Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 maart 2019, 09:42   #281
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Andere religies? Met de verloren gelopen hindoe of boeddhist zelfs met de katholieken van vandaag hebben we niets te vrezen. Van islamieten daarentegen. Overal ter wereld waar ze de plak zwaaien, of waar ze zelfs nog in de minderheid zijn, is er miserie met die soort. Opzouten die handel.
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2019, 10:15   #282
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Amaai, Kojak:
Gij zijt in de leer geweest bij Mrs. May, zekers?
Keer op keer op de bek gaan en toch terug recht krabbelen en de feiten negeren.
TIP: In de politiek gaan, man!
Lol, waar ben ik hier ergens op mijn bek gegaan ?
SDX, dat is wat anders.

Ik had nog iets in mijn doos zitten. Deze keer uit de heilige bron an SDX zelf.

Mishkat al-Masabih.

'...Islamitische schattingen

De samensteller van de bekende hadith-verzameling Mishkat al-Masabih heeft ook korte biografische aantekeningen geschreven over de vertellers van hadith-rapporten. Hij schrijft onder Asma bint Abi Bakr, de oudste dochter van Aboe Bakr:

Ze was de zus van Aïsja, de vrouw van de Heilige Profeet, en was tien jaar ouder dan zij in 692. Asma stierf naar verluidt op de leeftijd van honderd jaar in 695.

Dit zou Asma 28 jaar oud maken in 1 AH (622-623), het jaar van de Hijra, waardoor Aïsja 18 jaar oud zou worden in 1 AH. Aïsja zou 19 jaar oud zijn ten tijde van de voltooiing van haar huwelijk, en 14 of 15 jaar oud op het moment van haar huwelijk. Het zou haar geboortejaar op vier of vijf jaar vóór de oproep plaatsen.

Dezelfde uitspraak wordt gedaan door een klassieke commentator van de Koran, Ibn Kathir, in zijn boek Al-bidayya wal-nihaya:

Asma stierf in 73 A.H. op de leeftijd van honderd jaar. Ze was tien jaar ouder dan haar zus Aisha.

Afgezien van deze bewijzen, merken we ook op dat de geboorte van Aïsja, die een beetje vóór de oproep is, overeenkomt met de openingswoorden van een verklaring van haar die vier keer wordt opgenomen in hadith Al-Bukhari. Die woorden zijn als volgt:

Sinds ik me kan herinneren (of dingen begrijp), volgden mijn ouders de religie van de islam.

Dit komt erop neer dat ze zei dat ze ergens geboren was voordat haar ouders de islam accepteerden, maar ze kan zich alleen herinneren dat ze de islam praktiseerden. Ongetwijfeld wisten zij en haar ouders heel goed of ze was geboren voor of na de acceptatie van de islam, omdat hun acceptatie van de islam zo'n belangrijke gebeurtenis was. ...'

Alstubliefteru.

https://nl.wikipedia.org/wiki/A%C3%AFsja

En... SDX wist dit ook, maar verzweeg dit in alle talen natuurlijk.
Je ziet dus op welke manier zij hier in discussie gaat.

Wie gaat er nu terug op haar bek ?

Maar wat ik nu weer kom vast te stellen is niets nieuws onder de zon.
Haar manier van discusieren, die kennen we ondertussen wel al.
Het is niet de eerste keer dat ik ze op 'oneerlijkheden' betrap.
Een paar rotte appels in een mand gaan vergelijken met een paar rotte appels in een hoop van een paar 100.000 appels is daar trouwens en mooi voorbeeldje van. Of citaten aanpassen, ook een van haar truuken, maar dat was dan weer in een andere discussie.
Soit, ik ga er verder niet meer op ingaan. Haar ware aard kennen we ondertusen wel.

Laatst gewijzigd door kojak : 13 maart 2019 om 10:17.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2019, 10:18   #283
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Dat is al eens aan bod geweest in een andere draad en allemaal weerlegd ook.
Niet alleen door mij trouwens, maar ook door andere forum leden.
Dat van '...dat u weinig commentaar geeft...' klopt dus van geen kant.
Raar dat je dat nu weer aanhaalt ?
Heb je daar soms en reden voor of lees jij nu ook alleen de zaken die in uw kraam passen, zoals je in deze draad ook al verschillende keren gedaan hebt ?
Spijtig om dat te meten vaststellen want dat had ik nu écht niet van u verwacht.
Zoals ik hierboven al aangehaald heb, de reden waarom ik vierkant tegen de islam ben, is zijn vrouwonvriendelijkheid. Het feit dat jonge meisjes er regelmatig (ook nu nog) met oudere mannen moeten trouwen maar dat het omgekeerde niet gebeurt, is daarvan voldoende bewijs en sluit aan bij deze draad. Want het is dikwijls ook een pedofiele daad.
Weerlegd? Dat van twee getuigenissen van vrouwen tegen één van een man? Dat van die halve erfenis van de vrouwen? Dat mannen meerdere vrouwen mogen hebben? Dat mannen hun vrouw mogen slaan?
Hebt u oogkleppen op?

