![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Jij bent degene die de coverup slikt en die het vijandsbeeld dat de amerikanen propaganderen volledig geloofd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#282 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#283 |
Minister-President
|
![]() ongelooflijk wat ik hier uit linkse hoek lees ... teveel naar het politiek pamflet van M Moore gekeken zeker. Meer dan 80% van de media in de VS koos openlijk de kant van kerry bij de verkiezingen , zelfs bij fox waren de meningen verdeeld ... en toch slaagt links en Kerry erin om de schuld van z'n nederlaag nog bij de media te leggen. Ik heb daar maar één woord voor : nl zielig . Men zoekt de oorzaak van de nederlaag bij iedereen behalve bij zichzelf. De verkiezingen in Irak zijn niet enkel een nederlaag voor de terroristen maar ook voor zij die tegen de oorlog waren ... Bs heeft een dicatuur omwver geworpen en heeft licht doen schijnen in de duisternis . Hij heeft de kiemen gelegd van de democratische boom .... het is aan de irakezen om te beslissen wat ze met die boom doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#284 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#285 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jullie 3 werken beter dan de nsa en cia samen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#286 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#287 |
Burgemeester
|
![]() Akkoord dat saddam weg moest. Dat ga je me niet horen tegenspreken.
Echter blijft het wel een feit dat ze de oorlog gestart zijn omdat volgens Blair, Saddam binnen de 48 uur een raket richting london zouden kunnen afvuren. Achteraf hebben ze geen enkel WMD gevonden en dan zeggen ze maar snel dat ze de democratie wilden verspreiden in het midden oosten.... Dit doet me enorm denken aan 1984, waar er oneindige oorlogen zijn die nergens om draaien. De mensen worden van het kastje naar de muur gestuurd. Je zou er van verschieten hoeveel amerikanen nu echt wel denken dat er WMD gevonden zijn. En dat dit de oorlog rechtvaardigde. Komt er nog eens bij dat in de aanloop periode tot de tweede US-golfoorlog de amerikanen zo overtuigd waren van hun informatie dat ze die info zelfs niet openbaar wilden maken. Geen enkel lettertje informatie is verstrekt geweest. Alleen maar loze beschuldigingen en een "axis-of-evil" speech. Geen tastbaar bewijs. En toch, yeeeehaaaaaaaa, let's go fight some bad guys in the name of freedom. God bless the USA ![]() Laatst gewijzigd door spaz322 : 2 februari 2005 om 19:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#288 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#289 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Bush heeft een dictatuur omvergeworpen die Papa Bush mee had helpen in het zadel te steken. Doublethink???? Papa Bush "liberates" Koeweit en installeerd een Dictator om de olie-belangen te behartigen. De huidige Iraakse interim regering zijn allemaal werknemers van grote olieconcerns of toeleveringsbedrijven. Of er nu verkiezingen zijn geweest of niet, denk je dat dat een zier uitmaakt? Zo was er ook een "democratisch" aangewezen dictator in het zuid-vietnamese landsgedeelte toen de amerikanen hun opium-traffic aan het veilig stellen waren aldaar. De noord-vietnamezen zagen dit en reageerden furieus. Daarmee dat de amerikanen daar 10 jaar hebben geprobeerd om de "democratie" van de grond te krijgen. Lees eens wat meer geschiedenis en je zult merken dat van alles wat we te vertellen hebben meer van aan is dan je denkt te weten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#290 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#291 |
Minister-President
|
![]() Ik ben niet onvoorwaardelijk pro-bush , maar de schuld van de nederlaag van kerry op de media steken is toch wel zeer zielig aangezien die media massaal kerry steunde. Misschien heeft links wel problemen met die 20% van de media die niet onvoorwaardelijk kerry steunen. Bush is een goede president voor de amerikanen en blijbaar zijn de irakezen bli dat ze kunenn gaan stemmen , dat zijn de feiten .. en ik vind dat die in het voordeel van Bush pleiten. En wie heeft sadam in het gareel geholpen ... toch niet bush sr die in z'n enige ambtstermijn d egolfoorlog startte en daardoor koeweiti redde van van iraakse soldaten die zich te buiten gingen aan gruweldaden...
flip-flop kerry was trouwens ook voor de oorlog in Irak .. tot dat men hem wijs maakte dat hij om electorale redenen beter tegen zou zijn. uiteraard heeft de VS meer baat bij een democratisch Irak .... net zoals elke democraat trouwens. |
![]() |
![]() |
![]() |
#292 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door exodus : 2 februari 2005 om 22:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#293 |
Gouverneur
|
![]() Dat er iets stinkt in de VS daar ben ik zeker van of ze nu iets met 9/11 te maken hebben of niet .... Kijk eens naar deze documentaire. Uitgezonden op de VPRO in het programma tegenlicht.
