Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 januari 2017, 11:14   #281
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Het ging over de oproep tot geweld tegen niet-moslims.

Er zijn heel veel moslims die voor de sjaria zijn, maar dat is hun mening en die mening mogen ze binnen onze rechtsregels ook uiten. Iets met geweld opleggen of geweld plegen andersdenkenden is evenwel uit den boze.

En dus wil ik wel eens zien dat hij dat allemaal door middel van geweld zou willen opleggen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2017, 11:15   #282
vanderzapig
Europees Commissaris

vanderzapig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Er staan concrete elementen in (inburgeringscursussen in het Jiddisch, geen inspectie...). Kunt u die dan weerleggen?
Ik weerleg dat helemaal niet, integendeel. Dat valt onder de categorie "cynisch gehengel" waar ik het over had.

Vooral het idee om Joods-orthodoxe scholen vrij te stellen van inspectie stoort me mateloos.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2017, 11:17   #283
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik weerleg dat helemaal niet, integendeel. Dat valt onder de categorie "cynisch gehengel" waar ik het over had.

Vooral het idee om Joods-orthodoxe scholen vrij te stellen van inspectie stoort me mateloos.
Inderdaad, ik heb iets te snel gelezen.
Oud 11 januari 2017, 11:17   #284
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar gaat hetzelfde gebedsmolentje weer draaien: wie ook maar één onvertogen woord over Israël zegt, is natuurlijk - bewijzen hoeft natuurlijk niet - tegen de Joden, "haat de Joden".

Wat uw gedaas of links en rechts hier komt doen, is me trouwens niet duidelijk.
Het valt evenwel moeilijk te ontkennen Jan dat in de realiteit de hetze tegen Israël hand in hand gaat met een hetze tegen de Joden in het algemeen. En dat de finale doelstelling van Hamas met de mantel der liefde wordt toegedekt en verzwegen. Net zoals ook wordt verzwegen dat de materiële welvaart in Gaza een heel stuk beter is dan de Israël-haters willen erkennen. Dank zij de dagelijkse leveringen van allerlei goederen vanuit Israël aan Gaza.
Ondertussen is Israël volop bezig met een gesofisticeerde scheidingsmuur te bouwen op de grens met Gaza met electronische uitrusting die een eind moet maken aan het mollenwerk van de Hamas-jihadi's. Dat "vreedzaam" volkje heeft in het verleden talloze tunnels zitten graven (uitgerust met electriciteit en spoorlijnen) die tot ver in Israël uitkwamen. Onnodig te zeggen dat dit allemaal met vreedzame bedoelingen gebeurde.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2017, 11:20   #285
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oplage?
Zoek dat zelf maar eens op Jan. Ik ben er reeds verschillende jaren op geabonneerd en het is, ook voor niet-joods lezers zoals u en ikzelf, heel leerzaam.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2017, 11:24   #286
vanderzapig
Europees Commissaris

vanderzapig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
Dat iemand als BDW (die de verdere islamisering van Antwerpen alleen maar in ordentelijke banen probeert te leiden) het "rechter"-uiteinde van het gamma aan meningen in De Standaard vertegenwoordigt, illustreert hoe smal en eenzijdig het acceptabele venster binnen het politiek spectrum is geworden.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2017, 11:25   #287
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Zoek dat zelf maar eens op Jan. Ik ben er reeds verschillende jaren op geabonneerd en het is, ook voor niet-joods lezers zoals u en ikzelf, heel leerzaam.
Dat geloof ik best. Ik sta voor heel veel open. U zult het niet geloven, maar ik als rechtse rakker lees zelfs Solidair.

Ik vind cijfers tussen 7.000 en 10.000.
Oud 11 januari 2017, 11:28   #288
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het valt evenwel moeilijk te ontkennen Jan dat in de realiteit de hetze tegen Israël hand in hand gaat met een hetze tegen de Joden in het algemeen. En dat de finale doelstelling van Hamas met de mantel der liefde wordt toegedekt en verzwegen. Net zoals ook wordt verzwegen dat de materiële welvaart in Gaza een heel stuk beter is dan de Israël-haters willen erkennen. Dank zij de dagelijkse leveringen van allerlei goederen vanuit Israël aan Gaza.
Ondertussen is Israël volop bezig met een gesofisticeerde scheidingsmuur te bouwen op de grens met Gaza met electronische uitrusting die een eind moet maken aan het mollenwerk van de Hamas-jihadi's. Dat "vreedzaam" volkje heeft in het verleden talloze tunnels zitten graven (uitgerust met electriciteit en spoorlijnen) die tot ver in Israël uitkwamen. Onnodig te zeggen dat dit allemaal met vreedzame bedoelingen gebeurde.
Natuurlijk zit het hele conflict in een vicieuze cirkel. Gaan we terug in de geschiedenis, dan wordt duidelijk waar het probleem zit: het inpalmen van Palestijns gebied boven de hoofden van de inwoners. Van dezelfde orde als het toewijzen van een Vlaamse provincie aan, pakweg, een groep zigeuners als hun nieuw thuisland.
Oud 11 januari 2017, 11:30   #289
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Hangt er ook een beetje vanaf met welke bril je dit leest, ik lees met pro Israël bril en ik vermoed dat jij leest met pro Palestijnse bril.
Je vergist je daarin zeer sterk. Van mij mag je gerust stellen dat ik pro israël ben. Inbegrepen hun politiek rond oost-jerusalem, westbank en golan hoogte. Ook inbegrepen hun politiek om met Gaza niets meer willen te maken hebben.

Wat niet wegneemt dat ik van oordeel ben dat Freilich ongezond veel impact krijgt bij de reguliere pers en dat er een vreemde politieke 'tolerantie' bestaat voor zijn verzoeken.
Herinner je bv zijn in de media breeds uitgesmeerde uithaal naar de politiek toen men het onverdoofd slachten wou opleggen : "dat is hetzelfde als joden buitenpesten" zei dit heerschap en de pers kwaakte dat gewillig na.
Je zou dan toch een harde reactie vanuit de politiek verwachten ? Niks van, het probleem is naar de griekse kalender gezonden ==> werkgroep van een gepensioneerde boerenbond creatuur mag er zijn ei op uitbroeden.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2017, 11:36   #290
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Dat is inderdaad schandalig, de overheid die haar eigen regels wegdrukt om een groep te plezieren. Terwijl die regelgeving er is gekomen om garanties in te bouwen dat elk kind een volwaardige opleiding zou krijgen. Hoe een Frank Vandenbroucke ooit zoiets heeft kunnen steunen is mij een raadsel...
Oud 11 januari 2017, 11:41   #291
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik zou zeggen : herlees het artikel nog maar eens goed...
Douglas De Coninck is één van de beste onderzoeksjournalisten, en is nog van de oude lichting van De Morgen toen ze nog een goed stuk konden schrijven.
In alle eerlijkheid: neen, hij is verre van een goede onderzoeksjournalist. Hij is vooral een goedschrijvende op sensatie beluste journalist die zijn bronnen niet nachekt en de realiteit een toer geeft om het in ZIJN waarheid te kunnen steken. Waarheid die altijd steunt op een 'anti-gevoel' tegen de overheid, tegen de rijken, tegen de ditte en tegen de datte.

Hij staat dan ook op de zwarte lijst van velen, en zelfs zijn naaste collega's bespuwen hem, om maar te zeggen.

Ik heb hem persoonlijk 'meegemaakt', en fraai was het niet.
Maar ik moet wel erkennen dat hij schitterend schrijft, toch een kwaliteit als journalist.

Laatst gewijzigd door Bad Attila : 11 januari 2017 om 11:41.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2017, 11:43   #292
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
In alle eerlijkheid: neen, hij is verre van een goede onderzoeksjournalist. Hij is vooral een goedschrijvende op sensatie beluste journalist die zijn bronnen niet nachekt en de realiteit een toer geeft om het in ZIJN waarheid te kunnen steken. Waarheid die altijd steunt op een 'anti-gevoel' tegen de overheid, tegen de rijken, tegen de ditte en tegen de datte.

Hij staat dan ook op de zwarte lijst van velen, en zelfs zijn naaste collega's bespuwen hem, om maar te zeggen.

