Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 augustus 2014, 20:09   #281
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Nee, die chauffeur is nooit verhoord geweest. En ik kan dat weten daar een vriend van mij bij De Lijn werkt, waar ik enkele keren per week contact mee heb. Zijn versie is in het geheel niet gehoord. Trouwens is het ondertussen voor de volle 100% geweten dat het inderdaad weer een allochtoonse was.

Dit word dus niet vermeld op radio en TV. Maar er word wel voor de volle 100% de schuld van het incident aan de chauffeur toegekend.

Wat er weer wel doodgezwegen word op radio en TV is dat er gisteren een chauffeur van Lijn 17 in Antwerpen overvallen werd door 2 allochtoonse boefjes, die er met de dagontvangst vandoor zijn gegaan na de chauffeur met een mes bedreigd te hebben. Er waren op dat ogenblik geen passagiers op de bus. De chauffeur die in schoktoestand verkeerd is er met de schrik vanaf gekomen. U kan het verslag lezen op HLN.be.

De dagontvangst is tegenwoordig uitermate miniem daar de meeste reizigers een abonnement of een rittenkaart hebben. Maar toch vinden die boefjes, of laten we zeggen willen ze het risico lopen, omdat ze weten dat ze er waarschijnlijk straffeloos mee ontsnappen en indien gepakt er met een berisping vanaf komen.

Het zijn toch altijd met de allochtonenen dat er zever is. Die mensen zou men ineens best het gebruik maken van het openbaar vervoer, weigeren.
Dat is raar, wist uw vriend bij de Lijn dan niet dat de chauffeur voor een pachter reed?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2014, 20:19   #282
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Als je de bus stillegt, gijzel je andere klanten. Dat is gewoonweg onaanvaardbaar.
Even zeggen wat de mogelijkheden zijn. De busschauffeurs hebben 3 opties.

- Eerste optie is de centrale opbellen. Dan komt hun bericht helemaal onderaan het computerscherm in de dispatching terecht. Onderaan de lijst van meldingen wel te verstaan.

- Tweede optie die ze hebben is op een rode knop op het dashbord drukken. Dan komt hun melding helemaal bovenaan de lijst met meldingen.

- Derde optie is een voetpedaal bedienen. Dan komt buitenaan de bus de melding SOS politie help in plaats van het ritnummer. Alle pinklichten gaan aan en binnenin de bus gaan mogelijk zwaailichten aan. Wat er dan in de bus gebeurd word rechtstreeks naar de centrale gestuurd (audio) en de hele dispatch kan dan via luidspreker horen wat er in de bus gebeurd, en politie word automatisch gecontacteerd. Het gevaar bij dit laatste is dat de agressor nog aggressiever word.

Laatst gewijzigd door DeProf_eet : 27 augustus 2014 om 20:20.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2014, 20:22   #283
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Dat is raar, wist uw vriend bij de Lijn dan niet dat de chauffeur voor een pachter reed?
Ja dat wist hij wel en heeft het mij bevestigd, maar wat doet dat er toe ? Bedoelt ge dat ge denkt dat die bussen er anders uit zien ? Ik begrijp niet waar ge naar toe wilt hoor. In elk geval zijn die bussen juist hetzelfde en enkel een goed geinformeerde reiziger weet dat hoor. In Anwerpen is er zo bvb maar een buslijn. En nu gaat gij me even zeggen welk busnummer dat is. Tip: het is een buslijn die altijd rijd bij een algemene staking.

Laatst gewijzigd door DeProf_eet : 27 augustus 2014 om 20:27.
Oud 27 augustus 2014, 20:26   #284
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja dat wist hij wel en heeft het mij bevestigd, maar wat doet dat er toe ?
Dat pachters hun eigen personeelsbeleid voeren.
Uw vriend kon dus evengoed bij BASF werken.
Oud 27 augustus 2014, 20:29   #285
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat pachters hun eigen personeelsbeleid voeren.
Uw vriend kon dus evengoed bij BASF werken.
Ja, kan kloppen. So what ? Ik heb het hier enkel over bussen van De lijn die niet in onderaanneming werken. Maar antwoord maar eens eerst op mijn # 290.

Wist je bvb dat er nergens zoveel allochtonen werken bij De Lijn als in Antwerpen ? Eens buiten Antwerpen zijn er zo goed als geen allochtoonse busschauffeurs. Ook toeval zeker ? Men moet eens dringend stoppen bij De Lijn met het bijna doodpamperen van de allochtonen. Wedden dat als die chauffeur van het incident een allochtoon was men hem niet zomaar had buitengegooid, niettegenstaande hij wel (rekening houdende met het korte lontje van zo'n kerels) veel harder tekeer had gegaan.

