![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Jan maakt een sterk punt, hoor. Moest de Westerse samenleving niet steeds meer regelrecht seculier worden, helemaal van God en religie verwijderd, dan zou er veel minder radicalisering zijn. Alice, u bent in mijn ogen dus ook radicaal. U ziet secularisme, één grote oplichterij trouwens, als een oplossing voor ieder aspect in het leven. Laatst gewijzigd door Guinevere : 16 juni 2015 om 11:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#282 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dogmatisme is inderdaad niet aan vreemd aan de voorstander van een absoluut secularisme. Tot het onverdraagzame toe. Daarom reageren ze vaak heel aanvallend op openbare aanwezigheid van religie in samenleving en politiek.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#283 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben een beetje simpel , dus kan u effe radicaal ongeloof uitleggen a.u.b. En als het niet te veel gevraagd is , een paar voorbeelden van acties van radicaal ongelovigen tonen ? Aanslagen , onderdrukking , verkrachting ....... door radicaal ongelovigen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#284 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De islam heeft ook een islamitische cultuur maar inderdaad, als je als moslim wordt geconfronteerd met regelrecht secularisme en de samenhangenhde cultuur, dan ga je je meer concentreren op de pure islam. Moslims in moslimlanden, bv. in Pakistan, genieten meer van de lokale cultuur (steden, evenementen, kermissen, shoppen, lekker eten,...) dan wij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#285 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik reageer zelden op zulke kwesties , maar hier kies je toch het verkeerde kamp . P.S. aangezien ze geen gedachtegang heeft moet het wel zijn gedachtegang zijn . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#286 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#287 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar daar gaat het niet over, wel dat vrije mensen zelfbeschikkingsrecht hebben, ongeacht hoe u of Jan daar over denken, want God of Alla staat niet boven de mens en dat recht op zelfbeschikking. En ja, uiteraard biedt dit antwoorden op alle aspecten van het leven, van geboorte tot dood. Voor die basis hebben wij gekozen, en daar is de huidige wetgeving een afspiegeling van, zowel u als Jan zullen dit moeten respecteren. IK vind niet dat uw geloof mijn ongeloof in stand houdt, ook daar zit u fout in, integendeel, ik ben tolerant, u mag geloven wat u wilt! Maar u moet wel die seculiere staat respecteren, anders heeft u fout gekozen en woont u best ergens anders? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#288 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#289 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is geen supermarkt waar u wel alle voordelen kunt meepikken ( wordt maar eens ziek in Pakistan of probeer als meisje naar school te gaan !) maar de basis in vraag stellen, aan dit soort sociaal" tafelschuimen" heeft niemand nood. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#290 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als u het secularisme aanhangt, dan hebt u geen enkele argumentatie om de vrijheid in te perken van wie anders aankijkt tegenover dit secularisme. De democratie doet zijn werk en dus zijn meningen en persoonlijke houdingen vrij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#291 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik val je helemaal niet aan, zoals gezegd zie ik je als een onbelangrijke minderheid waar dus niets van te vrezen valt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#292 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#293 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een seculiere staat (scheiding kerk en staat) met hoofdzakelijk 1. christenen die hun geloof beleven OF 2. met seculieren gaat er helemaal verschillend uitzien. Religie of atheïsme beperkt zich niet tot een kerk maar wordt effectief beleefd onder de bevolking. Wat betreft het elders wonen: indien deze seculiere staat ooit een hinder gaat vormen op het beleven van de islam, dan ga ik uiteraard migreren. Laatst gewijzigd door Guinevere : 16 juni 2015 om 11:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#294 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu laat u toch het achterste van uw tong zien: u wil mij dus tolereren, enkel schijnbaar omdat u "niets te vrezen hebt". Als de numerieke en maatschappelijke sterkte toeneemt, dan...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#295 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Juist hierin zit het dogmatisme van de secularisten: zij wensen geen maatschappelijke rol geven aan religie, waarbij ze dus eisen dat gelovigen hun geloof niet veruitwendigen. Een aanslag op de vrijheid die ze poneren te verdedigen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#296 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bidden helpt niet en er is geen leven na de dood . De mens kan wel kiezen waaraan hij of zij doodgaat , maar dat is het dan ook . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#297 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#298 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is uw dogma, beste. Guinevere merkt dan ook heel terecht op dat het verwijt van de secularisten evenzeer voor henzelf geldt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#299 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Of heeft u uw kinderen de vrijheid gelaten om zelf te kiezen ? Die aanslag op de vrijheid van die kinderen is geen probleem voor u ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#300 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ga daar niet wonen en bid niet . Wie gaat er nu een modderlawine over z'n kop krijgen ? Woon gerust in de Sahara en kweek veel , en wees verbaasd dat je kindjes sterven in de droogte . Gaan de gelovige kindjes daar langer leven dan de ongelovige kindjes ? |
|
![]() |
![]() |