Krijg je nu ook geen beangstigend gevoel???
![]() |
#294 |
Minister-President
|
![]() Het verschil in stemmen tussen 2 presidentskandidaten is nog nooit zo groot geweest in absoluut aantal stemmen als nu , en dat ondanks de wereldwijde demonisering en campagne tegen Bush .... dat wil zeggen dat de amerikanen vrij hebebn gekozen en ze tevreden waren over Bush.
Ik denk trouwens helemaal niet in termen van links of rechts , maar ik herken dezelfde mechanismen qua verdachtmakingen tegen Bush als tegen het VB... In vlaanderen kunnen de mensen de leugens toetsen aan de realiteit , met als gevolg da het vb steeds meer aanhang krijgt... in amerika hetzelfde maar dan met Bush. Maar in vlaanderen wordt de lerzer echter overspoeld met info uit een belgische pers die voor 80ù links of extreem links stemt ( groen of spa) en dat laat z'n sporen na. Ik ga trouwens ook niet beweren dat kerry links is , maar hij kreeg blijbaar wel de steun van de progressieven in Belgie .... Hier heeft de spa trouwens ook problemen met elk dissident geluid in de pers , zie maar naar de putsch bij de gva en het bedreigen van eppink en defenesteren van Verstrepen ... De spa wil een eenvormige media die "god" stevaert wel gezind is . En die gelijkenis zie ik ook in de VS , foxnews is zogezegd conservatief ... maar da zal je enkel merken aan de o^piniestukken niet aan de nieuwsverslaggecving want die is "fai and balanced" ..ik heb het gevolgd met verkiezingen en op de frontpagina van het web versprong zelfs om de 5 sec een foto van een glimlachende bush naar een glimlachende kerry...en steeds woord tegen woord ipv woord gevolgd door rode duiding bij de VRT. |
![]() |
![]() |
![]() |
#295 | |
|
![]() Citaat:
KEEP CASH ALIVE!!!! Laatst gewijzigd door Gun : 3 februari 2005 om 01:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#296 | |
|
![]() Citaat:
[font=Arial][size=3][/size][/font] [font=Arial][size=3]Waarom moest Sadam dan wel weg?[/size][/font] [font=Arial][size=3][/size][/font] [font=Arial][size=3]En waarom niet Koeweit, Noord-Korea, Turkmenistan, Oekraine, Liechtenstein, Vaticaan, Soedan, Libië, Egypte, Syrië, Saudi-Arabië, Centraal-Afrikaanse republiek, Myanmar (Birma), Bhutan, China, ...[/size][/font] [font=Arial][size=3]en nog zovele anderen?[/size][/font] [font=Arial][size=3][/size][/font] [font=Arial][size=3]Heeft de VS überhaupt zomaar het recht een land binnen te vallen, te bezetten en te plunderen?[/size][/font] [font=Arial][size=3][/size][/font] [font=Arial][size=3]Ik dacht dat o.a. ene Hittler hiervoor door de ganse wereld is gestraft, komt dit Bush nu ook toe?[/size][/font]
![]() |
![]() |
#297 |
Burgemeester
|
![]() Humanitair gezien moest Saddam weg. Ik heb er in ieder geval geen traan voor gelaten. Wetende dat hij goede banden met de VS onderhield en Rummy zijn persoonlijke vriend was....
Tis gewoon spijtig dat het via oorlog moest gebeuren.En nee ik vind niet dat de amerikanen het recht hebben om eender welk land in de wereld binnen te vallen. Laat staan dat een ander land dat recht wel heeft. Voor een of andere reden heeft heel de wereld sinds WOII het groen licht gegeven aan de amerikanen om dat toch te doen. En om de zoveel jaar. Iraq is niet het enigste land dat ze zomaar zijn binnengevallen he. Heel midden en zuid amerika kreunt onder de interventies van de yanks. En aan de blokker die denkt dat we allemaal communisten zijn: Het is zoals reeds gemeld. Termen als links en rechts zijn bedoeld om ons af te leiden en zo te controleren. Divide & Conquer. (hoe dikwijls je hier in herhaling moet vallen is niet gewoon) Ivm Fox, Fair & Balanced? Als je dat gelooft kunnen we evengoed gaan discussieren over de Yeti, Loch Ness monster, Roswell,..... Laatst gewijzigd door spaz322 : 3 februari 2005 om 09:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#298 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |