Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 april 2015, 16:40   #281
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Daar kan ik eigenlijk volledig mee akkoord gaan. Ik vind dat de NVA het prima doet in deze regering. Dat is toch wat je wilde zeggen, niet?

Ik krijg gewoon puisten van die boutade "de anderen gunnen ons niets..."

Alsof men wil onderhandelen over : "wil je niet aub een klein beetje de pest en cholera importeren, please ? "
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2015, 16:43   #282
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Een beetje serieus blijven he. In de zittingsperiode 2004-2009 had de N-VA slechts 6 verkozenen in het Vlaams Parlement. In 2009-2014 hadden ze er 16, wat ook nog beduidend minder was dan coalitiepartners CD&V (31) en SPA (19). Zelfs de twee grootste oppositiepartijen Open VLD en VB hadden zelfs nog meer zetels (21).

Zo veel zal N-VA in die periode (zeker 2004-2009) nog niet in de pap te brokken hebben gehad.
In elk geval wel genoeg om een onderwijshervorming quasi te torpederen. Hervorming die nota bene uit de pen kwam van de éminence grise van het katholiek onderwijs. Maar Bart wou zich profileren, en kelderde de boel. Gewoon om coalitiepartner sp.a en zijn (zwakke, slechte... ) onderwijsminister een pad in de korf te zetten.

Het is een mythe dat n-va minder woog op de vorige vlaamse coalitie. Onderwijs is het zwaarste departement op de vlaamse begroting. En hij torpedeerde dat departement hun grootste project terwijl het niet eens een eigen bevoegdheidsdomein was.

Is dat de rol van een 'kleine' coalitiepartner ?
Oud 28 april 2015, 16:49   #283
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Laat het uitgerekend d�*t zijn wat ik bedoelde.
De N-VA mag alleen meewerken aan de dada van de andere partijen.

En ja, dat wist ze van tevoren. Maar dat verandert niets aan het feit dat haar niets gegund werd uit haar eigen partijprogramma. Dit wordt nérgens ter wereld geëist van de veruit grootste partij.
Geen enkele andere partij zal nog meewerken aan de ontmanteling van de staat. Daar staat n-va volkomen alleen. En dat weten ze.
De Wever weet dat ook, na zijn uitschuiver bij de vorige coalitieonderhandelingen met Di Rupo. Die fout maakte hij geen tweede keer. En volgende keer zal hij ze ook niet maken.
Het is niet omdat n-va politiek mijn tegenstander is, dat ik hen onderschat. Eerst de bocht van Bracke, dan de uitvoering daarvan, nu via die schlemielige Helfie campagne de partij wat 'softer' profileren. Over slechts één thema horen we geen bal meer.

Je mag 3 keer raden op wat ik doel
Oud 28 april 2015, 16:49   #284
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik krijg gewoon puisten van die boutade "de anderen gunnen ons niets..."

Alsof men wil onderhandelen over : "wil je niet aub een klein beetje de pest en cholera importeren, please ? "
Ze hebben sinds het regeerakkoord allemaal mooi in rij gestaan de een na de ander en soms zelfs tegelijk om op N-Va te kappen. Van SP.a , de Groenen en PvdA is dat nog te verstaan: dat is oppositie van de oude stempel. Maar van CD&V en in mindere mate O-VLD is dat op zijn minst bedenkelijk, daar het vaak over het gewoon uitvoeren van het regeerprogramma ging.
Wel was de de onderlinge 'wisselwerking' tussen die partijtjes op zijn minst opvallend, zelfs soms lachwekkend.
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2015, 16:51   #285
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Geen enkele andere partij zal nog meewerken aan de ontmanteling van de staat. Daar staat n-va volkomen alleen. En dat weten ze.
De Wever weet dat ook, na zijn uitschuiver bij de vorige coalitieonderhandelingen met Di Rupo. Die fout maakte hij geen tweede keer. En volgende keer zal hij ze ook niet maken.
Het is niet omdat n-va politiek mijn tegenstander is, dat ik hen onderschat. Eerst de bocht van Bracke, dan de uitvoering daarvan, nu via die schlemielige Helfie campagne de partij wat 'softer' profileren. Over slechts één thema horen we geen bal meer.

