Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 april 2015, 10:53   #281
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Ik heb dat ook gelezen in de gazet. Maar tot ik de bewijzen heb gezien geloof ik er niets van.

ik zal u zeggen waarom. Er is geen enkele plant die kanker geneest, van alle miljoenen planten op aarde. En de mensheid zoekt al duizenden jaren naar geneeskrachtige planten.
En nu, in 2015 blijkt dat van al die miljoenen planten, cannabis kanker geneest? Als enige plant?
U gelooft dat toch zelf niet.

nee hoor, planten en dieren misleiden constant. Nog een voorbeeldje:

Orang-oetans geven een alarmsignaal of op het moment dat ze een roofdier signaleren, bijvoorbeeld een luipaard of een python. Als het gevaar erg groot is, blijken de apen snel een paar bladeren van een tak te ritsen, en die voor hun mond te houden. Als ze vervolgens alarm slaan, klinkt het signaal lager en dieper. Alsof het wordt afgegeven door een groter dier.

Nog een leuk voorbeeld is hoe vleesetende planten erin slagen om dieren te vangen. Zeker eens googlen.
Wat is het evolutionair voordeel van uw gezever naast de kwestie?
Oud 18 april 2015, 11:03   #282
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat zijn allemaal subjectieve 'voordelen'. Die stof in die plant laat u dat geloven. Uw zintuigen zijn niet 'scherper'. Het is niet dat u beter gaat zien, alsof u een bril opzet. Of wel? Dat gevoel van welbehagen dat u krijgt is een misleiding. Die stof in cannabis verslaat uw natuurlijk afweersysteem.

>Dus ik stel opnieuw de vraag waar ik geen antwoord op kreeg:
Wat is het evolutionair voordeel van het roken van cannabis?
Dat is natuurlijk onzin, of zegt u dit ook tegen alle medicatie die er is op basis van morfine, en aanverwante middelen? Is de werking daarvan " subjectief" en " misleidend"? Wanneer je alcohol drinkt, beinvloedt dit je functioneren, dat is een feit, en geen subjectief gegeven, hetzelfde geldt voor andere drugs.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2015, 11:04   #283
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dat is natuurlijk onzin, of zegt u dit ook tegen alle medicatie die er is op basis van morfine, en aanverwante middelen? Is de werking daarvan " subjectief" en " misleidend"? Wanneer je alcohol drinkt, beinvloedt dit je functioneren, dat is een feit, en geen subjectief gegeven, hetzelfde geldt voor andere drugs.
Wat is het evolutionair voordeel van morfine?
Oud 18 april 2015, 11:07   #284
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Veel mensen nemen geen genoegen met de realiteit en verkiezen om in een droomwereld te vertoeven.Antidepressiva ....kalmeerpillen ...Alcohol en andere drugs zijn daar een middel toe.
De drang naar de roes is al zo oud als de mensheid zelve.
Ho, verkeerde vergelijking.
Antidepressiva en dergelijke is medicatie die nodig zijn voor iemand om te kunnen functioneren, cannabis is een recreatieve drug met een aantal voordelen.
Het is gewoon prettig, zolang je het gebruik kunt beheersen.
Oud 18 april 2015, 11:10   #285
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom denkt u dat iets lekker smaakt? Dat is omdat onze smaak is aangepast aan voedsel dat ons de meeste overlevingskansen geeft. Ik vind gras bvb niet lekker, maar ongetwijfeld vinden koeien dat wel.
Mensen eten niet enkel om te overleven, maar ook uit genot, een wezelijk verschil met uw hond die geen aardbeien lust of een koe in een wei.
Uw vergelijking loopt dus daar al mank.
Oud 18 april 2015, 11:11   #286
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Wat is het evolutionair voordeel van morfine?
Pijnbeheersing? Of wil jij onder het mes zonder verdoving?
Oud 18 april 2015, 11:21   #287
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Pijnbeheersing? Of wil jij onder het mes zonder verdoving?
Het was een graptje Alice.
Oud 18 april 2015, 11:33   #288
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ho, verkeerde vergelijking.
Antidepressiva en dergelijke is medicatie die nodig zijn voor iemand om te kunnen functioneren, cannabis is een recreatieve drug met een aantal voordelen.
Het is gewoon prettig, zolang je het gebruik kunt beheersen.
Uiteraard maar wat is het wezenlijke verschil tussen zogenaamde medicatie en drugs ? Zijn drugs en medicatie niet identiek ? Morfine is medicatie...heroïne drugs ? Antidepresessiva die net als cocaïne serotinine en dopamine reguleren in de hersenen en allebei gaan voor een euforisch gevoel ? Het is trouwens nog geen eeuw geleden dat cocaïne een medicijn was ....Zijn anti-angst middelen zoals xanax dan geen drugs ? In WO 2 waren amfetamines alledaags voor veel soldaten ....nu noemen we dat speed.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2015, 12:24   #289
Coldwave
Gouverneur

Standaard

Het is uiteindelijk gewoon een plant die groeit. Allerlei planten en gewassen worden door de mens gebruikt voor medicatie, preventie, verdoving, comfort, lustopwekking en genot, direct of indirect, eeuwenlang en meer dan ooit. Ik vind het nogal wat om een plant te verbieden, straks sterft die nog uit. Je moet wel een akelig goed verhaal hebben daarvoor, en ik hoor aldoor hele, hele slechte, zwakke, leugenachtige bullshitverhalen van de mensen die in oorlog zeggen te zijn met een plant (ja, echt waar).
Coldwave is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2015, 12:52   #290
lupus
Schepen

Standaard

Citaat:
Ik heb dat ook gelezen in de gazet. Maar tot ik de bewijzen heb gezien geloof ik er niets van.

ik zal u zeggen waarom. Er is geen enkele plant die kanker geneest, van alle miljoenen planten op aarde. En de mensheid zoekt al duizenden jaren naar geneeskrachtige planten.
En nu, in 2015 blijkt dat van al die miljoenen planten, cannabis kanker geneest? Als enige plant?

nee hoor, planten en dieren misleiden constant. Nog een voorbeeldje:

Orang-oetans geven een alarmsignaal of op het moment dat ze een roofdier signaleren, bijvoorbeeld een luipaard of een python. Als het gevaar erg groot is, blijken de apen snel een paar bladeren van een tak te ritsen, en die voor hun mond te houden. Als ze vervolgens alarm slaan, klinkt het signaal lager en dieper. Alsof het wordt afgegeven door een groter dier.

Nog een leuk voorbeeld is hoe vleesetende planten erin slagen om dieren te vangen. Zeker eens googlen.
Als voorbeeld waarop planten MENSEN misleiden verwijst u naar een oerang-oetan. U bent mischien een oerang-oetan ?

Als zelfs de Amerikaanse overheid, waar het wereldwijd verbod op cannabis is onstaan, eindelijk één van de medicinale eigenschappen erkent dan vindt u dat ongeloofwaardig ? Waarschijnlijk een illusie van de Amerikaanse overheid, niet ?
Diezelfde overheid heeft zelfs een patent genomen op die illusie.
https://www.google.com/patents/US6630507

Laatst gewijzigd door lupus : 18 april 2015 om 12:53.
lupus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2015, 14:06   #291
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
U leest niet wat ik schrijf. Ik heb het over het gevoel van welbehagen dat cannabis geeft. Dat is een illusie. Net als de lekkere smaak van een aardbei.
Dat u zat wordt van alcohol en niet meer recht kan lopen is geen illusie. Waarom verwart u beide zaken?

Ik denk ook niet dat u begrijpt wat drugs zijn.
Dat zijn stoffen die het afnemend grensnut omzeilen. Normaal gezien als u een appel eet is de eerste heel lekker. En de 2e ook. Maar bij de 10e appel komt het uw strot uit. Dat is een regulerend systeem dat ervoor zorgt dat we als mens afwisselend voeding hebben.
Maar een drug omzeilt dat afweersysteem. En zorgt ervoor dat we bij de 100e inname evenveel genot voelen als bij de eerste inname.

Ik begrijp niet waarom ik hier zo'n simpele en fundamentele zaken moet uitleggen?
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2015, 14:14   #292
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lupus Bekijk bericht
Als voorbeeld waarop planten MENSEN misleiden verwijst u naar een oerang-oetan.
Neen, ik heb duidelijk een voorbeeld in het DIERENRIJK gegeven. Gewoon om aan te tonen dat misleiding alom tegenwoordig is.

Tabak is ook een goed voorbeeld. Dat mensen sigaretten roken is zeer voordelig voor de tabaksplant, zeer nadelig voor de mens.

Nog voorbeelden nodig? Ik schud ze zonder problemen uit mijn mouw.

Citaat:
U bent mischien een oerang-oetan ?
Ja, ik ben een oerang-oetan. Is dat u argument? Hebt echt niets beter?

Citaat:
Als zelfs de Amerikaanse overheid, waar het wereldwijd verbod op cannabis is onstaan, eindelijk één van de medicinale eigenschappen erkent dan vindt u dat ongeloofwaardig ? Waarschijnlijk een illusie van de Amerikaanse overheid, niet ?
Diezelfde overheid heeft zelfs een patent genomen op die illusie.
https://www.google.com/patents/US6630507
Ik wil het bewijs zien dat cannabis tumoren doet inkrimpen. Dan geloof ik het. Er zijn heel veel medicijnen op de markt die gewoon een placebo effect hebben.
Ik geloof niet in mirakels.

Los daarvan, mocht het waar zijn, dan doet het nog niets af aan mijn stelling dat cannabis slimmer is dan de mens.

Laatst gewijzigd door geertvdb : 18 april 2015 om 14:14.
Oud 18 april 2015, 14:18   #293
geertvdb

Standaard

Citaat:
Mensen eten niet enkel om te overleven, maar ook uit genot, een wezelijk verschil met uw hond die geen aardbeien lust of een koe in een wei.
Serieus? Denkt u dat de mens het enige dier is dat geniet van eten? Denkt u dat een koe gras eet tegen zijn goesting?

Kent u de term antropocentrisme?
Oud 18 april 2015, 14:18   #294
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U leest niet wat ik schrijf. Ik heb het over het gevoel van welbehagen dat cannabis geeft. Dat is een illusie. Net als de lekkere smaak van een aardbei.
Dat u zat wordt van alcohol en niet meer recht kan lopen is geen illusie. Waarom verwart u beide zaken?

Dat zijn stoffen die het afnemend grensnut omzeilen. Normaal gezien als u een appel eet is de eerste heel lekker. En de 2e ook. Maar bij de 10e appel komt het uw strot uit. Dat is een regulerend systeem dat ervoor zorgt dat we als mens afwisselend voeding hebben.
Maar een drug omzeilt dat afweersysteem. En zorgt ervoor dat we bij de 100e inname evenveel genot voelen als bij de eerste inname.

Ik begrijp niet waarom ik hier zo'n simpele en fundamentele zaken moet uitleggen?
Wat is het evolutionair voordeel van het uitleggen van zo'n simpele en fundamentele zaken?
Oud 18 april 2015, 14:18   #295
geertvdb

Standaard

Citaat:
Serieus? Denkt u dat de mens het enige dier is dat geniet van eten? Denkt u dat een koe gras eet tegen zijn goesting?

Oud 18 april 2015, 14:22   #296
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Wat is het evolutionair voordeel van het kennen van de term 'antropocentrisme?'
Oud 18 april 2015, 14:45   #297
lupus
Schepen

Standaard

Citaat:
Neen, ik heb duidelijk een voorbeeld in het DIERENRIJK gegeven. Gewoon om aan te tonen dat misleiding alom tegenwoordig is.

