![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Danke, het verzet...
Wist niet dat hij de nuchtere was...met dat bericht, en de vergelijking gaat niet op als de argumentaties naast elkaar worden gelegd...illegaal of niet...schadelijk of niet....maakt niet uit het resultaat is enkel in het voordeel van de overheid maar het staat wel toe de investeringen te mogen inbrengen in je belastingen...enkel er bestaan voor drugs en wapens geen uitzonderingen in de belastingen, dus worden die zaken naar ik lees beschouwd als hobby of (prive) vrije tijd en dus nooit zal kaderen als investering om in te brengen in de belastingen.... Weet je, de noodzaak tot het hebben van een wapen/drugs gaat niet op tegenover de redenen waarom je mensen neerschiet/af en toe eens een joint opsteekt, wat gemeen is volgens de meningen van sommigen hier is de vergelijking maken om de kick van zich beperkt voelen in de vrijheid die er is en tegelijkertijd wel ten volle de vrijheid steunen als de vrijheid er is om te bepalen wat strategisch gezien binnen de communicatieoverdracht belangrijk is en wat niet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#282 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nergens werd " gestoefd" over het al of niet kennen van universitairen, het gaat over uw uitspraak, blijkbaar denkt u dat het roken van wiet zich beperkt tot iemands sociale status. U heeft het over respect? Wel mag ik opmerken dat uw eerste opmerking tegen me was dat mannen uw betoog wel en vrouwen ze niet begrepen, bepaald seksistisch, en alles behalve respectvol, nochtans blijf ik u netjes behandelen. Terug naar het onderwerp, eigenlijk is er geen reden om bepaalde vormen van illegale drugs niet te legaliseren. Het argument " schadelijk" gaat niet op, alcohol en tabak zijn ook schadelijk, maar legaal, toch veroorzaakt zowel alcohol als tabak vooral problemen bij overmatig gebruik, niet het middel maar gedrag is dus problematisch. Uw argument" ga eens kijken in de psychiatrie" slaat ook nergens op, je zult daar evengoed mensen vinden die legale middelen misbruiken, van lijmsnuiven tot medicatie, opnieuw is niet het middel het probleem maar gedrag. Dat mag je zelfs doortrekken naar uw standpunt over een joint en een wapen, de kans dat het wapen aanzet tot schadelijk gedrag is veel groter dan bij die joint. Uw hele redenering heeft iets van gebakken lucht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#283 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nee, wie een wapen of wiet koopt kan dit niet inbrengen bij je belasting, maar wie handelt zoals bijvoorbeeld een wapenhandelaar met vergunning kan die inkomsten wel aangeven, wanneer wiet legaal is, kan dit dus ook. "De noodzaak tot het hebben van een wapen of drugs"slaat echt nergens op. Ten eerste is een wapen een middel tot macht over anderen, denk niet dat er ooit een bank overvallen werd met een joint! Een wapen is dan ook geen genotsmiddel, wiet wel, net zoals tabak en alcohol gebruik je dit niet uit " noodzaak" maar omdat het lekker is. "Strategisch gezien binnen de communicatieoverdracht" waar slaat dit op? Kan wel zeggen dat die communicatieoverdracht anders verloopt wanneer iemand met een wapen me aanspreekt dan wanneer iemand met een joint dit doet! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#284 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik vind het anderzijds spijtig dat trol Geert steevast iedere discussie omtrent drugbeleid moedwillig komt saboteren. Veel moed aan iedereen die deze trol maar blijft plezieren. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 29 december 2017 om 09:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#285 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dat kan me niet bommen welke Amerikaanse politieker dit doet, Duterte vergelijkt druggebruik met de holocaust, dan zullen we daar ook maar over beginnen discussieren zeker. Trouwens, je wil de discussie voeren zoals een overheid zou moeten denken (wat niet persé gelijk is aan hoe ze denkt), met kosten en baten. Maar in de vorige draden, als iemand anders cijfers oproept van bijvoorbeeld het UNODC, dan wel roepen "appeal to authority!!". Wel, mijn beste, de definitie daarvan is "Using an authority as evidence in your argument when the authority is not really an authority on the facts relevant to the argument." Maar dat laatste stukje in't bold is wel iets dat ge graag vergeet precies. Geef dan eens een reden om alsnog in discussie te gaan met jou? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#286 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Deze ? https://nl.wikipedia.org/wiki/Trol_(internet) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#287 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#288 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Over legale middelen is eindeloos gediscussieerd over de schadelijkheid. Alcohol probeerde men zelfs te verbieden ? We gaan toch dezelfde fout niet maken illegale drugs? Eens gelegaliseerd is dat niet meer terug schroeven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#289 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet het middel maar gedrag kan problematisch zijn geldt echt wel voor alcohol en wiet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#290 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Softdrugs....paddo's cannabis ; Deze legaal maken lijkt alleen maar voordelen te hebben. Het volstaat naar de landen te kijken waar dit zo is. In geen enkel van die landen neemt het verbruik toe...Integendeel sommige landen kennen zelfs een lager