![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn heel veel moslims die voor de sjaria zijn, maar dat is hun mening en die mening mogen ze binnen onze rechtsregels ook uiten. Iets met geweld opleggen of geweld plegen andersdenkenden is evenwel uit den boze. En dus wil ik wel eens zien dat hij dat allemaal door middel van geweld zou willen opleggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#282 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Vooral het idee om Joods-orthodoxe scholen vrij te stellen van inspectie stoort me mateloos. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#283 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#284 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ondertussen is Israël volop bezig met een gesofisticeerde scheidingsmuur te bouwen op de grens met Gaza met electronische uitrusting die een eind moet maken aan het mollenwerk van de Hamas-jihadi's. Dat "vreedzaam" volkje heeft in het verleden talloze tunnels zitten graven (uitgerust met electriciteit en spoorlijnen) die tot ver in Israël uitkwamen. Onnodig te zeggen dat dit allemaal met vreedzame bedoelingen gebeurde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#285 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#286 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#287 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind cijfers tussen 7.000 en 10.000. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#288 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#289 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat niet wegneemt dat ik van oordeel ben dat Freilich ongezond veel impact krijgt bij de reguliere pers en dat er een vreemde politieke 'tolerantie' bestaat voor zijn verzoeken. Herinner je bv zijn in de media breeds uitgesmeerde uithaal naar de politiek toen men het onverdoofd slachten wou opleggen : "dat is hetzelfde als joden buitenpesten" zei dit heerschap en de pers kwaakte dat gewillig na. Je zou dan toch een harde reactie vanuit de politiek verwachten ? Niks van, het probleem is naar de griekse kalender gezonden ==> werkgroep van een gepensioneerde boerenbond creatuur mag er zijn ei op uitbroeden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#290 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is inderdaad schandalig, de overheid die haar eigen regels wegdrukt om een groep te plezieren. Terwijl die regelgeving er is gekomen om garanties in te bouwen dat elk kind een volwaardige opleiding zou krijgen. Hoe een Frank Vandenbroucke ooit zoiets heeft kunnen steunen is mij een raadsel...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#291 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij staat dan ook op de zwarte lijst van velen, en zelfs zijn naaste collega's bespuwen hem, om maar te zeggen. Ik heb hem persoonlijk 'meegemaakt', en fraai was het niet. Maar ik moet wel erkennen dat hij schitterend schrijft, toch een kwaliteit als journalist.
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul. Laatst gewijzigd door Bad Attila : 11 januari 2017 om 11:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#292 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#293 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er IS helemaal geen hetze tegen israël in onze pers... Niemand neemt de verdediging van Hamas op. Wat totaal iets anders is trouwens dan empathie tonen met palestijse burgers die door conflicten in de ellende geraakt zijn. Waarom zou ik als lezer van een krant in een 'anti israël' richting geduwd worden gewoon omdat die krant bericht over problemen in west-bank of in oost-jerusalem ? Er zijn een hoop zaken vooral in west-bank waar israël absoluut niet fier over moet zijn. En neen, dat neemt niet weg dat ik van oordeel ben dat israël gelijk heeft dat ze die gebieden niet verlaat. En dat ze gelijk hebben om hun nederzettingen naar eigen inzicht en noden te vergroten. Voor zover dat in Area C is, uiteraard. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#294 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De welles-nietes spelletjes rond Israël laat ik meestal links liggen, het is toch onmogelijk om hierover op een serene manier te discussiëren.
![]() |
![]() |
#295 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 11 januari 2017 om 12:44. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#296 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#297 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gewapend verzet is legitiem in Palestina. Verdrukte volkeren mogen zich weren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#298 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#299 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En welk vooroordeel zou ik dan hebben tegenover een artikel waarop ik niet reageer?
![]() |
![]() |
#300 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |