Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 september 2014, 13:54   #281
JBM
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Aan alle mensen die zelf eens iets gebruiken.
Wat als ge uw eigen kind betrapt?
Stel je voor 16 jaar, komen thuis met rode ogen en een verschrikkelijke goesting naar zoetwaren. Hangen daar in de zetel met de domste cartoons te lachen...
Wat dan? De cultuur verandert, je brave kind wordt groot en hangt daar bij vrienden met de joint... Wat dan?
Ik zou vragen om voor pa, for old times sake, ook nog eens eentje te rollen
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2014, 14:55   #282
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

ondertussen, in het land dat de War On Drugs heeft uitgevonden:

Citaat:
t may be an off-year election, but it's a big one for drug policy reform. In seven weeks, voters across the country will have a chance to accelerate the unprecedented momentum to legalize marijuana and end the wider drug war. In fact, there are more drug policy reform questions on the ballot this November than ever in American history. Voter initiatives -- primarily reforming or repealing marijuana laws -- appear on the ballots in seven states, at least 17 municipalities and one U.S. territory. To help you keep score at home, here's an overview, starting with the highest-profile measures.
http://www.huffingtonpost.com/stephe...b_5844152.html
Oud 25 september 2014, 15:29   #283
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Aan alle mensen die zelf eens iets gebruiken.
Wat als ge uw eigen kind betrapt?
Stel je voor 16 jaar, komen thuis met rode ogen en een verschrikkelijke goesting naar zoetwaren. Hangen daar in de zetel met de domste cartoons te lachen...
Wat dan? De cultuur verandert, je brave kind wordt groot en hangt daar bij vrienden met de joint... Wat dan?
Ziehier het antwoord

Aan alle mensen die zelf eens iets drinken
Wat als ge uw eigen kind betrapt ?
Stel je voor 16 jaar , komen thuis met dwaze ogen en een verschrikkkelijk stinkende adem.Hangen daar in de zetel met braakneigingen worden aggressief bij de minste opmerking en brallen de grootste onzin uit....
Wat dan ? De cultuur is nog steeds hetzelfde , je brave kind wordt groot en hangt daar bij vrienden met het bier....Wat dan ?

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 25 september 2014 om 15:34.
fred vanhove is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2014, 15:34   #284
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik herinner me dat ik mijn zoon - hij was wel al volwassen, een jointje zag roken. Ik werd flink boos, ik vertelde hem dat als hij dan toch wiet moest roken hij het best zonder die tabak-smeerlapperij deed.
Kun je wiet dan zuiver roken?
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2014, 15:38   #285
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Ja.
Oud 25 september 2014, 15:38   #286
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2014, 16:03   #287
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
ondertussen, in het land dat de War On Drugs heeft uitgevonden:

http://www.huffingtonpost.com/stephe...b_5844152.html
Europese investeerders kunnen nu al Amerikaanse marihuana aandelen kopen op de beurs ondertussen dat de verkoop van marihuana in eigen land verboden is. Of hoe de Europese kortzichtige anti marihuanawetgeving de VS bedrijven een grote voorsprong geeft in deze toekomstige legale miljardenmarkt. We denken nog dat het om gezondheid zou gaan. We zouden beter moeten weten gezien de legalisering van dodelijkere substanties zoals tabak en alcohol.

De oorlog tegen de drugs heeft twee belangrijke doelstellingen:

1. Een excuus leveren voor de expansie van VS militaire basissen

2. Controle van de distributie zodat de meeste winst blijft plakken bij VS handelaars.

Als je eerstehands verhalen hoort van hoe DEA vliegtuigen vol cocaïne Bolivia uitgevlogen werden vóór de tijd van Morales (die de DEA het land uitgewezen heeft) en hoe de kolonel die daar vragen over stelde weggepromoveerd werd dien je wel wat sceptisch te worden. De bestrijders bleken handelaars te zijn.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 25 september 2014 om 16:12.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2014, 08:03   #288
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In de VS wordt wiet omzeggens altijd zuiver gerookt.
Oud 26 september 2014, 08:03   #289
plǝɹǝʍ ǝp
Gouverneur

plǝɹǝʍ ǝp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
't Schijnt dat we hier in de Lage Landen de uitzondering zijn door dat met tabak te mengen. Feitelijk ook een dwaze praktijk: in Nederland hebben ze hun wiet zo opgefokt dat hij 20-25% THC bevat waar pakweg de wilde cannabis in Kazachstan 4% bevat en dan gaan ze hem maar aanlengen met een bewezen gevaarlijk product dat weinig voordelen biedt, verslavend is en longkanker veroorzaakt.

In de voorlichting gaat het daar nooit over, het is altijd van: blijf eraf. Maar nooit gaat het over het gezondheidsaspect van wie toch gebruikt. En dan is de wetenschap zeer duidelijk: buiten irritatie van de trilhaartjes in de longen valt het puur roken van cannabis nogal mee. De longkankers komen voor wanneer je tabak bijmengt (gelukkig beschermt de cannabis hier een beetje tegen). Nog beter is verdampen, maar welke puber doet dat? Kent dat?

