Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 12 september 2015, 14:18   #281
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Thuleander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Een blanke bekeerde moslim kan even extreem zijn als een ingeweken Noordafrikaan.
Doorgaans is hij zelfs extremer.
Door zich extra fanatiek op te stellen hoopt hij als blanke (beter) aanvaard te worden in een overwegend niet-blanke gemeenschap.

Maar het is natuurlijk wel mede door de massale aanwezigheid van ingeweken Noordafrikanen en hun bekeringsijver (dawah) dat Vlamingen met een zwak karakter en een leeg identiteitsbesef zich bekeren tot de islam.
Vlamingen die zich tot de islam bekeren is dan ook een vrij recent fenomeen dat vroeger niet of nauwelijks bestond.

Citaat:
Stop dus met er een raskwestie van te maken, en mik op de ideologie achter de mens. Precies wat het VB en hun aanhang niet doen dus, met hun eeuwige geleuter over kleur en afkomst.
Je reageert wel erg heftig en emotioneel op begrippen als 'kleur' en 'afkomst'.
Toch geen complexen op dat vlak hoop ik?
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2015, 14:19   #282
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tuurlijk gaat het goed aflopen.
Maar het zal nog verl bloed, zweet en tranen kosten.

En dankzij de racistischer ingestelde delen van onze samenlevingen, die alles wat niet blank is simpelweg als minderwaardig beschouwen, zal het verl langer duren dan nodig was.
We voeren niets als islamieten in, praktisch allemaal van het blanke ras.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2015, 14:21   #283
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat weet ik.
En toen ik je eens vroeg wat er zo erg was aan het wonen in Brussel tussen die vreemdelingen, antwoordde he dat de onderbroeken er tussen de appartementen hingen te drogen, waarna je stelde dat ik het ridiculiseerde toen ik "o jee, The horror" repliceerde.

Niet alles moet buitenproportioneel worden opgeblazen.
Niemand ziet graag zijn "ooit zo aangename buurt" veranderen in een soort bidonville. De huidige islamietenbuurten in het Brusselse, zijn trouwens ontstaan doordat autochtonen weggingen en niet werden "vervangen".
Ik ben dus zeker niet de enige geweest die er wegging.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 12 september 2015 om 14:22.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2015, 14:22   #284
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Hysterische moslima = hysterische moslima.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2015, 14:24   #285
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar het zal nog verl bloed, zweet en tranen kosten.

En dankzij de racistischer ingestelde delen van onze samenlevingen, die alles wat niet blank is simpelweg als minderwaardig beschouwen, zal het verl langer duren dan nodig was.
Noord-Afrikanen behoren anders wel tot het blanke ras.

Citaat:
Oud 12 september 2015, 14:27   #286
Thuleander

Thuleander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Want jij gaat straks de terroristen wegzappen met regenboogstralen van liefde en verdraagzaamheid.

Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2015, 14:33   #287
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Ik ben 't met die standpunten ook niet eens, totaal niet eens.
Ik zou zelfs durven stellen, dat die enge en verstarde houding tav die drie maatschappelijke issues, mee verantwoordelijk zijn voor de leegloop van die partij.

Citaat:
Oud 12 september 2015, 14:39   #288
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Noord-Afrikanen behoren anders wel tot het blanke ras.
't Is helemaal geen "rassen"kwestie, 't heeft totaal niets te maken met blank of zwart, dat maakt neirika er van.

't Gaat om de ideologie die die mensen massaal invoeren en die de ondergang van 't vrije westen is indien niet wordt ingegrepen.

En ik zie politici vooralsnog niet ingrijpen, enkel maar meer faciliteren
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2015, 14:40   #289
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zou zelfs durven stellen, dat die enge en verstarde houding tav die drie maatschappelijke issues, mee verantwoordelijk zijn voor de leegloop van die partij.
Meer dan waarschijnlijk.
Oud 12 september 2015, 14:42   #290
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Want jij gaat straks de terroristen wegzappen met regenboogstralen van liefde en verdraagzaamheid.

Terroristen zie ik niet als 't grootste gevaar, die kunnen en mogen bestreden worden.

