Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 januari 2016, 21:26   #281
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Molenbeek, Schaarbeek, Elsene, Vorst, Brussel, Anderlecht, Woluwe, Neder-Over-Heembeek, Etterbeek...
Geen enkele naam van de Brusselse gemeenten heeft een naam die zijn oorsprong niet in het Nederlands heeft.
en dan willen ze ons wijsmaken dat dat allemaal verfranst is omdat de Vlamingen dik geld wilden verdienen met hun huis of hun grond te verkopen...

enfin, wat Bruxelles betreft is de nieuwe lijn de Vlaamse afkomst van de stad te ontkennen en alles wat in het verleden maar met Frans te maken had, boven te halen om, zoals in Israël, de huidige bewoners de indruk te geven dat de franstaligen er altijd thuis waren en dat het de Vlamingen zijn die zich weigeren aan te passen aan hun franstalige grondrechten...

Natuurlijk met de namen hierboven lijkt het enorm moeilijk om de Vlaamse afkomst te ontkennen, maar de grote francofonie heeft al voor grotere leugens gestaan...

Laatst gewijzigd door marie daenen : 30 januari 2016 om 21:34.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2016, 21:31   #282
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Ken je veel FDF'ers met als voornaam "Godefried"? Het zou dan nl. "Godefroid" zijn ...
Ik prijs mij gelukkig niet te veel FDF-ers te kennen. Er is geen enkele Vlaamse partij die kan tippen aan de FDF qua openlijk agressief racisme en onverdraagzaamheid.
Oud 30 januari 2016, 21:35   #283
DewareJakob

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
en dan willen ze ons wijsmaken dat dat allemaal verfranst is omdat de Vlamingen dik geld wilden verdienen met hun huis of hun grond te verkopen...
Ons maken ze dat niet wijs. Het ergste is dat ze het zichzelf wijsmaken, en het nog geloven ook. Als hun nadenken start van een imperialistisch koloniale basis, zoals je duidelijk ziet, kom je heel ver van de waarheid terecht.
Oud 30 januari 2016, 21:36   #284
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik prijs mij gelukkig niet te veel FDF-ers te kennen. Er is geen enkele Vlaamse partij die kan tippen aan de FDF qua openlijk agressief racisme en onverdraagzaamheid.
Maar neen, le démocrate Maingain verdedigt de bedreigde francofonie tegen de voortdurende Vlaamse aggressie...
Oud 30 januari 2016, 21:43   #285
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Sowieso zijn Franstaligen die voor hun rechten opkomen vuile stinkende untermenschen voor Vlaams-nationalisten.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2016, 21:47   #286
DewareJakob

Standaard

Citaat:
Sowieso zijn Franstaligen die voor hun rechten opkomen vuile stinkende untermenschen voor Vlaams-nationalisten.
De rechten van overal hun taal door te drukken?
Oud 30 januari 2016, 21:48   #287
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Ons maken ze dat niet wijs. Het ergste is dat ze het zichzelf wijsmaken, en het nog geloven ook. Als hun nadenken start van een imperialistisch koloniale basis, zoals je duidelijk ziet, kom je heel ver van de waarheid terecht.
Als je de discussies hier leest met de Belgisisten waarbij men alles wat overal elders, zelfs in franstalig België als het ten minste de franstalige betreft, als normaal en vanzelfsprekend wordt beschouwd en wat dan ook nooit verder uitgeschreven wordt, laat staan dat het in wetten wordt gegoten, het ineens niet meer is als het Vlamingen betreft...
Het is om koud van te worden om zoveel haat en achterlijkheid te moeten vaststellen...

Ik weet nog goed hoe ik een twintig jaar geleden bijna van mijn stoel viel toen ik voor de eerste keer de franstalige beschuldiging tegen de Vlamingen hoorde dat zij de grondrechten hadden uitgevonden, terwijl zij, grote francofonie, zich zogezegd op de persoongebonden rechten baseerden (enfin toch zolang dat ze ergens niet de meerderheid hadden, want eens zelfs de meerderheid moest elke minderheid zich onherroepelijk aan hun franstalige grootheid aanpassen).
De Vlamingen, volgens de francofonie, hadden de zogenaamde grondrechten uitgevonden... wat hetzelfde is dan te zeggen dat de Vlamingen de hele geschiedenis hebben uitgevonden want alle conflicten doorheen de hele geschiedenis waren juist oorlogen om de grond...
En weet je wat nog erger is... Vanuit Vlaamse kant is er nooit ook maar de minste reactie op het onbenul van die bewering gekomen, in tegendeel, Vlaanderen pasten zijn eisen aan het franstalige genadeloze imperialisme aan...
Oud 30 januari 2016, 21:49   #288
DewareJakob

Standaard

Citaat:
Maar neen, le démocrate Maingain verdedigt de bedreigde francofonie tegen de voortdurende Vlaamse aggressie...
Echt waar ?

