Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 september 2016, 16:20   #281
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Het stemmenaantal dat de N-VA vorige keer verzamelde bewijst dat een niet te onderschatten deel van de Vlaams-nationalisten geen aversie had/heeft voor het VB. De N-VA dankt haar (eenmalige) score aan Vlaams-nationalistische kiezers van het Vlaams Belang die de N-VA een kans gaven om te g�*�*n voor datgene dat hun eigen partij onmogelijk werd gemaakt door het Belgisch regime.
Tevergeefs dus want ook zonder cordon sanitaire krijgt het regime een Vlaams-nationalistische partij klein die te groot, en dus te gevaarlijk wordt.

Dat is gelukt met de VU. Dat is gelukt met het VB, en dat is ook al gelukt met de N-VA. Met of zonder cordon.
Maar niet met of zonder journaille...
Indien er wat meer tegen dat leugenachtig journaille zou geprotesteerd zijn geworden zodat ze haar grote leugens had moeten intrekken en zodat ze verplicht zou zijn om de Vlamingen objectiever en breder in te lichten wilden ze haar bestaansreden houden, Vlaanderen zou al heel wat verder hebben gestaan en Vlaanderen zou van heel veel kwaad bespaard zijn gebleven...

Maar de meeste mensen weigeren de totaal gecorrumpeerde houding van ons journaille te zien als een van de grote oorzaken voor al het onrecht Vlaanderen aangedaan.

Als je dan weet dat alle regimes hun gelijk halen en dikwijls in het zadel kunnen blijven juist door de bevloking via de media te manipuleren...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2016, 16:26   #282
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Het stemmenaantal dat de N-VA vorige keer verzamelde bewijst dat een niet te onderschatten deel van de Vlaams-nationalisten geen aversie had/heeft voor het VB. De N-VA dankt haar (eenmalige) score aan Vlaams-nationalistische kiezers van het Vlaams Belang die de N-VA een kans gaven om te g�*�*n voor datgene dat hun eigen partij onmogelijk werd gemaakt door het Belgisch regime.
Tevergeefs dus want ook zonder cordon sanitaire krijgt het regime een Vlaams-nationalistische partij klein die te groot, en dus te gevaarlijk wordt.

Dat is gelukt met de VU. Dat is gelukt met het VB, en dat is ook al gelukt met de N-VA. Met of zonder cordon.
Maar niet met of zonder journaille...
Indien er wat meer tegen dat leugenachtig journaille zou geprotesteerd zijn geworden zodat ze haar grote leugens had moeten intrekken en zodat ze verplicht zou zijn om de Vlamingen objectiever en breder in te lichten wilden ze haar bestaansreden houden, Vlaanderen zou al heel wat verder hebben gestaan en Vlaanderen zou van heel veel kwaad bespaard zijn gebleven...

Maar de meeste mensen weigeren de totaal gecorrumpeerde houding van ons journaille te zien als een van de grote oorzaken voor al het onrecht Vlaanderen aangedaan.

Als je dan weet dat alle regimes hun gelijk halen en dikwijls in het zadel kunnen blijven juist door de bevloking via de media te manipuleren...
Oud 27 september 2016, 16:31   #283
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
We kennen én respecteren jouw mening. Maar....als zelfs twee belgicistische politicologen daar vandaag openlijk anders over de denken, dan wordt het stilaan tijd om je aan de veranderende politieke realiteit aan te passen.
En waarom denken die daar plots anders over?
Nog niet bij stilgestaan zeker?
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2016, 16:44   #284
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nochtans die jij vééééél harder je best om mensen te manipuleren dan Robert....
Ik heb hier nog nooit iemand opgeroepen om voor een bepaalde partij te stemmen, of om een partij toch maar zeker niet te verlaten met kleffe bewoordingen zoals reservespeler en na hem robert deden.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2016, 16:45   #285
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik heb hier nog nooit iemand opgeroepen om voor een bepaalde partij te stemmen, of om een partij toch maar zeker niet te verlaten met kleffe bewoordingen zoals reservespeler en na hem robert deden.
Welke kleffe bewoordingen?
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2016, 16:55   #286
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
je hebt Vlaams-nationalisten die anti-racistisch zijn hoor.
Ja...
Er zouden ook christendemocraten zijn die principes hebben waar ze nooit van afwijken.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2016, 16:55   #287
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als het VB zegt dat moslims evenwaardige burgers zijn en dat de Islam een religie is die hier een plaats heeft, dan mag het VB meeregeren, ja.
Daar Vlijm, zal jouw toelating niet voor gevraagd worden.
Oud 27 september 2016, 16:55   #288
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Welke kleffe bewoordingen?
Ik zou het eerder bochtenwerk noemen.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2016, 17:04   #289
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je had het over manipuleren, panda. Dat gebeurt niet door mensen op te roepen om op de eigen favoriete partij te stemmen. Daar overtuig je niet één potentiële kiezer mee. Manipulatie gebeurt op andere manieren. Met doorslaggevende argumenten, bijvoorbeeld. Maar zelfs dat is lang niet zeker. Ik zie mensen die zich hier ternauwernood laten zien niet als geslaagde stemmenronselaars, noch in staat om andere mensen te manipuleren.
Oud 27 september 2016, 17:18   #290
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
de facto bestond het cordon sanitaire niet meer na het vervellen van het Vlaams Blok tot het Vlaams Belang.