Laatst gewijzigd door Marie van de koster : 13 maart 2019 om 10:21.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2019, 10:22   #284
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Het is en blijft wel je kind of zus he.
Dat is ook moeilijk om haar zo te zien leven als je het niet begrijpt.. Maar ze lijkt mij nog altijd gelukkig te zijn na al die jaren.
Ze komt echt niks tekort en woont mooier dan ik ooit zou kunnen wonen. Zijn ouders kochten een immens groot huis waar zij met hare man en kinderen in apart duplex appartement bij 'inwonen'. Iedereen van broers en zussen zorgt daar voor elkaar. 't Is mooi om zien (een waarde die ik wél mis in onze westerse maatschappij). Aan de andere kant zijn er veel opofferingen die ze er graag bijneemt.
Il faut le faire. Denk niet dat ik het zou kunnen (laat staan willen).
Ze heeft letterlijk haar identiteit opgegeven, daar heb ik het dan weer wel moeilijk mee persoonlijk. Verder doet ze wat ze wil, het is haar leven en daar koos ze voor.
en daarbij ook nog eens haar vader opgegeven ... en toch gelukkig ... serieuzen hoek af.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2019, 10:22   #285
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Andere religies? Met de verloren gelopen hindoe of boeddhist zelfs met de katholieken van vandaag hebben we niets te vrezen. Van islamieten daarentegen. Overal ter wereld waar ze de plak zwaaien, of waar ze zelfs nog in de minderheid zijn, is er miserie met die soort. Opzouten die handel.
²
Oud 13 maart 2019, 10:26   #286
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
3! de islam is puur vergif.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 13 maart 2019 om 10:31.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2019, 10:26   #287
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
ik ben ook behoorlijk atheist, waardoor mijn jongste in zijn pubertijd met godsdienst begon te dwepen, en hij vond dat ik niet zo hard mocht zijn in mijn godsdienstkritiek (genre kritiek op islam is racisme en kritiek op de kerk is mensen raken in hun geloofsvrijheid etc)

heb m toen de opdracht gegeven mij een godsdienst te zoeken die niet vertrekt bij de basisinstelling van "wij zijn het uitverkoren volk en beter dan al de rest" ... en dat ik dan zou overwegen godsdienstig te worden ...

ik moet zeggen, t is wel ne koppigaard, na vier weken kwam m af met Jainisme (waar hij een punt mee had) ... maar over alle andere godsdiensten gaf hij me wel gelijk, en hij is van dat waanbeeld ook af.