Laatst gewijzigd door DeProf_eet : 27 augustus 2014 om 20:35.
Oud 27 augustus 2014, 20:32   #286
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, kan kloppen. So what ? Ik heb het hier enkel over bussen van De lijn die niet in onderaanneming werken. Maar antwoord maar eens eerst op mijn # 290.
Ik niet, ik heb het enkel over het geval in Mechelen.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 27 augustus 2014 om 20:36.
Oud 27 augustus 2014, 20:40   #287
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:

Wist je bvb dat er nergens zoveel allochtonen werken bij De Lijn als in Antwerpen ? Eens buiten Antwerpen zijn er zo goed als geen allochtoonse busschauffeurs. Ook toeval zeker ? Men moet eens dringend stoppen bij De Lijn met het bijna doodpamperen van de allochtonen. Wedden dat als die chauffeur van het incident een allochtoon was men hem niet zomaar had buitengegooid, niettegenstaande hij wel (rekening houdende met het korte lontje van zo'n kerels) veel harder tekeer had gegaan.
Is het niet logisch dat er veel allochtonen buschauffeur in Antwerpen zijn?
Vraag ook ineens aan uw vriend bij de Lijn hoeveel allochtonen er op de (beter betaalde) Centrale Diensten van De Lijn zitten...

Laatst gewijzigd door Another Jack : 27 augustus 2014 om 20:42.
Oud 27 augustus 2014, 20:45   #288
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypostase Bekijk bericht
Allochtonen kunnen niet veel goed doen.

Als ze niet werken, zijn het profiteurs, als ze wel werken, dan moet hun werkgever ophouden met allochtonen te pamperen
.

Ik kan het alleen maar aanmoedigen dat allochtonen gaan werken.
Ook al.
Oud 27 augustus 2014, 20:51   #289
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Allochtonen kunnen niet veel goed doen.

Als ze niet werken, zijn het profiteurs, als ze wel werken, dan moet hun werkgever ophouden met allochtonen te pamperen.

Ik kan het alleen maar aanmoedigen dat allochtonen gaan werken.
Vlamingen onder elkaar kunnen al moeilijk met elkaar samenleven.

Wat zou er dan gebeuren moest je daar verschillende nationaliteiten mee vermengen?
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2014, 20:53   #290
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Vlamingen onder elkaar kunnen al moeilijk met elkaar samenleven.

Wat zou er dan gebeuren moest je daar verschillende nationaliteiten mee vermengen?
Dat is al eeuwenlang bezig, dacht ik..
Oud 27 augustus 2014, 20:59   #291
Demper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is bijzaak.
Waar het behoort om te draaien, is dat elkeen respect heeft voor de wet en lokale cultuur.
Dat een overgroot gedeelte van de allochtonen moeite heeft om zich aan te passen, zal u mij niet horen ontkennen.
Dat ik van oordeel ben, dat als onze gebruiken en onze cultuur hen niet aanstaat, ze misschien beter terug naar hun geweldige land gaan, zal ik niet onder stoelen of banken steken.

Maar laat ons wel fair blijven. Allochtonen, die hier werken, samen met ons leven en onze cultuur respecteren, die zijn welkom. Meer zelfs, ze zijn in mijn ogen belangrijker dan die Vlaming die liever lui dan moe is en bijgevolg profiteert van onze sociale zekerheid. Want mijn beste, luiaards, dat is het vergif in deze samenleving.
Ik lees nochtans behoorlijk wat slechte verhalen over uw opgehemelde werkende allochtonen.
Oud 27 augustus 2014, 21:03   #292
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is bijzaak.
Waar het behoort om te draaien, is dat elkeen respect heeft voor de wet en lokale cultuur.
Dat een overgroot gedeelte van de allochtonen moeite heeft om zich aan te passen, zal u mij niet horen ontkennen.
Dat ik van oordeel ben, dat als onze gebruiken en onze cultuur hen niet aanstaat, ze misschien beter terug naar hun geweldige land gaan, zal ik niet onder stoelen of banken steken.

Maar laat ons wel fair blijven. Allochtonen, die hier werken, samen met ons leven en onze cultuur respecteren, die zijn welkom. Meer zelfs, ze zijn in mijn ogen belangrijker dan die Vlaming die liever lui dan moe is en bijgevolg profiteert van onze sociale zekerheid. Want mijn beste, luiaards, dat is het vergif in deze samenleving.
En de echte schurken, wat zijn die dan?
Oud 27 augustus 2014, 21:04   #293
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik lees nochtans behoorlijk wat slechte verhalen over uw opgehemelde werkende allochtonen.
Dat soort lezer staat toevallig op de cover van de Knack van deze week:

Ik citeer:
"Klimaatopwarming, pensioen, islamitische staat, ebola, ontslag, vreemdelingen, inbraak, Alzheimer.
Angst.
Waarom zijn we eigenlijk zo bang?"