Dus bedankt om het punt voor goede preventie nog eens te benadrukken.

plǝɹǝʍ ǝp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2014, 08:06   #290
plǝɹǝʍ ǝp
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Europese investeerders kunnen nu al Amerikaanse marihuana aandelen kopen op de beurs ondertussen dat de verkoop van marihuana in eigen land verboden is. Of hoe de Europese kortzichtige anti marihuanawetgeving de VS bedrijven een grote voorsprong geeft in deze toekomstige legale miljardenmarkt. We denken nog dat het om gezondheid zou gaan. We zouden beter moeten weten gezien de legalisering van dodelijkere substanties zoals tabak en alcohol.
Grappig om te zien hoe cannabis nu omarmd wordt om dezelfde reden als het verboden werd: geld.

Zelfs Warren Buffett doet nu mee. Hij verkoopt producten om te kweken. Wie het laatste meedoet is een rot ei.
Oud 26 september 2014, 08:11   #291
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ziehier het antwoord

Aan alle mensen die zelf eens iets drinken
Wat als ge uw eigen kind betrapt ?
Stel je voor 16 jaar , komen thuis met dwaze ogen en een verschrikkkelijk stinkende adem.Hangen daar in de zetel met braakneigingen worden aggressief bij de minste opmerking en brallen de grootste onzin uit....
Wat dan ? De cultuur is nog steeds hetzelfde , je brave kind wordt groot en hangt daar bij vrienden met het bier....Wat dan ?
Zolang ze met een ijzeren onderbroek vertrekken en te voet mag quasi alles. Vanaf vriendjes met getunede bakken onder invloed aan de deur staan weet ik het niet meer zo goed.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2014, 08:15   #292
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBM Bekijk bericht
Ik zou vragen om voor pa, for old times sake, ook nog eens eentje te rollen
lol ik denk ik niet.

hangt van kind tot kind af, sommige vinden daar een thuishaven\cultuur in en hangen vast. Ik denk een veilig warm huis met stabiele ouders daar niet teveel problemen met zal ervaren. Vanaf de drugs boven die band komt te staan is het wel een ongewenste situatie. Love conquers all, who do ya love?

Laatst gewijzigd door Peche : 26 september 2014 om 08:23.
Oud 26 september 2014, 08:17   #293
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik herinner me dat ik mijn zoon - hij was wel al volwassen, een jointje zag roken. Ik werd flink boos, ik vertelde hem dat als hij dan toch wiet moest roken hij het best zonder die tabak-smeerlapperij deed.
ah een zoon. ik speel met barbiepoppen en my little pony. prinses dit prinses dat. mijn wereld is omgeven van vrouwen
Oud 26 september 2014, 08:22   #294
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat valt redelijk mee.

Om een voorbeeld te geven in de sfeer van die tabaksrook:
toen roken nog mocht in restaurants, was pleiten voor een rookverbod daar een hot item, waarmee rokers èn restauranthouders je onmiddellijk catalogiseerden als rabiate nazi's en Roemeense securitate-agenten.
(de rokers voor hun vermeende rechten; de restauranthouders voor hun inkomsten).
Maar inmiddels is het tij gekeerd. Volledig omgekeerd. 180 graden in de andere richting.
Als je nu zou opperen om te roken in een restaurant, dan komt de kok je fileren met zijn scherpste mes, omdat je zijn product niet waardeert en anderen verhindert van zijn product te waarderen.

.
Maar er is toch verschil tussen een cafe en restaurant?
Zet coffeeshops en dat tij keert ook met de tijd.
Nu kan men bijna nergens blowen en duwen ze de gebruikers in allerlei situaties die voorkomen kunnen worden. We need a shop.
Oud 26 september 2014, 08:25   #295
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zolang ze met een ijzeren onderbroek vertrekken en te voet mag quasi alles. Vanaf vriendjes met getunede bakken onder invloed aan de deur staan weet ik het niet meer zo goed.
Drugs inclusief Alcohol en Tabak zijn niet bestemd voor minderjarigen. Drugs zijn evenmin goed te praten in het verkeer.
Persoonlijk vind ik dat men 21 jaar zou moeten zijn om te mogen gebruiken.
Oud 26 september 2014, 08:29   #296
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Drugs inclusief Alcohol en Tabak zijn niet bestemd voor minderjarigen. Drugs zijn evenmin goed te praten in het verkeer.
Ja maar een wetgeving leert ze niets. Van fouten leer je het meest. Een wijzend vingertje van inconsequente figuren lokt alleen maar rebellie uit.
Oud 26 september 2014, 09:03   #297
plǝɹǝʍ ǝp
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Citaat:
Ja maar een wetgeving leert ze niets. Van fouten leer je het meest. Een wijzend vingertje van inconsequente figuren lokt alleen maar rebellie uit.
Wat is er mis met een leeftijdsgrens? 21 jaar en 18 jaar zijn misschien wel redelijk arbitrair, 24, de leeftijd waarop de hersens afgevormd zijn, lijkt me een veel logischer keuze. Cultureel/maatschappelijk is dit helaas niet haalbaar. Maar ik zie niet in wat er inconsequent zou zijn om te zeggen: "nu nog niet, je tijd komt wel wanneer het geen kwaad meer kan".

