![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Yep Wreker. ISLAM IS OORLOG
|
![]() |
![]() |
![]() |
#282 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hetzelfde met al die geëmigreerde moslimgemeenschappen : kijk waar ze staan in de samenlevingen waar ze terecht kwamen (in tegenstelling tot andere allochtonen). Het is hun verbeten vastklamping aan hun islam die hen steeds verder de achterlijkheid induwt. Niet verwonderlijk eigenlijk, als je naar de betekenis van het woord 'islam' kijkt : volledige onderwerping, dus ook volledige uitschakelijking van je geest. Volledige onderwerping aan wat? Aan de religieus-politieke leer van een kamelenhoeder uit een ander continent, en uit een ander tijdperk. Soms vraag ik me af of al die Marokkaantjes en Turken wel eens de bedenking maken dat zij en hun voorouders eigenlijk prooien zijn van die Saoedische verroveringsgodsdienst : hun voorouders waren geen Allah-lovers, spraken de taal van Mohammed niet en deelden zijn cultuur niet. Hun voorouders waren Ongelovige honden. Zij stammen af van die Ongelovigen wiens evolutie werd stopgezet op het moment dat de islam haar intrede deed. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#283 |
Banneling
|
![]() Polspoel,
Je staart je wel heel erg blind op de Islam, niet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#284 |
Burgemeester
|
![]() Amai mijn botten wat een lafaards dan dat jullie zijn... Een hele tijd schuilen achter het didactische scherm van een mens voorzichtig te willen laten omgaan met godsdienst...Ik lig echt kreupel, zijn jullie dan zo bang om dat van in het begin te zeggen? Bang dat ik jullie hoofd er af kom hakken...
![]()
[font=Book Antiqua]Do not say, that if the people do good to us, we will do good to them and if the people oppress us, we will oppress them; but determine that if people do you good, you will do good to them and if they oppress you, you will not oppress them[/font] [font=Book Antiqua]He is not strong and powerful who throweth people down; but he is strong who witholdeth himself from anger[/font] [font=Book Antiqua]The ink of the scholar is more sacred than the blood of the martyr[/font] [font=Book Antiqua]Do you beat your own wife as you would a slave? That must you not do.[/font] [font=Book Antiqua](Mohamed, saas)[/font] |
![]() |
![]() |
![]() |
#285 | |||
Banneling
|
![]() [quote=smiley]
Citaat:
Zoals wijlen Kardinaal Joos, die ons kwam vertellen dat ons kiessysteem niet deugt? Zoals de jaarlijkse missen voor onze regering en Vorstenhuis? Zoals de Kerk die Legrelle en Rex steunde? Zoals Bush die in de USA maar zelden zonder bijbel op TV komt? Moet ik meer voorbeelden zoeken? Allemaal privé dat? ![]() Je hebt het over een "volk" zeg je: kan je dat definiëren, aub?: het begrip "volk" is zo vaag en al voor zoveel gebruikt c.q. misbruikt, zie je ![]() Ik keek naar "beweging" ![]() Citaat:
PS kan je een omschrijving van die "eigenheid" geven? ![]() Citaat:
De waarden die België voor de Irakblokkade deden stemmen in de VN (500.000 kinderen dood als slachtoffer, volgens de WHO (toegegeven door Madeleine Albright"It was a very hard choice, but the price, it was worth it") (zoveel als Hiroshima...) Moet ik echt méér van die "westerse waarden" als voorbeeld geven? Je zegt het maar hoeveel je er wil ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#286 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ken je het spreekwoord van de splinter en de balk? Mij lijkt het dat de balk jou niet enkel blind gemaakt heeft, maar ook al voor ernstige hersenschade gezorgd heeft. Gelukkig ondervindt je daar als moslim en multikulnazi heel weinig hinder van. 8) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#287 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#288 | |||
Banneling
|
![]() Polspoel,
Kort samengevat komt je antwoord hierop neer: Citaat:
Mijn aggressiviteit? omdat ik mensen als jij van antwoord dien? Bedoel je dat jij moet kunnen peroreren en aanvallen en dat wie antwoordt durft geven je dus aanvalt?? Dat ruikt naar iets..totalitarisme misschien? Heb je je eigen topics en teksten al eens nagelezen op aggressiviteit en scheldwoorden? Me Citaat:
![]() Verder gaf je geen antwoord... ![]() een paar voorbeelden van jou, uit één enkel stukje geplukt: Citaat:
gewoon maar enkele scheldtermen uit één stukje van je "proza" : je bent er zélf schijnbaar blind voor geworden(last van die balk die je niet ziet??), of is het je eerste of tweede natuur?? ![]() WIE is er aggressief, schreef je? ![]() ![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 14 november 2004 om 20:40. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#289 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#290 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En toch begrijpt Ibeke nog altijd niet dat er hier nogal wat mensen zijn die haar soort aan de macht vrezen...
