Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 november 2004, 21:58   #281
EXTREEM
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Yep Wreker. ISLAM IS OORLOG
EXTREEM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2004, 10:32   #282
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wreker
Zou dat zo erg zijn als de islam niet meer zou bestaan? 1500 jaar geleden bestond er ook geen islam.

Zonder islam werden de pyramides gebouwd, kenden we de verwezenlijkingen van de Griekse cultuur. Allemaal zonder de islam.

Niemand heeft behoefte aan de islam. Je kan evengoed zonder. Beter zelfs.
Idd, de moslimwereld zou veel beter af zijn zonder islam. Kijk maar eens waar de islamitische landen staan vandaag : ze zijn de risee van de hele wereld, ze trappelen op elk gebied zo ver achter.
Hetzelfde met al die geëmigreerde moslimgemeenschappen : kijk waar ze staan in de samenlevingen waar ze terecht kwamen (in tegenstelling tot andere allochtonen). Het is hun verbeten vastklamping aan hun islam die hen steeds verder de achterlijkheid induwt. Niet verwonderlijk eigenlijk, als je naar de betekenis van het woord 'islam' kijkt : volledige onderwerping, dus ook volledige uitschakelijking van je geest.
Volledige onderwerping aan wat? Aan de religieus-politieke leer van een kamelenhoeder uit een ander continent, en uit een ander tijdperk.
Soms vraag ik me af of al die Marokkaantjes en Turken wel eens de bedenking maken dat zij en hun voorouders eigenlijk prooien zijn van die Saoedische verroveringsgodsdienst : hun voorouders waren geen Allah-lovers, spraken de taal van Mohammed niet en deelden zijn cultuur niet. Hun voorouders waren Ongelovige honden. Zij stammen af van die Ongelovigen wiens evolutie werd stopgezet op het moment dat de islam haar intrede deed.
Spolpoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2004, 13:57   #283
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Polspoel,
Je staart je wel heel erg blind op de Islam, niet?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2004, 16:58   #284
Ibeke
Burgemeester

Ibeke's schermafbeelding

Standaard

Amai mijn botten wat een lafaards dan dat jullie zijn... Een hele tijd schuilen achter het didactische scherm van een mens voorzichtig te willen laten omgaan met godsdienst...Ik lig echt kreupel, zijn jullie dan zo bang om dat van in het begin te zeggen? Bang dat ik jullie hoofd er af kom hakken...
[font=Book Antiqua]Do not say, that if the people do good to us, we will do good to them and if the people oppress us, we will oppress them; but determine that if people do you good, you will do good to them and if they oppress you, you will not oppress them[/font]
[font=Book Antiqua]He is not strong and powerful who throweth people down; but he is strong who witholdeth himself from anger[/font]
[font=Book Antiqua]The ink of the scholar is more sacred than the blood of the martyr[/font]
[font=Book Antiqua]Do you beat your own wife as you would a slave? That must you not do.[/font]
[font=Book Antiqua](Mohamed, saas)[/font]
Ibeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2004, 17:47   #285
filosoof
Banneling

Standaard

[quote=smiley]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Smiley,
De Islam die jij daar probeert te beschrijven is de triestige caricatuur uit Afghanistan, Iran en dgl. landen: niets te maken met de Islamieten hier. Ik ben meermaals in Tunesië, Marokko en Turkije geweest en daar trekt het toch langs geen kanten op wat jij hier beschrijft.

S: Ik maak er helemaal geen karikatuur van en ik ben ook niet over afghanistan bezig. U hoeft de uitlatingen van de Islamieten hier en op andere fora maar te lezen. Meer dan voldoende

Ik vergiste me in een parodie, en bood mijn verontschuldigingen aan omdat ik ongewild de verkeerde slachtoffers had geraakt: gans normaal.
Als iemand hier een dgl. caricaturale tekst komt zetten moeten hij en zijn geestesgenoten er maar tegen kunnen dat ik er een parodie van maak: ik ben SINT TVG niet, ik maak er géén scheldpartij van.