Ik heb hem persoonlijk 'meegemaakt', en fraai was het niet.
Maar ik moet wel erkennen dat hij schitterend schrijft, toch een kwaliteit als journalist.
Mogen we eens de confrontatie aangaan met de feiten? Wat is er concreet verkeerd in het artikel?
Oud 11 januari 2017, 11:48   #293
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Net als vanderzapig redeneer je in zwart/wit...
Er IS helemaal geen hetze tegen israël in onze pers... Niemand neemt de verdediging van Hamas op. Wat totaal iets anders is trouwens dan empathie tonen met palestijse burgers die door conflicten in de ellende geraakt zijn.
Waarom zou ik als lezer van een krant in een 'anti israël' richting geduwd worden gewoon omdat die krant bericht over problemen in west-bank of in oost-jerusalem ? Er zijn een hoop zaken vooral in west-bank waar israël absoluut niet fier over moet zijn. En neen, dat neemt niet weg dat ik van oordeel ben dat israël gelijk heeft dat ze die gebieden niet verlaat. En dat ze gelijk hebben om hun nederzettingen naar eigen inzicht en noden te vergroten. Voor zover dat in Area C is, uiteraard.
Oud 11 januari 2017, 12:28   #294
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mogen we eens de confrontatie aangaan met de feiten? Wat is er concreet verkeerd in het artikel?
Bij mijn weten verwijs ik nergens naar de inhoud van het artikel, en enkel naar de bewering dat DDC een 'goede onderzoeksjournalist' zou zijn.

De welles-nietes spelletjes rond Israël laat ik meestal links liggen, het is toch onmogelijk om hierover op een serene manier te discussiëren.
Oud 11 januari 2017, 12:43   #295
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het ging over de oproep tot geweld tegen niet-moslims.

Er zijn heel veel moslims die voor de sjaria zijn, maar dat is hun mening en die mening mogen ze binnen onze rechtsregels ook uiten. Iets met geweld opleggen of geweld plegen andersdenkenden is evenwel uit den boze.

En dus wil ik wel eens zien dat hij dat allemaal door middel van geweld zou willen opleggen.
Citaat:
“Om te komen tot vrede en een 'rechtvaardige en humane oplossing' is er verzet op alle ‘niveaus' nodig. 'Verzet door wapens, woorden, kunst, een boycot, mobilisatie, protest, diplomatie'
Dat komt rechtstreeks van op zijn blog. In het Arabisch roept hij trouwens veel op tot gewapend verzet. Alleen zijn de journalisten blijkbaar niet erg geinteresseerd in wat Jahjah allemaal uitkraamt als we hem niet verstaan.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 11 januari 2017 om 12:44.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2017, 13:06   #296
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Bij mijn weten verwijs ik nergens naar de inhoud van het artikel, en enkel naar de bewering dat DDC een 'goede onderzoeksjournalist' zou zijn.

De welles-nietes spelletjes rond Israël laat ik meestal links liggen, het is toch onmogelijk om hierover op een serene manier te discussiëren.
Aha. U velt dus een oordeel over een journalist zonder een oordeel te vellen over de inhoud van diens artikelen. Als dat geen uiting is van puur vooroordeel.
Oud 11 januari 2017, 13:07   #297
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Dat komt rechtstreeks van op zijn blog. In het Arabisch roept hij trouwens veel op tot gewapend verzet. Alleen zijn de journalisten blijkbaar niet erg geinteresseerd in wat Jahjah allemaal uitkraamt als we hem niet verstaan.
Gewapend verzet is legitiem in Palestina. Verdrukte volkeren mogen zich weren.
Oud 11 januari 2017, 13:26   #298
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Gewapend verzet is legitiem in Palestina. Verdrukte volkeren mogen zich weren.
yep
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2017, 13:26   #299
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Aha. U velt dus een oordeel over een journalist zonder een oordeel te vellen over de inhoud van diens artikelen. Als dat geen uiting is van puur vooroordeel.
Aha, als dat de zoveelste verdraaing niet is van wat er geschreven staat.
En welk vooroordeel zou ik dan hebben tegenover een artikel waarop ik niet reageer?
Oud 11 januari 2017, 13:27   #300
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Yep
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be