag komen, waarm ik dan niet en anderen die geen vlieg kwaad doen en slechts stilte en rust nodig hebben om te kunnen openbloeien.
Omdat justitie het op een akkoordje gooit met de katholieke kerk.
Jullie nemen Michelle Martin op, en wij houden seksueel misbruik in de katholieke kerk in de doofpot
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2014, 22:39   #293
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Omdat justitie het op een akkoordje gooit met de katholieke kerk.
Jullie nemen Michelle Martin op, en wij houden seksueel misbruik in de katholieke kerk in de doofpot
zou dit de reden zijn?
Oud 2 augustus 2014, 09:15   #294
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Man toch, wat een opgefokte reactie, Johny Boy.
Nee hoor. De reactie van een goede samaritaan. Eigenlijk zit je gewoon te hengelen naar een freebie he of een persoonlijke introductie.
Dan kan je lang wachten.

Citaat:
Hopelijk ga je met de vrouwen "die je toevallig kent in het milieu" wat vriendelijker om.
professioneel, zoals het hoort, en af en toe een klets op de bips.
Toch een pluspunt voor je geheugen, flink, een bank vooruit en een kus van de lichtekooi.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2014, 18:30   #295
Eurosceptic
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
zou dit de reden zijn?
Ja dat is de reden.
Ongeveer een jaar geleden heeft Marcel Vervloesem, de meest hardcore pedofielenjager van de benelux, dit aan het licht gebracht.
Natuurlijk moeten we er niet op rekenen dat VTM een kwaad woord zal zeggen over onze justitie in het nieuws, maar die informatie is wel verspreid via een Nederlands radiostation waarin Vervloesem alles uit de doeken deed.
Nog te vinden op youtube trouwens, dat radio - interview

Ongeveer een half jaar later heeft justitie een valse aanklacht wegens pedofilie (ironischer kan het niet) georganiseerd tegen Marcel Vervloesem om hem monddood te maken. Als pedofielenjager heeft hij namelijk bezwarend materiaal op zijn PC staan, omdat hij het onderschept en daders opspoort.
In België veroordelen ze zo iemand voor "bezit"

Er is bewijs dat de aanklacht vals is maar Marcel blijft gegijzeld in de cel, in mensonwaardige omstandigheden. Hij is hartpatiënt en ze steken hem in een kruipkot bij een roker, en hij krijgt zijn medicatie niet op tijd.

Ik verwacht mij hier weer aan 21 reacties dat ik een zeveraar ben, van al die Vlaamse kuddedieren die hier verspreiden wat ze in het nieuws hebben gelezen.
Maar dit is de waarheid
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2014, 20:05   #296
Lance
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door izzy Bekijk bericht
Dit is ongelooflijk en pure dierenmishandeling. Kijk eens in de spiegel: misschien ben je zelf ook wel gehecht aan de hond. Je bent zo zielig trouwens, hoe je hier wanhopig naar aandacht en begrip zoekt. Heeft je moeder je verwaarloosd? Moet ze worden afgeklopt met een schoen? Bijna heel je wereldbeeld zit verkeerd. Het is volstrekt normaal dat mensen zich aan elkaar en huisdieren hechten. Als uw moeder zich niet aan uw vader had gehecht, was je nooit op deze wereld verschenen. En op het internet: ik ken volwassen mensen die jarenlang op jongerenfora blijven plakken. Alleen kun jij daar blijkbaar niet mee om. Of had je liever dat het niet was gebeurd met de hond? Dan moest je nooit een hond in huis nemen maar het verleden kun je niet terug draaien. Leer ermee leven of verlaat zelf hetgeen dat je ontgroeit bent op de beste manier zonder links of rechts klappen uit te delen, dus ook niet aan je moeder of de hond. Over het algemeen, wie geen hechtingen wil, moet zich ook niet in gezelschap van mensen en dieren begeven.
Volgens mij moet jij dringend leren lezen, want je slaat de bal volledig mis. Je leest snel tussen de lijnen iets van een schoen en blauw kloppen en je geeft een achterlijke reactie die geen enkele betrekking heeft op mijn bericht. Volgende keer beter dan maar.
Lance is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2014, 21:38   #297
Lambertine Knossos
Vreemdeling

Standaard

Ik snap de zware aanvallen op de persoon Lance niet. Jullie maken hem uit voor luierik, profiteur, en nog meer. Met welk recht? Hebben jullie dan echt geen respect voor de zwakkere (sorry Lance) medemens? Er zijn er hier die op menselijk vlak complete nullen zijn.