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 14 november 2004 om 20:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#291 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
in een andere post klinkt het: Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 14 november 2004 om 21:13. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#292 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#293 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die hebben immers niet eens wapens nodig om jouw fundamentalistische dictatoriale discours met de grond gelijk te maken. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#294 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Zoals wijlen Kardinaal Joos, die ons kwam vertellen dat ons kiessysteem niet deugt? Zoals de jaarlijkse missen voor onze regering en Vorstenhuis? Zoals de Kerk die Legrelle en Rex steunde? Zoals Bush die in de USA maar zelden zonder bijbel op TV komt? Moet ik meer voorbeelden zoeken? Allemaal privé dat? S: Het is niet omdat sommige enkelingen af en toe over de schreef gaan of destijds over de schreef gegaan zijn dat de scheiding van religie en staat niet een van de peilers is waarop onze huidige moderne samenleving op steunt. (Een kardinaal Joos bvb werd al vlug door een andere kardinaal op zijn plaats gezet) Je hebt het over een "volk" zeg je: kan je dat definiëren, aub?: het begrip "volk" is zo vaag en al voor zoveel gebruikt c.q. misbruikt, zie je. Ik keek naar "beweging" S: Een volk zijn mensen die bepaalde dingen gemeen hebben die hen aan elkaar binden, zoals een gemeenschappelijke taal en cultuur. "Ik keek naar "beweging" S: U trachtte met een liedje te bewijzen dat een volk dat op een dag het recht opeiste om in de eigen taal onderwijs te krijgen. Een volk dat het recht opeiste om boeken in de eigen taal te kunnen lezen enz. Kortom een volk dat opkwam voor zijn eigenheid, dat die beweging, die van binnenlandse oorsprong is, volgens jou van buitenlandse oorsprong is en dit alleen maar omdat men een buitenlander gevraagd zou hebben om voor hun binnenlands ontstane beweging een liedje te componeren. Het probleem is de aggressiviteit waarmee dat gebeurt, het antiWalen, antiFrans, antiIslam, antivreemdelingen, antivrijzinnigen: Véél te veel anti, te weinig pro...in die mate dat het "pro" meestal een "anti" is S: Een volk dat opstaat en zich verzet is logischerwijze niet pro maar contra datgene waartegen het zich verzet. PS kan je een omschrijving van die "eigenheid" geven? S: Iemand die dat nu nog niet snapt zal het nooit snappen. De waarden die van België (Vlamingen inbegrepen) in Kongo destijds een genocideland maakten? S: U moet niet met de waarden van 'die koning met zijn witte baard' uit de 19de eeuw afkomen om de humane waarden van onze huidige samenleving, aan te vallen. Die 'waarden' van die koning waren trouwens in de 19de eeuw reeds in strijd met de toen gevestigde waarden. De waarden die België voor de Irakblokkade deden stemmen in de VN (500.000 kinderen dood als slachtoffer, volgens de WHO (toegegeven door Madeleine Albright"It was a very hard choice, but the price, it was worth it") (zoveel als Hiroshima...) S: U wijst de verkeerden als schuldigen aan. De ware schuldige was Saddam Hoessein. men heeft met alle mogelijke middelen getracht om Saddam te stoppen of weg te krijgen zonder een echte nieuwe oorlog te hoeven beginnen, (die sancties en alle andere maatregelen waren, als u het nog niet wist, het gevolg van het binnenvallen van koeweit door saddams troepen). Men had Saddam voldoende middelen gegeven (hij mocht voldoende olie uitvoeren) om de bevolking van de levensnoodzakelijke middelen te kunnen blijven voorzien, maar dat deed hij niet, het was hij zelf die de bevolking uithongerde om dan de schuld op de amerikanen en het westen te steken. U moet de wandaden van een dictator niet trachten af te wentelen op diegenen die dictator met alle mogelijke middelen trachtten te stoppen. En wat Hiroshima betreft. In Dresden was de verwoesting en het aantal slachtoffers even groot en dit niet met 1 bom maar met duizenden conventionele bommen, dit maar om te aan te tonen dat conventionele wapens uiteindelijk even erg zijn als massavernietigingswapens. Had men die bom toen niet gegooid, dan had dit veel meer levens gekost en dit door middel van conventionele wapens, (want de japanners waren bereid te strijden tot de dood in hun fanatisme gelijk aan godsdienstwaanzin, een godsdienstwaanzin waar men heden ten dage weer mee te maken heeft) dit hadden ze daarvoor reeds ondervonden na de bloedbaden die de inname van die talloze nietige eilandjes, die japan voorafgingen, heeft gekost. Men heeft de keuze van de minste slachtoffers gemaakt, een keuze waar u blijkbaar tegen bent. Moet ik echt méér van die "westerse waarden" als voorbeeld geven? Je zegt het maar hoeveel je er wil S: Je praat naast de kwestie. U weet best over welke westerse waarden dat ik het heb. Waarden, zoals mensenrechten, vrijheid van meningsuiting, scheiding van RELIGIE en staat enz. waarden waarop onze huidige moderne samenleving is opgebouwd, waarden die sommige nieuwkomers trachten onderuit te halen. Een passende uitspraak die men in zopas wakker geschoten nederland onlangs kon horen is deze "iemand die in onze democratische samenleving naar de dictatuur van een god verlangt, hoort hier niet thuis !" Laatst gewijzigd door smiley : 15 november 2004 om 11:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#295 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#296 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
maar misschien is 't waar, als EXTREEM dat zegt? Kwalijke zaak dan voor de Islam!! Er zijn zo van die bekeerlingen die je beter niet krijgt ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#297 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#298 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Filosoof waar hebt u gelezen,dat ik schrijf dat BUSH een moslim is?En als ik schrijf ISLAM IS OORLOG,Wat hoort men dagelijks Moslims doden menssen in de naam van alla,wie dat ook moge weze.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#299 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#300 | |
Banneling