En jij denkt dat dit land aan het einde van zijn evolutie is gekomen? Mogen we eens hartelijk lachen?
Oud 28 april 2015, 16:51   #286
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Dat maakt niet uit.

Ook in de huidige federale regering bezet de veruit grootste partij van het land slechts 4 van de 17 ministerposten, en toch beweert er hier ene dat dat "grote, kleine leider De Wever de baas speelt vanop het schoon verdiep". En geen énkele belgicist die dat betwist.

Face it. Zelfs al wordt de N-VA verplicht om haar hele programma te verloochenen om niet te mogen meespelen, en al werkt ze braaf mee aan de programma's van de andere partijen, dan nog zal ze als grote schuldige worden aangewezen voor alles en nog wat.
Welk belang heeft dat ? Hoor jij bv Michel en zijn partij klagen over n-va ? Ik niet. Laat PS en CDH en aan vlaamse kant sp.a en groen maar hun rol spelen. Zij zijn wel oppositie hee...

Of dacht je dat de anderen bewonderende kreetjes gaan uiten omdat n-va zulk fantastisch werk doet ? In politiek zijn er geen cadeautjes. Alleen tijdelijke bondgenootschappen en politieke akkoorden.
Oud 28 april 2015, 16:52   #287
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Jij hebt uiteraard met die zes miljoen Vlamingen gesproken om te weten wat zij willen?
Marie kent de waarheid
Oud 28 april 2015, 16:53   #288
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De Vlaamse onafhankelijkheid.

Wacht maar af,na 7 mei staat die terug op de agenda.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2015, 16:55   #289
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Oei, zelfs de grootste normaliteit van kiezen wordt de Vlamingen niet meer gegund en wordt betwist. Denk je dat ze hoofdzakelijk gingen kiezen omdat de franstaligen niet mochten verarmen en dat men henzelf verder mocht uitkleden?

Oud 28 april 2015, 16:56   #290
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Over slechts één thema horen we geen bal meer.

Je bedoelt het probleem waaraan jouw partijtje en zijn linkse broeders en zusters de oorzaak van zijn. Ik vind dat de door Onckelinckx zo gewraakte Theo Francken dat verstandig, menselijk en correct aanpakt. En ik ben zeker niet alleen. De populair Maggie is al haast vergeten dienaangaande. Maar ik begrijp dat je het anders zou gewild hebben.

Of bedoel je het confederalisme? Wel, De Wever houdt woord. Dat kan van de oude machtspartijen niet gezegd worden.

Laatst gewijzigd door Spitting Image : 28 april 2015 om 16:58.
Oud 28 april 2015, 16:58   #291
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image Bekijk bericht
En jij denkt dat dit land aan het einde van zijn evolutie is gekomen? Mogen we eens hartelijk lachen?
Jij mag dat.
Oud 28 april 2015, 16:59   #292
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij mag dat.
We zijn met meer.
Oud 28 april 2015, 16:59   #293
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht

Ow my god...
we gaan terug fantaseren over schotland enz
Jij leert het nooit hee.
Oud 28 april 2015, 16:59   #294
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tandem Bekijk bericht
Wat bedoel je met een echte psycholoog? Zoals er echte economen zijn?
Je hebt een paar boeken gelezen.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2015, 17:01   #295
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je bedoelt het probleem waaraan jouw partijtje en zijn linkse broeders en zusters de oorzaak van zijn. Ik vind dat de door Onckelinckx zo gewraakte Theo Francken dat verstandig, menselijk en correct aanpakt. En ik ben zeker niet alleen. De populair Maggie is al haast vergeten dienaangaande. Maar ik begrijp dat je het anders zou gewild hebben.

Of bedoel je het confederalisme? Wel, De Wever houdt woord. Dat kan van de oude machtspartijen niet gezegd worden.
Uiteraard bedoel ik dat confederalisme...

En moeten we nu blij zijn dat hij 'zijn woord houdt' ? Alsof hij enige keuze heeft in dit regeerakkoord om het niet te doen... Het was wel de prijs van zijn entrée ticket.
Oud 28 april 2015, 17:05   #296
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Uiteraard bedoel ik dat confederalisme...