Laatst gewijzigd door Anna List : 13 maart 2019 om 10:27.
Oud 13 maart 2019, 10:31   #288
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Zoals ik hierboven al aangehaald heb, de reden waarom ik vierkant tegen de islam ben, is zijn vrouwonvriendelijkheid. Het feit dat jonge meisjes er regelmatig (ook nu nog) met oudere mannen moeten trouwen maar dat het omgekeerde niet gebeurt, is daarvan voldoende bewijs en sluit aan bij deze draad. Want het is dikwijls ook een pedofiele daad.
Weerlegd? Dat van twee getuigenissen van vrouwen tegen één van een man? Dat van die halve erfenis van de vrouwen? Dat mannen meerdere vrouwen mogen hebben? Dat mannen hun vrouw mogen slaan?
Hebt u oogkleppen op?
Neen.
Maar ik ruk wel geen verzen uit hun context.
Deze items, vooral de (zogezegde) vrouwonvriendelijkheid zijn hier op dit forum al een paar keer uitvoerig aan bod geweest.
Zoek maar op.
Oud 13 maart 2019, 10:44   #289
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen.
Maar ik ruk wel geen verzen uit hun context.
Deze items, vooral de (zogezegde) vrouwonvriendelijkheid zijn hier op dit forum al een paar keer uitvoerig aan bod geweest.
Zoek maar op.
Ik heb zelf vroeger in andere draden er over mee gediscussieerd dus dat weet ik even goed als u. Ik vraag me enkel af wat uw mening is over de feiten die ik aanhaal.
Vindt u het goed dat uw zus maar de helft zou erven van wat u erft?
Vindt u het goed dat de getuigenis van uw zus niets waard is als u zegt dat het anders is?
Vindt u het goed dat een man meerdere vrouwen mag hebben maar een vrouw braaf moet zijn, gehoorzaam en haar hele leven trouw aan die éne?
Vindt u het goed dat een man zijn vrouw mag slaan?
Dat is de shariah en als u dat allemaal goedkeurt of als u probeert uitvluchten te vinden om te zeggen dat het allemaal niet zo erg is, dan bewijst u dat u niet veel om mensenrechten geeft.
Oud 13 maart 2019, 10:56   #290
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Ik heb zelf vroeger in andere draden er over mee gediscussieerd dus dat weet ik even goed als u. Ik vraag me enkel af wat uw mening is over de feiten die ik aanhaal.
Vindt u het goed dat uw zus maar de helft zou erven van wat u erft?
Vindt u het goed dat de getuigenis van uw zus niets waard is als u zegt dat het anders is?
Vindt u het goed dat een man meerdere vrouwen mag hebben maar een vrouw braaf moet zijn, gehoorzaam en haar hele leven trouw aan die éne?
Vindt u het goed dat een man zijn vrouw mag slaan?
Dat is de shariah en als u dat allemaal goedkeurt of als u probeert uitvluchten te vinden om te zeggen dat het allemaal niet zo erg is, dan bewijst u dat u niet veel om mensenrechten geeft.
Ik vrees dat je dan die discussies niet helemaal gevolgd of gelezen hebt.
Als voorbeeldje, het aangehaalde.
Hun erfsysteem zit wel wat anders in elkaar dan het onze, maar uiteindelijk kriijgen ze allemaal net even veel. Ook dat is hier al aan bod geweest.
Initieel krijgen ze wel maar de helft, dat klopt.
Maar je moet verder lezen ook.
Haar broers krijgen dat andere deel maar dat moeten ze wel gebruiken om haar te voorzien van alles wat ze nodig heeft. Dat mogen ze niet voor iets anders gebruiken.
Uiteindelijk krijgt ze dus net evenveel als de anderen.

Verder heb je een verschil tussen de Islam, een sharia (dé sharia bestaat niet ter info) en de geldende wetten van dat bepaalde land.
Het voorbeeldje SA versus Tunesië heb ik al aangehaald.
2 Moslim landen maar wel met enorme verschillen.
De grootse fout die gemaakt wordt is door deze 3 zaken als één geheel te bekijken en daar 'Islam' op te kleven.

Wat mensenrechten betreft, zeker voor de vrouw, heeft SA dus nog en lange weg af te leggen. Ik zeg het er duidelijk bij want ik vind mensenrechten wél belangrijk.
In Tunesië is het dan weer helemaal iets anders.
En... toevallig zijn beide Moslim landen. Het verschil zit hem in de wetgeving van het land, niet in de religie op zich.

Laatst gewijzigd door kojak : 13 maart 2019 om 11:08.
Oud 13 maart 2019, 11:06   #291
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vrees dat je dan die discussies niet helemaal gevolgd of gelezen hebt.
Als voorbeeldje, het aangehaalde.
Hun erfsysteem zit wel wat anders in elkaar dan het onze, maar uiteindelijk kriijgen ze allemaal net even veel. Ook dat is hier al aan bod geweest.
Initieel krijgen ze wel maar de helft, dat klopt.
Maar je moet verder lezen ook.
Haar broers krijgen dat andere deel maar dat moeten ze wel gebruiken om haar te voorzien van alles wat ze nodig heeft. Dat mogen ze niet voor iets anders gebruiken.
Uiteindelijk krijgt ze dus net evenveel als de anderen.

Verder heb je een verschil tussen de Islam, een sharia (dé sharia bestaat niet ter info) en de geldende wetten van dat bepaalde land.
Het voorbeeldje SA versus Tunesië heb ik al aangehaald.
2 Moslim landen maar wel met enorme verschillen.
De grootse fout die gemaakt wordt is door deze 3 zaken als één geheel te bekijken en daar 'Islam' op te kleven.
en dat is voor u ok? dat de vrouw daardoor afhankelijk gemaakt en gehouden wordt van haar broers?

lol, "de sharia bestaat niet" ... over struisvogelpolitiek gesproken ...