S: Was het je bedoeling om slachtoffers te maken en je had de verkeerde geraakt? Ik geloof dat je geen enkel slachtoffer hebt gemaakt, toch zeker niet bij diegenen die jij viseerde.

Het hof van Cassatie heeft nu overduidelijk beslist wat het blok waard is (alsof ik dat al geen jaren wist ) Als jij het nationalisme van die mensen blijft verdedigen zie ik niet in waarom ik zou zwijgen: zoals je betoogt,we zijn niet in Afghanistan... (en nog niet in Blokistan!!) hoewel het er hier en daar begint op te lijken, als ik je nu bezig zie.

S: Wat is er fout aan nationalisme? Aan een volk dat zijn eigenheid wil bewaren?

de dag dat Lincoln of Ibeke hier iets dergelijks schrijven lach ik er ook mee. (en ik hoop dat ze dat al wel van mij weten nu)

S: Lincoln of Ibeke willen hun eigenheid bewaren (vandaar de botsing... de problemen). Blijkbaar stelt dit voor jou geen probleem maar als vlamingen opkomen voor hun eigenheid dan stelt dit voor jou blijkbaar wel een probleem.

De vlaamse beweging niet van buitenlandse oorsprong?

S: Inderdaad

hhmme Vlaamse Leeuw (het lied) is zowel qua tekst als qua muziek zo uit Duitsland overgenomen (bewijzen leverbaar)

S: Ik heb het niet over een lied maar over een volk

Het boek werd geschreven door de zoon van een officier van Napoleon, een Fransman. Heel de romantiek die erbij hoort werd ook uit het buitenland overgenomen...

S: Ik heb het niet over een boek maar over een volk

De Islam van buitenlandse oorsprong? Uiteraard: het Christendom ook... En dan?? Geef je je wel rekenschap van dat de Islam en het Christendom dezelfde oorsprong hebben, waarbij de Islam gewoon de voortzetting is van een om politieke redenen door Keizer Constantijn en enkele bisschoppen in Nikea tot ketterij verklaarde oudere versie vh Christendom? Las je ooit een Koran of een Bijbel of een Tora (of alle drie??) Ik heb niet die indruk

S: Natuurlijk weet ik dat het christendom en de islam dezelfde oorsrong hebben, het is er trouwens aan te merken. Met 'steentjes smijten' bvb is een bezigheid dat vanuit het midden oosten komt en komt zowel in de tora, de bijbel als in de koran voor. Het maakt trouwens niet uit wat iemand gelooft zolang ze onze 'westerse waarden' maar respecteren (zoals scheiding van religie en staat. enz. wat de huidige christenen vandaag de dag wel doen) en zolang ze hun geloof maar als een prive zaak beschouwen. En wat dat lezen betreft. Ik heb geen enkel van die 'heilige' boeken kunnen uitlezen. Ik heb ze allemaal moeten opzij leggen dit vanwege de vele onwaarheden en gruwelijkheden die er in die boeken geschreven staan.
De scheiding van Kerk en Staat, zoals in het UK? zoals in Griekenland?
Zoals wijlen Kardinaal Joos, die ons kwam vertellen dat ons kiessysteem niet deugt?
Zoals de jaarlijkse missen voor onze regering en Vorstenhuis?
Zoals de Kerk die Legrelle en Rex steunde?
Zoals Bush die in de USA maar zelden zonder bijbel op TV komt?
Moet ik meer voorbeelden zoeken? Allemaal privé dat?

Je hebt het over een "volk" zeg je: kan je dat definiëren, aub?: het begrip "volk" is zo vaag en al voor zoveel gebruikt c.q. misbruikt, zie je
Ik keek naar "beweging"
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Smiley
"als vlamingen opkomen voor hun eigenheid dan stelt dit voor jou blijkbaar wel een probleem."
Het probleem is de aggressiviteit waarmee dat gebeurt, het antiWalen, antiFrans, antiIslam, antivreemdelingen, antivrijzinnigen: Véél te veel anti, te weinig pro...in die mate dat het "pro" meestal een "anti" is