Laatst gewijzigd door DewareJakob : 30 januari 2016 om 21:49.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2016, 21:51   #289
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
De rechten van overal hun taal door te drukken?
Dat is het eerste en voornaamste franstalige geboorterecht; een recht dat ze wel aan alle andere volken ontkennen.
En al degene die zich daar tegen verzet wordt voor vuile vis en erger uitgemaakt terwijl de enige en ware agressor, steeds en altijd opnieuw, zijzelf zijn...
Oud 30 januari 2016, 21:52   #290
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ken je veel FDF'ers met als voornaam "Godefried"? Het zou dan nl. "Godefroid" zijn ...
Heel goed mogelijk dat er een verschil is tussen de naam op je IK en je roepnaam.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2016, 21:53   #291
DewareJakob

Standaard

Citaat:
Als je de discussies hier leest met de Belgisisten waarbij men alles wat overal elders, zelfs in franstalig België als het ten minste de franstalige betreft, als normaal en vanzelfsprekend wordt beschouwd en wat dan ook nooit verder uitgeschreven wordt, laat staan dat het in wetten wordt gegoten, het ineens niet meer is als het Vlamingen betreft...
Het is om koud van te worden om zoveel haat en achterlijkheid te moeten vaststellen...

Ik weet nog goed hoe ik een twintig jaar geleden bijna van mijn stoel viel toen ik voor de eerste keer de franstalige beschuldiging tegen de Vlamingen hoorde dat zij de grondrechten hadden uitgevonden, terwijl zij, grote francofonie, zich zogezegd op de persoongebonden rechten baseerden (enfin toch zolang dat ze ergens niet de meerderheid hadden, want eens zelfs de meerderheid moest elke minderheid zich onherroepelijk aan hun franstalige grootheid aanpassen).
De Vlamingen, volgens de francofonie, hadden de zogenaamde grondrechten uitgevonden... wat hetzelfde is dan te zeggen dat de Vlamingen de hele geschiedenis hebben uitgevonden want alle conflicten doorheen de hele geschiedenis waren juist oorlogen om de grond...
En weet je wat nog erger is... Vanuit Vlaamse kant is er nooit ook maar de minste reactie op het onbenul van die bewering gekomen, in tegendeel, Vlaanderen pasten zijn eisen aan het franstalige genadeloze imperialisme aan...
Zoals de 'compensaties' die de francofonie moeiteloos afgedwongen hebben voor het ongrondwettelijke BHV. Gewoon misdadig is het.
Oud 30 januari 2016, 21:57   #292
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Echt waar ?
Hewel, zo werd hij gedurende meerdere jaren telkens weer en opnieuw voorgesteld als hij op de franstalige TV kwam...

Ik veronderstel dat dat uitdrukkelijk nodig was om de paar franstaligen die nog logisch nadachten over de streep te krijgen en ook om hem vooral niet in hetzelfde vaarwater onder te brengen dan de verfoeide en anti-Belgische Vlaamse nationalisten met het Vlaams Blok op kop...
Een franstalige politieker verbinden met die troep is wel het einde van de wereld...
Oud 30 januari 2016, 22:01   #293
DewareJakob

Standaard

Citaat:
Ik en alle Vlamingen respecteren het 'recht' van de Franstaligen op hun Franstalig grondgebied hen in hun taal aan te spreken en dat zij hun taal mogen gebruiken, niemand haalt het in hun hoofd om daar het gebruik van Nederlands te eisen.

Gelieve te bevestigen dat de Franstalige dat recht van de Nederlandstaligen in Vlaanderen ook respecteren aub. Ander hoor je stil te zwijgen over Franstaligen die opkomen voor hun rechten.