Van fouten leer je inderdaad veel meer dan van successen, maar die komen altijd met een te betalen prijs. Goede preventie is zeer belangrijk, ik zal mijn kinderen dan ook nooit voorliegen wat drugs betreft, maar eerlijkheidshalve moet ik wel toegeven dat ik niet alles ken: mijn kennis over MDMA bv is zeer beperkt. Wat zeg ik, de meeste drugs ken ik niet, laat staan van zien.
Oud 26 september 2014, 09:22   #298
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plǝɹǝʍ ǝp Bekijk bericht
Wat is er mis met een leeftijdsgrens? 21 jaar en 18 jaar zijn misschien wel redelijk arbitrair, 24, de leeftijd waarop de hersens afgevormd zijn, lijkt me een veel logischer keuze. Cultureel/maatschappelijk is dit helaas niet haalbaar. Maar ik zie niet in wat er inconsequent zou zijn om te zeggen: "nu nog niet, je tijd komt wel wanneer het geen kwaad meer kan".

Van fouten leer je inderdaad veel meer dan van successen, maar die komen altijd met een te betalen prijs. Goede preventie is zeer belangrijk, ik zal mijn kinderen dan ook nooit voorliegen wat drugs betreft, maar eerlijkheidshalve moet ik wel toegeven dat ik niet alles ken: mijn kennis over MDMA bv is zeer beperkt. Wat zeg ik, de meeste drugs ken ik niet, laat staan van zien.
Alleszins ben ik de mening toegedaan dat het slechtste dat je kan doen is het te verbieden.

De meest verstokte rokers die ik ken zijn juist die mensen die tijdens hun puberteit een totaal verbod te horen kregen.Als ik je ooit betrap met een sigaret....dan zal het...je kent het wel
Ik zou zeggen kijk ...als je wil doe maar....maar dit zijn de nadelen en de gevaren....De verboden vrucht smaakt altijd het best.
Oud 26 september 2014, 09:35   #299
JBM
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
lol ik denk ik niet.

hangt van kind tot kind af, sommige vinden daar een thuishaven\cultuur in en hangen vast. Ik denk een veilig warm huis met stabiele ouders daar niet teveel problemen met zal ervaren. Vanaf de drugs boven die band komt te staan is het wel een ongewenste situatie. Love conquers all, who do ya love?
Ja, de thuis situatie is altijd een belangrijke factor om een stabiel leven te leiden. Of er nu drugs in het spel zijn of niet.

Maar bij mensen die reeds in een moeilijke thuis situatie zitten en dan met alcohol of drugs beginnen is de kans op het ontwikkelen van extra problemen gewoon een stuk groter.
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2014, 12:42   #300
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plǝɹǝʍ ǝp Bekijk bericht
't Schijnt dat we hier in de Lage Landen de uitzondering zijn door dat met tabak te mengen. Feitelijk ook een dwaze praktijk: in Nederland hebben ze hun wiet zo opgefokt dat hij 20-25% THC bevat waar pakweg de wilde cannabis in Kazachstan 4% bevat en dan gaan ze hem maar aanlengen met een bewezen gevaarlijk product dat weinig voordelen biedt, verslavend is en longkanker veroorzaakt.

In de voorlichting gaat het daar nooit over, het is altijd van: blijf eraf. Maar nooit gaat het over het gezondheidsaspect van wie toch gebruikt. En dan is de wetenschap zeer duidelijk: buiten irritatie van de trilhaartjes in de longen valt het puur roken van cannabis nogal mee. De longkankers komen voor wanneer je tabak bijmengt (gelukkig beschermt de cannabis hier een beetje tegen). Nog beter is verdampen, maar welke puber doet dat? Kent dat?

Dus bedankt om het punt voor goede preventie nog eens te benadrukken. Met een simpele "Drugs are bad m'kay" geraak je niet ver als opvoeder.

Goed punt. In plaats van simpelweg verbieden en bestraffen zouden we beter voorlichten als de volksgezondheid werkelijk onze bekommernis zou zijn. Het probleem van vermenging met tabak lijkt me hier een belangrijk thema bij. In plaats van mensen opgekweekte THC marihuana te laten kopen bij dealers die tegen het criminele aanleunen zou men ze beter zelf wat gezonder spul kunnen laten kweken.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 26 september 2014 om 13:00.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be