De zwijgende meerderheid daarentegen...
Oud 12 september 2015, 14:52   #291
Hoomer

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb nog nooit voor die partij gestemd, en zolang ze haar standpunt inzake Abortus, Euthanasie en het Holebi-huwelijk niet herziet, zal dat ook niet gebeuren. Maar ik ben wel tegen dat cordon. Ik vind het een vorm van onmacht.
Tja je moet prioriteiten stellen he en stap per stap gaan.
Eerst stemmen om het vreemdelingen probleem op te lossen en dan pas voor de rest of den je nu echt dat je een partij gaat vinden die het vreemdelingen probleem oplost de homo's laat huwen, abortus terugbetaalbaar door de ziekenkas maakt?
Droom maar verder.Wat is het dringendst dat die trien van de Lance legaal abortus kan laten uitvoeren of dat we veilig terug op straat kunnen komen? Als jij vindt dat abortus boven de veiligheid van onze kinderen en kleinkinderen gaat stem dan maar links, als je echter vind dat je kinderen 's nacht veilig over het straat moeten lopen stem dan op de enige partij die daar voor wil zorgen en laat die van de Lance opdraaien voor haar stommiteit.
Voil�* weer een fantastische uiteenzetting van den Hoomer.
Oud 12 september 2015, 14:52   #292
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Doorgaans is hij zelfs extremer.
Door zich extra fanatiek op te stellen hoopt hij als blanke (beter) aanvaard te worden in een overwegend niet-blanke gemeenschap.

Maar het is natuurlijk wel mede door de massale aanwezigheid van ingeweken Noordafrikanen en hun bekeringsijver (dawah) dat Vlamingen met een zwak karakter en een leeg identiteitsbesef zich bekeren tot de islam.
Vlamingen die zich tot de islam bekeren is dan ook een vrij recent fenomeen dat vroeger niet of nauwelijks bestond.

Je reageert wel erg heftig en emotioneel op begrippen als 'kleur' en 'afkomst'.
Toch geen complexen op dat vlak hoop ik?
Inderdaad. Mensen die zich verschuilen achter een geloof zijn zwakkelingen. Vrijdenkers zijn een stimulans voor de vooruitgang. Waarom komt het dat de islamieten al eeuwenlang stilstaan ....

Laatst gewijzigd door Lukkas : 12 september 2015 om 14:53.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2015, 15:00   #293
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Meer dan waarschijnlijk.
Dat begrijp ik dan toch niet goed want hun standpunten ter zake waren precies dezelfde toen ze nog 25 procent haalden.
Het is gewoon zo dat velen van oordeel waren om De Wever nu eens een kans te geven.
Velen zullen teleurgesteld terugkeren.
Oud 12 september 2015, 15:05   #294
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Tja je moet prioriteiten stellen he en stap per stap gaan.
Eerst stemmen om het vreemdelingen probleem op te lossen en dan pas voor de rest of den je nu echt dat je een partij gaat vinden die het vreemdelingen probleem oplost de homo's laat huwen, abortus terugbetaalbaar door de ziekenkas maakt?
Droom maar verder.Wat is het dringendst dat die trien van de Lance legaal abortus kan laten uitvoeren of dat we veilig terug op straat kunnen komen? Als jij vindt dat abortus boven de veiligheid van onze kinderen en kleinkinderen gaat stem dan maar links, als je echter vind dat je kinderen 's nacht veilig over het straat moeten lopen stem dan op de enige partij die daar voor wil zorgen en laat die van de Lance opdraaien voor haar stommiteit.
Voil�* weer een fantastische uiteenzetting van den Hoomer.
Zowel abortus, euthanasie als het holebi-huwelijk zijn ondertussen verwezenlijkt, maar het VB blijft halsstarrig steken in haar verstarde en aftandse Victoriaanse opvattingen.
En dan verwonderd zijn dat die partij leegloopt. Die partij heeft waarschijnlijk nooit intern gepolst bij haar leden en kiezers hoe zij dachten over die maatschappelijke thema's.
Mijn nichtje heeft een lesbische relatie en denkt volgend jaar te trouwen. Ik kan onmogelijk stemmen voor een partij die haar stokken in de wielen zou willen steken.

Citaat:

Laatst gewijzigd door Zipper : 12 september 2015 om 15:10.
Oud 12 september 2015, 15:07   #295
Hoomer

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Dat begrijp ik dan toch niet goed want hun standpunten ter zake waren precies dezelfde toen ze nog 25 procent haalden.
Het is gewoon zo dat velen van oordeel waren om De Wever nu eens een kans te geven.
Ach onze linkse vrienden hebben De Wever populair gemaakt door hem in allerlei spelletjes in de kranten op de radio etc. zijn ding te laten doen en er geen negatieve commentaar tegenover te zetten. Waarom? Wel omdat ze bang waren dat het VB ee monsterscore zou halen, meer niet.
En nu zitten onze volksverraders daar links te wezen en BDW lacht zich te pletter over zoveel stompzinnigheid.

En ja hoor Hoomer verbaasd weerom.

Oud 12 september 2015, 15:08   #296
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
die boost was te danken aan het proces en de veroordeling die ze opliepen in 2004.