Laatst gewijzigd door DewareJakob : 30 januari 2016 om 22:11.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2016, 22:02   #294
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Zoals de 'compensaties' die de francofonie moeiteloos afgedwongen hebben voor het ongrondwettelijke BHV. Gewoon misdadig is het.
En de compensaties die ze ineens vroegen voor de TGV, die ze op hun uitdrukkelijk verzoek en tegen de wensen van Vlaanderen in, bekomen hadden... De inkt van de ondertekening was nog niet droog en ipv blij te zijn dat zij de TGV bekomen hadden riep Spitaels uit dat de franstaligen bijkomende compensaties moesten hebben voor het herstellen en het inrichten van de omgeving overal waar de TGV langs kwam...
Oud 30 januari 2016, 22:05   #295
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik denk niet dat het over mij gaat, maar over wat dat bepaald koppel heeft meegemaakt.

Focus, beste vriend, focus!
Jij zegt daar geen oordeel over te vellen.

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2016, 22:10   #296
DewareJakob

Standaard

Citaat:
Hewel, zo werd hij gedurende meerdere jaren telkens weer en opnieuw voorgesteld als hij op de franstalige TV kwam...

Ik veronderstel dat dat uitdrukkelijk nodig was om de paar franstaligen die nog logisch nadachten over de streep te krijgen en ook om hem vooral niet in hetzelfde vaarwater onder te brengen dan de verfoeide en anti-Belgische Vlaamse nationalisten met het Vlaams Blok op kop...
Een franstalige politieker verbinden met die troep is wel het einde van de wereld...
Het grootste probleem is dat men in het buitenland ze de informatie over België via de Franstalige pers (en hun visie) doorkrijgen (In meerdere landen vastgesteld). Als je dan uitlegt hoe de vork werkelijk in de steel zit geloven ze je amper.
Oud 30 januari 2016, 22:14   #297
marie daenen
Banneling

Standaard

en nu proberen ze weer hetzelfde spelletje...
Op TVfr.; het RER project rond Bruxelles is aan Vlaamse kant voor 90% uitgebouwd, terwijl het aan franstalige kant nog bijna nergens staat...
Maar nergens vertellen ze erbij dat de franstaligen wel hun deel van het geld gehad hebben en zoals steeds slecht beheerd (vroeger zelfs een franstalig programma gezien waar dat voor een keer wel in geuren en kleuren werd uitgelegd)...

Dus welke indruk willen ze wekken; Vlaanderen wordt bevoordeligd en zij, arme francofonie (de minderheid die tegen de Vlaamse meerderheid niets vermag en de Vlamingen gunnen hen niets) wordt zoals steeds benadeeld...

Daar voegen ze dan nog bij dat Vlaanderen praktisch al zijn verlangens heeft uitgevoerd en (ineens kennen ze natuurlijk weer het woord sollidariteit) het zou dan ook niet meer dan normaal zijn dat Vlaanderen verder projecten uitstelt totdat Wallonië zijn achterstand heeft ingehaald... En om zogezegd de Vlamingen over de streep te krijgen voegen ze er dan nog bij dat het goed is voor heel het land, ook voor de Vlamingen waaronder vele pendelaars naar in Bruxelles zijn... en natuurlijk is op dat moment Bruxelles wel de hoofdstad van heel het land, ook van de Vlamingen...
Oud 30 januari 2016, 22:17   #298
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Het grootste probleem is dat men in het buitenland ze de informatie over België via de Franstalige pers (en hun visie) doorkrijgen (In meerdere landen vastgesteld). Als je dan uitlegt hoe de vork werkelijk in de steel zit geloven ze je amper.
En dan is de vraag; waarom wordt daar vanuit Vlaamse hoek niet tegen in gegaan???
Hoe vrij is ons land; hoe vrij zijn onze politiekers; en wie houdt werkelijk de touwtjes van heel dit onland in handen...???
Democratie??? Laat me niet lachen...
Oud 30 januari 2016, 22:28   #299
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Ik en alle Vlamingen respecteren het 'recht' van de Franstaligen op hun Franstalig grondgebied hen in hun taal aan te spreken en dat zij hun taal mogen gebruiken, niemand haalt het in hun hoofd om daar het gebruik van Nederlands te eisen.

Gelieve te bevestigen dat de Franstalige dat recht van de Nederlandstaligen in Vlaanderen ook respecteren aub. Ander hoor je stil te zwijgen over Franstaligen die opkomen voor hun rechten.
Waarom doen ze dat dan niet? Waarom spreken jonge Vlamingen in Wallonië mij in het Engels aan? Met welk recht?

Laatst gewijzigd door DucDEnghien : 30 januari 2016 om 22:29.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2016, 22:29   #300
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Jij zegt daar geen oordeel over te vellen.
Ja, ik lees hun getuigenis. En die is heel duidelijk.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be