![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#282 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ondertussen, in het land dat de War On Drugs heeft uitgevonden:
Citaat:
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#283 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Aan alle mensen die zelf eens iets drinken Wat als ge uw eigen kind betrapt ? ![]() Stel je voor 16 jaar , komen thuis met dwaze ogen en een verschrikkkelijk stinkende adem.Hangen daar in de zetel met braakneigingen worden aggressief bij de minste opmerking en brallen de grootste onzin uit.... Wat dan ? ![]() ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 25 september 2014 om 15:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#284 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#285 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#286 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#287 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De oorlog tegen de drugs heeft twee belangrijke doelstellingen: 1. Een excuus leveren voor de expansie van VS militaire basissen 2. Controle van de distributie zodat de meeste winst blijft plakken bij VS handelaars. Als je eerstehands verhalen hoort van hoe DEA vliegtuigen vol cocaïne Bolivia uitgevlogen werden vóór de tijd van Morales (die de DEA het land uitgewezen heeft) en hoe de kolonel die daar vragen over stelde weggepromoveerd werd dien je wel wat sceptisch te worden. De bestrijders bleken handelaars te zijn. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 25 september 2014 om 16:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#288 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#289 |
Gouverneur
|
![]() 't Schijnt dat we hier in de Lage Landen de uitzondering zijn door dat met tabak te mengen. Feitelijk ook een dwaze praktijk: in Nederland hebben ze hun wiet zo opgefokt dat hij 20-25% THC bevat waar pakweg de wilde cannabis in Kazachstan 4% bevat en dan gaan ze hem maar aanlengen met een bewezen gevaarlijk product dat weinig voordelen biedt, verslavend is en longkanker veroorzaakt.
In de voorlichting gaat het daar nooit over, het is altijd van: blijf eraf. Maar nooit gaat het over het gezondheidsaspect van wie toch gebruikt. En dan is de wetenschap zeer duidelijk: buiten irritatie van de trilhaartjes in de longen valt het puur roken van cannabis nogal mee. De longkankers komen voor wanneer je tabak bijmengt (gelukkig beschermt de cannabis hier een beetje tegen). Nog beter is verdampen, maar welke puber doet dat? Kent dat? Dus bedankt om het punt voor goede preventie nog eens te benadrukken. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#290 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Zelfs Warren Buffett doet nu mee. Hij verkoopt producten om te kweken. Wie het laatste meedoet is een rot ei. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#291 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#292 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
hangt van kind tot kind af, sommige vinden daar een thuishaven\cultuur in en hangen vast. Ik denk een veilig warm huis met stabiele ouders daar niet teveel problemen met zal ervaren. Vanaf de drugs boven die band komt te staan is het wel een ongewenste situatie. Love conquers all, who do ya love? Laatst gewijzigd door Peche : 26 september 2014 om 08:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#293 |
Banneling
|
![]() ah een zoon. ik speel met barbiepoppen en my little pony. prinses dit prinses dat. mijn wereld is omgeven van vrouwen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#294 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zet coffeeshops en dat tij keert ook met de tijd. Nu kan men bijna nergens blowen en duwen ze de gebruikers in allerlei situaties die voorkomen kunnen worden. We need a shop. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#295 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Persoonlijk vind ik dat men 21 jaar zou moeten zijn om te mogen gebruiken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#296 |
Banneling
|
![]() Ja maar een wetgeving leert ze niets. Van fouten leer je het meest. Een wijzend vingertje van inconsequente figuren lokt alleen maar rebellie uit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#297 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Van fouten leer je inderdaad veel meer dan van successen, maar die komen altijd met een te betalen prijs. Goede preventie is zeer belangrijk, ik zal mijn kinderen dan ook nooit voorliegen wat drugs betreft, maar eerlijkheidshalve moet ik wel toegeven dat ik niet alles ken: mijn kennis over MDMA bv is zeer beperkt. Wat zeg ik, de meeste drugs ken ik niet, laat staan van zien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#298 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De meest verstokte rokers die ik ken zijn juist die mensen die tijdens hun puberteit een totaal verbod te horen kregen.Als ik je ooit betrap met een sigaret....dan zal het...je kent het wel Ik zou zeggen kijk ...als je wil doe maar....maar dit zijn de nadelen en de gevaren....De verboden vrucht smaakt altijd het best. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#299 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Maar bij mensen die reeds in een moeilijke thuis situatie zitten en dan met alcohol of drugs beginnen is de kans op het ontwikkelen van extra problemen gewoon een stuk groter. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#300 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 26 september 2014 om 13:00. |
|
![]() |
![]() |