Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 december 2014, 09:48   #281
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Dat is geen objectief argument tegen kruis of hoofddoek in essentie.

Een ambtenaar dient ook niet 1.72 meter groot en androgyn te zijn. Noch dient hij een maatpak aan te hebben of kortgeschoren te zijn. Als ik geen dwergen met baard vertrouw zou dat misschien wel eens mijn probleem kunnen zijn. Als de dienverlening goed is is mijn gebrek aan vertrouwen ongegrond.

Kledingsvoorschriften heb ik altijd zo 'onwesters' gevonden. Dat was nu een van die dingen waarvoor je het westen zou kunnen appreciëren. Die vrijheid die nu teruggeschroefd wordt.

Als regenboog Tshirts niet mogen dan evenmin stropdassen wat mij betreft.

BDW toont wel niet vies te zijn van arbitraire wetgevingen merk ik.
Volledig akkoord. Nu, ere wie ere toekomt, deze arbitraire regelgeving is er helemaal niet gekomen door toedoen van Bart De Wever. In Antwerpen was het Patrick Janssens die dit heeft ingevoerd en ik ben er zelfs van overtuigd dat Bart De Wever dit niet had ingevoerd mocht het nog niet ingevoerd zijn.

Maar je kan wel begrijpen dat het voor Bart De Wever politiek onmogelijk was om op dat verbod van Janssens terug te komen: het zou een open doelkans zijn voor Philippe De Winter om Bart De Wever als "moslimlover" en "multicuturalistischer dan Patrick Janssens" voor te stellen. Dit terwijl het gewoon een terugkeer zou zijn naar een elementair respect voor individuele vrijheden. In de VS denkt men er trouwens net zo over en vindt men dit verbod een ernstige schending van de godsdienstvrijheid.

Je kan over de VS zeggen wat je wil - imperialistische oorlogen met massale burgerdoden, naast elkaar bestaan van extreme armoede en extreme rijkdom, enzovoort - maar één ding is goed bij hen: vrijheid van meningsuiting, ook van heel extreme meningen, en godsdienstvrijheid zijn gewaarborgd. (De McCarthy-periode is daar de uitzondering op de algemene regel.)
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2014, 10:06   #282
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Volledig akkoord. Nu, ere wie ere toekomt, deze arbitraire regelgeving is er helemaal niet gekomen door toedoen van Bart De Wever. In Antwerpen was het Patrick Janssens die dit heeft ingevoerd en ik ben er zelfs van overtuigd dat Bart De Wever dit niet had ingevoerd mocht het nog niet ingevoerd zijn.
Als De Wever dit had ingevoerd in Antwerpen ipv Janssens had heel links Belgique op zijn kop gestaan. Inclusief Kallikles.

Noch in de Vlaamse regering, en nog minder in de federale heeft de partij van De Wever de volstrekte meerderheid. Bovendien wéét een strateeg zoals De Wever wat hij doet. "Compromisbereidheid" op zijn Belgisch, en de daaruit voortvloeiende dubbelhartigheid, horen daarbij, maar je kan niet zeggen de De Wever daar beter of slechter in is dan welke andere politicus ook.
Bovendien delen de ex.partners van Janssens ook nog altijd mee de lakens uit in Antwerpen. Idem in de Vlaamse én federale regering.
Oud 15 december 2014, 10:15   #283
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wat de VS betreft. De vrijheid van meningsuiting, ook van heel extreme meningen, en godsdienstvrijheid zijn daar idd véél beter gewaarborgd dan hier.

In Belgique is alleen (maar niet toevallig) de vrijheid van godsdienst gewaarborgd. Het land waarvan men beweert dat staat en kerk gescheiden zijn.

Die vrijheid van meningsuiting, en zeker die voor "extreme meningen", geldt niet in Belgique. Dat hebben we in hoofdzaak te danken aan de linkse partijen, en degenen die daarvoor stemmen.
Oud 15 december 2014, 10:36   #284
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
In Belgique is alleen (maar niet toevallig) de vrijheid van godsdienst gewaarborgd. Het land waarvan men beweert dat staat en kerk gescheiden zijn.
De godsdienstvrijheid is gewaarborgd door de UVRM (een louter politieke verklaring, maar wel een heel belangrijke), maar ook door de afdwingbare Belgische Grondwet én door het eveneens afdwingbare EVRM. Dat is dus veel ruimer dan België.

Deze godsdienstvrijheid kwam er als reactie op het voorheen geldende "cuius regio, illius et religio" waarbij de heerser de religie van al zijn onderdanen kon bepalen en waarbij er een staatskerk was. De godsdienstvrijheid is dus onlosmakelijk verbonden met en identiek aan de scheiding van Kerk en Staat. Zij die de godsdienstvrijheid aanvallen, willen opnieuw een staatskerk invoeren. (Typevoorbeeld is Frankrijk waar de Staat God is, en Marianne, Zijn dochter; "le génie français" vervolledigt de Drievuldigheid.)
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.

Laatst gewijzigd door Kallikles : 15 december 2014 om 10:36.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be