Citaat:
Oud 12 september 2015, 15:12   #297
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zowel abortus, euthanasie als het holebi-huwelijk zijn ondertussen verwezenlijkt, maar het VB blijft halsstarrig steken in haar aftandse Victoriaanse opvattingen.
En dan verwonderd zijn dat die partij leegloopt. Die partij heeft waarschijnlijk nooit intern gepolst bij haar leden en kiezers hoe zij dachten over die maatschappelijke thema's.
Mijn nichtje heeft een lesbische relatie en denkt volgend jaar te trouwen. Ik kan onmogelijk stemmen voor een partij die haar stokken in de wielen zou willen steken.
Tja se.
Wat onze toekomstige meesters met uw nichtje zouden uitzetten, is denk ik toch van een gans andere orde.
Er stemt geen kat op het VB omwille van haar standpunt inzake homohuwelijk.
Oud 12 september 2015, 15:13   #298
Hoomer

Standaard

Citaat:
Zowel abortus, euthanasie als het holebi-huwelijk zijn ondertussen verwezenlijkt, maar het VB blijft halsstarrig steken in haar aftandse Victoriaanse opvattingen.
Maar wel voor een partij die een hoop volk importeerd die uw nichtje van den hoogste toren willen flikkeren en haar vriendinnetje willen testen hoe steenwerend ze wel is. Raar man ben jij zipper.
Oud 12 september 2015, 15:14   #299
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
die boost was te danken aan het proces en de veroordeling die ze opliepen in 2004.
Daarvoor hadden ze als ik me nog goed herinner 19 procent.
Oud 12 september 2015, 15:15   #300
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Racisten mogen natuurlijk vertegenwoordigd worden, en die kans biedt het VB hen ook. Maar als de rest van het politieke spectrum daar niet wil mee samenwerken vanwege hun uitspraken, gedachtegoed en gedragingen, is dat ook hun recht.
Wie tegen het cordon is, gelieve voor het VB te stemmen.

Ik heb er ook ooit voor gestemd, die keer dat ze het VB wilden verbieden was in één van die miljoen neo-nazi's in Vlaanderen (dixit Etienne Vermeersch).

Ik weet wel niet of ik het nog opnieuw zou doen.

Ik ben intussen wat ouder, wijzer, en dus minder idealistisch in mijn opvattingen tegenover democratie.
En daar bent u dus gewoon fout in.
1. Het Vlaams belang is helemaal geen partij van " racisten". Het is een partij met erg conservatieve standpunten die focussen op gedrag van anderen en niet op ras. Dat heeft tot gevolg dat moslims kop van jut zijn, omdat veel moslims meer dan anderen eigen gedrag (wat door anderen als afwijkend van iedere norm of waarde waarover consensus is onder de grootste delen van de bevolking) als superieur zien, omdat Islam voor moslims het uitgangspunt is van hun handelen en niet normen of waarden waarop wij een samenleving bouwden.

2. In dat spanningsveld zegt het Vlaams belang" wie hier is moet zich gedragen en handelen zoals wij willen". Dat begrip kun je samenvatten onder assimilatie.
Daartegenover stond de iets progressievere Vlaams belanger zoals een Marie Rose Morel die dit nuanceerde, en de focus op strenge controle voor integratie zette, waarbij inwijkelingen, nieuwkomers, respect hoorden te hebben voor normen en waarden eigen aan dit land.
Beweren dat het Vlaams belang de partij van racisten is, klopt dus gewoonweg niet en daarmee zet u iedere burger weg die op die partij stemt.

Racisten zitten in iedere politieke partij, ook bij Groen, SPA of andere linkse partijen. Of dacht u dat er onder moslims, traditioneel links stemmende burgers, geen racisten zitten?

3. Nee, geen enkele politieke partij heeft het recht om de democratie te verkrachten omwille van puur eigen politieke winst, daarmee zetten zij zich boven een burger die mag stemmen op het Vlaams belang! Dat cordon is een regelrechte aanfluiting van de democratie, want " dat gedachtengoed,gedragingen en uitspraken" bleken geen reden om het Vlaams belang te verbieden!
Burgers zijn geen kinderen, met boven zich een politieke elite, die in de
plaats van burgers beslist! Dat is een dictatuur, gebaseerd op regelrechte nonsens en een politieke correctheid met al lang verstreken houdbaarheidsdatum, omdat links dat spanningsveld in de samenleving ontkent, doodzwijgt, en wie het benoemt wegzet als racist, net zoals u nu doet.
Het Vlaams belang vertokt de stem van ontevreden burgers, conservatieve denkers en dat mag evengoed gehoord worden als andere politieke meningen, die uitsluiting heeft het Vlaams belang juist groot gemaakt.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be