Lance, ik wil jou proficiat wensen omdat jij in jouw omstandigheid toch nog werkt, hoe moeilijk het je ook valt.
Vele anderen zouden voor veel minder gewoon gaan stempelen, en op andere manieren aan geld geraken in de misdaad bijvoorbeeld.

Jij bent eerlijk, blijft eerlijk, je werkt (hoe moeilijk het je ook valt), je bent tevreden met erg weinig: kortom je bent echt niemand of niets tot last.

De laffe aanvallen aan je adres verdien je niet.
Ik wens voor jou dat er snel een oplossing komt. Concrete oplossingen kan ik je helaas niet bieden. Blijven zoeken, en hopen op oplossingen. Ik wens je veel rust en gemoedsrust.
Lambertine Knossos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2014, 21:40   #298
Lambertine Knossos
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door izzy Bekijk bericht
Dit is ongelooflijk en pure dierenmishandeling. Kijk eens in de spiegel: misschien ben je zelf ook wel gehecht aan de hond. Je bent zo zielig trouwens, hoe je hier wanhopig naar aandacht en begrip zoekt. Heeft je moeder je verwaarloosd? Moet ze worden afgeklopt met een schoen? Bijna heel je wereldbeeld zit verkeerd. Het is volstrekt normaal dat mensen zich aan elkaar en huisdieren hechten. Als uw moeder zich niet aan uw vader had gehecht, was je nooit op deze wereld verschenen. En op het internet: ik ken volwassen mensen die jarenlang op jongerenfora blijven plakken. Alleen kun jij daar blijkbaar niet mee om. Of had je liever dat het niet was gebeurd met de hond? Dan moest je nooit een hond in huis nemen maar het verleden kun je niet terug draaien. Leer ermee leven of verlaat zelf hetgeen dat je ontgroeit bent op de beste manier zonder links of rechts klappen uit te delen, dus ook niet aan je moeder of de hond. Over het algemeen, wie geen hechtingen wil, moet zich ook niet in gezelschap van mensen en dieren begeven.
Serieuze kortsluiting in je kop?
Lambertine Knossos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2014, 07:31   #299
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lambertine Knossos Bekijk bericht
Ik snap de zware aanvallen op de persoon Lance niet. Jullie maken hem uit voor luierik, profiteur, en nog meer. Met welk recht? Hebben jullie dan echt geen respect voor de zwakkere (sorry Lance) medemens? Er zijn er hier die op menselijk vlak complete nullen zijn.

Lance, ik wil jou proficiat wensen omdat jij in jouw omstandigheid toch nog werkt, hoe moeilijk het je ook valt.
Vele anderen zouden voor veel minder gewoon gaan stempelen, en op andere manieren aan geld geraken in de misdaad bijvoorbeeld.

Jij bent eerlijk, blijft eerlijk, je werkt (hoe moeilijk het je ook valt), je bent tevreden met erg weinig: kortom je bent echt niemand of niets tot last.

De laffe aanvallen aan je adres verdien je niet.
Ik wens voor jou dat er snel een oplossing komt. Concrete oplossingen kan ik je helaas niet bieden. Blijven zoeken, en hopen op oplossingen. Ik wens je veel rust en gemoedsrust.
De goedbetaalde (1200 euro voor 25 uur),
gepamperde, (300 euro voor kost en inwoon),
geld opzijzettende( 900 euro per maand over) kan inderdaad op weinig begrip rekenen.
Misschien is dat wel omdat hij in een luxe-situatie zit?
Oud 3 augustus 2014, 08:06   #300
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:

En omdat wij allemaal zo verschillend zijn wringt het schoentje bij velen in een maatschappij die naar uniformiteit streeft.
Waar zijn de instanties buiten kloosters om in onszelf onze menselijkheid te ontdekken en te zo te vinden wat we zoeken?
Het is alsof we van jongs af voor de leeuwen worden geworpen met een beperkte keuze. We komen daarin te kort en drugs, drank en uitgaan is dan de uitlaat van velen. Terwijl er niets krachtiger op je inwerkt dan een confrontatie met jezelf!

Lance, neem de rugzak, tent, schuim internet af voor goedkope jeugdherbergen, campings, ... trekt er eens goed op uit en zoek jezelf onder een blote sterrenhemel.

Misschien nam ik je eerder niet serieus, maar ik vind het wel moedig dat je met je verhaal naar buiten komt.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be