PS kan je een omschrijving van die "eigenheid" geven?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Smiley
"onze 'westerse waarden' respecteren
De waarden die van België (Vlamingen inbegrepen) in Kongo destijds een genocideland maakten?
De waarden die België voor de Irakblokkade deden stemmen in de VN (500.000 kinderen dood als slachtoffer, volgens de WHO (toegegeven door Madeleine Albright"It was a very hard choice, but the price, it was worth it") (zoveel als Hiroshima...)
Moet ik echt méér van die "westerse waarden" als voorbeeld geven?
Je zegt het maar hoeveel je er wil
Oud 14 november 2004, 18:08   #286
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:
Polspoel,
Je staart je wel heel erg blind op de Islam, niet?
Sint-Filosoof,

Ken je het spreekwoord van de splinter en de balk?
Mij lijkt het dat de balk jou niet enkel blind gemaakt heeft, maar ook al voor ernstige hersenschade gezorgd heeft.
Gelukkig ondervindt je daar als moslim en multikulnazi heel weinig hinder van. 8)
Oud 14 november 2004, 18:38   #287
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:
De scheiding van Kerk en Staat, zoals in het UK? zoals in Griekenland? Oh ja Sint-Filosoof, de Engelse queen vaardigt dagelijks religieuse voorschriften uit, tot en met de manier waarop de Britse dames zich moeten kleden om hun onderwerping te manifesteren. We zijn werkelijk onder de indruk !
Zoals wijlen Kardinaal Joos, die ons kwam vertellen dat ons kiessysteem niet deugt? En heb je netjes een knieval gemaakt en je volledig onderworpen aan de leer van Joos? Werd je vervolgd toen je zijn leer wegfloot? Werd je keel overgesneden toen jij zijn stelling op de korrel nam? Loop je nog vrij rond?

Zoals de jaarlijkse missen voor onze regering en Vorstenhuis? Missen die ons Vorstenhuis en vooral haar kwezels en leden van de charismatische beweging afdwingen. Denk je nu echt dat al die sossen en VLD-ers daar met overtuiging en goesting zitten? Of zitter ze daar omdat het protocol hen ertoe dwingt. Een beetje intellectuele eerlijkheid zou af en toe geen kwaad kunnen Sint-Filosoof.
Zoals de Kerk die Legrelle en Rex steunde? We zijn anno 2004 Sint-Filosoof.
Zoals Bush die in de USA maar zelden zonder bijbel op TV komt? Dat is Amerika Sint-Filosoof ; je hoeft niet steeds Amerika als excuustruus op te diepen. Dat wordt afgezaagd.

Je hebt het over een "volk" zeg je: kan je dat definiëren, aub?: het begrip "volk" is zo vaag en al voor zoveel gebruikt c.q. misbruikt, zie je

Er is geen beter volk dan de joden, om de definitie van "volk" aan te vragen. Ze zullen je van naaldje tot draadje toelichten wat onder dat begrip verstaan moet worden. Transponeer de inhoud naar andere ethnieën.

Ik keek naar "beweging"
Het probleem is de aggressiviteit waarmee dat gebeurt, het antiWalen, antiFrans, antiIslam, antivreemdelingen, antivrijzinnigen: Véél te veel anti, te weinig pro...in die mate dat het "pro" meestal een "anti" is

De agressiviteit waar jij het over hebt is een wattepluisje in vergelijking met de agressiviteit die andere volkeren hanteren in hun anti-debat : ga eens kijken hoe het anti-debat in Israel gevoerd wordt, ga eens kijken hoe in moslimlanden het anti-debat gevoerd wordt, etc. Wat houdt je tegen om op hun manier het debat te voeren. Juist ja .. bepaalde westerse waarden?

