![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#282 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() DAAR gaat het inderdaad om. Om Vlaams geld dat in Belgische handen moet en zal blijven. Daar veranderde het federalisme niets aan, en een confederalisme op zijn Belgisch komt op hetzelfde neer.
![]() |
#283 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Feit is dat NVA vol zit met ex-VB'ers.
Aalst is typerend, gezien Van Overmeire daar actief is. Geert Van Cleemput nog eentje. Dus als iemand die ooit in VB zat een fascist is, zijn er veel partijen fascistisch. Vandaar de mogelijkheid tot CVP vergelijking. Trouwens hoe is het met "tjeef" Sauwens overigens? Die was misschien geen VB'er, maar wel een sint-maartensfonds bezoeker. Zijn dat geen fascisten en VB'ers wel?
![]() |
#284 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heeft er ondertussen nog iemand iets gehoord van de beslissing van de" ethische VLD commissie"?
Een slag in het blauwe water blijkbaar . Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 30 oktober 2018 om 14:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#285 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In ALLE partijen huizen ex.VUers. Tot in de SP.a en Groen toe. (o.a. Bert Anciaux en Bart Staes) Maar de meeste zitten in de VLD. Eens Vlaams-nationalisten bij een belgicistische partij aansluiten worden ze met open armen ontvangen en verliezen ze het etiket van fascist.
![]() |
![]() |
#286 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is onbegrijpelijk dat van Overmeire werd binnengehaald door de N-VA, maar dat de Aalsterse burgemeester plooit voor het partijdictaat van De Wever. Dit ondanks diens insinuatie dat hij het VB niet zou uitsluiten....VOOR de verkiezingen. De verkiezingen waren voorbij en D'Haese koos het hazenpad. Een slimme zet waar hij de prijs voor zal betalen.
![]() |
#287 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#288 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het VB scoorde heel goed te Aalst, doch dit ging niet ten koste van de N-VA. Al is het natuurlijk zo dat hét probleem nu wel bij de VLD ligt, die JJ misschien nog wel eerste schepen wil maken!
![]() |
![]() |
![]() |
#289 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat De Gucht junior betreft, die is zelfs binnen zijn partij in ongenade gevallen. Maar je kent de VLD zeker? Alles voor de postjes. Dan mag het zelfs een blauwe kloothommel zijn die nauwelijks stemmen haalde in Aalst. Een goede vriend van mij en ex-liberaal kwam JJ onlangs tegen. Ongekamd haar en gekleed als een landloper. JJ is ook in Aalst zijn aanhang allang kwijt. Wat ik bedoel met de prijs die D'Haese zal betalen voor het breken van zijn belofte? Spreek eens met een geboren en getogen Aalstenaar. Dat zijn geen doetjes die met zich laten sollen. Vergeet niet dat het VB ooit de grootste partij was in Aalst. En dat de houdbaarheidsdatum van het cordon al een hele tijd overschreden is.
![]() |
![]() |
#290 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Na 1 december zullen we dus zien of de Grimbergse Liberale verkozenen er zich iets van aantrekken . Het zou mij verwonderen moesten ze dat doen . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#291 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#292 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk niet dat de liberalen ermee waren opgezet dat Christophe D'Haese naar de N-VA overstapte overstapte om burgemeester te kunnen worden in Ojlst, maar het gebeurde. Idem met De Decker die zijn blauwe jas aan de haak hing. Na twintig jaar brullen bereikte hij wat hij in de VLD NOOIT had kunnen bereiken. Dedecker kreeg waar hij altijd al van droomde zonder de VLD. Met een absolute meerderheid nog wel. Ik gun het hem. Hij is een brulaap maar hij slaat de nagel op de kop. En hoe! In Aalst liep Tobback junior de vorige verkiezingen dan weer een blauwtje, omdat hij niet wilde dat zijn lijfeigenen in een boot stapten waarin ook een BLOKKER mocht meevaren. De rooien hadden die "fascist" liever verzopen. Het resultaat was dat in Aalst het rode schip in twee brak. Van de twee helften van de rode Aalsterse schuit schiet vandaag nog wat schroot over. JJ heeft de blauwen niet kunnen redden, integendeel. De VLD verloor wéér een aantal zetels. JJ mag bidden dat hij nog voor gecoöpteerd senator mag spelen volgend jaar. Er schiet alleen de tsjeefse toerenpoepster over die het redelijk deed maar dat volstaat niet voor D'Haese om zijn sjerp te behouden. Daar is nog een vierde partij voor nodig omdat hij zijn belofte breekt. Het is deze populist ook gegund. Hoe vaak heb ik voorspeld dat het elke verkiezing moeilijker zou worden om een werkbare federale regering te vormen? Dat staat voor mij allang in de sterren geschreven, maar dat dit ook op gemeentelijk vlak steeds meer het geval is had zelfs ik niet verwacht. Ik heb de bollekenskermis aan mij voorbij laten gaan deze keer en overschouw geamuseerd het politieke toneel. Er zijn weer wat politici ferm door de mand gevallen. Er werd gelogen en bedrogen. Er werden beloften gebroken. Er werden messen in de rug gestoken, en pootjes gelapt, maar straks moeten ze allemaal weer met mekaar in hetzelfde bed dankzij het cordon sanitaire. ![]() Ik ben benieuwd hoelang de lijfeigenen het uitsluitingsmechanisme van hun meesters, waardoor velen onder hen verplicht worden zichzélf uit te sluiten, nog zullen pikken. Het staat buiten kijf dat alle geel, groene, blauwe, rode en oranje duivels zullen worden losgelaten als er toch een "democraat" het BLOK ergens aan de macht helpt. Maar het staat evengoed buiten kijf dat de zelfverklaarde democraten een bruine tsunami over zich heen zullen krijgen eens de eerste "held" tegen de partijdictatuur durft in te gaan.
![]() |
![]() |
#293 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 30 oktober 2018 om 19:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#294 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zal wel voor iets anders zijn. Een Judoka heeft niemand nodig om zijn handje vast te houden.
![]() |
#295 |
|
![]() Voor wat dan?
![]() |
#296 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of zoals ze in Antwerpen zeggen, het er nog eens goed inwrijven.
Laatst gewijzigd door Xenophon : 31 oktober 2018 om 12:47. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#297 |
|
![]() Als tjeven === ACW dixit Xenophon waarom is ze erbij pakken dan niet het ACW er bij pakken?
![]() |
#298 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik meen dat het net zijn punt is, dat hij het ACW er bij pakt.* *: enkel mijn idee zonder enige bron.
![]() |
![]() |
![]() |
#299 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
als hij de politieke kaste echt een neus had willen zetten, dan had hij de lokale VB'er schepen van festialiteiten gemaakt. het verlies van zijn absolute meerderheid binnen zes jaar, vindt daarin zijn oorsprong. Laatst gewijzigd door Anna List : 31 oktober 2018 om 14:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#300 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |