![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#282 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#283 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#284 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Antidepressiva en dergelijke is medicatie die nodig zijn voor iemand om te kunnen functioneren, cannabis is een recreatieve drug met een aantal voordelen. Het is gewoon prettig, zolang je het gebruik kunt beheersen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#285 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uw vergelijking loopt dus daar al mank. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#286 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#287 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het was een graptje Alice.
![]() |
![]() |
![]() |
#288 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uiteraard maar wat is het wezenlijke verschil tussen zogenaamde medicatie en drugs ? Zijn drugs en medicatie niet identiek ? Morfine is medicatie...heroïne drugs ? Antidepresessiva die net als cocaïne serotinine en dopamine reguleren in de hersenen en allebei gaan voor een euforisch gevoel ? Het is trouwens nog geen eeuw geleden dat cocaïne een medicijn was ....Zijn anti-angst middelen zoals xanax dan geen drugs ? In WO 2 waren amfetamines alledaags voor veel soldaten ....nu noemen we dat speed.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#289 |
Gouverneur
|
![]() Het is uiteindelijk gewoon een plant die groeit. Allerlei planten en gewassen worden door de mens gebruikt voor medicatie, preventie, verdoving, comfort, lustopwekking en genot, direct of indirect, eeuwenlang en meer dan ooit. Ik vind het nogal wat om een plant te verbieden, straks sterft die nog uit. Je moet wel een akelig goed verhaal hebben daarvoor, en ik hoor aldoor hele, hele slechte, zwakke, leugenachtige bullshitverhalen van de mensen die in oorlog zeggen te zijn met een plant (ja, echt waar).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#290 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Als zelfs de Amerikaanse overheid, waar het wereldwijd verbod op cannabis is onstaan, eindelijk één van de medicinale eigenschappen erkent dan vindt u dat ongeloofwaardig ? Waarschijnlijk een illusie van de Amerikaanse overheid, niet ? Diezelfde overheid heeft zelfs een patent genomen op die illusie. https://www.google.com/patents/US6630507 Laatst gewijzigd door lupus : 18 april 2015 om 12:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#291 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dat u zat wordt van alcohol en niet meer recht kan lopen is geen illusie. Waarom verwart u beide zaken? Ik denk ook niet dat u begrijpt wat drugs zijn. Dat zijn stoffen die het afnemend grensnut omzeilen. Normaal gezien als u een appel eet is de eerste heel lekker. En de 2e ook. Maar bij de 10e appel komt het uw strot uit. Dat is een regulerend systeem dat ervoor zorgt dat we als mens afwisselend voeding hebben. Maar een drug omzeilt dat afweersysteem. En zorgt ervoor dat we bij de 100e inname evenveel genot voelen als bij de eerste inname. Ik begrijp niet waarom ik hier zo'n simpele en fundamentele zaken moet uitleggen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#292 | ||
|
![]() Citaat:
Tabak is ook een goed voorbeeld. Dat mensen sigaretten roken is zeer voordelig voor de tabaksplant, zeer nadelig voor de mens. Nog voorbeelden nodig? Ik schud ze zonder problemen uit mijn mouw. Ja, ik ben een oerang-oetan. Is dat u argument? Hebt echt niets beter? ![]() Citaat:
Ik geloof niet in mirakels. Los daarvan, mocht het waar zijn, dan doet het nog niets af aan mijn stelling dat cannabis slimmer is dan de mens. Laatst gewijzigd door geertvdb : 18 april 2015 om 14:14. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#293 | |
|
![]() Citaat:
![]() Kent u de term antropocentrisme? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#294 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#295 | |
|
![]() Citaat:
![]() Kent u de term antropocentrisme? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#296 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat is het evolutionair voordeel van het kennen van de term 'antropocentrisme?'
![]() |
![]() |
![]() |
#297 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
Citaat:
en om te eindigen nog een bewijs als illusie: Sharon Kelly: Cannabis Killed My Terminal Stage IV Lung Cancer(Original Video) https://www.youtube.com/watch?v=-hUoyXKf81c Met voor en na fotootjes/scans. Laatst gewijzigd door lupus : 18 april 2015 om 15:04. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#298 | |||||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Dan zijn de woorden "dat gelooft u toch zelf niet" van u komende best ironisch. Citaat:
2. Er valt niks te geloven. Onderzoek heeft het aangetoond op levend weefsel. In het artikel staat: Citaat:
Citaat:
Wel, als u bewijzen wil, zal u die moeten gaan opzoeken. Dat wil zeggen: het onderzoekschrift opzoeken, de muizen in kwestie gaan analyseren en desnoods het hele proces nadoen. Ik ben de eerste om te zeggen dat een onderzoek moet gereviewed worden, liefst door een concurrent. Maar veel kan er niet mis gaan met kijken naar de resultaten van een behandeling. Men heeft een middel toegediend, de gebruikelijke behandeling gedaan en geconstateerd dat de behandeling in bepaalde gevallen, dus met bepaalde soorten cannabis, er zijn veel soorten, effectiever is. Veel kan er niet mis gaan met zo'n onderzoek. Maar ik zou het zelf ook best eens willen zien, dat wel.
Laatst gewijzigd door Nexer : 18 april 2015 om 14:53. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#299 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Waarom verwart u deze effecten, waarom toch ? U probeert ons toch niet te misleiden zoals de tabaksplant dat doet ? Laatst gewijzigd door lupus : 18 april 2015 om 15:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#300 |
Schepen
|
![]() dubbel
Laatst gewijzigd door lupus : 18 april 2015 om 15:04. |
![]() |
![]() |