Laatst gewijzigd door Anna List : 13 maart 2019 om 11:07.
Oud 13 maart 2019, 11:16   #292
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
en dat is voor u ok? dat de vrouw daardoor afhankelijk gemaakt en gehouden wordt van haar broers?

lol, "de sharia bestaat niet" ... over struisvogelpolitiek gesproken ...

Daar ben ik persoonlijk nu ook niet voor te vinden, maar het ging hem over het feit dat zij minder zou krijgen hé.
Ze krijgt dus net evenveel. Daar ging het hem hier om.

Dé sharia, die bestaat idd niet. Een sharia is gebonden aan een land. ( ik had 'dé' gezegd en niet 'de'. een groot verschil)
Elke sharia is maw anders.
Het enigste wat ze gemeen hebben is de naam.

Laatst gewijzigd door kojak : 13 maart 2019 om 11:18.
Oud 13 maart 2019, 11:18   #293
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Daar ben ik persoonlijk nu ook niet voor te vinden, maar het ging hem over het feit dat zij minder zou krijgen hé.

Dé sharia, die bestaat idd niet. Een sharia is gebonden aan een land.
wat jij beschrijft is een systeem waar het familiekapitaal over generaties heen misbruikt wordt om de vrouwen eronder te houden.

en dat beschrijf jij als 'vrouwen krijgen evenveel' ... faut le faire kojak ...
Oud 13 maart 2019, 11:20   #294
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
wat jij beschrijft is een systeem waar het familiekapitaal over generaties heen misbruikt wordt om de vrouwen eronder te houden.

en dat beschrijf jij als 'vrouwen krijgen evenveel' ... faut le faire kojak ...
Dat maak jij er nu van hé. Is dat wel zo ?
Oud 13 maart 2019, 11:21   #295
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat maak jij er nu van hé. Is dat wel zo ?
uiteraard is dat zo als het eigendomsrecht en erfrecht afhankelijk is van de sexe

hoe kan je dat niet inzien ???

Laatst gewijzigd door Anna List : 13 maart 2019 om 11:21.
Oud 13 maart 2019, 11:26   #296
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
uiteraard is dat zo als het eigendomsrecht en erfrecht afhankelijk is van de sexe

hoe kan je dat niet inzien ???
Ik denk dat je mijn vraag niet begrepen hebt, want je gaat gewoon van een veronderstelling uit.
In het erfrecht staat duidelijk dat het deel wat de vrouw niet onmiddelijk krijgt, ze er ook recht op heeft, zij het wel indirect.
Kan je je bewering ergens staven ?
Ik leer ook graag bij.

Laatst gewijzigd door kojak : 13 maart 2019 om 11:28.
Oud 13 maart 2019, 11:30   #297
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik denk dat je mijn vraag niet begrepen hebt, want je gaat gewoon van een veronderstelling uit.
In het erfrecht staat duidelijk dat het deel wat de vrouw niet onmiddelijk krijgt, ze er ook recht op heeft, zij het wel indirect.
Kan je je bewering ergens staven ?
Ik leer ook graag bij.
dat is helaas onmogelijk.

als je zelf niet inziet dat een systeem dat erfrecht organiseert en baseert op sexe en systematisch de vrouwen in de familie afhankelijk maakt van de mannen een structureel sexistisch, vrouwonderdrukkend systeem is, dan kan ik u verder ook niet helpen.

fijne dag nog.
Oud 13 maart 2019, 11:34   #298
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:

Dé sharia, die bestaat idd niet. Een sharia is gebonden aan een land. ( ik had 'dé' gezegd en niet 'de'. een groot verschil)
Laat ons eens de rollen omkeren. Wat vind jij eigenlijk tof aan de islam?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2019, 11:36   #299
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dat is helaas onmogelijk.

als je zelf niet inziet dat een systeem dat erfrecht organiseert en baseert op sexe en systematisch de vrouwen in de familie afhankelijk maakt van de mannen een structureel sexistisch, vrouwonderdrukkend systeem is, dan kan ik u verder ook niet helpen.

fijne dag nog.
Ook nog een fijne dag voor u.

Laatst gewijzigd door kojak : 13 maart 2019 om 11:38.
Oud 13 maart 2019, 11:37   #300
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Laat ons eens de rollen omkeren. Wat vind jij eigenlijk tof aan de islam?
Aan de Islam zelf ?

Evenveel als aan ons geloof.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be