Belangrijker is de vraag wie er met het VB kan regeren en vooral of het VB bereid is om toegevingen te doen op het vlak van migratie en allochtonen.
en welke toegevingen mbt migratie verwacht gij dan wel ???

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2016, 17:19   #291
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
En waarom denken die daar plots anders over?
Nog niet bij stilgestaan zeker?
Wie heeft daar nog niet bij stilgestaan, jochie?

Kijk eens wie de draad opstartte over de move van Sinardet en Devos.
En ga ook eens na welke vraag ik mij stelde bij hun toch wel fameuze bocht.

Jij reageerde voor het eerst in post 117. Met een vraag van vijf woorden die nergens op sloeg.
In de daarop volgende post verweet je Gwylan N-VA-kiezers af te leiden naar het VB.

Een Française die N-VA-kiezers zou verleiden om over drie jaar voor het VB te kiezen.
En nu verwijt je mij dat niet heb stilgestaan bij mijn eigen draad????

Besef je nu zelf niet dat je doorslaat?

Terloops....
Heb jij je al afgevraagd wat er achter de bocht van Sardinet en Devos zou kunnen zitten?

Ik weet dat het moeilijk is om bochten van belgicistische politicologen....en Vlaams-nationalistische partijvoorzitters te verklaren, maar ik heb het tenminste geprobeerd....

Laatst gewijzigd door Knuppel : 27 september 2016 om 17:26.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2016, 17:21   #292
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
en welke toegevingen mbt migratie verwacht gij dan wel ???
Dat gaf hij antwoord op, hoor.

"dat moslims evenwaardige burgers zijn en dat de Islam een religie is die hier een plaats heeft"
Oud 27 september 2016, 17:23   #293
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Je had het over manipuleren, panda. Dat gebeurt niet door mensen op te roepen om op de eigen favoriete partij te stemmen. Daar overtuig je niet één potentiële kiezer mee. Manipulatie gebeurt op andere manieren. Met doorslaggevende argumenten, bijvoorbeeld. Maar zelfs dat is lang niet zeker. Ik zie mensen die zich hier ternauwernood laten zien niet als geslaagde stemmenronselaars, noch in staat om andere mensen te manipuleren.
Ge hebt hier inderdaad van die snoodaards die op dit forum durven argumenteren.
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2016, 17:31   #294
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
ook bij de Waalse politici zijn er heel wat die de gemeenschappen tegen elkaar opzetten...
2
die worden daar wel als democraten voorgesteld...
Oud 27 september 2016, 17:41   #295
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
In dit verband herinner ik me een leuk voorval. De "held" ervan is, wie anders, superpanda.

Een paar maanden voor de verkiezingen van 2014 had de man een ontdekking gedaan, gebaseerd op de rouwcurve van een vrouwelijke psychiater, nl. Kübler-Ross. Deze curve is onderverdeeld in 5 fases, waarvan de laatste de "aanvaarding" is. Vlijmscherp en een andere N-VA'er werden geprezen door panda omdat ze zich in deze fase bevonden.