En moeten we nu blij zijn dat hij 'zijn woord houdt' ? Alsof hij enige keuze heeft in dit regeerakkoord om het niet te doen... Het was wel de prijs van zijn entrée ticket.
Maar het was geen definitief afscheid ervan. Het komt terug als de PS in Wallonië op de knieën zit te janken.
Je weet toch dat De Wever de anderen 10 zetten voor is in het politieke schaakspel, niet?
Oud 28 april 2015, 17:21   #297
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Op een eenvoudige vraag antwoorden, vraagt echt niet veel talent, hoor.
Oké, duidelijker dan. Als je gaat stemmen dan doe je het toch voor iemand waarvan je denkt dat ze je Eigen belangen gaan vertegenwoordigen en de meeste Vlamingen zal dat waarschijnlijk inderdaad niet interesseren of dat in het Kader van België aldan in een afscheidingskader van Vlaanderen zal zijn, maar je wil toch dat je Eigen belangen verdedigd worden.
Steeds meer Vlamingen beginnen in te zien en zien in dat de klassieke partijen hen niet meer vertegenwoordigen, maar dat ze la Belgique vertegenwoordigen en dat la Belgique niet meer hun belangen behartigt, in tegendeel zelfs en er blijft hen dan ook geen andere keuze over dan, indien ze willen dat hun Eigen belangen behartigd worden, dan te stemmen voor eerder separatistische partijen, ook al zijn ze daarom niet direct voor het separatisme.

Duidelijk en de verkiezingsresultaten, zelfs daar waar men blijft volhouden dat de meeste Vlamingen geen separatisme willen geven klaarder en klaarder aan dat er steeds meer Vlamingen alleen nog maar geloof hechten aan andere partijen dan de klassieke (verraders van de Vlaamse belangen).
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2015, 17:24   #298
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht

Ik vraag mij eigenlijk af hoe vaak jij "wacht maar af" al geschreven hebt sinds je hier post.

Misschien had je als nickame beter voor Vladimir of Estragon gekozen.
Oud 28 april 2015, 17:24   #299
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Alles hangt er vanaf langs welke zijde je het bekijkt.
De regering Di Rupo is en was volgens BDW een belastingregering.
Een belasting werkt herverdelend en zo zullen de sterkste schouders ook de zwaarste lasten dragen.
De regeringen De Wever zijn factuur regeringen, en bij facturen dragen de sterkste schouders niet de zwaarste lasten.
Dat zijn feiten. Aan jullie nu om het zonlicht te ontkennen !
Waarom zouden de sterkste schouders de zwaarste lasten (van anderen) moeten dragen ?
Oud 28 april 2015, 17:32   #300
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Ze hebben sinds het regeerakkoord allemaal mooi in rij gestaan de een na de ander en soms zelfs tegelijk om op N-Va te kappen. Van SP.a , de Groenen en PvdA is dat nog te verstaan: dat is oppositie van de oude stempel. Maar van CD&V en in mindere mate O-VLD is dat op zijn minst bedenkelijk, daar het vaak over het gewoon uitvoeren van het regeerprogramma ging.
Wel was de de onderlinge 'wisselwerking' tussen die partijtjes op zijn minst opvallend, zelfs soms lachwekkend.
De Vlamingen mochten dan ook niet de grootte van het Vlaamse debacle kennen in de zesde staatsmisvorming...
En de Vlamingen die iets inzitten met de politiek en zijn gevolgen zullen dat debacle zeker de eerste jaren niet meer vergeten...
Men zal nog veel mogen lullen en zever vertellen; daar gaat het om de feiten; de Vlamingen kregen het omgekeerde van wat ze gevraagd hadden..., meer transfers richting Wallobrux, minder Vlaamse bevoegdheid in Bruxelles, franstalige rechters in Vlaanderen en meer federaal beknotten van de Vlaamse middelen... zonder dat ze daar tegenover echt beslissingsrecht kregen..., de federale poot bleef overal waar het belangrijk was ertussen zitten...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be