De waarden die van België (Vlamingen inbegrepen) in Kongo destijds een genocideland maakten? Die moeten ongeveer gelijk zijn aan de waarden die de joden in Israel vandaag hanteren in hun genocide-operaties. Die moeten ongeveer gelijk zijn aan de waarden die moslimextrimsten vandaag in Dafoer hanteren in hun genocide-operaties. Maar inmiddels zijn we enkele generaties verder en weet je dat België zich nooit meer door een Van Saksen Cobourg zal laten voor de kar spannen om voor zijn persoonlijke verrijking te gaan zorgen in Kongo.
De waarden die België voor de Irakblokkade deden stemmen in de VN (500.000 kinderen dood als slachtoffer, volgens de WHO (toegegeven door Madeleine Albright"It was a very hard choice, but the price, it was worth it") (zoveel als Hiroshima...) Som eens de landen op die in de VN tegen de Irakblokkade stemden. Som ook eens de omringende Arabische landen op die die blokkade omzeilden en dagelijks ter hulp schoten met eten voor die kindertjes. Wat heb jij overigens zelf voor die arme bloedjes gedaan?

Nee, je kan voor een keer proberen om hedendaagse westerse waarden op te geven. Als het niet meteen lukt, moet je maar eens een bezinningskuurtje in bij voorbeeld Algerije, Afganisthan of Saoedi-Arabie gaan doen. Wedden dat je je na afloop die leuke Westerse waarden wel plots zal herinneren.
Sint-Filosoof zit zijn gif te spuien over de anti-cultuur, maar heeft inmiddels zijn hoge zelfvergiftigngsgraad nog niet door. En dan zwijgen we nog over de symbolen van agressiviteit waarmee hij zijn postings keer op keer tooit.
Oud 14 november 2004, 20:11   #288
filosoof
Banneling

Standaard

Polspoel,
Kort samengevat komt je antwoord hierop neer:
Citaat:
't is allemaal niet erg, anderen zijn erger
Je hoeft niet steeds "elders" als excuustruus op te diepen. Dat wordt afgezaagd, Polspoel, kijk zelf eens in de spiegel.

Mijn aggressiviteit? omdat ik mensen als jij van antwoord dien? Bedoel je dat jij moet kunnen peroreren en aanvallen en dat wie antwoordt durft geven je dus aanvalt?? Dat ruikt naar iets..totalitarisme misschien?
Heb je je eigen topics en teksten al eens nagelezen op aggressiviteit en scheldwoorden?
Me
Citaat:
"moslim en multikulnazi"
noemen is ook niet aggressief neem ik aan? Dat "moslim" beschouw ik niet als een scheldwoord, maar in jouw ogen moet het dat wel zijn, jouw ultieme scheldwoord misschien
Verder gaf je geen antwoord... (Denk je écht dat er zoveel Palestijnen slachtoffer werden als Kongolezen? Heb je die cijfers? Ik wil ze wel eens bekijken...)

een paar voorbeelden van jou, uit één enkel stukje geplukt:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Polspoel
denk jij met het simplisme van een berggeit
Jouw simplisme is sowieso legendarisch
ontwikkelingsniveau van een ayatollah
hoor je beter thuis in Afganistan Filosoof
UW Heilige moslimcrimineeltjes
Van mij mag iedereen zijn reet zelfs afvegen met koranteksten.
verongelijkte likud-bezettersjood
je depressies, frustraties en geestelijke aandoeningen
multikulnazisme

gewoon maar enkele scheldtermen uit één stukje van je "proza" : je bent er zélf schijnbaar blind voor geworden(last van die balk die je niet ziet??), of is het je eerste of tweede natuur??
WIE is er aggressief, schreef je?

Laatst gewijzigd door filosoof : 14 november 2004 om 20:40.
Oud 14 november 2004, 20:12   #289
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ibeke
Ik lig echt kreupel, zijn jullie dan zo bang om dat van in het begin te zeggen? Bang dat ik jullie hoofd er af kom hakken...
Terecht zo dacht ik gezien jouw recente uitlating:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ibeke
Onder een islamitisch bestuur zou hij zeer vermoedelijk wel tot de doodstraf veroordeeld worden en daar kan ik achter staan.
Oud 14 november 2004, 20:57   #290
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En toch begrijpt Ibeke nog altijd niet dat er hier nogal wat mensen zijn die haar soort aan de macht vrezen...

Laatst gewijzigd door Knuppel : 14 november 2004 om 20:58.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2004, 21:03   #291
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Polspoel,
Kort samengevat komt je antwoord hierop neer: Je hoeft niet steeds "elders" als excuustruus op te diepen. Dat wordt afgezaagd, Polspoel, kijk zelf eens in de spiegel.