Alleen had superpanda zich een beetje misrekend. Hij veronderstelde dat de N-VA een fameuze rammeling zou krijgen. Het omgekeerde was waar, de N-VA behaalde een monsterscore. Zijn eigen partij was de pineut. Na de verkiezingen repte panda met geen woord over zijn vergissing, maar ik heb nog altijd binnenpretjes als ik er aan terug denk. Superpanda vermoedelijk iets minder.
Ik heb dat gemist, maar dat geeft niet. Panda laat zich ook op andere manieren kennen. Hij was er bijvoorbeeld als één van de eersten bij om dictatoriale houding van De Wever ten overstaan van Vuye te bewieroken, maar toen De Wever de allereerste keer in zijn leven een teken van zwakte liet zien was panda opnieuw bij de eersten om hem in de Anciaux-bleithoek te duwen.
In mijn ogen heeft De Wever zich dictatoriaal gedragen tegenover Vuye. Ik ben daar razend om. Maar dat De Wever, door zijn eigen schuld notabene, nét teveel op korte tijd op zijn bord kreeg, en brak toen hij aan de onverwerkte relatie met zijn vader herinnerd werd, is voor mij geen reden om hem in het bleitkamp van Anciaux te steken.
Oud 27 september 2016, 17:46   #296
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Matonge Bekijk bericht
Heb ik ooit ergens verklaard dat het instellen van een unitaire staat zonder voorwaarden, als democratisch te aanzien of zo? Ik volg niet goed meer. Ik zeg u alleen dat ik met frustraties kamp waarover ik de mening draag dat ze even terecht als zinloos zijn. De overgrote meerderheid van het vlaamse volk heeft nooit gevraagd voor de situatie waar we vandaag mee af te rekenen krijgen. En ik wil er ook niet blind voor zijn. Het is niet omdat De Wever loopt te masseren op die puinhoop, dat ik er gevoelig moet voor zijn.
Het overgrote deel van het Vlaamse volk had inderdaad niets te zeggen... en het is daarom dat we in deze situatie aanbeland zijn...

De problemen van de Belgische staat zijn niet de Vlamingen; de problemen van de Belgische staat zijn de franstaligen die alleen hun eigen buiknagel kennen en alleen in functie van hun eigen buiknagel handelen, daarbij het lef hebbende om elke Vlaming die nog maar durft te zeggen dat hij voor de Vlaamse belangen durft uit te komen als verrader van la Belgique en Vlaamse extremist af te voeren...

De problemen en wel het grootste probleem van alles is de torenhoge schuldenberg of het regelrechte failliet van de Belgische staat en dat is er gekomen ondanks de constante wil van de Vlamingen om die schuldenberg af te bouwen; welke houding steeds op een cordate en ononkoombare njet van de francofonie strandde en weggezet werd als kapitalistische grootpraat, waar zij sociale francofonie niet van wilde weten...
Oud 27 september 2016, 17:48   #297
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
Ge hebt hier inderdaad van die snoodaards die op dit forum durven argumenteren.
Jij bent dus geen snoodaard.
Oud 27 september 2016, 17:52   #298
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Sinardet maakte ook het nodige voorbehoud, maar dat haalde de krantentitels niet.
En waarom niet??? Mag de Vlaamse bevolking weer niet de werkelijkheid kennen???
Want als ze werkelijk alles weergegeven zouden hebben dan wisten zij die een beetje nadachten dat het maar praat was om de NVa verder af te zwakken en niets anders..., want dat ze niet het cordon willen opheffen; alleen maar valse hoop willen wekken...
Oud 27 september 2016, 17:54   #299
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Voorlopig mag dat nog, de mogelijkheid tot noodtoestand is gelukkig nog geen realiteit.
Bereid la Belgique die dan voor als hun wortel tegen de NVa niet gepakt zou hebben???
Oud 27 september 2016, 17:56   #300
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat gaf hij antwoord op, hoor.

"dat moslims evenwaardige burgers zijn en dat de Islam een religie is die hier een plaats heeft"
met lui die zich identificeren met een godsdienst, heb ik al een hemelsgroot probleem, aangezien dat die godsdienst boven het burgerschap plaatst, en de facto dus een zware vorm van extremisme is.
Toen ik nog in Brussel woonde heb ik de vraag eens gesteld aan een ingeweken Marokkaan, of hij zich Belg dan wel Marokkaan voelt. "Je suis musulman, monsieur". En daarmee kon ik het doen. Toen wist ik genoeg, dit komt nooit nog goed.
En ik heb uiteraard evenveel problemen met lui die zich indentificeren als katholieken, joden, protestanten.......enz, en wel om dezelfde reden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be