verbruik dan landen waar het wel illegaal is.Nederland waar je op iedere hoek van de straat cannabis kan kopen blijkt minder gebruikers te tellen dan bijvoorbeeld Duitsland of België. Landen als Uruguay verschillende staten in de VS zien het gebruik niet toenemen. Er komen in tegenstelling wel een paar voordelen in de plaats. Het criminele milieu haakt af inzake de productie. Het middel op zich kan worden gecontroleerd op kwaliteit.Het verbruik gereguleerd. De tijd en het geld die vrijkomt kan aangewend worden voor preventie. Veiligheidsdiensten krijgen ook meer tijd en geld om zich bezig te houden met andere en belangrijkere taken Verder met alle respect maar uw verhaal is zo lek als een zeef. De legalisering van Alcohol heeft alleen maar voordelen gehad. Tijdens de drooglegging in landen als Finland en de VS waren de problemen onoverzichtelijk met vele doden grote criminaliteit en last but not least ...er werd geen druppel minder gedronken. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 29 december 2017 om 10:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#291 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eten is nu eenmaal wel noodzakelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#292 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Berre Bergen is gestorven aan longemphyseem. Dat kan komen door roken, door schadelijke chemische stoffen of door botweg pech. Je past hier een veelgebruikte tactiek toe. Zodra een cannabis-gebruiker overlijdt wordt cannabis als schuldige aangeduid terwijl het helemaal niet zeker is (en zelfs onwaarschijnlijk) dat cannabis de oorzaak was. En psychische problemen bij cannabis? Ja, ze bestaan. Maar meestal komen ze voor bij mensen die al op het randje van psychose zitten of die er eerder aan leden. Cannabis is in die gevallen de trigger die de psychose terug oprakelt. Niet de oorzaak. Ook dat kan bestreden worden met legalisering. Zoals eerder aangehaald kunnen vrijgekomen middelen aangewend worden voor preventie en kan er beter getracht worden mensen met psychose van cannabis weg te houden. Net zoals je die ook beter weghoudt van alcohol of andere geestesverruimende drugs. En terroristen? Geloof jij echt dat die aanslagen plegen omdat ze cannabis gebruiken? Als dat zo is hadden we hier in Belgie elke dag -tig aanslagen. Citaat:
Raar argument in een discussie... Citaat:
Citaat:
Dus de logische conclusie is dat cannabis weinig giftig is. Als u dat ontkent kan u even goed ontkennen dat de zon schijnt in de Sahara. Citaat:
Citaat:
Alcoholgebruik is beperkt? Man man man, wat schrijft gij nu? Citaat:
Citaat:
En nogmaals is dit een zeer rare techniek van discussieren. Je gaat verscheidene post lang in op mijn argumenten maar, op een bepaald punt, doe je dat plots niet meer omdat je ontgoocheld bent? Iemand van slechte wil zou gaan denken dat je niet meer reageert omdat je niet meer weet van welk hout pijlen maken. Gelukkig ben ik niet van slechte wil.
![]() |
![]() |
#293 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of die schadelijkheid dan weer nare gevolgen heeft is weer een andere vraag. Ik zou de rokende dikzakken van in de 80 alleszins niet te eten willen geven. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 29 december 2017 om 11:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#294 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Evenmin iemand die af en toe eens een glas wijn drinkt, dus ook niet de blower die af en toe een joint opsteekt. Maar wie zich de hele dag volvreet met marsrepen, cola, en daarbovenop een goed pak friet of afhaalchinees, pizza en pitta als dagelijkse routine, dan weer wel. Niet het middel maar het gedrag dus. Laatst gewijzigd door alice : 29 december 2017 om 11:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#295 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#296 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#297 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#298 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Een glas wijn daar hoort ge de ene moment van dat het gezond is, de andere dag dat het niet gezond is. Het is trouwens iets typisch uit onze contreien dat wiet met tabak wordt gerookt. In de VS is dat veel zeldzamer. Met de legalisatie daar zien we daar wel een boom in de vaporizers, wat ik alleen kan toejuichen. Laatst gewijzigd door Het Verzet : 29 december 2017 om 11:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#299 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik doe mijn best maar eindeloos gaat dit natuurlijk niet blijven duren. Het reageren bedoel ik dan, beleefd blijven probeer ik sowieso steeds te doen, al valt dat niet altijd mee...
Maar af en toe eens volop ingaan tegen dwarse meningen houdt je bij de zaak vind ik. Leuk voor een tijdje.
![]() |
#300 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() -Er drijft meer plastic in onze oceanen dan dat er vis in zit.
-Nooit waren er meer dier- en plantensoorten bedreigd met uitsterven. -Nooit waren er meer natuurgebieden bedreigd door economisch gewin. -In grote steden loop je beter met een stofmasker op dan zonder. -Koraalriffen sterven wereldwijd uit. -De planeet raakt stilaan overbevolkt. -Nucleaire dreiging steekt zijn kop weer op. -Meer en meer mensen komen in armoede terecht. -Hongersnood is nog steeds niet opgelost. -Op elke hoek van de straat zie je militairen rondlopen. -Vrouwen worden nog steeds als minderwaardig beschouwd. ... En toch zijn er nog mensen die vinden dat ik geen cannabis mag gebruiken omdat dat schadelijjk is voor mijn longen?? Prioriteiten...