Mijn aggressiviteit? omdat ik mensen als jij van antwoord dien? Bedoel je dat jij moet kunnen peroreren en aanvallen en dat wie antwoordt durft geven je dus aanvalt?? Dat ruikt naar iets..totalitarisme misschien?
Heb je je eigen topics en teksten al eens nagelezen op aggressiviteit en scheldwoorden?
Me noemen is ook niet aggressief neem ik aan? Dat "moslim" beschouw ik niet als een scheldwoord, maar in jouw ogen moet het dat wel zijn, jouw ultieme scheldwoord misschien
Verder gaf je geen antwoord... (Denk je écht dat er zoveel Palestijnen slachtoffer werden als Kongolezen? Heb je die cijfers? Ik wil ze wel eens bekijken...)

een paar voorbeelden van jou, uit één enkel stukje geplukt:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spolpoel
denk jij met het simplisme van een berggeit
Jouw simplisme is sowieso legendarisch
ontwikkelingsniveau van een ayatollah
hoor je beter thuis in Afganistan Filosoof
UW Heilige moslimcrimineeltjes
Van mij mag iedereen zijn reet zelfs afvegen met koranteksten.
verongelijkte likud-bezettersjood
je depressies, frustraties en geestelijke aandoeningen
multikulnazisme

Gewoon maar enkele scheldtermen uit één stukje van je "proza" : je bent er zélf schijnbaar blind voor geworden(last van die balk die je niet ziet??), of is het je eerste of tweede natuur??
WIE is er aggressief, schreef je?
even terug citeren..
in een andere post klinkt het:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Polspoel
je redeneert als een volbloed moslimterrorist.
Nooit aggressief, die Polspoel

Laatst gewijzigd door filosoof : 14 november 2004 om 21:13.
Oud 14 november 2004, 21:06   #292
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
En toch begrijpt Ibeke nog altijd niet dat er hier nogal wat mensen zijn die haar soort aan de macht vrezen...
Ik heb meer schrik van de Knuppels, Spolpoels, Annemansen en Dewinters...
Oud 15 november 2004, 08:21   #293
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb meer schrik van de Knuppels, Spolpoels, Annemansen en Dewinters...
Uiteraard heb je van die mensen meer schrik.
Die hebben immers niet eens wapens nodig om jouw fundamentalistische dictatoriale discours met de grond gelijk te maken.
Oud 15 november 2004, 10:52   #294
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals wijlen Kardinaal Joos, die ons kwam vertellen dat ons kiessysteem niet deugt?

Ik keek naar "beweging"

De waarden die van België (Vlamingen inbegrepen) in Kongo destijds een genocideland maakten?
De waarden die België voor de Irakblokkade deden stemmen in de VN (500.000 kinderen dood als slachtoffer, volgens de WHO (toegegeven door Madeleine Albright"It was a very hard choice, but the price, it was worth it") (zoveel als Hiroshima...)

S: Het is niet omdat sommige enkelingen af en toe over de schreef gaan of destijds over de schreef gegaan zijn dat de scheiding van religie en staat niet een van de peilers is waarop onze huidige moderne samenleving op steunt. (Een kardinaal Joos bvb werd al vlug door een andere kardinaal op zijn plaats gezet)

Je hebt het over een "volk" zeg je: kan je dat definiëren, aub?: het begrip "volk" is zo vaag en al voor zoveel gebruikt c.q. misbruikt, zie je. Ik keek naar "beweging"

S: Een volk zijn mensen die bepaalde dingen gemeen hebben die hen aan elkaar binden, zoals een gemeenschappelijke taal en cultuur.

"Ik keek naar "beweging"

S: U trachtte met een liedje te bewijzen dat een volk dat op een dag het recht opeiste om in de eigen taal onderwijs te krijgen. Een volk dat het recht opeiste om boeken in de eigen taal te kunnen lezen enz. Kortom een volk dat opkwam voor zijn eigenheid, dat die beweging, die van binnenlandse oorsprong is, volgens jou van buitenlandse oorsprong is en dit alleen maar omdat men een buitenlander gevraagd zou hebben om voor hun binnenlands ontstane beweging een liedje te componeren.

S: Een volk dat opstaat en zich verzet is logischerwijze niet pro maar contra datgene waartegen het zich verzet.

S: Iemand die dat nu nog niet snapt zal het nooit snappen.

S: U moet niet met de waarden van 'die koning met zijn witte baard' uit de 19de eeuw afkomen om de humane waarden van onze huidige samenleving, aan te vallen. Die 'waarden' van die koning waren trouwens in de 19de eeuw reeds in strijd met de toen gevestigde waarden.

S: U wijst de verkeerden als schuldigen aan. De ware schuldige was Saddam Hoessein.
men heeft met alle mogelijke middelen getracht om Saddam te stoppen of weg te krijgen zonder een echte nieuwe oorlog te hoeven beginnen, (die sancties en alle andere maatregelen waren, als u het nog niet wist, het gevolg van het binnenvallen van koeweit door saddams troepen). Men had Saddam voldoende middelen gegeven (hij mocht voldoende olie uitvoeren) om de bevolking van de levensnoodzakelijke middelen te kunnen blijven voorzien, maar dat deed hij niet, het was hij zelf die de bevolking uithongerde om dan de schuld op de amerikanen en het westen te steken.
U moet de wandaden van een dictator niet trachten af te wentelen op diegenen die dictator met alle mogelijke middelen trachtten te stoppen. En wat Hiroshima betreft. In Dresden was de verwoesting en het aantal slachtoffers even groot en dit niet met 1 bom maar met duizenden conventionele bommen, dit maar om te aan te tonen dat conventionele wapens uiteindelijk even erg zijn als massavernietigingswapens. Had men die bom toen niet gegooid, dan had dit veel meer levens gekost en dit door middel van conventionele wapens, (want de japanners waren bereid te strijden tot de dood in hun fanatisme gelijk aan godsdienstwaanzin, een godsdienstwaanzin waar men heden ten dage weer mee te maken heeft) dit hadden ze daarvoor reeds ondervonden na de bloedbaden die de inname van die talloze nietige eilandjes, die japan voorafgingen, heeft gekost. Men heeft de keuze van de minste slachtoffers gemaakt, een keuze waar u blijkbaar tegen bent.

S: Je praat naast de kwestie. U weet best over welke westerse waarden dat ik het heb.
Waarden, zoals mensenrechten, vrijheid van meningsuiting, scheiding van RELIGIE en staat enz. waarden waarop onze huidige moderne samenleving is opgebouwd, waarden die sommige nieuwkomers trachten onderuit te halen. Een passende uitspraak die men in zopas wakker geschoten nederland onlangs kon horen is deze "iemand die in onze democratische samenleving naar de dictatuur van een god verlangt, hoort hier niet thuis !"

Laatst gewijzigd door smiley : 15 november 2004 om 11:06.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2004, 15:47   #295
Lincoln

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EXTREEM
Yep Wreker. ISLAM IS OORLOG
Ik weet niet wie hier op deze aardkloot de oorlog voert in de naam van vrijheid een democratie ?! Hoeveel slachtoffers zijn er gevallen in de laatste 10 jaar ? Een wie was de zogenaamde "De redder van de wereld" een de wereld in één puinhoop veranderde ? Wie produceert wapens een verkoopt het aan de derdewereld ? Wie is de grootste onrust stoker ? Wie is de grootste media manipulator ? Wie is de grootste bandiet die intrest oplegt op de schulden van de wereld landen ? Wie is de grootste profiteur op de wereld markt buiten de europese unie ?enz, enz ...! Islam ?! Dan ben je niet goed snik !!
Oud 17 november 2004, 16:19   #296
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln
Ik weet niet wie hier op deze aardkloot de oorlog voert in de naam van vrijheid een democratie ?! Hoeveel slachtoffers zijn er gevallen in de laatste 10 jaar ? Een wie was de zogenaamde "De redder van de wereld" een de wereld in één puinhoop veranderde ? Wie produceert wapens een verkoopt het aan de derdewereld ? Wie is de grootste onrust stoker ? Wie is de grootste media manipulator ? Wie is de grootste bandiet die intrest oplegt op de schulden van de wereld landen ? Wie is de grootste profiteur op de wereld markt buiten de europese unie ?enz, enz ...! Islam ?! Dan ben je niet goed snik !!
Tiens, ik wist nog niet dat Bush zich tot de Islam bekeerd heeft,
maar misschien is 't waar, als EXTREEM dat zegt? Kwalijke zaak dan voor de Islam!!
Er zijn zo van die bekeerlingen die je beter niet krijgt
Oud 17 november 2004, 16:30   #297
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Uiteraard heb je van die mensen meer schrik.
Die hebben immers niet eens wapens nodig om jouw fundamentalistische dictatoriale discours met de grond gelijk te maken.

Oud 17 november 2004, 16:43   #298
EXTREEM
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Filosoof waar hebt u gelezen,dat ik schrijf dat BUSH een moslim is?En als ik schrijf ISLAM IS OORLOG,Wat hoort men dagelijks Moslims doden menssen in de naam van alla,wie dat ook moge weze.
EXTREEM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2004, 16:46   #299
Lincoln

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EXTREEM
Filosoof waar hebt u gelezen,dat ik schrijf dat BUSH een moslim is?En als ik schrijf ISLAM IS OORLOG,Wat hoort men dagelijks Moslims doden menssen in de naam van alla,wie dat ook moge weze.
Een wat is bush nu aan 't doen ? koekjes verdelen aan de iraqezen , kom nou man gebruik eens je verstand een laat je niet meeslepen door zotten !
Oud 17 november 2004, 17:37   #300
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley

S: Het is niet omdat sommige enkelingen af en toe over de schreef gaan of destijds over de schreef gegaan zijn dat de scheiding van religie en staat niet een van de peilers is waarop onze huidige moderne samenleving op steunt. (Een kardinaal Joos bvb werd al vlug door een andere kardinaal op zijn plaats gezet)
véél enkelingen wel, of niet?
Je hebt het over een "volk" zeg je: kan je dat definiëren, aub?: het begrip "volk" is zo vaag en al voor zoveel gebruikt c.q. misbruikt, zie je. Ik keek naar "beweging"

S: Een volk zijn mensen die bepaalde dingen gemeen hebben die hen aan elkaar binden, zoals een gemeenschappelijke taal en cultuur.
Daar komt Dietsland aan (waar hoorden we d�*t nog?)
"Ik keek naar "beweging"

S: U trachtte met een liedje te bewijzen dat een volk dat op een dag het recht opeiste om in de eigen taal onderwijs te krijgen. Een volk dat het recht opeiste om boeken in de eigen taal te kunnen lezen enz. Kortom een volk dat opkwam voor zijn eigenheid, dat die beweging, die van binnenlandse oorsprong is, volgens jou van buitenlandse oorsprong is en dit alleen maar omdat men een buitenlander gevraagd zou hebben om voor hun binnenlands ontstane beweging een liedje te componeren. Akkoord dat er 100jaar geleden veel misliep, maar méér op sociaal gebied dan op taalgebied: dat was "peanuts"!! Honderd jaar!
Het liedje werd niet gevraagd, het werd geplagiëerd.. Freien Deutschen Rhein, muziek van Schumann... hier door van Rijswijck "geleend", muziek 2x "bewerkt" maar dat is maar academisch: 't is verjaard

S: Een volk dat opstaat en zich verzet is logischerwijze niet pro maar contra datgene waartegen het zich verzet.
tegen vrijzinnigen?, tegen al wat niet rechts en "Vlaams" is?

S: Iemand die dat nu nog niet snapt zal het nooit snappen.
Omdat het een schimmig begrip is dat je invult naargelang het je uitkomt..

S: U moet niet met de waarden van 'die koning met zijn witte baard' uit de 19de eeuw afkomen om de humane waarden van onze huidige samenleving, aan te vallen. Die 'waarden' van die koning waren trouwens in de 19de eeuw reeds in strijd met de toen gevestigde waarden. Het resultaat is er toch, en de anarchie die na 1961 ginds werd achtergelaten is er het gevolg van (en toen was 'die koning met zijn witte baard' al lang dood...)