Heel interessant artikel...
Oud 27 augustus 2014, 21:05   #294
Demper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U begrijpt het niet. Ik zei dat ik van oordeel ben dat ze de wet moeten respecteren, alsook onze cultuur.
Voorwerp worden van 'slechte verhalen' doe je niet door de wet en de lokale cultuur te respecteren.
Veel Turken en Marokkanen kuisen hun kont af aan de lokale wetten en cultuur.
Oud 27 augustus 2014, 21:08   #295
Demper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Klopt.
Wat is nu uw punt?
Dat we minder moeten zeveren.

De open deuren moeten dicht.

Dat is het begin.
Oud 27 augustus 2014, 21:09   #296
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Nee, die chauffeur is nooit verhoord geweest. En ik kan dat weten daar een vriend van mij bij De Lijn werkt, waar ik enkele keren per week contact mee heb. Zijn versie is in het geheel niet gehoord.
LOL! Is dat diezelfde maat die vorig jaar nog beweerde dat De Lijn alle controleurs ging afschaffen én meteen ook alle boetes? Was toen ook vergezeld van een tirade over 'allochtoons gespuis', een nogal frequent wederkerend thema bij u. Want in dat geval...

Trouwens, de chauffeur in kwestie werkte niet bij De Lijn, maar bij een pachter. Uwe maat weet dus naar alle waarschijnlijkheid juist niks van wat die chauffeur zijn baas (de pachter dus) hem al dan niet gevraagd heeft.

Citaat:
Trouwens is het ondertussen voor de volle 100% geweten dat het inderdaad weer een allochtoonse was.

Dit word dus niet vermeld op radio en TV. Maar er word wel voor de volle 100% de schuld van het incident aan de chauffeur toegekend.

Wat er weer wel doodgezwegen word op radio en TV is dat er gisteren een chauffeur van Lijn 17 in Antwerpen overvallen werd door 2 allochtoonse boefjes, die er met de dagontvangst vandoor zijn gegaan na de chauffeur met een mes bedreigd te hebben. Er waren op dat ogenblik geen passagiers op de bus. De chauffeur die in schoktoestand verkeerd is er met de schrik vanaf gekomen. U kan het verslag lezen op HLN.be.

De dagontvangst is tegenwoordig uitermate miniem daar de meeste reizigers een abonnement of een rittenkaart hebben. Maar toch vinden die boefjes, of laten we zeggen willen ze het risico lopen, omdat ze weten dat ze er waarschijnlijk straffeloos mee ontsnappen en indien gepakt er met een berisping vanaf komen.

Het zijn toch altijd met de allochtonenen dat er zever is. Die mensen zou men ineens best het gebruik maken van het openbaar vervoer, weigeren.
Zie je wat ik bedoel, Jan?

Laatst gewijzigd door Scorpio : 27 augustus 2014 om 21:10.
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2014, 21:11   #297
Demper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, want dat is hetzelfde als iets verbieden in de plaats van een oplossing zoeken voor een issue waarop men het verbod wil toepassen.

Men moet gewoon strenger en consequenter worden. Misdaden moeten bestraft worden, zonder daarbij steeds weer in de val van het politiek correct denken te willen vallen.
Dan wens ik u veel succes met uw project.
Oud 27 augustus 2014, 21:12   #298
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
En de echte schurken, wat zijn die dan?
De miezerige typetjes die politiek gebruiken om in alle anonimiteit hun eigen middelmatigheid, hun slechte keuzes, gebrek aan talent, frustraties op anderen af te reageren.

Volgens mij, he Xeno.
Oud 27 augustus 2014, 21:16   #299
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Dan wens ik u veel succes met uw project.
Uw politiek project komt zijn mokerslag maar moeilijk te boven, precies...
Toon eens wat lef en engageer u!
Het is nu dat ze u nodig hebben!
Oud 27 augustus 2014, 21:17   #300
Demper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De miezerige typetjes die politiek gebruiken om in alle anonimiteit hun eigen middelmatigheid, hun slechte keuzes, gebrek aan talent, frustraties op anderen af te reageren.

Volgens mij, he Xeno.
Dan zit Vlaanderen vol van deze miezerige typetjes.

Ze zitten allemaal te kankeren op de Belgische politiek.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be