Tabak is ook een goed voorbeeld. Dat mensen sigaretten roken is zeer voordelig voor de tabaksplant, zeer nadelig voor de mens.

Nog voorbeelden nodig? Ik schud ze zonder problemen uit mijn mouw.

Ik wil het bewijs zien dat cannabis tumoren doet inkrimpen. Dan geloof ik het. Er zijn heel veel medicijnen op de markt die gewoon een placebo effect hebben.
Ik geloof niet in mirakels.

Los daarvan, mocht het waar zijn, dan doet het nog niets af aan mijn stelling dat cannabis slimmer is dan de mens.
Hoe misleidt de tabaksplant de mens dan ook alweer ? Welk mechanisme of techniek gebruikt deze plant om de mens te misleiden ?

Citaat:
Ja, ik ben een oerang-oetan. Is dat u argument? Hebt echt niets beter?
Mijn argument voor of tegen wat dan wel ?

en om te eindigen nog een bewijs als illusie:
Sharon Kelly: Cannabis Killed My Terminal Stage IV Lung Cancer(Original Video)
https://www.youtube.com/watch?v=-hUoyXKf81c

Met voor en na fotootjes/scans.

Laatst gewijzigd door lupus : 18 april 2015 om 15:04.
Oud 18 april 2015, 14:48   #298
Nexer
Parlementslid

Nexer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat hebt u vast op TV gezien? In series en films die zich zo'n beetje in de oudheid afspelen?

Dan zijn de woorden "dat gelooft u toch zelf niet" van u komende best ironisch.

Citaat:
1. Ik zou eerder zeggen: een paar tienduizend.

2. Er valt niks te geloven. Onderzoek heeft het aangetoond op levend weefsel.

In het artikel staat:
Citaat:
De Amerikaanse overheid heeft bevestigd dat marihuana sommige types van hersentumors kan doen krimpen. Er zou nu een nieuwe wet komen die cannabis een medische waarde toeschrijft.

...

Tests op muizen tonen aan dat marihuana in combinatie met bestraling de kans verhoogt dat de bestraling effectief de kankercellen doodt.
En dan zegt u:
Citaat:
Volgens u zit de Amerikaanse regering dus te liegen?

Wel, als u bewijzen wil, zal u die moeten gaan opzoeken. Dat wil zeggen: het onderzoekschrift opzoeken, de muizen in kwestie gaan analyseren en desnoods het hele proces nadoen.

Ik ben de eerste om te zeggen dat een onderzoek moet gereviewed worden, liefst door een concurrent.

Maar veel kan er niet mis gaan met kijken naar de resultaten van een behandeling. Men heeft een middel toegediend, de gebruikelijke behandeling gedaan en geconstateerd dat de behandeling in bepaalde gevallen, dus met bepaalde soorten cannabis, er zijn veel soorten, effectiever is.

Veel kan er niet mis gaan met zo'n onderzoek. Maar ik zou het zelf ook best eens willen zien, dat wel.

"For all those upper/middle class academics, harassment means all those loud ordinary people, who smell bad, who talk dirty."

Laatst gewijzigd door Nexer : 18 april 2015 om 14:53.
Nexer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2015, 14:54   #299
lupus
Schepen

Standaard

Citaat:

Waarom heeft u als het over cannabis gaat, over de psychische effecten van de plant, terwijl wanneer het over alcohol gaat, u het over de lichamelijke effecten van de drug heeft ?
Waarom verwart u deze effecten, waarom toch ? U probeert ons toch niet te misleiden zoals de tabaksplant dat doet ?

Laatst gewijzigd door lupus : 18 april 2015 om 15:14.
Oud 18 april 2015, 15:02   #300
lupus
Schepen

Standaard

dubbel

Laatst gewijzigd door lupus : 18 april 2015 om 15:04.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be