S: U wijst de verkeerden als schuldigen aan. De ware schuldige was Saddam Hoessein.
men heeft met alle mogelijke middelen getracht om Saddam te stoppen of weg te krijgen zonder een echte nieuwe oorlog te hoeven beginnen, (die sancties en alle andere maatregelen waren, als u het nog niet wist, het gevolg van het binnenvallen van koeweit door saddams troepen). Men had Saddam voldoende middelen gegeven (hij mocht voldoende olie uitvoeren) om de bevolking van de levensnoodzakelijke middelen te kunnen blijven voorzien, maar dat deed hij niet, het was hij zelf die de bevolking uithongerde om dan de schuld op de amerikanen en het westen te steken.
U moet de wandaden van een dictator niet trachten af te wentelen op diegenen die dictator met alle mogelijke middelen trachtten te stoppen. En wat Hiroshima betreft. In Dresden was de verwoesting en het aantal slachtoffers even groot en dit niet met 1 bom maar met duizenden conventionele bommen, dit maar om te aan te tonen dat conventionele wapens uiteindelijk even erg zijn als massavernietigingswapens. Had men die bom toen niet gegooid, dan had dit veel meer levens gekost en dit door middel van conventionele wapens, (want de japanners waren bereid te strijden tot de dood in hun fanatisme gelijk aan godsdienstwaanzin, een godsdienstwaanzin waar men heden ten dage weer mee te maken heeft) dit hadden ze daarvoor reeds ondervonden na de bloedbaden die de inname van die talloze nietige eilandjes, die japan voorafgingen, heeft gekost. Men heeft de keuze van de minste slachtoffers gemaakt, een keuze waar u blijkbaar tegen bent.
"de wandaden van een dictator niet trachten af te wentelen op diegenen die dictator met alle mogelijke middelen trachtten te stoppen"
Saddam werd door de US aan de macht gebracht, bewapend en gehouden volgens het principe "He is a bastard but he is our bastard", tot de US hem lieten verstaan dat ze niet zouden ingrijpen bij een inval in Koeweit, en dit ook gebeurde..CIA of diplomaten vergissinkje?: toen was voor de Saoedis de maat vol De geciteerde uitspraak van Albright werd wel degelijk zo genoteerd, zonder enige nuancering of logenstraffing en is op heel wat sites nog te vinden.
Nadat Saddam een Koerdisch stadje vergast had bleven de US chemische ofbacteriologische wapens leveren.. Tijdens de oorlog met Irak leverden ze massaal en stuurden ze observatoren
Die oorlogen gingen om amerikaanse oliebelangen, niet om een dictator méér of minder: Voor Pinochet, Somoza of Allende kwamen de "Westerse Waarden" niet boven. Voor de generaals in Griekenland ook niet...voor tientallen anderen ook niet

S: Je praat naast de kwestie. U weet best over welke westerse waarden dat ik het heb.
Waarden, zoals mensenrechten, vrijheid van meningsuiting, scheiding van RELIGIE en staat enz. waarden waarop onze huidige moderne samenleving is opgebouwd, waarden die sommige nieuwkomers trachten onderuit te halen. Een passende uitspraak die men in zopas wakker geschoten nederland onlangs kon horen is deze "iemand die in onze democratische samenleving naar de dictatuur van een god verlangt, hoort hier niet thuis !"Scheiding Religie en Staat: zoals het recente "Te Deum"?
Dictatuur van een god verlangen, zoals Wojtola?
Mensenrechten? Kijken we d�*�*r naar als we internationale handel drijven?
Als de US de "Code de la famille" in Irak laten afschaffen door hun Sjiïetische "puppets"

Vrijheid van meningsuiting? Als Annemans rechters bedreigt?
Vrijheid van meningsuiting? Kijken we d�*�*r naar als we internationale handel drijven?

Laatst gewijzigd door filosoof : 17 november 2004 om 17:44.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be